Perza 26.11.2005 19:57:16 | |
---|
Nuppi pitäs saada raskaaseen rockiin, mut ei mitää yber-metalli säröä, vaan paksua ja lämmintä crunchia. Tota Scremeria lähinnä ajatteli, mut toi Powerball ja Fireball kummittelee kans. Mikä noista olis se juttu, vai onko noissa särökanavissa suuria eroja. Mesan 2x12 kaappia ajattelin käyttää. Turhaa |
N33m0 26.11.2005 20:04:53 | |
---|
tai ehkäpä Powerball versio 2.0? en osaa muuta engleistä sanoa kuin että toi 530 mikä mulla oli soveltu parhaiten heviin, kyl siitä pientäki rosoa sai mutta siitä en mene ihmeempiä sanomaan kun suurimman osan ajasta oli särö kovalla. slow music for slow people |
tai ehkäpä Powerball versio 2.0?. What?!? Mikäs toi nyt sitten on? |
mungiisi 26.11.2005 20:38:29 | |
---|
|
Viper51 26.11.2005 20:48:30 (muokattu 26.11.2005 20:48:44) | |
---|
Tuossa Blackmoressa taitaa olla vähän enemmän vintage meininkiä. En ole kyseistä vahvaria testannut, mutta ihan hyvältä clippien perusteella kuullostaa. http://www.rocksolidamps.com tuolta löytyy clippejä Engl:in vahvareista. |
Skebaristi 26.11.2005 20:50:07 | |
---|
Onkohan paljon arvokkaampi tuo powerball 2.0... Saa nähdä, ei noita taida vielä Suomessa olla? Vai onko joku jo päässyt testaamaan? |
Juustonaksu 26.11.2005 20:50:33 | |
---|
Joku ehtikin ennen minua kysymään että onko Fireballin ja Powerballin särökanavissa paljon eroa :D Itse kysyisin vielä tuosta Ritchie Blackmoresta, eroaako se paljon balleista?
http://www.engl-amps.com/engl-amps/news/powerballe645/default.htm Useammasta lähteestä olen kuullut, että tuo Blackmore Signature on ENGL Savage riisutuilla ominaisuuksilla. Eli sanoisin, että soundimaailma olisi lähinnä Savagea ja mukaan on ängetty ripaus Vintagehenkeä. :) Fireballin ja Powerballin eroista en tosin osaa sanoa, kun en ole testaillut. Veikkaisin, että Fireball ei ole ehkä niin "rankka", tosin kaikki ENGLit siihen kykenevät miltei vaivatta. "Inhimillisen tiedon huipentuma on ymmärtää kaiken maallisen turhuus" - George Byron - Ja vitut, mä haluan kalliimpaa kamaa |
Super-Jari 26.11.2005 20:55:26 | |
---|
Fireballin ja Powerballin eroista en tosin osaa sanoa, kun en ole testaillut. Veikkaisin, että Fireball ei ole ehkä niin "rankka", tosin kaikki ENGLit siihen kykenevät miltei vaivatta. Mun mielestä säröt on tosi lähellä toisiaan. Ehkä se ultragain on vähän ärhäkämpi ja "modernimpi". |
oiva tumpeloinen 26.11.2005 21:11:07 | |
---|
Useammasta lähteestä olen kuullut, että tuo Blackmore Signature on ENGL Savage riisutuilla ominaisuuksilla. Eli sanoisin, että soundimaailma olisi lähinnä Savagea ja mukaan on ängetty ripaus Vintagehenkeä. :) Taisipa niiltä lähteiltä unohtua, että Blackmore Model nupissa on eri päättäriputket, kuin Savagessa. Mahtaisko niillä olla jotain tekemistä noiden riisuttujen ominaisuuksien kanssa? |
Jucciz 26.11.2005 21:23:57 | |
---|
Onko pakko olla ENGL? Näkisin, että nimen omaan hyvän rokkisoundin saisi jostain ihan muualta: Marshall, Orange jne. Tietty yhden rokkisoundi on toiselle jo aivan liian hevi ja toisille taas ei riitä mitkään säröt. Kokeile, kuuntele ja pidä korvat ja mieli avoinna. |
Super-Jari 26.11.2005 21:35:40 | |
---|
Onko pakko olla ENGL? Näkisin, että nimen omaan hyvän rokkisoundin saisi jostain ihan muualta: Marshall, Orange jne. Tietty yhden rokkisoundi on toiselle jo aivan liian hevi ja toisille taas ei riitä mitkään säröt. Kokeile, kuuntele ja pidä korvat ja mieli avoinna. Jeps. Ei välttämättä kannata pitää vain ENGLiä vaihtoehtona. Mun mielestä ne on tarkotettu nimenomaan metallikäyttöön. Varsinkin pallot ja savage. |
jussimus 26.11.2005 21:47:28 | |
---|
Onko pakko olla ENGL? Näkisin, että nimen omaan hyvän rokkisoundin saisi jostain ihan muualta: Marshall, Orange jne. Tietty yhden rokkisoundi on toiselle jo aivan liian hevi ja toisille taas ei riitä mitkään säröt. Kokeile, kuuntele ja pidä korvat ja mieli avoinna. Minäkään en lähtisi hakemaan rokkisaundia väkisin Engleistä, kun esim. Marsulla ja Orangella sellaisen todellakin saa varmasti. Mutta tosiaan makuja on monia, että tiedäpä häntä millaiseksi kukin mieltää rokkisaundin... |
