Aihe: squier affinity fat strat vai yamaha pacifica 112
1
matuska
23.11.2005 20:10:03
Tiedän, että näistä on puhuttu paljon mutta jos vielä kummiski. Eli olisin ostamassa hyvää alottelijan pakettia ja arvostelujen ja surffauksen perusteella olen päätymässä squier affinity fat strattiin tai yamaha 112 pacificaan, mutta kumpi? Itse pidän enemmän squierin ulkonäöstä erityiseti väristä montego black http://www.squierguitars.com/products/search.php?partno=0310700564
mutta noita squiereita ei olla kehuttu niin paljoa kun tuota yamahaa. Squiereita on haukuttukkin, että ne eivät ole aina viimeisteltyjä.
Kun taas Yamahaa suositellaan paljon. Onko noilla mitään eroa käytännössä kuin ulkonäkö ERG-121UCBL ja EG-112UBL Onko tuo edes pacifica kun siinä ei lue niin. http://www.f-music.com/ tuolta löytyy tietoa kummastakin. micro cube tulisi aika varmasti tuohon pakettiin vielä + kaikki piuhat..
Ocean Boulevard
23.11.2005 20:55:05
mutta noita squiereita ei olla kehuttu niin paljoa kun tuota yamahaa. Squiereita on haukuttukkin, että ne eivät ole aina viimeisteltyjä.

No onhan noita Squier Affinityja varmaan haukuttu, mutta tuon Yamahan kanssa samassa sarjassa painiikin Squier Standard, joka on on hieman parempi kuin tuo Affinity. Molemmat hyviä aloittelijan kepukoita.
teemu j
23.11.2005 20:58:56
Itselläni oli Yamahan rgx 112 mallinen kitara vuodelta 90 jotain, melkein samanlainen kun tuo pacifica mutta ilman pleksiä. oli ihan hyvä kitara mutta nauhat alko oleen aika loppu.
Hyviä puolia oli keveys ja käteen sopiva kaula, mikit oli aika huonot. muuten kyllä hintaansa nähden laatu peli.
Nykyään omistan squierin affinityn vm.96 kaula on V- mallinen, ruusupuu ote laudalla aika tukevaa mallia, runko on noin 46mm paksu eli paksumpi kuin kokeilemani 2005 malli, akustiselta soinniltaan ihan hyvä. viimeistelykin on hyvin tehty, ainoa miinus on kaulataskun valmistus tarkkuus, eli on yläpuolelta hieman väljä.
Omasta mielestäni kumpikin edustaa omassa hintaluokassaan varsin käyttökelpoista soittopeliä pidemmäksikin aikaa.
Kannattaa kokeilla kumpaakin ja joka sopii paremmin käteen se kannattaa ostaa.
Twinkle
23.11.2005 21:01:53
Ite ostaisin ainakin Yamahan, Squiereista en tiedä mutta tässä kohtaa ei kuitenkaan voi mennä paljoa harhaan. Tuo tuossa seinällä roikkuva Yahama Pacifica on palvellut kyllä kovin uskollisesti nämä vuodet. Hyvä vehje vaikkei niin erityisen katu-uskottava malli olekaan.
matuska
24.11.2005 16:22:04
mutta onko toi EG-112UBL täysverinen pacifica vaikka siinä ei lue niin? ja miten muuten toi ERG-121UCBL eroaa kuin mikeistä? soitan itse enemmän rockia nin kannattaako valita tuo ERG-121UCBL

Linkki http://www.f-music.com/
Vapour
24.11.2005 16:30:47
Jos satut asumaa pk- seudulla, niin suosittelen käymään Bändikeskus -nimisessä paikassa katsomassa ja testaamasa J&D -merkkistä stratokopiota tallahumpparilla. Omiin tassuihini vehje tuntui yllätävänkin hyvältä ja soundi oli hintaisekseen kyllä kohdallaan. Malli on J&D ST3-ARD, saarnirunkoinen. ja hintaa pari sataa.

Liikkeessä oli paljon muidenkin firmojen halpamalleja.

PS. Sanottakoon nyt vielä, etten ole millään tavoin sidoksissa kyseiseen mestaan.
Ihmisillä, jotka pelkäävät menettävänsä kasvonsa, ei ole kasvoja, mitä menettää. -Allekirjoittanut.
matuska
24.11.2005 21:02:40
en tiedä tosta J&D paljoakaan, mutta en asu helsingin seudulla. Asun turun lähellä.
Voi olla, että toi J&D on hyvä kitara, mutta onko sillä jälleen myynit arvoa?
ravensoul
24.11.2005 23:42:31 (muokattu 25.11.2005 00:00:04)
Nuo ERG ja EG eivät ole Pacificoja vaan E-sarjaa. Pacifica 112 on mikitykseltään enemmän strato-tyylinen ja runkopuuna "oikeiden" stratojen tapaan leppä. ERG taas enemmän RG-tyyppinen ulkonäöltään, hevimmällä mikityksellä ja runkopuuna lehmus, kuten monissa RG:ssäkin. Itse välttäisin noita Affinity -mallin Skuikkia, kuten myös Pacifica 012:ta. Agathis-runko, eivät ole juuri muutenkaan kehuja saaneet ja jos kerran lähes samalla rahalla saa kunnon puuta olevan kehutun kepin, niin liekö tarvetta paljoa miettiä.

