re infecta 16.11.2005 18:08:05 (muokattu 16.11.2005 18:11:27) | |
---|
Pandeee! Uskottavuutta tarvittais lisää. Liikenisikös jotain tausta-almua hankkeellemme? ;) Tämä kun on saanut alkunsa sinun kirjoituksestasi saadusta ideasta....... Kiitos etukäteen. Ehkäpä sitten toisetkin tekijämiehet/naiset osallistuisivat. Juu ja eikö ne vanhat sooloskabaraidat voisi laittaa. Siis niiden kirjoittajat nimeäsivät tiedostot vain tämän uuden järjestelmän mukaisesti ja laittaisi tuonne tiedostot-puolelle linkin. Saisivat vanhat raidat uuden elämän! :) Itse laitan taustoja jakoon, jos vain joku päivä opin soittamaan tätä perhanan kitaraa. Toivottavasti tietokanta on vielä pystyssä, kun meikäläisen ensimmäinen tausta on syntynyt. |
J.Hollström 16.11.2005 20:17:15 | |
---|
Jukka Hollström |
wrshredder 16.11.2005 20:36:56 | |
---|
Mun märkä haave olis ,että joku vois vääntää tänne sellasia taustoja jossa on sinffonia orkesteri tahi vastaavaa jylhää rymistelyä. Jormaz osais varmasti tehä mutta se ei täällä vissiin käyskentele.. Romantikkoitkijät#23
Soundi lähtee käsistä |
J.Hollström 16.11.2005 20:48:50 | |
---|
BTW: jos jengillä on ongelmia basson kanssa (tai lähinnä sen saamisessa taustaan) niin bassopalstalta saa apuja. Siellä on oikeastaan joskus puheltu bassojen soittamista valmiiseen pohjaan josta se puuttuu. Jukka Hollström |
Urmas Potkuri 16.11.2005 21:38:08 | |
---|
BTW: jos jengillä on ongelmia basson kanssa (tai lähinnä sen saamisessa taustaan) niin bassopalstalta saa apuja. Siellä on oikeastaan joskus puheltu bassojen soittamista valmiiseen pohjaan josta se puuttuu. Vaan tuo se oliskin jo jotakin. Sessio aluerajojen yli! Saattaisi syntyä hienoja jamiprojekteja. Jos vielä puhallinsektion saisi ja ehdottomasti oikeat rummut..... "Ja niin me soitettaisiin kuin bändit oikeetkin......." :D Sait muuten sen taustan elämään. En ollut uskoa. Miksi yrittäisin kuulostaa joltakin toiselta kun en kuulosta edes itseltäni? |
re infecta 16.11.2005 21:47:44 | |
---|
Sait muuten sen taustan elämään. En ollut uskoa. Se on sitä kun osaa... :) Kateeksi käy. |
Urmas Potkuri 16.11.2005 21:54:05 | |
---|
Se on sitä kun osaa... :) Kateeksi käy. Vedä sää jotain tai tee tausta. Luulenpa, jotta olet liian vaatimaton tai sitten itsekritiikkisäädin on liian tiukalle viritetty. Hauskanpitoahan tämä on...eikö? :) Miksi yrittäisin kuulostaa joltakin toiselta kun en kuulosta edes itseltäni? |
re infecta 17.11.2005 00:46:46 (muokattu 17.11.2005 00:50:00) | |
---|
Vedä sää jotain tai tee tausta. Luulenpa, jotta olet liian vaatimaton tai sitten itsekritiikkisäädin on liian tiukalle viritetty. Hauskanpitoahan tämä on...eikö? :) On ehdottomasti, enkä halua tässä luoda mitään kuvaa siitä, että soolon postaaminen edellyttäisi supermiesmäistä tekniikka. Itse olen oikeasti vasta kovin alussa kitaran kanssa ja vielä kovin epävarma jokaisesta nuotista, jonka tuo vekotin ulos päästää. |
secondarymind 21.11.2005 21:41:26 | |
---|
Uusi tausta listätty taustatietokantaan. Se on ehkä vähän haastava, mutta eipä tuo haitanne. En itse kuuntelis mun tekemää musiikkia, jos se ei olisi mun tekemää. |
Ekku01 22.11.2005 02:20:32 | |
---|
BTW: jos jengillä on ongelmia basson kanssa (tai lähinnä sen saamisessa taustaan) niin bassopalstalta saa apuja. Siellä on oikeastaan joskus puheltu bassojen soittamista valmiiseen pohjaan josta se puuttuu. Olen yrittänyt jo useammassa threadissa kysellä kuinka teette noita taustoja? Millä softalla äänittelette? Mistä saatte rumpu- ja bassosämplet? jne. jne. Helpoimmallahan tietty pääsee jos pystyy itse soittamaan kaikki instrumentit, mutta ainakaan kerrostalossa ei paljon rumpua lyödä. Bad Company...till the day I die..." |
J.Hollström 22.11.2005 10:14:23 | |
---|
