Aihe: System Of A Down
1 2 3 4 559 60 61 62 6399 100 101 102 103
KanZuu
24.11.2005 20:53:07
Ystävällä kuulin tänään tuota uutta lättyä, kovalta vaikutti. Ainakin minulle aukeni/kuulosti hyvältä ekalla kerralla, aivan kuin Mezmerizekin. Siksipä suurin pelkoni tälle levylle onkin sama mitä aikaisemmalle kävi, että ei kestä kuuntelua kauaan.
McNulty
24.11.2005 21:26:04
Yllätyksekseni oma kauniimpi puolis(k)o tykästyi kovasti Mezmerize ja Hypnotize lättyihin. Sanoistakin tykkäsi... kantaaottavaa mutta silti sopivasti omituisia.

Jännää se on... onpahan jotain mitä autossa kuunnella kun samaan aikaan kuljetaan :)
greshgurt
24.11.2005 22:45:25
Ihme on jos joku ei muuten kuule tota "ritinää" vähän joka puolella levyä, varsinkin raskaammissa kohdissa. Melkein kuin digitaalivehkeet hakkais clippiä. Mezmerizellä ilmiö iski ilkeiten korvaan Radio/Videolla, tässä jopa useammassakin biisissä. Eipä tuo toisaalta ole kuin pieni kauneusvirhe, mutta silti ihmetyttää näinkin ison julkaisun yhteydessä: Miksi?!

Enpä ole huomannut. Parempi tietysti niin. Ehkä en vain ole opettanut korviani niitä erottamaan (tai kaikkea, mitä kaupan hyllyjen välissä minusta kuiskitaan).

Nyt mua kyllä pistää vituttamaan nuo malakianin laulut. Mezmerize on silti parempi paketti ihan vaihtelunsa vuoksi. Tässä biisejä vaivaa mun mielestä pieni samankaltaisuus.

Mun(s) mielestä Hypnotizessa on hieman enemmän vaihtelua. Johtuukohan sitten siitä, että Mezmerize kuulosti kaikkine räminöineen ja herkistelyineenkin aina yhtä tiukkaan hitsatulta ja samassa muotissa sarkastetulta. Hypnotize on minun mieleeni äärimmäisen monipuolinen albumi. Pistää vähän ihmettelemäänkin ja kummastuttamaan myös.

Hieman alkoi sekin mietityttämään, että kuulostaisiko Mezmerize/Hypnotize paremmalta jos biisijärjestys vaihtelisi levyjenkin välillä. Jotenkin olisi mielenkiintoista vaihtelua, jos BYOBin jälkeen rämähtäisi Tentative soimaan. Mutta kaipa Mezmerize on vaan minun aivoihini jo mieltynyt siksi yhdeksi paketiksi ja tämä Hypnotize sen toiseksi puoliskoksi, tuskin muutamien biisien vaihto levyltä toiselle alunperin olisi mitään muuttanut.

En enää ole varma olenko sitä mieltä, että Hypnotize on Mezmerizea parempi. En osaa tällä hetkellä olla asiasta oikein mitään mieltä, näiden kahden vertaileminen tuntuu muutenkin aika järjettömältä. Hypnotizen biiseistä tällä hetkellä makoisimmalta tuntuu Stealing Society, ja varsinkin sen punkmainen rymistely kappaleen puolitienoilla.

"I'm a... midnight fistfight"
Ei hemmetti, ei tätä allekirjoitusta jaksa tässä pitää.
maelstrom
24.11.2005 22:46:57
Hmm. Jotenkin Hypnotize ei anna mitään lisää Mezmerizeen, tuntuu kuin tämä olisi jo kuultu ja että levyn kahdella puoliskolla voisi olla enemmänkin toisiaan tukevia eroja kuin nyt. Attack on kerrassaan loistava, muista kappaleista pari yltää muita korkeammalle, mutta en ymmärrä, mikä täällä paljon hehkutetussa Stealing Societyssä on niin hienoa. Neljänkin kuuntelukerran (joista pari ihan ajatuksella) jälkeen se on yksi niistä parista-kolmesta biisistä, joiden sisällöstä en muista mitään.

Hypnotize yltää yksinään Mezmerizeä korkeammalle, mutta koska Mezmerize oli ensin, se tuhoaa Hypnotizestä paljon. Puoliskojen muodostama kokonaisuus on tasaisen ylitsepursuava. Toxicity pysyköön edelleen listan numerona 1.
Ei musiikki ääntä ole, vaan tunteita. IMIK #12
venalaine
24.11.2005 23:09:19
Joo musiikki aukeaa paljon paremmin katselemalla.

