Tarkastaja 28.11.2005 11:15:41 | |
---|
Kysyisimpä teidän mielipidettä kohtuuhintaisista (~200e) symbaaliseteistä. Eli lyhyesti ja ytimekkäästi mikäs näistä olisi paras? Meinl MCS, SABIAN B8, Zildjian ZBT, Paiste PST3, Muu, Mikä? Toivoisin, että saisin järkeviä vastauksia eikä mitään tyhjänpäiväistä tyyliin "käytä hakua", kyllä kokeilin jo hakua mutta vastausta kysymykseen en löytänyt. Vastaukset olivat lähinnä "osta paremmat" luokkaa. 200 e on maksimi sijoitus tällä hetkellä sillä soittelen rumpuja vain sillon tällöin ja setin nykyiset pellit, ovat valmistettu jostain todella pehmeästä seoksesta ja mm. hihat ei kestä soittoa vaan väänty kummasti mutkalle kun siihen lyö. Kerrottakoon vielä, että paisteen 302 kuulosti taivaalliselta verrattuna nykyiseen peltisettiini, mutta liiallinen yläpään kihinä vähän häiritsi. |
ToMi88 28.11.2005 11:41:49 | |
---|
Jätä ainakin tuo paiste pst3 suosiolla pois. Ne ovat messinkiä ja kolisevat vaan. Nuo muut on sentään pronssia. Suosittelisin tuo b8, mutta kyseisen sarjan haikka on kyllä jotain todella mielenkiintoista. Crash on ihan ok ja ride myös. |
Rockster 28.11.2005 13:54:26 | |
---|
Meinl MCS, SABIAN B8, Zildjian ZBT, Paiste PST3, Muu, Mikä? häiritsi. Jos koko setti pitaa kerralla uusia, niin suosittelisin tuota B8 settia. Ainakin ride on tosiaan todella ok ja crashikin ihan jees. Jos et hae mitaan pro-tason symbaaleita, niin osta tuo setti. Toisalta kannataa harkita kaytettyja pro-pelteja kuten niin usein on tallakin palstalla ehdoteltu... |
Alpha 28.11.2005 14:05:56 | |
---|
Toisalta kannataa harkita kaytettyja pro-pelteja kuten niin usein on tallakin palstalla ehdoteltu... Kuka nyt luopuu vanhoista hyvistä pro-symbaaleista 200€:n hintaan...siis Rässi, Haikka ja Raidi? |
kamelisko 28.11.2005 14:14:52 | |
---|
Meinlin Classicit on hintaisekseen oikein mainioita. Laukkukin tuli setin mukana. |
Jos koko setti pitaa kerralla uusia, niin suosittelisin tuota B8 settia. Ainakin ride on tosiaan todella ok ja crashikin ihan jees. Jos et hae mitaan pro-tason symbaaleita, niin osta tuo setti. Toisalta kannataa harkita kaytettyja pro-pelteja kuten niin usein on tallakin palstalla ehdoteltu... Jep mutta aika vähän liikkuu käytettyjä ja tosiaan crash, hihat ja ride pitäs saada empä, sitten enempää tarvitsekkaan. Kyselempäs vielä, että onko kellään kokemuksia Paisteen 1000-sarjasta. |
Tama (Royal Star) 28.11.2005 15:15:33 | |
---|
parhaan symbaalisetin saat ostamalla laatupeltejä käyettynä. perus rokkirumpali. |
Riba 28.11.2005 16:04:54 | |
---|
Suosittelisin tuo b8, mutta kyseisen sarjan haikka on kyllä jotain todella mielenkiintoista. Hmm kerrohan tarkemmin? |
AP 28.11.2005 16:13:11 | |
---|
Hmm kerrohan tarkemmin? Taitaa olla niin, että tuo mielenkiintoinen on tässä yhteydessä hiukan negatiivissävytteinen sana. K100 #7
Ärlä #011 |
ToMi88 28.11.2005 16:14:06 | |
---|
Hmm kerrohan tarkemmin? Ainakin minusta se kolisi aivan käsittämättömästi.. Ei siitä oikeen mitään kunnon saundia irti saanut. |
Riba 28.11.2005 17:09:30 | |
---|
Niin, mulla on tuo B8 setin haikka ja ilmeisesti en siis ole ihan omiani kuvitellu kun munkin mielestä se vaan kolisee. |
Hakki 28.11.2005 17:49:50 | |
---|
Mulla oli joskus paisteen 502 HH, ja se oli hintaisekseen oikeastaan aika hyvänkuuloinen peli, en sitten tiedä miten nykyinen Pst5 siihen vertautuu. Ovatko vaan vaihtaneet nimen ja logon? Sabianin B8 on ihan ok, varsinkin 20" perus-ride on ihan hyvän kuuloinen. Haitsua en ole tuosta sarjasta kuullut, joten en voi sanoa siihen juuta enkä jaata. while(true) {play(metal);} |
