Keppiheikki 28.11.2005 09:28:59 | |
---|
Onko olemassa jotain lukkoa tai muuta systeemiä, jolla voisi estää oman vahvistimen luvattoman käytön usean bändin bändikämpällä? Esim. sellaista mikä estää johdon kytkemisen vahvistimen inputtiin tai jotain muuta nerokasta? Ei jaksaisi askarrella itse mitään lukittavaa boksia (ellei ole pakko), ja toisaalta pelkkien "älä käytä" -lappujen toimivuudesta on huonoja kokemuksia.. Rock'n'Roll! | Parhaat soolot lähtevät G-kieltä venyttämällä. |
SirElwood 28.11.2005 09:29:39 (muokattu 28.11.2005 09:30:13) | |
---|
Otat sulakkeen mukaan kun häivyt kämpiltä. EDIT: Siis vahvistimen sulakkeen, ei kämpän sulaketta! :) |
keggo 28.11.2005 09:37:44 | |
---|
Live to play live! |
JuSu 28.11.2005 09:42:59 | |
---|
Onko olemassa jotain lukkoa tai muuta systeemiä, jolla voisi estää oman vahvistimen luvattoman käytön usean bändin bändikämpällä? Esim. sellaista mikä estää johdon kytkemisen vahvistimen inputtiin tai jotain muuta nerokasta? Muistan jossain joskus nähneeni juuri sellaisia vaikkapa input -jakkiin kytkettäviä lukkoja, jotka siis estävät johdon kytkemisen. Pikagooglettamisella en kyllä löytänyt mistään, mutta kyllä niitä olemassa on. JuSu I'm afraid of the candle but live for the flame. |
Twinkle 28.11.2005 09:50:58 (muokattu 28.11.2005 09:53:45) | |
---|
Tämä on melkein projektin arvoinen juttu, nimittäin tuollainen periaatteessa on helppo tehdä itse, virtaloota jonka saa avattua ja suljettua avaimella. Toisaalta, jos vahvarissa on irrotettava IEC-virtajohto, niin mikään ei estä soundivarkaita irrottamasta johtoa toisesta päästä ja käyttämästä toista johtoa. Elikkä käytännössä vahvarin sulkeminen komeroon ja lukon laittaminen siihen on ainoa vaihtoehto. Komero voi tietty olla mitä vaan, vaikka vahvarille tarkoitettu flightcase ja sellaiseen lukko kiinni. Ei ole erityisen vaivalloinen ratkaisu. Ilman askartelemista tuo ei välttämättä tule onnistumaan, ei ainakaan viiden minuutin miettimisellä. Yksi miettimisen arvoinen idea olisi joku ratkaisu vahvistimen inputtiin tungettavaksi.. en tiiä vaan onko niitä olemassa ja sellaisen tekeminen on suhteellisen hankalan oloista. EDIT: jaaha, minä jaksoin näköjään lukea threadin alustuksen melkein kokonaan.. |
Tympee Huttunen 28.11.2005 10:13:44 | |
---|
Muistan jossain joskus nähneeni juuri sellaisia vaikkapa input -jakkiin kytkettäviä lukkoja, jotka siis estävät johdon kytkemisen. Pikagooglettamisella en kyllä löytänyt mistään, mutta kyllä niitä olemassa on. JuSu Voi perhana! Mulla oli oma idea tuosta ja luulin tekeväni miljoonia. En sitten tehnytkään. Minä Mikä sua vaivaa Mauri? Onko sulla tauti? |
Keppiheikki 28.11.2005 10:28:18 | |
---|
Voi perhana! Mulla oli oma idea tuosta ja luulin tekeväni miljoonia. En sitten tehnytkään. Nyt pitäisi enää tietää mistä niitä saa, niin voisi käydä ostamassa tukkupakkauksen. Soitin hetki sitten Partcoon, ne eivät ainakaan tienneet asiasta mitään. Rock'n'Roll! | Parhaat soolot lähtevät G-kieltä venyttämällä. |
Tähän hätään tästä ei tietenkään ole mitään apua mutta Lee Jacksonin suunnitteleman Ampegin VL-sarjan vahvistimissa on sisäänrakennettuna virtalukko vakiona. Huvittava yksityiskohta mutta ilmeisesti joskus myös tarpeellinen ... |
JuSu 28.11.2005 11:00:49 (muokattu 28.11.2005 11:02:18) | |
---|
Nyt pitäisi enää tietää mistä niitä saa, niin voisi käydä ostamassa tukkupakkauksen. Soitin hetki sitten Partcoon, ne eivät ainakaan tienneet asiasta mitään. http://www.stringswing.com/products … ?product_id=502&ref_category=15 Tällainen löytyi... Eli tuossa on myös lenkkipäinen vaijeri, voi myös vetäistä vaikka patteriin kiinni. Enpä sitten tiedä, mistä noita mahtaisi löytyä. JuSu I'm afraid of the candle but live for the flame. |
projekti 28.11.2005 11:21:56 | |
---|
Sixpack, ja loppurahalla kaljaa. |
Kapane 28.11.2005 12:12:38 | |
---|
Estääköhän tuo ihan varmasti luvattoman käytön? Mä katoin kanssa, että tuo on lukko, jonka toisen pään voi laittaa plugina vahvariin kiinni ja toisen vaikka patteriin kiinni. Sit kun varas, niin toi mitän estä. Eihän tuossa mikään systeemi pidä sitä plugia kiinni vahvarissa. VAras vaan otaa plugin irti ja jättää lukkosysteemin kellumaan patteriin. vai EVO? Jutta Jussila päätti kohottaa julkista imagoaan ja keksi itselleen taiteilijanimen. TERNIMAITOR. |
