Aihe: Marshall 5210 (jcm800?) combo
1
Sleepless
11.07.2003 16:31:09 (muokattu 11.07.2003 16:32:22)
Minulle olisi tarjolla tämmöinen vahvistin ja ajattelin kysyä onko kellään kokemuksia tästä vehkeestä? Tämä on ilmeisesti niitä 80-luvun alkupuolen malleja. Särö kanavasta en ole kuullut kovin positiivisia kommentteja, mutta vahvistimen jousikaikua ja puhdasta kanavaa on kehuttu. Särö kanavaa en tarvitse sillä särönä käytän Ibanezin sm7:ää ja musiikki tyyli on semmosta death/black metallia. On melko kova vahvarin tarve ja rahaa on niukasti käytössä.

Kerran testasin tämmöstä ja ainakin kotisoitto volyymeilla se kuulosti ihan kohtalaiselta.. Joku sano että tämä vahvari kiertää helposti, vaikka kitarassa olis hvät mikit. Pitääkö paikkansa?
Ostetaan Jacksonin talla --> jt500/jt580 double locking tremolo. Tarjoa myös Schallerin floikkia.
BlackD
11.07.2003 16:34:41
Kerran testasin tämmöstä ja ainakin kotisoitto volyymeilla se kuulosti ihan kohtalaiselta.. Joku sano että tämä vahvari kiertää helposti, vaikka kitarassa olis hvät mikit. Pitääkö paikkansa?

Minä olen niin sanonut, ja kitaran mikkeinä oli EMG:t. Siinä vehkeessä ei vaan riitä headroom (tehot) rumpalin kanssa. Soundikin on mitä on.. mutta se onkin ihan henkilökohtainen asia. Ja transistorivehjehän tuo on. Jos on oikein hätä ja pakko saada jotain rumpalin kanssa kisailuun, ehkäpä sitten jos Todella halvalla saa. Mutta ehdottomasti kokeilet ensin.
Sleepless
11.07.2003 17:04:26 (muokattu 11.07.2003 17:41:07)
Minä olen niin sanonut, ja kitaran mikkeinä oli EMG:t. Siinä vehkeessä ei vaan riitä headroom (tehot) rumpalin kanssa.

Joo, sinä se taisit olla jossain vanhassa topicissa. Miten niin ei riitä tehot? 50w riittää ainakin minun mielestä ihan hyvin kun vaan nostaa sen vaffin sieltä lattian rajasta. Meidän bändin rumpali tosin soittaa aika hiljaa (siis nopeasti, mutta ei hakkaa kovin kovaa) ja siitäkin syystä olen varma että tuossa vehkeessä riittää tehot ainakin toistaiseksi.

Soundikin on mitä on.. mutta se onkin ihan henkilökohtainen asia. Ja transistorivehjehän tuo on. Jos on oikein hätä ja pakko saada jotain rumpalin kanssa kisailuun, ehkäpä sitten jos Todella halvalla saa. Mutta ehdottomasti kokeilet ensin.

Trankkuhan se on, mutta se ei haittaa kun en ole vielä päässy putkipelien makuun =)

EDIT: ai niin. Ulvooko se marsu sillon kun ei soita vai jotenkin muuten? Tuossa sm7:ssa on se void nappi että se saattaa auttaa jossainmäärin siihen probleemaan.
Ostetaan Jacksonin talla --> jt500/jt580 double locking tremolo. Tarjoa myös Schallerin floikkia.
D-Kay
11.07.2003 18:00:27

Joo, sinä se taisit olla jossain vanhassa topicissa. Miten niin ei riitä tehot? 50w riittää ainakin minun mielestä ihan hyvin kun vaan nostaa sen vaffin sieltä lattian rajasta. Meidän bändin rumpali tosin soittaa aika hiljaa (siis nopeasti, mutta ei hakkaa kovin kovaa) ja siitäkin syystä olen varma että tuossa vehkeessä riittää tehot ainakin toistaiseksi.

50 trankkuwattia loppuu bändisoitossa yllättävän nopeasti. Riippuu tietysti vahvaristakin. Jos ei ole kaappia, niin kannattaa 100w olla ainakin. Noita 8080 valvestateja näkyy aika paljon käytettynä ja ihan kohtuu hintaankin. Niissä on särötkin ihan ok trankkupeleiks.
"you'll be a lover in my bed and a gun to my head" -Billy Corgan
Kalm
11.07.2003 19:49:35
50 trankkuwattia loppuu bändisoitossa yllättävän nopeasti. Riippuu tietysti vahvaristakin...