Legatus 28.11.2005 18:26:20 | |
---|
Haitsua en ole tuosta sarjasta kuullut, joten en voi sanoa siihen juuta enkä jaata. Eläkä kuuntelekkaan ikinä. Oli mulla ekassa setissä B8 plus haitsu ja oli kyllä melekonen kattilan kansi. Janne pentele!!!!!!! |
Silvio Dante 28.11.2005 18:46:32 | |
---|
parhaan symbaalisetin saat ostamalla laatupeltejä käyettynä. Haitsut ja ride, kyllä. Mutta crashit (ja splashit & chinat) käytettynä, en ostais. Aijai! |
hyperhamsteri 28.11.2005 19:19:59 | |
---|
Jos nyt tuosta listasta joku, niin ehdottomasti Meinlin Mcs. Meinlin symbaaleissa on kuitenkin melkoisen hyvä tuo hinta-laatusuhde. Mielestäni Mcs-sarja vastaa soundillisesti melko paljon Zxt:tä, joski Mcs:n haikka on vielä huomattavast parempi. Voin kerrankin sanoa kokemuksesta, että älä osta Zildjianin halpista (Planet-z, ZBT, ZXT, Zxt- titanium) sama pätee tässä tapauksessa paisteeseen. 802:ta huonompaa sarjaa ei kannata ostaa. Jos maksat 300€ pst5-sarjasta, maksat 150€ jo pelkästään niistä lättyihin painetuista pAisTe-logoista. Mutta en kyllä luonnollisesti pidä Mcs:ää mitenkään loistavana vaihtoehtona. Siispä väittäisin, että kannattaa vaikka myydä naapurin koira kiinalaiseen ravintolaan ja sitten ostaa vaikka Meinlin Classicit tai Zildjianin Avedikset, niin ei rupea hetken päästä vitutus hiipimään. "Piinalinna, Piinalinna, saatanallinen piinalinna!" -WM |
Tama (Royal Star) 28.11.2005 19:36:45 | |
---|
Haitsut ja ride, kyllä. Mutta crashit (ja splashit & chinat) käytettynä, en ostais. eipä mulla ole yksikään käytetty rässi levinny, uusi kylläkin ;) perus rokkirumpali. |
The Clairvoyant 28.11.2005 21:38:47 (muokattu 28.11.2005 21:39:26) | |
---|
Itse ostin pari vuotta sitten Zildjianin ZBT pro -setin, vai mikä nyt olikaan. Joka tapauksessa se niistä, jossa tulee mukana 16" crash, 14" haikat ja 20" ride. Suosittelisin näitä, sillä itse tykkäsin niistä soundeista kovasti verrattuna ainakin paisteen 302 ja 502 koko setteihin. Oikeastaan tykkäsin siitä ZBT-crashistä jopa enemmän kuin paisteen 802:sta. Muita halpissarjoja en sitten olekaan testaillut. Zildjianit pelittää aina, vaikka olisivatkin sitten halvinta mallia! |
Fiskaal 28.11.2005 22:18:51 | |
---|
Itse hankin tuossa kesällä PST5:n 17- ja 18-tuumaset medium crashit, ja ihan kohtuu tyytyväinen oon ollu niihin hintoihin nähden(77e ja 88e). Pienemmässä vaan on semmonen pieni dislike, että se ei oikein tunnu kovin aukinaiselta, tai silleen, se ei jotenkin värise niin paljoa kuin 18-tuumainen. Mutta siinä isommassa on kyllä mukava (pirun kirkas tosin) ääni, huomattavasti herkempi pelti ja tuntuu mm. sitä "kasvattaessa" että se antaa kaikkensa - se taas pienemmästä puuttuu. Tietty mediumeja kun ovat, ja koneen paukuttamia, se absoluuttinen herkkyys (vrt. thin/dark -osaston B20-lätty) siitä puuttuu, eli jopa malleteilla kohistaessa kuuluu ne yksittäiset iskut. Meni nyt lievästi off-topiciksi.. No, tulipahan selitettyä. Joko mennään ulos, pysytään sisällä, tai pudotaan lattian läpi. |
Ihmepoika 29.11.2005 19:59:36 | |
---|
Nuo Paisteen pellit voit ainakin unohtaa surutta, ne ovat aivan hirveät. Samoin Zildjianin ZBT:t ovat kyllä huonot, ZBT+:sta en sitten tiedä. (Ero luultavasti vastaava kuin kouluarvosanoilla 5 ja 5+.) Sabiania mie noista ostaisin. Ihanaa! |
Legatus 29.11.2005 20:59:16 (muokattu 29.11.2005 20:59:48) | |
---|
Meinliä mie noista ostaisin. Parhaan kuuloset minusta. Kaikkea nuista olen kokeillut paitti paistetta, ja meinl oli ehkäpä paras vaihtoehto E. korjaus Janne pentele!!!!!!! |