Aihe: Ibanez metal charger
1
Lex us
22.11.2005 22:03:06
**Ibanez metal charger**

Myyn tollasta http://muusikoiden.net/tori/index.p … ?id=9&location=all&type=all
ja ajattelin että jos ei mee kaupaks ni mites on.. kuulin juttuu että tollasesta vois muokata helposti jotaa muuta soundii tuottavaks tai jotaa.

Nii että kiinnostais jos sellasta mahdollisuutta sit olis ni miten ja minkälaista soundii ja sellast :P

Uusi ihminen saralla.. ja pirun kiinnostunu.
Lex us
22.11.2005 22:43:20
siis se toimii ku unelma siihen mihin pitääki.
mut kuulin että pystyisi muuttamaan ääntä siistiksi...
JuSu
23.11.2005 08:07:02
siis se toimii ku unelma siihen mihin pitääki.

No hyvä. Anna olla sitten... Kyllä noitte pedaalien modaaminen on mahdollista, mutta jos ei itse osaa/halua tehdä, niin kalliiksi tulee helposti. Halvemmaksi useimmiten tulee etsiä uutta, sopivampaa poljinta.

Poislukien 'rutiinimodaukset', eli esim. joillekin Tube Screamereille tms. tehtävät perusmodaukset, joita teetetään n. joka toiseen pedaaliin... =) Esimerkkinä myös Uraltonen SD-1 -modaus, josta löytyy haulla varmasti asiaa.

Saattaahan tietty tuohon Metal Chargeriinkin olla joku helppo perusmodaus, jonka teettäminen ei maksa maltaita.

mut kuulin että pystyisi muuttamaan ääntä siistiksi...

'Siisti' on suhteellinen käsite. Se on nyt jo siisti, ainakin jonkun mielestä. Kukaan meistä ei voi tietää, mikä on sun mielestä 'siisti', jos et kerro ja kuvaile.

Kandee muistaa ylipäätäänkin, että mikä on nyt sun mielestä ihan killeri soundi, on toisen mielestä silkkaa kuraa, ja saattaapa ajan kuluessa omakin mieli muuttua. Ihan noin perusasiana vaan tämä.

Ja tuo aloittelijoiden palsta on myös oivallinen paikka, jos/kun on muitakin perustavanlaatuisia asioita kamapuolella vielä vähän hämärän peitossa. Tervetuloa vaan ja onnea, kama-addiktio on ihanankamala tauti... =)

JuSu
I'm afraid of the candle but live for the flame.
Illu
24.11.2005 12:24:06 (muokattu 24.11.2005 13:02:45)
**Ibanez metal charger**

Myyn tollasta http://muusikoiden.net/tori/index.p … ?id=9&location=all&type=all
ja ajattelin että jos ei mee kaupaks ni mites on.. kuulin juttuu että tollasesta vois muokata helposti jotaa muuta soundii tuottavaks tai jotaa.

Nii että kiinnostais jos sellasta mahdollisuutta sit olis ni miten ja minkälaista soundii ja sellast .

Kirjottelin tästä tuonne Tubescreamer-ketjuun, mut pannaan nyt tännekin. Eli MS-10:ssä on 3 paria diodeja, joista näppäsin pois numerot 1,2,3 ja 4. Ei ollut vaikeaa, koska piirilevyllä selkeästi lukee d1 jne. Minun makuuni (blues/rock) saundi parani huomattavasti ja pedaali on päässyt pois laatikosta aktiivipalvelukseen.
Modaamiskynnys oli itselläni aika matala, koska kyseessä ei ole mikään "klassikko", rahallista arvoa sillä ei juuri ollut ja käyttöä sitäkin vähemmän. Eli päätin kokeilla tyyliin ei tässä hyvä häviä, jos pieleen menee.

Kyllä noitte pedaalien modaaminen on mahdollista, mutta jos ei itse osaa/halua tehdä, niin kalliiksi tulee helposti. Halvemmaksi useimmiten tulee etsiä uutta, sopivampaa poljinta.

Ja näinhän se on. Kannattaa ensin etsiä mieluinen vakio pedaali ja jos ei millään löydä (mitä suuresti epäilen), niin sitten alkaa katsella modauksia.
32788
24.11.2005 15:07:22
Eikös tuosta saa parin komponentin vaihtamisella ihan identtisen TS-808:n?
Hei, täähän on harmaa!
temppiz
24.11.2005 15:09:55

Eikös tuosta saa parin komponentin vaihtamisella ihan identtisen TS-808:n?

