Metalli_mies_89 26.11.2005 23:14:11 | |
---|
Hei! Tietäisikö joku että onko netissä kitaran c- vireeseen viritys mittaria? |
Jannipaali 26.11.2005 23:15:35 (muokattu 26.11.2005 23:16:44) | |
---|
Hei! Tietäisikö joku että onko netissä kitaran c- vireeseen viritys mittaria? Onko sulla mikä viritysmittari itellä? Edit. Minkä v*tun takia sun pitää pistää kitara c-vireeseen!? Osta basso. THV-klubi #40
Menossa mukana: Musiikkikullas
"Bang your head, kill your soul, let your fucking head explode" |
Ze Kink 27.11.2005 00:51:19 | |
---|
Edit. Minkä v*tun takia sun pitää pistää kitara c-vireeseen!? Osta basso. Mitä väliä sillä on? Ei tässä taidettu mielipiteitä kysyä. Viritä ihan tavallisella viritysmittarilla, niin että virität kaikki kahta sävelaskelta alaspäin, eli E => C, A => F jne. [KTR-] tai biisin nimeks "PARANOID JA TAHDON MYÖS SANOA ETTÄ OON LÄSKI HOMO!!" nii sit yleisö huutais "SOITTAKAA PARANOID JA TAHDON MYÖS SANOA ETTÄ OON LÄSKI HOMO!!"
[KTR-] sit bändi ois ihan :---D |
Metalli_mies_89 27.11.2005 10:58:42 | |
---|
Niinku itelläni ei oo varsinaista viritys mittaria, olen vain netissä olevalta viritysmittarilla aina virittänyt kitaran korvakuulolta perusvireeseen, tai sitten ääniraudan avulla. D- virettä olen kokeillut, helppoa ku ei tarvii ku yks kieli laskee yks sävel askel alemmaks. Saishan tuon c vireenki ku vaan painas matalinta e kieltä 8 välistä ja soittaisi a kielen vapaana ja niin poispäin ku siirtyisi kieleltä toiselle paitsi g-kieltä pitäisi tietysti painaa 7 välistä. Arvelin vain että oisko netissä ollu sitä viritys mittaria, että ois korvakuulolta saanu sunnilleen siihen. Ei oo tullu ostettuu viritys mittaria vielä. |
dmntn 27.11.2005 11:09:48 | |
---|
Niinku itelläni ei oo varsinaista viritys mittaria, olen vain netissä olevalta viritysmittarilla aina virittänyt kitaran korvakuulolta perusvireeseen, tai sitten ääniraudan avulla. D- virettä olen kokeillut, helppoa ku ei tarvii ku yks kieli laskee yks sävel askel alemmaks. Saishan tuon c vireenki ku vaan painas matalinta e kieltä 8 välistä ja soittaisi a kielen vapaana ja niin poispäin ku siirtyisi kieleltä toiselle paitsi g-kieltä pitäisi tietysti painaa 7 välistä. Arvelin vain että oisko netissä ollu sitä viritys mittaria, että ois korvakuulolta saanu sunnilleen siihen. Ei oo tullu ostettuu viritys mittaria vielä. Pitäiskö se saada avoimeen C:hen vai tavalliseen? Avoin C viritetään niin, että virität ekana kaikki kielet seiska-välistä paitsi G kutosesta ja sen jälkeen ala-een vielä kertaalleen seiska välistä. Normaaliin C:hen saat, kun virität kaikki kahteen kertaan seiska välistä paitsi G:n kutosesta. |
Godless 27.11.2005 11:25:02 | |
---|
Olipa kerran... |
Jannipaali 27.11.2005 12:40:38 | |
---|
Mitä väliä sillä on? Ei tässä taidettu mielipiteitä kysyä. Mikä mielipide? :D THV-klubi #40
Ze Kink 27.11.2005 15:42:49 | |
---|
Mikä mielipide? :D Että kitaraa ei kuulu virittää alas, vaan siihen hommaan on basso. [KTR-] tai biisin nimeks "PARANOID JA TAHDON MYÖS SANOA ETTÄ OON LÄSKI HOMO!!" nii sit yleisö huutais "SOITTAKAA PARANOID JA TAHDON MYÖS SANOA ETTÄ OON LÄSKI HOMO!!"