Olen yrittänyt jo useammassa threadissa kysellä kuinka teette noita taustoja? Millä softalla äänittelette? Mistä saatte rumpu- ja bassosämplet? jne. jne. Itselläni on digitaaliraituri jolla äänittelen. Siinä on oma rumpukone josta saan kompit. Bassot soitan itse. Valmiin tuotoksen siirrän tietokoneelle mp3-muotoon. Äänitysohjelmista löytyy paljon tietoa täältä: http://muusikoiden.net/keskustelu/threads.php?c=33 Jukka Hollström |
Ekku01 22.11.2005 15:00:26 | |
---|
Bad Company...till the day I die..." |
Urmas Potkuri 22.11.2005 23:59:20 (muokattu 23.11.2005 00:04:20) | |
---|
Uusi tausta listätty taustatietokantaan. Se on ehkä vähän haastava, mutta eipä tuo haitanne. Hieno tausta on. Kokeilin tuota pikasesti ja haastavaksi totesin. Paremmin sopisi ehkä näille "nuorille ja nopeille", riffit kun siinä on itessään helkkarin hyvät. Edit: Ylläpidolle kiitokset "tietokannan" pysyväksi jäädyttämisestä. Ehkä tämä vielä tästä. ;) Laittakaa ihmiset vaikka niitä sooloskaba-taustojanne. Ei menisi hukkaan hyvä tausta ja iso työ. Tietenkin erijuttu, jos ne ovat seuraavan menestyslevynne materiaalia. ;) Miksi yrittäisin kuulostaa joltakin toiselta kun en kuulosta edes itseltäni? |
Hieno tausta on. Kokeilin tuota pikasesti ja haastavaksi totesin. Paremmin sopisi ehkä näille "nuorille ja nopeille", riffit kun siinä on itessään helkkarin hyvät. Kiitoksia. Laitoin toisen näille nuorille ja nopeille. Mutta tää toinen kyllä saattaa sopia hyvin myös vanhoille ja hitaillekin. En sitten tiedä miten hyvä pohja noista kumpikaan on millekään sooloilulle.:) En itse kuuntelis mun tekemää musiikkia, jos se ei olisi mun tekemää. |
Urmas Potkuri 26.11.2005 11:17:57 | |
---|
Laitoin toisen näille nuorille ja nopeille. Mutta tää toinen kyllä saattaa sopia hyvin myös vanhoille ja hitaillekin.:) Kokeillaan. Vaativampia nää on kuin meikäläisen, mutta silti meinasin laittaa toisen perus-molli-slow-bluesin, kunhan saan basson takas maailmalta. Miksi yrittäisin kuulostaa joltakin toiselta kun en kuulosta edes itseltäni? |
Urmas Potkuri 10.12.2005 14:08:55 | |
---|
Laitoin sitten a-molli taustan tuonne "tietokantaan", jos se nyt sitten ketään kiinostaa. :) On varmasti riittävän suoraviivainen ja luullakseni siihen voi vedellä tyylillä kuin tyylillä. Miksi yrittäisin kuulostaa joltakin toiselta kun en kuulosta edes itseltäni? |
re infecta 10.12.2005 14:59:00 | |
---|
Laitoin sitten a-molli taustan tuonne "tietokantaan", jos se nyt sitten ketään kiinostaa. :) On varmasti riittävän suoraviivainen ja luullakseni siihen voi vedellä tyylillä kuin tyylillä. Tämä oli hyvä! Tarpeeksi helppo meikällekin. |
J.Ahonen 10.12.2005 15:11:00 | |
---|
Eli ymmärsinkö oikein? Tänne tulee taustoja, joihin porukka voi "päteä?" Vai voiko laittaa jotain bändin hommia ja saada palautetta? |
Kuha 10.12.2005 15:43:56 | |
---|
Laitoin sitten a-molli taustan tuonne "tietokantaan", jos se nyt sitten ketään kiinostaa. :) On varmasti riittävän suoraviivainen ja luullakseni siihen voi vedellä tyylillä kuin tyylillä. Tää oli kiva terapiatausta, jonka mää ny raiskasin: http://www.saunalahti.fi/mavartia/Arkkarintausta_blues.mp3 Muistakaa venytellä. |
Urmas Potkuri 10.12.2005 15:50:15 (muokattu 10.12.2005 15:57:11) | |
---|
Eli ymmärsinkö oikein? Tänne tulee taustoja, joihin porukka voi "päteä?" Vai voiko laittaa jotain bändin hommia ja saada palautetta? Tota...ymmärsit ihan oikein.;) Kunhan taustat ovat omia, elikkäs ei tule tekijänoikeusristiriitoja (Helevetti mikä sanahirviö). Ideana oli tarjota mahdollisuus kelletahansa m-nettiläiselle pistää taustaa jakoon niin, että se olisi sitten muidenkin käytössä. Tee tausta ja pistä tonne. :) Tää oli kiva terapiatausta, jonka mää ny raiskasin: http://www.saunalahti.fi/mavartia/Arkkarintausta_blues.mp3 Garrrvat nousi tuota kuunnellessa. :D Jo tuon vuoksi kannatti väkertää tuo tausta. Miksi yrittäisin kuulostaa joltakin toiselta kun en kuulosta edes itseltäni? |