Aihe: Pedaalihankinnat
1
aliaselias
25.11.2005 20:58:35
Minulla on pedaalien suhteen yleissivistys aika kehno, mutta olen ajatellut ostaa seuraavat pedaalit.

Boss DD6 (169,00) Delay
ERNIE BALL EB6166 (135,00) Volume pedaali
BOSS CE5 (99,00) Chorus
MXR DYNACOMP (85,00) Kompressori

En ole noita testannut kaupoissa. Mutta jos teillä olisi joitain vinkkejä tai kokemuksia näistä niin kertokaa. Tai, että joku toinen pedaali olisi parempi kuin listassani olevat..
tommiot
25.11.2005 21:02:48
Jos tarvitset tap-tempoa delayssa niin hommaa käytetty DD-5 tai DD-20. Toi on vähän kömpelö toi DD-6 tap-tempo.
tooms
25.11.2005 21:10:55
aika kalliita.
Se mikä ei tapa, vahvistaa
JLM
25.11.2005 21:31:11

Minulla on pedaalien suhteen yleissivistys aika kehno, mutta olen ajatellut ostaa seuraavat pedaalit.

Boss DD6 (169,00) Delay
ERNIE BALL EB6166 (135,00) Volume pedaali
BOSS CE5 (99,00) Chorus
MXR DYNACOMP (85,00) Kompressori

En ole noita testannut kaupoissa. Mutta jos teillä olisi joitain vinkkejä tai kokemuksia näistä niin kertokaa. Tai, että joku toinen pedaali olisi parempi kuin listassani olevat..

Toi 169€ delaysta on tosiaan aika kallista. Ostin omani digidelayni joskus 75 eurolla, vaikkakin käytettynä, eikä se varmaan paljon häviä DD6:lle. Dynacomp ei taas välttämättä ole monipuolisin kompura mutta klassikko joka tapauksessa, joten osta vaan jos tiedät mitä oot saamassa. Noi kaksi muuta onkin varmaan aika varmoja valintoja mutta toki kannattaa metsästää mahdollisimman huokeat hinnat kummallekin (tai ihan miten tykkäät :)

Ehkä volumepedaalia lukuun ottamatta kaikille noille löytyy runsaasti vaihtoehtoja mutta toisaalta jos haluat saada homman pois päiväjärjestyksestä, niin hanki noi vaikka heti huomenna. Laatuvehkeitähän noi kaikki on. Kokeileminen ennen ostamista on tietty suositeltavaa mutta ei mitenkään pakollista :)
aliaselias
25.11.2005 22:05:31
Kiitos Neuvoista!

Delayssä Tap Tempo olisi hyvä olla ja mahdollisuus pisteellisiin kahdeksasosiin. Mitä vaihtoehtoja minulla olisi näiden vaatimusten suhteen, DD-20 ohella?

Dynacomp on klassikko, mutta mitä mieltä olette Bossin CS-3:sta, se olisi thomannilla hintaan 72€?

Kiitos vastauksista jo etukäteen!
Quu
25.11.2005 22:23:41

Kannattaisi varnaan katsella käytettynä noita pedaaleja... varman pääsis halvemmalla.
Ja imo 135e volumepedaalista on törkeä hinta, tietääkseni se ei kuitenkaan niitä monimutkaisimpia laitteita ole.
juki68: Pro keyboard-ukot tunnistaa siitä, että niillä vasen käsi raapii enemmän persettä kuin osuu koskettimistolle.
Ville81
25.11.2005 23:33:22
Itse en maksaisi volume-pedaalista viittäkymppiä enempää, mutta mikäpä siinä, jos täpäkkää löytyy. Onhan noi laatuvehkeitä kaikki. Eipähän tartte lähteä vaihtamaan. Ja delayta ei nyt kauhean halvalla saa ikinä, ellei halua "Behkun" delaytä.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)