Metal Screameristä (MSL) saa, mutta tuo taisi olla vähän toisenlainen purkki...
.taidemok aakom ediaT
Jäärä
25.11.2005 08:39:16
Mulla oli lainassa tollanen peli 80- ja 90-luvuilla monta vuotta. Hemmetin hyvä laite. Itse en sitä alkaisi mitenkään modailemaan.
Suomen Hiihtoliiton luvalla. Kaikki tekstissä mainitut henkilöt ovat fiktiivisiä ja kaikki yhtäläisyydet eläviin tai kuolleisiin henkilöihin ovat puhtaasti sattumanvaraisia. Laaditun tekstin valmistuksessa ei ole vahingoitettu eläimiä.
tomukka
25.11.2005 10:51:04 (muokattu 25.11.2005 10:55:04)
Mulla oli myös tuommonen Ibanezin purkki ihan käyttämättömänä (soundi oli niin paska) kunnes mieleni rohkaisin ja juotin irti diodit 1,2,3 ja 4. Helppo homma oli. Onnistuu muiltakin jos multakin. Mod:n jälkeen purkista tuli todellakin blues -särö. Mielestäni pedaalin "volyymitasokin" nousi. Tällähetkellä MS-10 on käytössä buusterina. Level täysille ja Särö ykköselle, niin saa sooloihin ym. kummasti lisäpotkua.

Ohessa linkki MetalChargerin piirilevykarttaan. Sain tuon Italialaiselta kaverilta kun hain monikansallisilta sivuilta neuvoja modaukseen. Ei tuosta mulle ainakaan ollut mitään hyötyä, kun en ymmärrä noitten kaavioitten päälle. Nappasin vaan pois piirilevystä nappulat, joiden vieressä luki D1, D2, D3, D4

http://groups.msn.com/_Secure/0RgCJ … anezms10.jpg?dc=4675549093247884605

Rohkeasti kansi auki vaan ja kolvi käteen. Hyvä siitä tulee kun miehet tekkee!
Sammo
25.11.2005 13:31:34
Mulla oli lainassa tollanen peli 80- ja 90-luvuilla monta vuotta. Hemmetin hyvä laite. Itse en sitä alkaisi mitenkään modailemaan.

Aivan samaa mieltä. Tube Screamereita/vastaavia ja cleanboost-pedaaleja on saatavilla pilvin pimein ja jotkut saa jopa kohtuuhintaan. Mutta kasarihevispeduna MS-10 on mun mielestä aivan mahtava (vaikka harvoin tulee sitä käytettyä), eli kannattaa mieluummin laittaa hyvä kiertämään ku tuota modaamaan ...
Lex us
26.11.2005 13:34:56
Aivan samaa mieltä. Tube Screamereita/vastaavia ja cleanboost-pedaaleja on saatavilla pilvin pimein ja jotkut saa jopa kohtuuhintaan. Mutta kasarihevispeduna MS-10 on mun mielestä aivan mahtava (vaikka harvoin tulee sitä käytettyä), eli kannattaa mieluummin laittaa hyvä kiertämään ku tuota modaamaan ...

Siis tuo on sitten myynnissä että olisi kiire saada rahaa kyseisten huolien takia...
joten ostakaa pois.
Käyttäisin itse mutta en ole mikään hyvä ja sit ei ole helppoa olla köyhä xD
McNulty
26.11.2005 14:08:12
Mie ostin torilta 55e hintaan pari päivää sitten tuollaisen Metal Chargerin. Helkkarin loistava säristin ja toimii kuin peukku per***ssä. Etenkin kaikisasa 80s-metal renkutuksissa. Bon Jovi -> Iron Maiden -> Kreator onnistuu hienosti.

Itse tykkään siitä sellaisena kuin se on, eikä ole tarvista modailla.
Illu
26.11.2005 20:14:30
Mie ostin torilta 55e hintaan pari päivää sitten tuollaisen Metal Chargerin. Helkkarin loistava säristin ja toimii kuin peukku per***ssä. Etenkin kaikisasa 80s-metal renkutuksissa. Bon Jovi -> Iron Maiden -> Kreator onnistuu hienosti.

Kyllä sillä 80s metalli taittuu modauksen jälkeenkin ;)

Itse tykkään siitä sellaisena kuin se on, eikä ole tarvista modailla.

Makuasiotahan nämä. Ja niistähän on aina mukava keskustella :)
Barska
26.11.2005 20:25:26

Jep, varmasti... Ja tuo kai sellainen modaus, että saahan sen palautettuakin, jos pidä..? Luulisi.
"Hai sie rumpali, siun rummuis o jotain vikaa, ku ei kuulu ku pient suhinaa..."
McNulty
26.11.2005 21:01:57

Toki näin, mutta periaate on se, että "jollei se ole rikki, niin turha korjata!"
Eli jos soundit toimii jo nyt, niin miksi modata?

Makuasiotahan nämä. Ja niistähän on aina mukava keskustella :)

Juu, faktoista on niin tylsää väitellä :)
"Afrikka on maanosa!" -"Eipäs ole!" -"Juupas" -"Eipäs"
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)