Aihe: onko laulaminen sinulle helppoa?
1 2 3 4
aisa
25.11.2005 12:42:01 (muokattu 25.11.2005 13:14:46)
tarkotan siisi sitä että, joudutko tekemään helevetisti töitä että laulaminen taittuu, vai onko se vaivatonta. tää ei ole siis tosiaankaan mikää brassailukirjotus, vaan ihan rehti kysymys.
olen kyllä ottanu laulutunteja aika paljonkin ja "opiskellut" aihetta, mutta pääsääntöisesti kaikki on loksahdellu paikoilleen ikäänkuin liian helposti.

ed: lisäänpä vielä tähän ettei kukaan provoonnu, että en siis tosiaankaan pidä itseäni mitenkään mestarilaulajana, mut monet asiat vaan on ollu helppoja.
"kivistäville kiveksille on turha puhua rahasta"
Jani The Rock
25.11.2005 14:18:04

En laulaisi, jos se tuntuisi vaikealta.
Cheap tequila and too much Seconal, but I`m still alive and well! * Bella Italia #1 * MegaMan Club #002 - Quiff Man * ASHC #1
aisa
25.11.2005 14:26:18
En laulaisi, jos se tuntuisi vaikealta.

sama vika, mut oon seurannu tätä lauluosastoo vähän niinku sivusta ja oon ollu huomaavinani että voi se olla vaikeetakin.
"kivistäville kiveksille on turha puhua rahasta"
*kaamos*
25.11.2005 15:53:27

Toisten on vaikea loppujen lopuksi löytää tekniikka...

Itse olen ainakin laulanut ihan polvenkorkuisesta lähtien ...Olisiko siinä syy miksi minulle laulaminen on helppoa. *hmm*
Mandariini vodkaa?-Dweia-
tanjuli
25.11.2005 16:24:41
laulaminen sinänsä on helppoa. se omien tavoitteiden ja ihanteiden saavuttaminen se vaikeeta on :)
[i hear voices but at least they're on tune]
hannakatriina
25.11.2005 18:52:38

Laulaminen on päivä päivältä helpompaa sitä mukaa kun taidot karttuu. Jotkut jutut on vaatinu enemmän aikaa, esim. korkeiden äänien saaminen soimaan hyvin kun luonnostaan on matalampi ääni. Nuoteista laulaminen ja äänien suhteuttaminen harmoniaan on taas ollu aina itselläni vahvoja puolia. Samaa mieltä Tanjulin kanssa tavoitteista ja ihanteista: se, että onko laulaminen helppoa riippuu siitä mihin asti riman nostaa. Tällä hetkellä normaali ”peruslaulaminen” on jo ihan helppo juttu, mutta sitten kun alkaa treenailemaan ääneensä vaikka eri soundeja, raspia jne. tai alkaa vetämään nopeaa scat-sooloa johonkin jazz-biisiin, niin siinä onkin jo taas haastetta, biisien tulkinnan kypsymistä yms. unohtamatta...
Jani The Rock
26.11.2005 00:19:35

Tällä hetkellä normaali ”peruslaulaminen” on jo ihan helppo juttu, mutta sitten kun alkaa treenailemaan ääneensä vaikka eri soundeja, raspia jne. tai alkaa vetämään nopeaa scat-sooloa johonkin jazz-biisiin, niin siinä onkin jo taas haastetta, biisien tulkinnan kypsymistä yms. unohtamatta...

Uh huh... Onneksi ei tartte raakkua kuin rokkia ja bluussia.
Cheap tequila and too much Seconal, but I`m still alive and well! * Bella Italia #1 * MegaMan Club #002 - Quiff Man * ASHC #1
steelysam
26.11.2005 14:27:23
kyllä on.
My name is James Bond, James.
Hannu H.
26.11.2005 15:29:12

Itelläni on useimmiten kauheeta taistelua vireen kanssa (ja sitten kun vielä on omaa laulua nauhottanut joskus ja todennut että se lauluääni on ihan hirvee) niin en kovin mielelläni missään laulele yksikseni. Taustoja voin laulella..

Kovin koitan opetella laulamaan paremmin kaiken aikaa, vaan ei siitä oikeen mitään tahdo tulla.
Päiväduuni on vain harrastus jolla kustannetaan se oikea työ. Jouluinen sävellyskilpailu
Fasec
26.11.2005 18:19:17
Ei ole helppoa ei, vaan eipä tuota paljoa tule harrastettuakaan, vaikka toisaalta mieli tekisikin. Ääni ei taivu halutun mukaiseksi ja on puhemaista. Nuotissa pysyminen on myös ongelmallista ja äänialani on alle kaksi oktaavia.
Jzzka
28.11.2005 15:47:13

Kaikki on suhteellista.