Jees. Tuo kyseinen marsu on ainakin hieman ponneton tehoiltaan jos 50w putkimarsuun vertaa. (Taitaa olla ottoteho tuo 50W? tai näin ainakin muistelisin että tuossa mallissa ei tyyppikilvessä erikseen ulostulotehoa ilmoiteta. Voin toki olla väärässä kun siitä on jo aikaa kun moisen omistin).

Kyllähän siitä toki melua lähtee ja rumpalinkin kanssa pärjää vallan mainiosti, mutta isommalla pykälällä pohjat häviävät ja soundi on sen jälkeen aikamoista yläkeskiäänistä narinaa (huolimatta että sisällä on 12" Celestion)? Kuuluu toki bändin yli mutta ei se ole oikein sitä mitä itse vahvistimeltani kaipaan. Välillä tulikin kytkettyä kaksi 5210:aa A/B boksin kanssa rinnakkain että sai lisää tukevuutta soundiin.. ;)

Testaa ihmeessä jotain pykälää tehokkampaa mosfet- tai valvestatesarjaa (tai Laneyn/Peaveyn trankkucomboja) ennen tuon ostoa...
superfly
11.07.2003 19:57:38
Näistä putki/trankkuwateista on jauhettu monta kertaa aiemminkin. Haulla varmaan löytyy aika monta threadia.
Harppu on alaston piano
D-Kay
12.07.2003 11:58:35

No, jos tosi halvalla saat, niin eiköhän se väliaikaisena mene. Haluaisin edelleen huomauttaa, että jonkun 100w valvestaten voi saada alle 300e
"you'll be a lover in my bed and a gun to my head" -Billy Corgan
jomppa82
07.08.2003 16:32:23
Onko tosiaan niin, että jcm800 -combo on trankkuvehje? Ne nupithan on putkivehkeitä kuitenkin.
Live fast, die die!
p130
07.08.2003 16:39:03

Onko tosiaan niin, että jcm800 -combo on trankkuvehje? Ne nupithan on putkivehkeitä kuitenkin.

Ei tuolla 5210:llä ole JCM800:n kanssa paljon muuta yhteistä kuin ulkonäkö.
HALUTAAN VUOKRATA: treenikämppä Oulusta/lähialueelta.
jomppa82
07.08.2003 16:41:09
Ei tuolla 5210:llä ole JCM800:n kanssa paljon muuta yhteistä kuin ulkonäkö.

Kiitän tiedosta. Tiedän pysytellä kaukana.

Onkos jcm800:sta ollenkaan putkicomboversiota?
Live fast, die die!
Gypsy
07.08.2003 16:42:50 (muokattu 07.08.2003 16:45:51)
Onkos jcm800:sta ollenkaan putkicomboversiota?

Kyllä jcm-800:sta saa putkicombona. On niitä tuolla torillakin välillä ollu.

Ja esim jcm-800 combossa vahvistin osa on identtinen nuppimalliin verrattuna.
jomppa82
07.08.2003 18:39:56
Ja esim jcm-800 combossa vahvistin osa on identtinen nuppimalliin verrattuna.

Tuota pitikin kysymäni, mutta unohdin. Kiitos siis tiedosta :)
Live fast, die die!
Gypsy
08.08.2003 16:39:58
Ja marshall 5210 on Transistoriversio 4210:stä eli jcm-800:sta
fridgebuzz
11.08.2003 09:13:43

Olen omistanut kyseisen vahvistimen viitisen vuotta, kävi tuossa viime talvena elementin vaihdossa kun alkuperäinen sanoi poks. On riittänyt mun tarpeisiin enemmän kuin hyvin, eikä ole bändisoitossakaan tarvinnut täysillä koskaan huudattaa. Reverbistä tykkään, säröä en ole koskaan käyttänytkään.
"Majatalossa, huonossa hapessa; teen matkan, untani jatkan."
OSTETAAN: True Bypass -boksi, Volume-boosteri (itsetehdytkin kelpaavat)
battery
11.08.2003 11:36:49
minä kyllä ihmettelen jos toi riittää kunnon bändi touhuihin, sillä meillä on toisella kitaristilla 100wattinen marsun combo ja sekään oikeen kunnolla riitä..minä kyllä miettisin tota..ainakin ois hyvä testata rumpalin kanssa
Shades of god
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)