Aihe: Engl TubeToner
1
sindrome
28.11.2005 16:17:38
Moro

Tuolla torilla joku kaupittelee tuommoista etuastepedaalia. Olisiko jollakulla kertoa kokemuksia tuosta härvelistä? Minkälaisia saundeja tuosta saa, ja minkälaista pääteastevahvistinta suosittelisitte tuon kaveriksi? Entäs tuo midi-ohjaus-toiminto, pystyykö sitä siis käyttämään samalla kun tuota käyttää etuasteena, vai kö häh mitäh?
Hotlicks
29.11.2005 09:28:39
Mulla on ollut tollanen TT nyt nelisen vuotta. Eipä ole tullut vielä vastaan parempaa säröä. Hiivimeteliin ja hard rockiin toimii ainakin loistavasti. Ei kaikkein eniten hi-gain, mutta hieno rokkisoundi. Tuohan on käytännössä aika yksisoundinen peli, vaikka niitä gaineja onin kaksi (+sitten on ne gainboostit), mutta suoralla eq:lla oon pärjännyt hienosti ja sekä puhtaat, crunchit että leadit on ollut mieleiset. Nykyään tosin tuo on käytössä vain särönä. Saa eq:n vahvistimesta puhtaille ja cruncheille ja TT:stä sitten hienosäädettyä säröt. Vie vaan "säröpedaaliksi" lattialta pikkusen liikaa tilaa...

Midiohjausta en ole käyttänyt, mutta miinana on se, että TT toimii vain ohjaimena ja käytännössä voit tallettaa efektilaitteeseesi vain 10 eri soundia. Soundit 1 ja 6 on TT:ssä aina clean, 2 ja 7 aina crunch, 3 ja 8 aina lead, 4 ja 9 aina heavy lead ja 5 ja 10 aina TT bypass. Mulle riittäis varmaan kyllä, mutta en tosin tarvitse midiohjausta mihinkään, kyllä ne efektit vaihtuu ihan yksitellenkin. Jokaisella on sitten tietysti omat tarpeensa.

Joka tapauksessa voin suositella erittäin lämpimästi. Hintapyyntö ei tällä hetkellä mun mielestä ole kauhean kova. Kochin vastaava (hieno peli!) maksaa kuitenkin uutena melkein tuplat ja vastaavia räkkietusia ei tohon hintaan kauheasti liiku. Kannattaa testata!
KYLMÄ KAHVI KAUNISTAA, MUTTA MAHA EI KESTÄ NIIN PALJON KUIN NAAMA VAATIS.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)