EDIT: niin, tuo EG112 näyttäis olevan niinkuin tuon Pacifica 112:n ja ERG121:n välimuoto. Mutta jos siis soitat enimmäkseen rokettia ja ehkä raskaampaakin, suosittelisin ennemmin tuota ERG:tä.

EDIT2: jaaha, otetaanpa vähä puheita takaisin. Katoin nuo tiedot ekaks vaan Yamahan sivuilta. Tuon F-musiikin sivujen mukaan nuo niiden ERG:t ja EG:t on agathis-runkoisia, tiedä mitä vuosimallia sit ovat. Ja kumma hintaero noiden 121UBL:n ja 121UCBL:n välillä. Ei taida selvitä muuten kuin kysymällä paikan päältä.
"Only two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the the universe." - A. Einstein
Romantikkoitkijät #27
Luojan kiitos, olen ateisti!
M-Juhana
25.11.2005 18:27:59 (muokattu 25.11.2005 18:28:45)

Itse välttäisin noita Affinity -mallin Skuikkia, kuten myös Pacifica 012:ta. Agathis-runko, eivät ole juuri muutenkaan kehuja saaneet ja jos kerran lähes samalla rahalla saa kunnon puuta olevan kehutun kepin, niin liekö tarvetta paljoa miettiä.

Sen verran vaan, että se Agathis on kaukomailla kasvava poppelin "tyyppinen" puu. Puuta sekin on ja ei kyllä liene perustellusti syy olla ostamatta kitaraa.

Kyllä halpiskitaroissa pääasiassa muut ominaisuudet tekevät niistä huonoja , kuin tuo ihmeellinen puulaji nimeltä Agathis.

Ja toisekseen Affinity sarjan Squiereissa on ihan soitettavia kitaroita, niin kuin nykyään on kaikissa kaukoidässä tehdyissä halpis kitaroissa.

E. typoa
möllykkä -Tetsuo-
Ocean Boulevard
25.11.2005 19:32:30
Nuo ERG ja EG eivät ole Pacificoja vaan E-sarjaa. Pacifica 112 on mikitykseltään enemmän strato-tyylinen ja runkopuuna "oikeiden" stratojen tapaan leppä.

Jännä juttu muuten. Squierin Affinity-sarjassa runko on leppää (alder) ja tässä "paremmassa" Standard-sarjassa agathista.
Tieto lisää tuskaa.
Juniper
25.11.2005 19:46:42
Jännä juttu muuten. Squierin Affinity-sarjassa runko on leppää (alder) ja tässä "paremmassa" Standard-sarjassa agathista.
Tieto lisää tuskaa.

Juu pitää paikkansa. Itse omistan yhden tuollaisen affinity fat stratin ja se on kaikin puolin kelpo soitin. Ja runko on tosiaan leppää.
Hinta ja laatu kyllä kohtaavat siinä kitarassa. Mikitkin toimivat tyydyttävästi.
matuska
25.11.2005 21:08:12
Huomenna mennään katsomaan noita yamahoita ja joitain squierreita turkuun. Toivottavasti turussa on jossain kaupassa tuommoinen micro cube. Jos ei tuota micro cubea ei löydy niin sitten en tiedä mistä mitä tehdä.
LaeLea
26.11.2005 12:02:54
Huomenna mennään katsomaan noita yamahoita ja joitain squierreita turkuun. Toivottavasti turussa on jossain kaupassa tuommoinen micro cube. Jos ei tuota micro cubea ei löydy niin sitten en tiedä mistä mitä tehdä.

Super Ostiksella oli vielä viime viikolla, tiiä sitten onko enää. pyytävät siitä muistaakseni 85e, on kuulemma vaan vähän käytetty.
Seittemän väärin lotossa...
Vapour
26.11.2005 12:39:36
en tiedä tosta J&D paljoakaan, mutta en asu helsingin seudulla. Asun turun lähellä.
Voi olla, että toi J&D on hyvä kitara, mutta onko sillä jälleen myynit arvoa?

Eipä oikeastaan, kuten ei noilla muillakaan vaihtoehdoilla. Ylipäänsä olen sitä mieltä, ettei uutena alle 200€:n kitaroista saa niin paljoa takaisin, että niiden myyminen olisi järkevää. Modausalustoina ne ovat mielestäni arvokkaampia.
Ihmisillä, jotka pelkäävät menettävänsä kasvonsa, ei ole kasvoja, mitä menettää. -Allekirjoittanut.
matuska
26.11.2005 17:27:40
Yamaha eg-112 ja micro cube hyppäs mukaan turusta. olen tyytyväinen ja hintakin jäi alle budjetin.
matuska
26.11.2005 17:31:25
Unohdin mainita että pääsin 30 euroa halvemmalla kuin thomannilla ja sain hyvää palvelua kaupan päälle. Eli ei kannata ostaa välttämättä thomanilta koska ei se välttämättä ole edes halvin.
M-Juhana
26.11.2005 18:01:21

Yamaha eg-112 ja micro cube hyppäs mukaan turusta. olen tyytyväinen ja hintakin jäi alle budjetin.

No ni, eiku rokki raikaan !!!
möllykkä -Tetsuo-
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)