faq1 26.11.2005 19:18:44 | |
---|
Tänään kannoin kotiin Fender Standard Fat Straton, väri midnight wine (metallihohto-tummanpunainen). Siinä on myös talla-humbucker. Soundit ovat todella tukevat verrattuna aikaisempaan v. 79 mallin Morris Stratoon. Maksoin 515 eukkoa. Mitä mieltä ootte kepistä? Onko tuollaisen pitämisessä seinällä mitään haittaa, vai pitäiskö hankkia lattiastandi? |
Super-Jari 26.11.2005 19:19:30 | |
---|
Onnea uudesta kepistä. Kitara on seinällä aina heinompi. |
Landola59 26.11.2005 19:19:54 | |
---|
Kitara on seinällä aina heinompi. Kylpä! Ironia on uutta niille jotka eivät siitä ennen ole kuulleet.
Punttisika #7 IMIK #36
IHFC #1 Perustajajäsen |
M-Juhana 26.11.2005 19:30:33 | |
---|
Tänään kannoin kotiin Fender Standard Fat Straton, väri midnight wine (metallihohto-tummanpunainen). Siinä on myös talla-humbucker. Soundit ovat todella tukevat verrattuna aikaisempaan v. 79 mallin Morris Stratoon. Maksoin 515 eukkoa. Mitä mieltä ootte kepistä? Onko tuollaisen pitämisessä seinällä mitään haittaa, vai pitäiskö hankkia lattiastandi? Jeppis peppis !! Hyvä valinta varmasti ! Menestystä suhteellenne ! möllykkä -Tetsuo- |
Hannu H. 26.11.2005 19:34:25 | |
---|
Onne hankinnalle. Mexico standard ei ollut mun juttu, mutta toivottavasti sulle sopii paremmin! =) |
Kimmo72 26.11.2005 19:37:44 | |
---|
Foto olis kiva ylläri. Tunne ja improvisaatio korvaa tekniikan.
"She said I dont like Dream Theater that much, but I had a pen, and some paper, so what the fuck..."
-Kevin Moore |
M-Juhana 26.11.2005 19:38:16 (muokattu 26.11.2005 19:38:36) | |
---|
väärä palsta sori möllykkä -Tetsuo- |
Onne hankinnalle. Mexico standard ei ollut mun juttu, mutta toivottavasti sulle sopii paremmin! =) Miksi et tykännyt? Onko soundeissa paljoa eroa Amerikan serkkuihinsa? |
Hannu H. 26.11.2005 20:25:26 (muokattu 26.11.2005 20:26:00) | |
---|
Miksi et tykännyt? Onko soundeissa paljoa eroa Amerikan serkkuihinsa? Ameriikanserkuista en niin tiiä, mutta kaverin japsistraton vierellä oma snow whiteni kalpeni entisestään :P EDIT: elikkä siis se ei soinut niinkuin minä halusin straton soivan. |
faq1 27.11.2005 14:32:35 | |
---|
Kiinnitin heti huomioni tuolla uudella Stratolla soittaessani, että kieltenpidikekoneistoon (siis jossa mm. vibravarsi) ei voi juuri soitaessa koskeakaan; se aiheuttaa veti pientä vibraattoa ääneen. Aikaisemmassa kitarassa (Morris Strat) ei ollut tätä (ongelmaa?) Sillä olin tottunut soittamaan siten, että oikea käteni nojasi kieltenpidikekoneistoon. Vai löytyneeköhän tuohon jokin lukitusruuvi..täytyy tutkia. |
Mika K 27.11.2005 14:37:50 | |
---|
Kiinnitin heti huomioni tuolla uudella Stratolla soittaessani, että kieltenpidikekoneistoon (siis jossa mm. vibravarsi) ei voi juuri soitaessa koskeakaan; se aiheuttaa veti pientä vibraattoa ääneen. Saman huomasin minäkin tuossa uudessa Classic 70s stratossani. Pitää hakea huomenna jousi tai pari lisää niin saa kammen jäykemmäksi. |
Puavali 27.11.2005 14:38:02 | |
---|
