piupau-kolibri 27.11.2005 13:30:05 | |
---|
Noniin. Haku ei toimi, minun pitää toimia näin. Aikeissani on ostaa teräskielinen akustinen kitara. Olen ollut aiemmin pelkästään sähkö-ja nylonkitaramiehiä, joten jos joku osaa auttaa niin respekt! Kyseistä kitaraa kävin testaamassa. Aivan mahtava oli. Myös saman hintaluokan Ibanezeja, Fendereitä ja Yamahoita kokeilin. Minusta tuntui kuitenkin että Guild on se minun kitarani. Haluaisin kuitenkin vielä kuulla muiden mielipiteitä kitarasta, ennen kuin lukitsen vastauksen ja noudan kitaran kaupasta. Teenkö hyvän ostoksen jos ostan tuon kitaran? Thanks. |
myrtonen 27.11.2005 14:02:28 | |
---|
Teenkö hyvän ostoksen jos ostan tuon kitaran? Vastaus: Kyseistä kitaraa kävin testaamassa. Aivan mahtava oli. Minusta tuntui kuitenkin että Guild on se minun kitarani. Mega Man Club #010 - Gay Man
Älä oo tommonen. Ottaisitko sen sijaan pastillin? |
piupau-kolibri 27.11.2005 15:24:07 | |
---|
Vastaus: Nojuu, onhan se vähän noinkin. Meinasin vain että jos jollain olisi ollut kokemusta kitarasta, niin olisi vaan ollut huojentaava kuulla että; "Olen soittanut 35 vuotta kitaraa enkä ole näin hyväsoundiseen kitaraan vielä törmännyt. Elä edes harkitse muita malleja!" tai sitten toisaalta: " Vire ei pysynyt ja kitara hajosi kahden viikon kuluttua käsiini. Takuu ei korvannut. Elä edes harkitse tätä kitaraa." ;) Mutta tottahan tuo. Se mikä itsestä tuntuu parhaalta on paras vaihtoehto. |
Turder 27.11.2005 16:23:29 | |
---|
Testasin kerran GAD-40C mallia ja ihan tyytyväinen olin. Hyvä kitara, pidin erityisesti kaulasta ja soittotuntumasta. Osta vaan pois jos mielyttää, näyttää olevan kokopuinen ja muutenkin on perusarvot kohdallaan. |
Walrus 27.11.2005 17:22:19 | |
---|
http://www.harmony-central.com/Guitar/Data4/Guild/GAD_25-1.html Tuolta löytyy jonkun kommentteja kitarasta ja kovasti näyttää soittimesta pitävän. Kyllähän Guild on tunnettu hyvistä akkareistaan mutta noita halpamalleja ei ole tullut testattua mutta tuskin noin perinteinen merkki pilaisi mainettaan rakentamalla mitään sekundaa. Jos tuntuu hyvältä niin osta pois vaan. Well - The house is a rockin' Don't bother knockin' Yeah - The house is a rockin' Don't bother come on in |
starsailor 28.11.2005 10:59:38 | |
---|
Osta vaan jos hyvältä tuntuu. Kyseinen malli on kiinassa valmistettu ja tulevaisuuden arvosta on paha vielä mitään arvuutella, tai arvostuksesta, mutta kitarat on tarkoitettu soittoa varten eikä sijoituskohteiksi. Tsekkaa kuitenkin hintatasoa netistä äläkä missään nimessä maksa liikkeen listahintaa tuosta, ainakin tampereella noissa Guildin kiina-malleissa on ollut paljon ilmaa hintapyynnössä... |
takamine 28.11.2005 15:37:24 | |
---|
Ihan mielenkiinnosta: Paljonko oli hinta ja mistä? Itsellä hakusessa myös uus akkari. Kyllä livenä lähtee! |
piupau-kolibri 28.11.2005 16:21:43 | |
---|
Jep, kiitos kaikille rohkaisusta, kyllä minä tässä vielä menen ja ostan sen mokoman! Varasin sen jo alustavasti itselleni. Kitara löytyy Jyväskylän Musikantista. Tinkimätön hinta on kaheksansadan euron kieppeilla. Kovan laukun kanssa. |
starsailor 28.11.2005 16:56:19 | |
---|
En maksaisi tuosta kahdeksaasataa euroa, koska tuolla saisi jo kokopuisen Martinin. Jenkeissä noita näytetään myyvän vähän päälle $500 laukun kanssa, joka tietenkin kuuluu kitaran mukaan, mutta monet liikkeet kusettavat jopa näillä. Suomeentuotuna tuon saisi postikulujen ja verojen jälkeen n. 600eurolla, joten jää ostajan päätettäväksi paljonko on päälle valmis maksamaan siitä ilosta, että saa ostaa suomesta ja lähiliikkeestä. Josta kyllä olen itsekin valmis maksamaan... |
T-kaupasta saa 800 eurolla jo Guild GAD-50:sen eli aika reilusti on kauppa pistänyt katetta tohon hintaan. Ei muuta ku tinkimään ja rankasti! Well - The house is a rockin' Don't bother knockin' Yeah - The house is a rockin' Don't bother come on in |
Turder 28.11.2005 18:36:32 (muokattu 28.11.2005 18:37:13) | |
---|
Minulle musiikkiliike tarjosi tuota GAD-40C:tä hintaan 715€. Kyllä 800€ tuosta "kaksvitosesta" on liikaa. |
Viking 29.11.2005 03:11:43 | |
---|
Sopivasti selvinpäin tai sitten ei... |
Topah 29.11.2005 06:26:53 | |
---|