Meinasin tuolla nyt sitä että en oikein ajatuksella kuunnellut vaan nimenomaan vähän kuin ohi mennen. Myönnetään että sanavalinta oli ehkä hiukan huono.

Kuuntelinpa muuten lätyn tossa äskettäin läpi ja kyllähän se hyvältä alkaa kuulostaa, kyllä siihen sisään pääsee.
www.reflective.cjb.net
kyuss
25.11.2005 00:02:18 (muokattu 25.11.2005 00:10:41)
Mulla on Sonyn CD/MD soitin ja on jokseenkin koomista ettei dualdisc toimi saman konsernin vempaimella. Tuo dualdisc on aika paksu verrattuna normaaliin cd-levyyn joten moni cd-soitin arastelee sen vuoksi. Mutta jos ei DVD-soittimessa toimi kuin DVD-puoli niin on kyllä outoa. Mulla DVD soitin onneksi ymmärsi CD puolta. Oli jokatapauksessa viimeinen dualdisc mulle...

Jep, myös mun eka ja vika duali. Playstation 2:ssa toimi molemmat puolet. DVD-soittimella en oo kokeillu, autossa ja stereoissa tuli vaan erroria vastaukseksi.

Tuo toimimattomuus ei vissiinkään johdu siitä tavallista paksummasta ja raskaammasta levystä, vaan se on "joku ihme juttu". Minä oon huono fysiikassa. Englanninkielinen Wikipedia tarjosi vastauksia tähän pulmaan. Suomeksi selitettynä ongelma on kuulemma samantyyppinen, ku yrittäis lukea kirjaa väärän vahvuisilla laseilla.

Muistaakseni jonku suuren firman (Sony BMG?) politiikan mukaan DualDisc pyrkii päihittämään CD-levyn. On kyllä pitkä ja kivinen tie edessä.

Soundin päätoimittaja Timo Kanerva totesi viime Soundissa Dualdiscin kärsivän mm. siitä, etteivät artistit (yleensä) itse tuota DVD-puolen materiaalia. Hypnotizen DVD-puolen dokumentti oli mun mielestä aivan yhtä tyhjän kanssa. Ajatella, mitä kaikkea Mezmerize/Hypnotize-sessiosta olis voinu saada irti tuohon dokumenttiin. En minä mitään taideleffaa tilannu!

EDIT: Eikä minulle mitään taideleffana mainostettu, vaan dokumenttina.

EDIT: kirjoituserheitä.
Kapane
25.11.2005 00:50:22

Kuuntelinpa muuten lätyn tossa äskettäin läpi ja kyllähän se hyvältä alkaa kuulostaa, kyllä siihen sisään pääsee.

Ei kyllä mä tajusin, mutta se vaan nauratti mua se ajatus. Minä se aasi tässä olen. Mäkin olen alkanut tykkäämään enemmän. Mutta samat ongelmat vaivaa yhä. Tosin Messekin kuulosti paskalta aluksi, mutta ei ihan näin paskalta kuin tämä hyppe.
Jutta Jussila päätti kohottaa julkista imagoaan ja keksi itselleen taiteilijanimen. TERNIMAITOR.
aleksi
25.11.2005 11:34:14
Tulihan tuo Hypnotizekin hankittua. Kerran olen melkein loppuun asti kuunnellut, enkä voi vielä sanoa pitäväni. Keskipaikkeilla oli muutama ihan hyvä biisi. Eiköhän tästä kuitenkin tehokuuntelulla saada ainakin vähän lisää irti.
"open hands to the wind"
kouranka
25.11.2005 14:37:24

Eihän nyt tässä oo sitä RootKit-paskaa, että voi laittaa koneelle?
Nyt herkutellaa!
dcln
25.11.2005 14:43:27
Eihän nyt tässä oo sitä RootKit-paskaa, että voi laittaa koneelle?

En usko, että rootkittipaskaa on, mutta jotain siinä on. Kävin ruokatunnilla ostaas sen cd-version ja työpaikan koneen cd-asema ei suostu lukeen sitä. Jotain se Sony on tähänkin tunkenut. Eikä levystä löydy "compact disc digital audio" -logoa eli ei se täytä standardia.
lxi
25.11.2005 15:14:06
En usko, että rootkittipaskaa on, mutta jotain siinä on. Kävin ruokatunnilla ostaas sen cd-version ja työpaikan koneen cd-asema ei suostu lukeen sitä. Jotain se Sony on tähänkin tunkenut. Eikä levystä löydy "compact disc digital audio" -logoa eli ei se täytä standardia.

