Aihe: Mitä poppia nuoriso kuuntelee?
1 2 3 4 5
Landola59
26.11.2005 12:24:18
Ilokseni huomaan, et tää kyselyni on saanut keskustelua aikaan nykymusan tilasta.

On ollu lukuisia topiceja nykymusiikin tilasta jotka ovat saaneet punaista lukkoa. Jos rytmikästä tasaista jumputusta haet, niin eikö kannattaisi turvautua perinteiseen discoon tai konemusiikkiin? mm. Solid basehan sopii vaikka mihin tarkotukseen, moni hevariki kuuntelee sitä ihan vapaaehtoisesti. Ne jotka eivät sitä ole vielä kuulleet, olkaa hyvä kuunnelkaa.

Mitä tuohon koneistumiseen tulee, suurin osa nykymusiikista jota ratiosta kuuluu on tehty koneilla. Ja harmittavan moni soittaa playbackina esim. TV esiintymiset.
Ironia on uutta niille jotka eivät siitä ennen ole kuulleet. Punttisika #7 IMIK #36 IHFC #1 Perustajajäsen
dakota
26.11.2005 15:44:59
Näin o. Mä oon kyllä vähän sitä mieltä, että ennen oli kaikki paremmin.

Hevon paskat. 80-luku oli musiikillisesti vuosisadan surkein ja kammottavin. Joku valopikku oli, Smiths esim. mutta muuten, voi jessus mikä tuubaa.l
Minstrel
26.11.2005 15:59:23
80-luku oli musiikillisesti vuosisadan surkein ja kammottavin. Joku valopikku oli, Smiths esim. mutta muuten, voi jessus mikä tuubaa.l

Tämäkin on vähän kaksipiippuinen juttu. Useimmat kasarihitit ja sukkahousuhevi järkyttävät, mutta kun vuosikymmenellä kuitenkin ilmestyi Smithsien, Pixiesin, R.E.M:n, Kate Bushin, The Curen, Violent Femmesin, Echo And The Bunnymenin, Dinosaur Jr:n, Tom Waitsin, Sonic Youthin ja U2:n kaltaisten aktien huippulevyjä, niin ei 80-lukua voi missään nimessä kutsua kammottavaksi. Minä pidän 80-lukua ehdottomasti jenkki-indien valovoimaisimpana vuosikymmenenä.
"Sometimes you eat the bar, and sometimes, well, the bar eats you."
Cathi777
26.11.2005 16:23:19

Tämäkin on vähän kaksipiippuinen juttu. Useimmat kasarihitit ja sukkahousuhevi järkyttävät, mutta kun vuosikymmenellä kuitenkin ilmestyi Smithsien, Pixiesin, R.E.M:n, Kate Bushin, The Curen, Violent Femmesin, Echo And The Bunnymenin, Dinosaur Jr:n, Tom Waitsin, Sonic Youthin ja U2:n kaltaisten aktien huippulevyjä, niin ei 80-lukua voi missään nimessä kutsua kammottavaksi. Minä pidän 80-lukua ehdottomasti jenkki-indien valovoimaisimpana vuosikymmenenä.

Joo, kyllähän se niin on, että ei hirveästi musiikista tiedä jos väittää, että 80-luku oli joku tosi huono vuosikymmen musiikissa. Se oli ihan yhtä hyvä kuin mikä tahansa vuosikymmen. Tästä on ennenkin puhuttu ja samaa täytyy toistaa, että jokaisella vuosikymmenellä on ne omat hienot ja huonot asiat. Eikä mikään mene toisen yli. Kuulijan korvassa on sitten se, että jos joku vuosikymmen tuntuu itselle kaikkein rakkaimmalta.
Only pop music can break my heart...
dakota
27.11.2005 12:43:36
Joo, kyllähän se niin on, että ei hirveästi musiikista tiedä jos väittää, että 80-luku oli joku tosi huono vuosikymmen musiikissa.

Tieto on tietoa, fiilis on fiilistä, minulla on molempia tässäkin asiassa. Yhdistän 80-luvun aina sellaisiin hirveyksiin kuin Duran Duran, Gary Glitter, Boy George...
80-luvulla suuresti rakastamani Genesis taantui discohumpaksi Collinsin johdolla, Pink Floydinkin tekoset olivat hyvin keskinkertaisia, Bowie alitti itsensä, Zappa oli eksyksissä, Lennon tapettu... Voi olla että puhun enemmän fiilis- kuin tietopohjalta joten tältä osin Cathi ei ole ihanväärässä :=)
shagriml
27.11.2005 13:20:52

Kyllä kasari oli musiikillisesti tuhat kertaa tasokkaampaa kuin nykypäivä.