[KTR-] sit bändi ois ihan :---D |
Jannipaali 27.11.2005 15:43:38 | |
---|
Että kitaraa ei kuulu virittää alas, vaan siihen hommaan on basso. Niin, mutta c-vire? THV-klubi #40
SpotdfK 28.11.2005 14:54:33 | |
---|
Kyllä mä ymmärrän jos joku haluaa virittää skebansa C:hen (ei siinä mitään...), mutta asiasta kolmanteen. Onks kellään samanlaista probleemaa ku mulla, et korva ei yksinkertaisesti kuule sävelten eroja? Nyt tarkoitan siis sitä että korvakuulolta "normaalilla" tavalla virittäessä (siis vapaan kielen ja paksumman kielen viidennen välin vertailu) viritystä häiritsee mielettömästi se, että vaikka kielet soivatkin samalla sävelkorkeudella, kielten paksuuserot antavat niille erilaisen soundin. Tost ei kyl saa erkkikään selvää, mut jos joku hogaa mist on kyse, ni kertokaa miten saisin sävelkorvaani harjautettua. Tää on ehkä väärä palsta tälle mut... Who cares? |
rakula 28.11.2005 15:32:07 | |
---|
Niin, mutta c-vire? Kyllähän tuo sun omakuvassa lymyävä zakk wyldekin niittaa välillä c-vireellä. Eat my ass and balls |
weelie 28.11.2005 15:49:35 | |
---|
> vaikka kielet soivatkin samalla sävelkorkeudella, kielten paksuuserot antavat niille erilaisen soundin. Ei se ole välttämättä se paksuus vaan se että avoin ja "suljettu" kieli kuulostaa erilaiselta. Käytä huiluääniä virityksen apuna. Virittämisessä kannattaa kuunnella ääniaaltojen "biittiä" eikä pelkästään niiden korkeuden eroa. Harjoitus tekee mestarin. Pahoittelen syvästi kaikkia tekemiäni yhdyssana- ja kielioppivirheitä, kiitän korjauksista ja pyydän anteeksiantoa. |
Jannipaali 28.11.2005 16:38:13 | |
---|
Kyllähän tuo sun omakuvassa lymyävä zakk wyldekin niittaa välillä c-vireellä. En kommentoi. THV-klubi #40
Niin, mutta c-vire? Queens of the Stone Age? |
Jannipaali 28.11.2005 20:04:21 | |
---|
Queens of the Stone Age? En tunne. THV-klubi #40
askomiko 29.11.2005 01:25:57 (muokattu 29.11.2005 01:26:17) | |
---|
|
SpotdfK 01.12.2005 11:55:15 | |
---|
Ei se ole välttämättä se paksuus vaan se että avoin ja "suljettu" kieli kuulostaa erilaiselta. Käytä huiluääniä virityksen apuna. No huiluäänet tosiaankin auttoi jonkun verran. Yks ratkaisu joka mulla kyl toimi oli, et soitan pelkästään vapaita kieliä ja yritän saada ne kuulostamaan tutulta. Virittämisessä kannattaa kuunnella ääniaaltojen "biittiä" eikä pelkästään niiden korkeuden eroa. Mä en oo ihan varma mitä tarkoitat "biitillä" Saatat tarkoittaa sitä, kun kielet resonoi keskenään (En tiedä onko "resonoi" oikea sana, sillä se kuulostaa ihan älyttömän tyhmältä) Käytännössähän se tarkoittaa sitä, että kun kaksi säveltä on lähellä toisiaan, mutta ei ihan samoja, ääni "huojuu". Mitä lähempänä toisiaan, sitä nopeammin, kunnes ne soivat samaa saveltä. Toi ei kai toimi ku vahvistimella. En tiedä toimiiko se akustisella kitaralla... Ei kai... Love, Spot |
Vyötiäinen 01.12.2005 13:13:35 | |
---|
Mä en oo ihan varma mitä tarkoitat "biitillä" Saatat tarkoittaa sitä, kun kielet resonoi keskenään (En tiedä onko "resonoi" oikea sana, sillä se kuulostaa ihan älyttömän tyhmältä) Just tuota kai tossa on haettu, eli fysiikan ilmiö nimeltä beats, jossa äänenvoimakkuus vaihtelee johtuen taajuuserosta, kuultavissa jos eroa on apaut 8 Hz(?). Resonoinniksi tuota ei oikeastaan voi kutsua, koska perustuu ääniaaltojen constructive ja destructive interfenceen. I am pork boy, the breakfast monkey. "Even samurai have teddy bears, and even the teddy bears get drunk." Alle satakiloiset punnitaan Kouvolassa? |
SpotdfK 01.12.2005 14:02:45 | |
---|
Selvä ku plakki... Mitä yhteistä on ferrarilla ja säkillisellä kuolleita vauvoja? |
askomiko 01.12.2005 17:19:16 | |
---|
Just tuota kai tossa on haettu, eli fysiikan ilmiö nimeltä beats, jossa äänenvoimakkuus vaihtelee johtuen taajuuserosta, kuultavissa jos eroa on apaut 8 Hz. Ero on melko lailla hirveä jos vertaa vaikka 440 ja 448 hz, mutta 10 000 10 008 on täysin eri homma. Eli 8 cnt olisi pienempi ja tasaisempi mitta, mutta se on virittämisessä hirveän suuri. Joku 1cnt eli 1% sävelaskelten välisestä erosta lienee lähempänä. Siitä vipatuksesta voi päätellä paljonko vire on pielessä, esim 440hz ja 443hz -> vipatus on nopeudeltaan 3 kertaa sekunnissa. Veni, vidi, flatus.
Tulin, näin, pierin. |