Mitä enemmän laulamista treenaa, sitä vaikeammaksi/haastavaksi se käy. Tuskimpa sitä rajaa tulee vastaan, jolloin oikeasti kaikki olisi helppoa. Aina on uusia biisejä ja uusia ihmisiä kertomassa kuinka huonosti sitä laulaakaan. Toivottavasti ei siitä koskaan ihan helppoa tulekaan, tulisi loppu lauluhommille.

Mutta kai voisi sanoa, että peruslauluäänen tuottaminen on minulle helppoa ja luonnollista.
Ei elämä ole yhtä juhlaa, välillä pitää käydä toisissakin kekkereissä. -AVS
Cadaver
28.11.2005 21:03:40 (muokattu 28.11.2005 21:04:10)

Itse fyysinen suoritus on helppoa, ainakin kunnes on kiljunut semmoisen 2 tuntia putkeen :) Jälkeenpäin tarkasteltuna esim. vireestä tai äänenväristä/sijoituksesta löytää kyllä usein parantamisen varaa (itseoppinut olen).
Freedom, Metal & Might: Agent Metal Saksaheviä: Revenant Rienausta: Riivaaja
MaryAnn
30.11.2005 10:27:56
En nyt viitsi laittaa tälle kysymykselleni omaa aihetta, joten kyselen tässä :)

Nyt kun olen aloittanut laulamisen niin onko yleistä, että lauminen ei näin alussa suju joka kerralla? Laulan noin 4 kertaa viikossa ja n. yhden kerran laulu onnistuu, hengitys sujuu hyvin ja ääni kuullostaa kauniilta eikä kurkkuun satu. Muut kerrat onkin sitten tuskaa ja hampaiden kiristelyä. Onko tämä normaalia? En tiedä mitään hyvästä äänenavauksesta ja tuo hengityskin menee sattumalta hyvin, jos menee. :/
Auttaako asiaa jos opettelen hyvän hengitystekniikan ja äänenavauksen vai onko minulla vaan paska ääni jota ei voi hallita?
insight
30.11.2005 10:40:49
Riippuu mitä laulaa. Kai kaikesta voi tehdä vaikeeta. On se päivästäkin kiinni, ainakin mulla. Oppimisen yksi ehkä kantava piirre on se, että mitä enemmän osaa ja tietää, sitä enemmän löytää mahdollisuuksia ja haasteita. Jos noin ei jollain tasolla ajattele, on jo jämähtänyt paikoilleen.
insight
30.11.2005 10:46:38
Ei ole helppoa ei, vaan eipä tuota paljoa tule harrastettuakaan, vaikka toisaalta mieli tekisikin. Ääni ei taivu halutun mukaiseksi ja on puhemaista. Nuotissa pysyminen on myös ongelmallista ja äänialani on alle kaksi oktaavia.

Uskon, että voit saada oikeella opastuksella reilusti yli kaksi oktaavia. Eli kun saat äänen soimaan oikein. Silloin sävelessä pysyminenkin helpottuu. Mun mielestä rintaäänellä on helppo pysyä nuotissa. Sitä voisi verrata johonkin tarkkaan hommaan, mihin tarvitaan hyvää tukea. Se tuki tarkoittaa sananmukaisesti sitä, että se äänenhallinta on helpompaa - tukevampaa.
Gravenimage
02.12.2005 11:16:02 (muokattu 02.12.2005 11:18:27)
Soraääni ei itseltä taitu.
kalamies#29 >-)))>
Gravenimage
02.12.2005 11:17:43
Riippuu mitä laulaa. Kai kaikesta voi tehdä vaikeeta.
Samaa mieltä. Ei itsellekään kaikentyylinen laulu helposti taitu. Mutta se oma perustyyli titenkin on se juttu mikä tulee luonnostaan.
kalamies#29 >-)))>
Juhani
02.12.2005 12:00:01

laulaminen sinänsä on helppoa. se omien tavoitteiden ja ihanteiden saavuttaminen se vaikeeta on :)

Sama juttu.

Mutta vähitellen. Hiljaa hyvä tulee.
Väinämöinen
02.12.2005 18:07:43
Riippuu mitä laulaa.

Nimenomaan näin. Minulta luonnistuu parhaiten suora huuto eivätkä grimmivokaalitkaan kuulosta luokattoman surkeilta. Tulen harrastamaan thrash- ja death-vaikutteista metallia edelleen muun ohella, mutta silti haluan oppia mm. Tarotin Wings of Darknessin.
Mykkä kissa on mauton.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3 4
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)