Aihe: Leedy
1
CD
28.11.2005 09:20:15
Minkälaisia noi vanhat leedyn messinki snaret on? ei oikeen mistään löydy niistä tietoa.
Roberto
28.11.2005 10:29:17

Levon Helm oli muistaakseni Leedy-miehiä, eli ei ne huonoja voi olla :)
hollmi-5
28.11.2005 12:47:54
Leedy on vanha firma, joka aloitteli 1800-luvun lopulla virvelistandien ja virveleiden teolla. Historiaan liittyy myös Ludwig. Yrityskauppojen jälkeen Leedy omisti myös Ludwigin. Wuonna 1929 Leedy myytiin Conn-yhtiölle. Myös Ludwigin nimi siirtyi kaupassa. Ludwigien suku joutui tekemään rumpujaan W.F.L.-nimellä. Leedy&Ludwig -brandi lanseerattiin 1951, mutta jo vuonna -55 yhtiö luopui noiden rumpujen valmistuksesta.

Leedyn innovatiivinen työntekijä George Way (Myöhemmin perusti Camcon ja esitteli sen pyöreän "DW"-lugin). Keksi Itsestään keskittävän lugin, jonka toimintaperiaate on melkein jokaisessa nykyisessä lugissa.

Conn myi rumpujen valmistuksen. Slingerland osti Leedy-nimen käyttöoikeuden ja Ludwig lunasti oman nimensä taas suvun käyttöön. Leedy oli sitten Slingerlandien kakkosmerkki. Slingerland luopui Leedyjen valmistuksesta pikkuhiljaa 60-luvulla. Sen jälkeen nimen käyttöoikeus on siirtynyt lukuisia kertoja. Fred Gretch myi nimen Gibsonille vuonna 1994 ja vuonna 2002 oli näytillä ensimmäiset Leedyt pitkiin aikoihin.

Leedyja oli Tukholman Hellstone Musicissa Götgatanilla. Hauskan näköisiä ja vintagea parhaimmillaan nuo ovat. Taitavat Suomessa olla hyvinkin harvinaisia.

Jos kyseessä ovat uustuotantoa olevat Leedyt, niin niistä minulla ei sitten ole minkään laisia havaintoja.
Mika Hollström
skanky
28.11.2005 14:37:10

Tuolta infoa, aika pitkä pätkä historiikkiakin löytyy, on vaan ameriikan kielellä että toivottavasti taipuu sen verran... http://www.leedydrum.com/
"Jesus built my hotrod!"
CD
28.11.2005 18:26:03
Kiitti tiedoista.

Oon pähkäillyt että täyttäisikö tuommoinen 6 1/2 x 14 kokoinen vanha messinki snare mun cob supra haaveet.. Tosin tuossa kyseisessä rummussa ei ole kaikkia alkuperäisiä osia, hintakin sen mukainen. Matonnostin ja lugit on uusia (vanhaa ludwigia). Soittoonhan se tulisi, eikä sillä ole sinänsä mulle mitään keräilyllistä arvoa, pelkästään käyttöarvoa. Mutta onkohan toi se mitä etin vai pitäiskö vaan laittaa jäitä hattuun ja jatkaa ettimistä (ja säästämistä).

Ton leedyn runko näyttää samalle kuin ludwigin vanha black beauty, ja lugit on putkimalliset.
hollmi-5
28.11.2005 19:21:22
Ton leedyn runko näyttää samalle kuin ludwigin vanha black beauty, ja lugit on putkimalliset. No ehdottomasti tuo kannattaa talteen ottaa. Alkuperäisten pisteosien metsästys saattaa olla kovin vaikeaa, mutta rumpuna on varmasti mainio peli. Tuohon aikaan virvelit tehtiin paksusta messingistä. Nyt ei sellaiseen ole enää näköjään varaa. Kromatut peltihäkkyrät ovat vallanneet markkinat.
Mika Hollström
CD
28.11.2005 19:28:44
siis saman näköinen (linkissä) kun alimmainen oikealta, paitsi 6.5x14, 6 lugilla. mites toi vaan 6 lugin systeemi vaikuttaa verrattuna normaaliin 8-10. onko se paljon vaikeampi virittää?

Toinen vaihtoehto olisi saman ikäinen 5x14 (tai 4x14) 8 luginen malli joka on saman mallinen kuin tossa linkissä alimmainen vasen. siinä ei ole alkuperäisiä vanteita, eikä mattokoneistoa.

http://www.vintagedrum.com/museum/museum_snares07.htm
hollmi-5
28.11.2005 20:35:59
6-lugisessa on enemmän runkoääntä. Virittäminen ei ole vaikeaa. Itse ottaisin kumman vain. Eli molemmat.
Mika Hollström
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)