Yhtä Guildia testasin Soitin Laineella joskus ja hinta oli joku 2000e. Ei ollu hyvä. Martinitkin ja varsinkin Taylorit ovat aivan ylihinnoiteltuja. Larrivee on ihan ok. Testasin Matonin em225 mallia, joka on malliston halvimmasta päästä ja soitettavuus yms. ovat huippuluokkaa. Ei Taylorit ja Martinit huonoja ole ja tuskin Guilditkaan. Aika paljon riippuu siitä mihin tarkoitukseen kitaran haluaa. Epiphonella oli yks malli joku 170e ja se oli soitettavuudeltaan parempi kuin 10 kertaa kalliimpi kitara. Saundipuoli oli sitten sitä parikaljaajahyvämeininki-tyyppiä. Seagulleja on monet kehunut taivaisiin. Itsellä on varmaan seuraavaksi kiikarissa pienikoppanen metallikielinen. Toimii äänityksissä kuulemma hyvin hyvän keskialueensa takia. http://www.maton.com.au/acoustics/EBG8083.asp Matonin 808 series on kovaa valuuttaa. Suomesta ja euroopasta noita saa aika heikosti, mutta se ei itseäni haittaa kun olen Matonin kotimaassa. :) ! Hyviä kitaroita on paljon ja sen takia soitettavuus, low action, hienovire jne. ovat mielestäni tärkeimpiä asioita kitaraa ostaessa. Ei se onko se Taylor, Guild, vai Gibson. I play more best than you! |
starsailor 29.11.2005 09:36:08 | |
---|
Itsellä on varmaan seuraavaksi kiikarissa pienikoppanen metallikielinen. Toimii äänityksissä kuulemma hyvin hyvän keskialueensa takia. Hyviä kitaroita on paljon ja sen takia soitettavuus, low action, hienovire jne. ovat mielestäni tärkeimpiä asioita kitaraa ostaessa. Ei se onko se Taylor, Guild, vai Gibson. Totta että pienikoppaiset on helpomia äänittää juuri tuon keskialuesoundin vuoksi, mutta voisi myös yleistäen sanoa että mitä enemmän kitaran koppa on muodokkaan naisvartalon näköinen ja mitä vähemmän laatikko, niin sitä helpompi sitä on nauhoittaa. Laatikkomalleissa tulee helposti sellainen äänivalli, joka toimii live soitossa hyvin, mutta sitä on hankala nauhoittaa. Totta myöskin tuo että soitettavuus on tärkeää, mutta noita saa kuitenkin säädettyä tai säädätettyä ammattilaisella, joten ei kannata siihen jäädä kiinni. Yleensä kaikki tehdaskitarat on soitettavuudeltaan vähän huonoja (=kielet korkealla), koska tallaa ei pysty helposti kuin laskemaan. Jotkut oikeasti soittaa niin korkealla actionilla ja muut saa sitten madaltaa talloja miten haluaa. Tätä vasten harvoin tulee ainakaan itselleni vastaan uutta akustista, joka olisi soitettavuudeltaan heti hyvä. Akustisen ei silti tarvitse olla sähkökitara, koska se ei sitä ole. |
piupau-kolibri 29.11.2005 10:54:37 (muokattu 29.11.2005 10:54:53) | |
---|
Juu, en kyllä maksa 800e. Huom. se oli listahinta. Mutta saas ny nähdä miten käy, käyn vielä kokeilemassa ja tinkimässä. Kiitti kaikille. |
starsailor 29.11.2005 16:42:54 (muokattu 29.11.2005 16:47:57) | |
---|
Kerro tänne miten paljon alentavat hintaa ja miten kävi...? Testasin itsekin nopeasti tuollaista Guildin Kiinan mallia jossa mahonkiset sivut ja pohja. Ihan hyvin soi ja vaikutti yllättävän herkältä. Työlaatu vaikutti hyvältä, mutta koristeluissa on menty siitä missä aita on matalin, eli aika karun näköinen. |
mixxa82 29.11.2005 17:11:54 | |
---|
Guild GAD-25 taitaa olla kokomahonkinen kitara. Jos tuote kiinnostaa nii kannattaa käydä myös testaamassa kitarapajalla Martinin kokomahonkiset mallit. Reilusti alle tonnilla saa ja ainakin minun mielestäni on paljon parempia kuin Guild, jos puhutaan mahonkikitarasta. Korostan että tämä on vain minun mielipiteeni, kokeilla kannattaa.... |
piupau-kolibri 29.11.2005 17:22:34 | |
---|
Noniin. Onnellisen miehen raportti: Oon isä! Pari satkua lähti hinnasta pois, joten homma oli selvä. Ostin. Käytin kitaraa het Kitarankorjaaja A-P Paasosella (Jasesoi) testissä, mutta mitään ei sille tarvinnut tehdä. Huippukunnossa. Ja musta toi kitara on just noin karuna pirun nätti. En mä mitään ralliraitoja kitaraan halua. ;) Nyt menen taas rokkaamaan. |
Turder 29.11.2005 18:21:04 | |
---|
Pari satkua lähti hinnasta pois, joten homma oli selvä. Ostin. Nyt menen taas rokkaamaan. Yeah! Onnea uudelle kitaralle. Olihan tuossa hinnassa ilmaa kuten m.net-raati hieman arveli. Tuliko muuten laukkua mukaan? |
piupau-kolibri 30.11.2005 08:14:25 | |
---|
Kiitti! Kyllä, laukku tuli mukaan. |