Perza 26.11.2005 21:49:52 | |
---|
Jeps. Ei välttämättä kannata pitää vain ENGLiä vaihtoehtona. Mun mielestä ne on tarkotettu nimenomaan metallikäyttöön. Varsinkin pallot ja savage. Juuri tästä syystä ajattelinki tota Screameria, Ongelma tässä taas on se, et testi mahiksii ei juuri ole, muutaku tuolle Screamerille ja senki kompolle. Toisaalta kaveri, joka on näissä hommissa lähes ammattilainen, oli tota nuppia jonku vintage marsun kaapilla testiny ja suositteli sitä. Engl:i just siks, et ei kovin metsään voi mennä. Ennen soitellu Mesalla, ni ajattelin vähä erilaista soundia hakea Turhaa |
Jucciz 26.11.2005 21:51:43 (muokattu 26.11.2005 21:53:04) | |
---|
Engl:i just siks, et ei kovin metsään voi mennä. Ei auta ku pitää peukkuja sit. Vaikka kaveri ois miten ammattilainen, on soundi aina makuasia. Pitäähän moni Petrucciakin ammattilaisena, eikä hänen soundinsa minuun kolahda yhtään. :) Mutta pääasia että löydät sen, mistä tykkäät. Onnea vahvistimen metsästykseen!
...ja kokeile nyt ne Oranget, hyvä mies. :) |
Jormaz 26.11.2005 21:54:31 | |
---|
en osaa muuta engleistä sanoa kuin että toi 530 mikä mulla oli soveltu parhaiten heviin, kyl siitä pientäki rosoa sai mutta siitä en mene ihmeempiä sanomaan kun suurimman osan ajasta oli särö kovalla. Aika mukavaa rosoa irtoaa kun pistää clean-kanavan ja siitä sopivasti gainia, ja pääte sitten ulvomaan. Siitä sitten isketään Townsend-otteilla sointua niin kyllä jytisee. In Goth We Trust! The 666 Club #4
Mactep - Love Metalia Neuvostoliitosta |
Super-Jari 26.11.2005 22:00:00 | |
---|
Juuri tästä syystä ajattelinki tota Screameria, Ongelma tässä taas on se, et testi mahiksii ei juuri ole, muutaku tuolle Screamerille ja senki kompolle. Toisaalta kaveri, joka on näissä hommissa lähes ammattilainen, oli tota nuppia jonku vintage marsun kaapilla testiny ja suositteli sitä. Engl:i just siks, et ei kovin metsään voi mennä. Ennen soitellu Mesalla, ni ajattelin vähä erilaista soundia hakea Skriimeristä ja tunterista en osaa sanoa mitään. KUULEMMA hyviä roggenrolliin, mutta irtoilee vissiin mätötkin. Kyllä ENGLilläkin mettään pääsee. |
oiva tumpeloinen 26.11.2005 22:12:30 | |
---|
Minäkään en lähtisi hakemaan rokkisaundia väkisin Engleistä, kun esim. Marsulla ja Orangella sellaisen todellakin saa varmasti. Mutta tosiaan makuja on monia, että tiedäpä häntä millaiseksi kukin mieltää rokkisaundin... Ei Engl huono vaihtoehto rockiin ole. Kyllä E580 mun mielestä loistaa parhaiten juurikin hiukan kevyemmässä rockissa. Isoimmilla mätöillä sieltä rupeaa paistamaan läpi Englille tuttu riipivä yläpää. Olis vissiin putkiremppa edessä, kai..... Mutta joka tapauksessa, kyllä mä muiden mielipidettä mukaillen kanssa suosittelisin kokeilemaan muitakin merkkejä ennen ostamista. Varsinkin, jos sun kokemus Engl:stä on vasta "kaverilta kuultua" asteella. |
McNulty 26.11.2005 22:14:09 | |
---|
Miun Ashdownista lähtee hyvät rockit. 2. kanavalta miedommat ja "vintagemmat"... 3. kanavalta sitten sellaiset perus-Purplet ja muut hardrockit. Boostaamalla 2. tai 3. kanavia esim. Tubescreamerillä se taipuu metalliin kuin metalliin. Oli sitten alumiinia tahi panssaroitua terästä. |
Perza 26.11.2005 22:18:05 | |
---|
Joo, kyllä mä ton uskon, et muita mahiksia on ja paljo, mut ku ei perskele pääse tesmaan. No pitää kattella vielä!!! Kiitti kaikille!!! Turhaa |
mungiisi 27.11.2005 00:43:03 | |
---|
Osaako kukaan antaa tuosta R. Blackmoresta minkäänlaista analyysia? Onko se säröpuoli samantyylistä kuin palloissa, kovempaa, huonompaa? Noista sampleista en halua arvailla mitään, yleensä samplet ovat kuulostaneet erilaiselta kuin aito asia. |