JuSu 28.11.2005 12:27:08 | |
---|
Mä katoin kanssa, että tuo on lukko, jonka toisen pään voi laittaa plugina vahvariin kiinni ja toisen vaikka patteriin kiinni. Sit kun varas, niin toi mitän estä. Eihän tuossa mikään systeemi pidä sitä plugia kiinni vahvarissa. VAras vaan otaa plugin irti ja jättää lukkosysteemin kellumaan patteriin. vai EVO? Ei kai edes amerikkalainen ei ole niin nuija, että ym. kaltaista kapinetta tyrkkäisi markkinoille. Mikä hyöty siitä olisi? Eiköhän siinä vaijerin päässä olevassa mötikässä ole jokin lukitussysteemi, jolla se lukittuu jakkiin. On nuo kuitenkin listattu kategoriaan "anti theft", joten joku varastamista hidastava funktio niillä luulisi olevan. Voipi kyllä olla, että nuo on lähinnä tarkoitettu estämään, ettei voi nopsasti napata kapinetta käpäläänsä ja juosta kadulle, lukitus voi olla esim. kuusiokoloavaimella. Treenikämppäoloissa tämä nyt ei sitten estä mitään, vaikkakin voi laittaa luvattoman lainaajaan miettimään pariin otteeseen, kun pitäisi ensiksi ruuvailla tuo härpäke irti. JuSu I'm afraid of the candle but live for the flame. |
Takajeejee 28.11.2005 12:37:34 (muokattu 28.11.2005 12:38:27) | |
---|
E: Ei mitään sittenkään. Dig up her bones /,,/ |
Joel Harald 28.11.2005 13:51:36 | |
---|
Mun nuppiin on edellinen omistaja asennuttanut tuollaisen virtalukon. Chassiksen takana virtapiuhan vieressä on siisti lukko, jolla pystyy katkaisemaan virrat koko härvelistä. Mielestäni parempi vaihtoehto kuin input-jakin tukkiminen, ainakin putkivehkeillä, kun ilkivaltaa voi saada aikaseksi vaikka laittamalla päälle ilman kuormaa. Ostetaan telecasterin kaulamikki. |
Johann Onn 28.11.2005 14:35:45 (muokattu 28.11.2005 14:36:20) | |
---|
"Uran" (köh köh...) alkuaikoina, mulla oli hieno systeemi: Surkea trankkuvahvari, jota kukaan ei edes suostunu käyttämään, edes luvan kanssa. Se sai olla aina rauhassa. Samaa ei voi sanoa tosta KMD:stä, se löyty kerran samassa treenikämpässä soittaneen toisen bändin keikalta. Kuten myös mun Ibanez. Siinä bändissä soitti kaks tyyppiä, rumpali ja kitaristi, jotka oli myös "mun bändin" rumpali ja basisti. Ihan kiva, jos olisivat kysyneet multakin asiasta. Se "mutt hei, mehän soitetaan muutenkin samassa bändissä, mitä tää nyt haittaa ?" ideologia, ei oikein innostanu mua. Mää meinaan maksoin pääsylipusta, kuten kaikki ne muutkin. Jollet ny voi luottaa edes tyyppeihin, joitten kanssa soitat, niin kehen sitten ?. |
Temecaster 28.11.2005 15:09:06 | |
---|
Jollei pienen pienet ylimääräset reiät haittaa, niin irtojohdon voi ottaa irti ja peittää sen töpselin euron-kahden salvalla johon munalukko. Jos johto on kiinni, niin tommosen salvan voi laittaa niin, että kun piuha on nätisti kerällä koukkujen/telineen/jonkun ympärillä kotelossa, salvan laitta umpilukkoon heti töpselin juureen. Siis semmosen laatikonkannen salvan. Johon saa lukon laitettua. Ja johto sillei kerälle, ettei sitä pääse vetämään seinään asti salvasta huolimatta. |
saha 28.11.2005 17:13:38 | |
---|
Jos on erillinen virtapiuha, niin se mukaan kun lähdet. >-)))> #2 Punttisika #5
"kuuntelette musaa jossa porukalla on kireetä nahkaa munien ympärillä ja sanotte jotain kaulaliinaa noloksi." -pliksu |
Miikathebest 28.11.2005 17:21:08 | |
---|
Jos on erillinen virtapiuha, niin se mukaan kun lähdet. Virtapiuhat on kuitenkin varsin yleista kamaa. Ei varmaan hyödytä mitään... parempi olisi kiinteä virtapiuha, jonka ottaisi mukaan. |
Sir Härö 28.11.2005 17:40:39 | |
---|
Virtapiuhat on kuitenkin varsin yleista kamaa. Ei varmaan hyödytä mitään... parempi olisi kiinteä virtapiuha, jonka ottaisi mukaan. Kannettava vahvistin(!?!) jonka ottaisi mukaansa :) Kaiken paras on laitattaa vahvistimeen roudauspyörät ja laittaa kaappiin lukkojen taa reenien jälkeen. Soundi lähtee sormista. Hyvän särösoundin saa nyrkillä. |
Pnctocn 28.11.2005 23:41:40 | |
---|
Itse kokeilin -Johann Onninkin omistamalla- KMD:llä kaappipiuhan ottamista mukaan, porukka käytti kitarapiuhaa (jos tajusivat, suurin osa ei varmaan hoksannut edes että piuha puuttui ja vahvari päälle vaan). Putket ja muuntaja paskana, iso remontti. Laita mielummin lukkojen taakse, ei urpojen turpoilut riko vahvistinta. "Kaikki musiikki on paskaa, paitsi hevi ja metalli - ja ne vasta paskaa onkin" |