Renki 23.11.2005 19:36:44 | |
---|
Djembeistä en tiedä yhtikäs mitään, tai saati sitten rummuista. Kertokaas mitä pitää ottaa huomioon soitinta ostaessa? ruusu on kaunis/
otan kyllä risutkin/
ne palavat paremmin/ |
Ihmepoika 23.11.2005 20:25:51 | |
---|
Enpä ole ammattilainen itsekään, mutta voin oman kokemuksen pohjalta jotakin kertoa. Oon soitellut parinkinlaisilla djembeillä, ja suosikiksi ovat nousseet ehdottomasti Remon pelit. "Perinteisen" oloiset, lörppänahkakalvoiset djembet ovat mielestäni kyllä aivan hanurista naruvirityksineen ja muine hankaluuksineen. Kantti-iskut ovat ainakin minua vastaan kävelleissä soittimissa olleet hiton laimeita kumahduksia, terävyydestä ei tietoakaan. Remon djembeissä virittäminen sen sijaan sujuu helposti ja tarkasti viritysavaimella. Kantti-iskut napsahtelevat terävästi, ja avokämmenen bassolyönti jysähtää mahtavasti etenkin hieman isommalla soittovehkeellä. Neuvoisin ostamaan n. 14'' soittimen, sekä kantti- että avokämmensoundit toimivat. Ja niin, ovathan ne kalliita, mutta ääni on sen mukainen. Tämän verran osaan auttaa. Ihanaa! |
Renki 23.11.2005 21:00:58 | |
---|
http://www.soitinlaine.fi/index.cfm … t=tuotteet&sgid=296&mgid=59 Tuolta näköjään löytyy noita Remo merkkisiäkin. Aika tyyriitä ovat. Aluksi ehkä joku halvempikin välttäisi, kun ei näistä meikälisen innostuksista tiedä milloin ne lopahtavat. Semmosta kysyisin kun tuolla on noita esiviritettyjä ja viritettäviä... niin tarkoittaako nyt sitten esiviritetty sitä, että sitä ei enää sitten pysty itse virittämään? Ja kai se kalvokin nyt joskus löystyy niin, että sitä pitäisi kireämmälle saada? Käsintehdyt kyllä kiinnostaisi aika paljon, kun olen ajatellut tässä hamassa tulevaisuudessa tehdä Djempen itse ja jos mitään kurssia ei löydy. Niin sitten joutuu ottamaan mallia ja visiomaan itse. ruusu on kaunis/
otan kyllä risutkin/
ne palavat paremmin/ |
Danko 24.11.2005 09:20:24 | |
---|
http://www.soitinlaine.fi/index.cfm … mp;pid=633&mgid=59&sgid=296-Tuollainen minulla on ollut 1½ vuotta. Kyllä nyt harmittaa, kun aikanaan maksoin tuon kalliimman hinnan. Tuo on siis esiviritetty, mikä tarkoittaa ettei sitä tarvitse eikä käytännössä voikaan virittää itse. Eipä tuo vire tuosta ole kärsinyt, vaikka olosuhteet ovat vaihdelleetkin rajusti. 12" on jo sellainen koko että ballsiakin löytyy. Tuo kalvonvaihto on vielä arvoitus, mutta enpä ole vielä sellaiseen tilanteeseen joutumassa. polyethylene does not ever disappear it is highly flammable. romantikkoitkijät #37 |
arse 24.11.2005 13:06:56 | |
---|
Teettäähän se kannattaa. Aivan halvalla on turha kuvitella pääsevänsä (parista-kolmesta sadasta lähdetään), mutta ainahan tuo laatu maksaa, käsityöstä puhumattakaan. Kyllä siihen kannattaa satsatakin, lisää nimittäin kummasti soittointoa, kun djembe kuulostaa Djembeltä. Ne etnokauppojen turistirummut kannattaa jättää omaan arvoonsa, eikä nyt tule hirveösti hyvää sanottavaa mieleen tehdasvalmisteisistakaan. Oman rumpuni kokosi Aleksi Oksanen, joka tekee erinomaista jälkeä. Rumba on paskimmillaankin parasta. |
Youni 24.11.2005 14:09:46 | |
---|
Omalla rumpuopettajalla on Suomesta ostettu djembe, joka on Afrikassa tehty. Nahkakalvo, naruviritys, todella hyvä saundi. Runkokin on tehty käsityönä. Itse diggaan djemben saundista todella paljon. Siinä on tavallaan kaksi rumpua yhdessä, koska dempatessa ja hiljaa soittaessa kuuluu lyhyt korkea ääni. Kunnolla soittaessa kuuluu sitten se djembelle ominainen matala pyöreä ääni. Tällaista tänään, huomenna jotain muuta.
[Kuva setistä profiilissa] http://koti.mbnet.fi/hafol/muuta/cabriat |
Renki 24.11.2005 16:57:16 | |
---|
Lisäkysymys: Missä Helsingin alueella voi opiskella Djemben soittoa? Ja mihin hintaan? Inner rhytm löytyi netistä ja laitoin heille e-mailiakin, mutta perkule kun eivät vastaa. Heidän hintansa on 60€ kuussa 2t viikossa. Onkos tämä nyt sitten paljon vai vähän. Treenimatka olisi ainakin lyhyt kun asun Kalliossa ja heillä on tilat Stadionilla. Yksityistunteja en mielellään haluaisi, koska olisi paljon mukavempaa opiskella ryhmässä. ruusu on kaunis/
otan kyllä risutkin/
ne palavat paremmin/ |
PeeKoo 24.11.2005 22:16:13 | |
---|
Omalla rumpuopettajalla on Suomesta ostettu djembe, joka on Afrikassa tehty. Nahkakalvo, naruviritys, todella hyvä saundi. Runkokin on tehty käsityönä. No perskeles. Mulla on tuolla hyllyn päällä nököttämässä juurikin tuollainen djembe. Käsin on rungosta koverrettu, naruviritys ja jossain Marokossa lie tehty. Kokoa noin 12 tuumaa ja ihan hyvin jymähtää, sen mitä nyt vähän kokeilin. Sitä en tiedä kuinka se oikeissa käsissä soi kun en itse sitä osaa soittaa. Jos jotakuta kiinnostaa niin heittäköön vaikka pikaviestiä. Voisin tuon myydäkin edullisesti pois... 'En mie tiiä, mie vaan vejän'- Anssi Nykänen |
arse 25.11.2005 11:41:55 | |
---|
Lisäkysymys: Inner rhythm taitaa olla Aviv Ben-Yehudan juttuja, ellen ihan väärin muista. Ainakin Avivin näköinen käkkäräpää siinä mainoksessa on. Se on asiallinen sälli, oma maikkani myös. Kannattaa soittaa ennemmin, siinähän oli puhelinnumero myös. Ei tuo hintakaan mitenkään kohtuuttomalta vaikuta. Rumba on paskimmillaankin parasta. |
Voihan noilta tunteja/vinkkejä kysellä koko kansan perkusionnisteilta ja opettajilta. Ekana tulee mieleen Riku Padilla, Abdissa Assefa, Mongo. Tannisen Juhakin antaa tunteja, en nyt tosin muista onko djembeä soitellut. Samaa voi kysyä Mika "Jazzmies" Säilyltä, Mika ainakin soittaa djembeä. Toivottavasti jotain apua tästä. Rek-tum-ta-ka-tum! |