Kiinnitin heti huomioni tuolla uudella Stratolla soittaessani, että kieltenpidikekoneistoon (siis jossa mm. vibravarsi) ei voi juuri soitaessa koskeakaan; se aiheuttaa veti pientä vibraattoa ääneen. se on ideana siinä vehkeessä. Aikaisemmassa kitarassa (Morris Strat) ei ollut tätä (ongelmaa?) Sillä olin tottunut soittamaan siten, että oikea käteni nojasi kieltenpidikekoneistoon. Vai löytyneeköhän tuohon jokin lukitusruuvi..täytyy tutkia. Lisää jousia, tai nykyiset jouset kireämmälle. kalamies#19 >-)))>
Olen rento, rauhallinen ja ulospäin suuntautunut. Minulla on positiivinen mielikuva itsestäni. ESTR #2 |
faq1 27.11.2005 16:05:53 | |
---|
se on ideana siinä vehkeessä. Lisää jousia, tai nykyiset jouset kireämmälle. Meneeköhän tuon intonaatio(t), tmv. hionosäädöt pieleen, kun alkaa niitä jousia kiristämään tai lisäämään? Eli onko ideana siis sellainenkin vibrankäyttö, että painamalla lievästi kädellä vibrakoneistoa saa sen efektin aikaan? Kysyy aloittelija. |
BlueNote 27.11.2005 16:14:06 (muokattu 27.11.2005 16:15:30) | |
---|
Ainoa hyvä asia joka mexicosta tulee on tequila...aijaijaii! No eivaiteskaan, onnittelut mexico-straton johdosta...RIP |
sgt 27.11.2005 18:48:53 | |
---|
Ainoa hyvä asia joka mexicosta tulee on tequila...aijaijaii!
Väärää tietoa. Olin just reilu kuukausi sitten mm. Meksikon puolella ja se tequilan litku mitä siellä tuli juotua ei nyt niin hääviä ollut.. Ja sentään litratolkulla join että on vähän vertailupohjaa.. Ja mistähän sekin suolalla leikkiminen on tullut täällä Suomessa tuohon tequilan kylkeen.. Ihan pullon suusta ne sitä kaatoi kurkusta alas ne mexikon pojat.. Mutta alkuperäiselle, onnittelut uudesta kepistä !! |
Les Fender 27.11.2005 19:26:27 | |
---|
Eli onko ideana siis sellainenkin vibrankäyttö, että painamalla lievästi kädellä vibrakoneistoa saa sen efektin aikaan? Joo sellaistakin harrastetaan, esmes. Jeff Beck käyttää vibraa myös noin. Jos et käytä vibraa ollenkaan niin jouset voi kiristää niin kireälle että talla on kannessa kiinni. Jotkut tunkevat tallablokin väliin puunkappaleen joka estää liikkumisen kokonaan. Mut ideahan tuossa sun nykysäädössä on notta säädetty kelluvaksi joten sitä voi käyttää kumpaankin suuntaan. Intonaatio on toki hyvä tarkistaa jos tallan asentoa muuttaa. Kitara tykkää kun sillä soitetaan!! |
Puavali 27.11.2005 19:32:39 | |
---|
Meneeköhän tuon intonaatio(t), tmv. hionosäädöt pieleen, kun alkaa niitä jousia kiristämään tai lisäämään? Eli onko ideana siis sellainenkin vibrankäyttö, että painamalla lievästi kädellä vibrakoneistoa saa sen efektin aikaan? Kysyy aloittelija. Kaikki jouset peliin, ja sen verran löysälle säädettynä, että tallan takareuna kelluu hieman, eli on kannesta pikkuisen ylöspäin. Nyt voi vempauttaa virettä pikkuisen ylöskin päin vaikka kädellä painamalla tallasta. kalamies#19 >-)))>
Olen rento, rauhallinen ja ulospäin suuntautunut. Minulla on positiivinen mielikuva itsestäni. ESTR #2 |
Bald Anus 27.11.2005 20:20:44 | |
---|
Kiinnitin heti huomioni tuolla uudella Stratolla soittaessani, että kieltenpidikekoneistoon (siis jossa mm. vibravarsi) ei voi juuri soitaessa koskeakaan; se aiheuttaa veti pientä vibraattoa ääneen. Aikaisemmassa kitarassa (Morris Strat) ei ollut tätä (ongelmaa?) Sillä olin tottunut soittamaan siten, että oikea käteni nojasi kieltenpidikekoneistoon. Vai löytyneeköhän tuohon jokin lukitusruuvi..täytyy tutkia. Säädä tallaa. THV-Klubi #12 |