Paljon oli hyvää silloin, parhaimpana mainittakoon The Sisters of Mercy. Mut nykypoppi, se on kaikki täyttä paskaa, tuotettua, kierrätettyä, kuorrotettua. Mikään ei iske, kasaripoppia sentää pystyy kuuntelemaan ja sieltä löytyy helmiä.
Aerodactev
27.11.2005 13:21:36
Mut nykypoppi, se on kaikki täyttä paskaa, tuotettua, kierrätettyä, kuorrotettua.

"Joo, oonhan mä vähä radiota kuunnellu..."
Long = progressive = good
AP
27.11.2005 14:03:59
Hmm.. pistää mietteliääksi. Mikä nyt sitten luokitellaan kertakäyttömusiikiksi? Oliko 70-luvulla Smurfien, Crazy Frogin tai Schnapin kaltaisia ilmiöitä? En muista.

Oooli oli. Ekana mulle tuli mieleen joku Bay City Rollers, joka nyt kauniisti sanoen oli purkkaa mutta sai yhden hetken nuorison pukeutumaan skottiruutuun.
Nyt ko. pumpun nimen tunnistaminen vaatii jo vähän harrastuneisuutta.
Tai joku Monkees 60-luvulla -- ei kauhean vakavasti otettavaa ja mahtoivatko pojat itse edes soitella mitään. TV-sarjastahan heitit paremmin kai muistetaan.

Se on sitten toinen juttu, että mm. kotimaiset muilla kuin musiikillisilla arvoilla siunatut musiikkiteokset kuten vaikkapa jotkut MA Nummisen puuhat olivat enempi pienen porukan ilo, kun taas tänä päivänä nuo vitosenvitsit ovat hyvinkin suosittuja, vaikka nuorisosta voi erottaa enemmän erilaisia "alalajeja" kuin aiemmin.
K100 #7 Ärlä #011
Tupuna
27.11.2005 14:48:53
Nuoriakin on monenlaisia. Uskallan veikata nuorten nykyisin jakaantuvan näin:

a) Teinigootit/teinirokkarit, joiden repertuaariin kuuluvat mm. Uniklubi, Negative, 69Eyes, HIM. Kaikki tekorankka.

b) R'n'b/rap-teinit, jotka diggailevat pyllynkeikutusmussiikkia

c) Teinipoppisihmiset, joille uppoaa mm. Antti Tuisku, Indica, PMMP.
ROCK OUT WITH YOUR COCK OUT!
Minstrel
27.11.2005 15:02:50 (muokattu 27.11.2005 15:03:09)
--

d) Hyvää musiikkia kuuntelevat nuoret
MK73
27.11.2005 15:16:19

a) Teinigootit/teinirokkarit, joiden repertuaariin kuuluvat mm. Uniklubi, Negative, 69Eyes, HIM. Kaikki tekorankka.

c) Teinipoppisihmiset, joille uppoaa mm. Antti Tuisku, Indica, PMMP.

Heh.. jostain syystä pisti hymyilyttämään tuo jaottelu. Hyvä.

Mielelläni näkisin vielä ryhmän d) Perinnetietoiset elävän rytmimusiikin diggarit - saattaapi olla melko harvassa nämä nuoret :)
Minstrel
27.11.2005 15:48:26
d) ns. "Hyvää" musiikkia kuuntelevat ylimieliset nuoret, jotka kuvittelevat ihmisarvonsa kohoavan silmissä.

e) Nuoret, jotka leimaavat elitistiksi jokaisen henkilön, joka mainitsee heille tuntemattoman yhtyeen nimen.

