Eiköhän se jo kerro aika paljon, että esim. Suomessa joskus vuonna '01 tai '02 myytiin (rahamäärällisesti mitattuna) enemmän musiikkia kuin koskaan aiemmin... Ilmeisesti tätä ei sitten levyteollisuus enää kestä, vaan on kuolemassa pois. ;-) Ja Suomessa netistä lataaminen on vieläpä täysin laillista! Floyd code: v1.2a s+r>d TW 1/0/r tG 0? 0 Meddle 2 1 19.3% |
Neljä Ruuvia 14.07.2003 18:21:21 | |
---|
Jos tämä olisi yleistä ostokäyttäytymistä, olisi näkymät kuluttajan kannalta aika hyvät - vähemmän hutiostoja, enemmän asiakastyytyväisyyttä --> parempaa laatua. No, vähän köyhää päättelyä, mutta kai tuossakin joku pointti on (?). Tää on musta koko musabusinekseen salakavalasti hiipinyt ongelma.ASIAKASTYYTYVÄISYYS! HEMMETTI,ei se kuulu musiikkiin .Se kuulu maitokauppoihin! Musa on mitä on.Jos ei tykkää ,ei tykkää. |
Neljä Ruuvia 14.07.2003 18:26:45 | |
---|
Monet suositut artistit ovat perustaneet oman levymerkin ja alkaneet myös signata muita bändejä sille oman nimensä turvin. Viimeisin esimerkki minkä olen huomannut taitaa olla Lenny Kravitz. Kuka tässä uudessa systeemissä nostaa uusia mega-artisteja maailman kartalle (ellei jo olemassa olevat tähdet). Ja kuka "megatähtiä" kaipaa onkin sitten toinen kysymys.. Joo ja tässä varmaan onkin takane se että Lennylläkin voi olla vaikeetaMajor yhtiöiden kanssa kun promot tulis varmaan tosi kalliiks ja myynti ja voitot jäis aika marginaaliin.Ei mikään busineksena houkutteleva akti varmaankaan.Paitsi jos Suomalaiselle merkille signeerais:) |
parinc. 14.07.2003 22:38:20 | |
---|
Tää on musta koko musabusinekseen salakavalasti hiipinyt ongelma.ASIAKASTYYTYVÄISYYS! HEMMETTI,ei se kuulu musiikkiin. Vaikka ymmärränkin mitä tarkoitat, niin on pakko kommentoida. Aivan sama miksi sitä kutsutaan - jos lopputulos on se, että maailmaan saatetaan enemmän musiikkia jossa on todellista sisältöä, ei kyseessä voi olla kovin huono juttu. Utopiaa koko homma, mutta silti. |
Kitaranraiskaaja 15.07.2003 00:28:51 | |
---|
Kyllähän se on niin, että jos netistä ei saisi mp3:sia ladattua, jäisi monet levyt ostamatta. Tekno, POP, etno, latin, kuningas, minä. Niin, ja rangaistus. |
Mäxä 18.07.2003 00:05:37 | |
---|
Tuskinpa levyjen myynti vielä pahemmin nettikopioinnista kärsii. Mutta odotelkaapa kun mp3-soittimet ja vastaavat alkavat olemaan yhtä yleisiä kuin cd-soittimet nykyään... jos kaupasta ostettavassa tuotteessa ei ole mitään eroa netistä ladattavaan, veikkaan että aika moni jättää kaupassa käynnin väliin. |
Lähikauppias 18.07.2003 00:24:07 | |
---|
Mutta odotelkaapa kun mp3-soittimet ja vastaavat alkavat olemaan yhtä yleisiä kuin cd-soittimet nykyään... Itse omistan MP3-soittimen kännykässäni, eikä se kyllä levyjen ostooni ole vaikuttanut yhtään. |
Bonham 18.07.2003 00:26:38 | |
---|
Kyllä mulle levy on levy, ihmeitä pitää tapahtua ennenkuin rupean kännykkään musiikkia säilömään (tai johonkin muuhun aparaattiin). Opinions are like assholes, everybody's got one. (Harry Callahan) |