Aihe: Paras Robert Johnson levy
1
GuadanaHombre
28.11.2005 13:13:25 (muokattu 28.11.2005 13:23:55)
Tän vois poistaa, sain jo vastauksen kysymykseeni.
Keep playin' the blues cuz' life is blue, mate.
Mika Antero
28.11.2005 13:29:28 (muokattu 28.11.2005 13:34:17)
Haluaisin ns. Complete Recordings:in joka sisältää kaikista 29:stä biisistä ne 2 versiota. (Olen ymmärtänyt, että jokainen biisi levytettiin kahtena eri versiona, pitääkö paikkansa?)

Tästä alkuun, korjailkoot ja täydentäkööt parempimuistiset: Complete recordingsilla on 41 kappaletta. Kaikista 29:stä kappaleesta eivät molemmat otot ole säilyneet, siksi kappaleita ei tällä Completellakaan ole 58:aa.

Jos olen oikein ymmärtänyt, niin cd-painoksella King of the delta blues singers -levystä (v. -98) löytyvä Traveling riverside blues -versio on eri kuin se joka löytyy tuolta Completelta (v. -96). Ainakin siinä lukee "previously unreleased alternative take". Mikäli tämä pitää paikkansa, niin nuo molemmat levyt on ostettava jos haluaa saada käsiinsä kaiken säilyneen Robert Johnson -musiikin. Paitsi jos tuosta Complete Recordings -levystä on tehty päivitetty painos, josta molemmat Traveling riverside bluesit löytyvät, mutta sitä en usko.

EDIT: No perkele, nyt se meni ja poisti kysymyksen. Ei noin saa tehdä, Robert Johnsonista ei ole koskaan liikaa keskustelua.
Blue Moon
28.11.2005 13:33:53

Jos olen oikein ymmärtänyt, niin cd-painoksella King of the delta blues singers -levystä (v. -98) löytyvä Traveling riverside blues -versio on eri kuin se joka löytyy tuolta Completelta (v. -96). Ainakin siinä lukee "previously unreleased alternative take". Mikäli tämä pitää paikkansa, niin nuo molemmat levyt on ostettava jos haluaa saada käsiinsä kaiken säilyneen Robert Johnson -musiikin. Paitsi jos tuosta Complete Recordings -levystä on tehty päivitetty painos, josta molemmat Traveling riverside bluesit löytyvät, mutta sitä en usko.

Myös Columbian julkaisemalla "The Slide Guitar - Bottles, Knives & Steel" - kokoelmalla näyttäisi olevan tuo sama "Complete Recordingsilta" puuttuva "Traveling Riverside Bluesin" kakkosotto.
- Joka väittää ettei rockabilly muka ole maailman parasta musiikkia on kyllä päästään vialla - TJ Malin
Blue Moon
28.11.2005 13:42:29

Eli tuo olisi King of the delta blues singersiä järkevämpi hankinta Completen rinnalle, niin ei tulisi päällekkäisyyksiä. Tosin tuo King jne. on niin hyvä kooste, että itse pidän sitä ihan mielelläni hyllyssä Completen rinnalla...

Onhan noilla King of the Delta Blues Singers 1 & 2 uusilla CD-painoksilla ehkä hitusen paremmat saundit kuin Completella. Mitään järisyttävää eroa en kyllä itse huomannut.
- Joka väittää ettei rockabilly muka ole maailman parasta musiikkia on kyllä päästään vialla - TJ Malin
Tsugu Way
04.12.2005 00:32:59
Kyllähän tässä on myös kuunneltavuus oleellinen asia. Itselläni on tuo Complete ja sitten King of Delta blues singers 1 ja 2. Completen kuunneltavuutta häiritsee se, kun pitää kuunnella moni biisi kahteen kertaan peräkkäin. Itselläni onkin levylautasella viihtynyt kaikista eniten Blues Singers 1. Viime kesänä sitte ostin sen kakkososan kaveriksi ykköselle - juuri kuuntelumukavuuden vuoksi. Voishan noista nykyään kasata itse minkälaisia koosteita hyvänsä, mutta friikki kun olen, niin mukavampi kun on "alkuperäiset" (jos nyt voi tuota sanaa cd-aikakautena käyttää vuosina 1936-37 levytetystä materiaalista).
Jos se ei svengaa, se ei ole minkään arvoinen. (Duke Ellington)
blyysi
04.12.2005 09:13:46

Erään tavaratalon halpalaarissa on pyörinyt ajoittain Robert Johnsonin CD:tä parilla eurolla. Lähes kaikki piisit löytyy, ei tietty alt.takeja. Nää on vielä sitä itseään, eikä jotain ala-arvoista livematskua, jonkun rock-yhtyeen "taidokkaasti" komppaamia jumpblues -klassikoita tai jopa toisten versioita kannessa mainostetun artistin biiseistä, kuten monet tuollaisista laareista löytyvät bluesartistien levyt ovat.

Noista ei tosin mitää oheistietoa saa, jos siitä on kiinnostunut..
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)