Nälviminen sikseen. Väsyttää vain yleistäminen kaikissa muodoissaan. Nykypoppi on paskaa, hiphop on paskaa, nuoriso kuuntelee paskaa jne. Tunnen kyllä henkilökohtaisesti nuorisoa, jotka kuuntelevat paljon tasokasta pop-musiikkia sekä vanhempia klassikoita ja joiden musiikkitietämys on huomattavasti parempi kuin paatuneilla Uriah Heep -miehillä. Ei ikä aina ratkaise.
HaloOfFlies
27.11.2005 17:08:45

Onhan noita purkkapop-akteja aina ollut niin kauan kun joku keksi että laulamalla voi tienata rahaa. Ehkä smurffien ja Crazy Frogin tasoisia ideoita ei aiemmin ollut, ja muutenkin kaikki musiikki piti tehdä oikeilla soittimilla niin purkkapoppikin tuntui ehkä jotenkin kunnianhimoisemmalta. Periaate on kyllä ollut varmaankin sama. Kuten sanottua, niin näitä yhden hitin ihmeitä vaan kukaan ei enää muista näin pitkän ajan päästä. Kuten toivottavasti ei muista kukaan Crazy Frogia 30 vuoden päästä.

Il Divon taannoisessa listaohjelmassa olleessa haastattelussa pojat sanoivat että tämmöisiä samanlaisia yhtyeitä on tullut lähestulkoon joka puolella maailmaa, mm. Suomessahan on nyt tämä Virtuoso. Itselläni ainakin tuli heti semmoinen kauhukuva että jossain Englannin tai USA:n albumilistalla 10 ensimmäistä sijaa hallitsevat Il Divo ja sen johdannaiset. Pelottavaa.
First they steal your mind and then they steal your soul
Waldemar O Toy
28.11.2005 14:39:38
Smurffithan on kaukana kertakäyttömusiikista. Lasten kestosuosikit, niillähän on joku 14. osa meneillään.. No okei, ehkä toi tekee siitä vielä enemmän kertakäyttömusiikkia..
Menkää tarhaan töihin. Smurffit siellä soi päivästä toiseen. Ja se on aina yhtä hyvä.
Siellä meinaa tulla mielisairaaksi.
Kapteeni Hurja on voittamaton! http://www.mikseri.net/artists/kapteenihurja.48072.php
Vasenniplaaja
28.11.2005 15:40:34
grazy frog
...
bussycat dolls

Tässä teille bobmusiiggia.
Minä: "Voi vittu, meidän kaikki biisit menee C:stä!" Rumpalimme: "Mut eihän se haittaa kun meillä on vasta kaks biisiä."
Landola59
28.11.2005 20:00:27
Musiikista en tiedä mutta se pyllynkeikutus ei ole pahemman näköstä....
Ironia on uutta niille jotka eivät siitä ennen ole kuulleet. Punttisika #7 IMIK #36 IHFC #1 Perustajajäsen
sikanaama
28.11.2005 21:48:12 (muokattu 28.11.2005 21:48:41)
Mä jatkan kasarista oikeilla mielipiteilläni:

80-luku oli muusikillisesti ehkä parasta. Paljon tuli hyviä imeliä herkkiä piisejä ja melodioita. Hirveästi hyviä meneviä hittejä. Kaikkee Cyndi Lauperia, Madonnaa, Princeä, Nik Kershawii, Stevie Wonderii, Boris Gardinerii, F.R. Davidii, Men At Workii, Bee Geessii, Marvin Gayii, Totoo, Kate Bushii, Sabrinaa, Cyndi Lauperii. Ja miljoona tuhat muuta. Ihan kamalasti kovia hittejä. Hittejä. Ihanaa. Minä pidän. Jos joku antaa mulle huonon levyn 80-luvulta niin väitän kaikkia todisteita vastaan että se on äänitetty 79 ja julkastu vasta 80-luvulla koska sillon tuli niin paljon hyvää musiikkia että oli varaa julkasta jotakin seiskari paskaa.

Tu!!!!!!!!!!!!!
Katso rakas! Keijukaisia!
Volle
28.11.2005 21:57:30
Mä jatkan kasarista oikeilla mielipiteilläni:

Vääriä mielipiteitä. Koska ennen oli kaikki paremmin, 70-luvulla tehtiin parempaa musiikkia kuin 80-luvulla. Toisaalta 60-luvulla tehtiin vielä parempaa.
Nam.
Mustikkamuffinssi
28.11.2005 22:00:42
d) ns. "Hyvää" musiikkia kuuntelevat ylimieliset , jotka kuvittelevat ihmisarvonsa kohoavan silmissä.

Hei! Toihan oon mä.
Uli Behringer Fan Club
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)