Voi saatanan saatana.
The fact that no one understands you doesn't make you an artist. | kuunneltua
Twist
25.11.2005 15:19:43
banana banana banana terracota.. PIE... Ei voi olla tosissaan että tälläset sanat jää päähän -_-'
"Get a new attitude on and get inspired. Fuck what's "hip", brother - trendkill!" - Dimebag Darrell, R.I.P.
aikavaikea
25.11.2005 15:50:47
Voi saatanan saatana.

Sais ensin edes sen levyn cdonilta kotiin, niin pääsisi sitten kiroamaan muita asioita. No, onneksi en kuuntele levyjä koskaan tietokoneella.
Deja Moo: "The feeling you've heard this bullshit before."
Paperilyhty
25.11.2005 16:43:17 (muokattu 25.11.2005 16:44:32)
Turhaa toistoa.
"We always wanted to sell out but no one was buying" - Wayne Kramer, MC5
Paperilyhty
25.11.2005 16:43:33
-- Mahtavia biisejä. Näin pikaisesti muutaman kuuntelukerran jälkeen nousee selvästi Toxicityn ja Mezmerizen edelle. Ensimmäistä levyä se ei silti päihitä.--
Samaa mieltä. Varsinkin parhaasta levystä: ensimmäinen System Of A Down - levy on edelleen myös minun ylivoimainen suosikkini. Hypnotizen sain jo keskiviikkona, tai itse asiassa piti saada Hypnotizet, mutta tilauksen toimituksessa oli jotain häikkää, joten lähetin ensimmäisen Hypnotizen etiäpäin ja jäin odottamaan itselleni toista. Veikkaan, että se odottaa jo kotona :-) Kerkesin kuitenkin kuunnella levyn pariin kertaan, ja jotain hyvin yleistä voinen sanoa. Ensivaikutelma oli se, että se kuulosti heti hirveän tutulta, ihan kuin tuntisin laulut jo entuudestaan. Joissakin kappaleissa sai heti juonesta kiinni ja pystyi jo puolivälissä laulamaan mukana. Pari laulua jäi jo päähän soimaankin, tosin en tiedä mitkä, eli hirveästi koukkuja on kyllä. Todella hyviä sävellyksiä, tai vähintäänkin bändin keskitasoa, joka ei sekään ole lainkaan huono. Sanoituksia en kerennyt kansivihosta opiskella, mutta esimerkiksi Soldier Side ja olisikohan ollut She's Like Heroine tekivät vaikutuksen. Kaikenlaisia oivalluksia kyllä riittää muissakin kappaleissa.

Hypnotize tuntuu jotenkin laajemmalta kokonaisuudelta kuin Mezmerize, ja sitä oli myös tavallaan helpompi kuunnella. Ehkä siksi, että se ei ollut yhtä henkeäsalpaavan iskevä kuin Mezmerize, joka kyllä on aika tehokas. Eipä sillä, etteikö Hypnotizekin olisi, mutta vähän eri tavalla. Levy on syvällisempi tai jotenkin...pehmeämpi ehkä. Ja toisaalta taas ei yhtään, on taas sitä hullua kaahailua ja kaikkea siistiä. Musiikillisesti minusta System Of A Down ei oikein voi tehdä mitään väärin. Kansitaide = hieno.

Jäin itse miettimään bändin tulevaisuutta, josta Daron Malakiankin puhui esim. Soundin jutussa, että se on periaatteessa ihan avoin. Se voi tietysti tarkoittaa vain bändin asennetta, että pakolla ei aleta mitään tekemään, mutta toisaalta ehkä innostus säilyttää System Of A Down juuri sellaisena kuin se tunnetaan saattaa vähentyä. SOAD kyllä lainaa aika paljon itseltään, ja nykyään sen jo huomaa paikka paikoin aika (häiritsevän) selvästi. System Of A Down ei minusta ole oikein koskaan ollut samanlainen minkään kanssa, ei aina edes itsensä. Ei kai siinä mitään, kaikilla bändeillähän on oma tyyli ja niin edelleen, ja kyllähän jos keksii hienon jutun, saahan sitä hyödyntää, mutta jotenkin pelkään, että bändistä kohta katoaa se yllätyksellisyys-momentti. Eihän sitä kyllä tiedä, mitä sen tilalle tulee, mutta olen vähän huolestunut, jos ei mitään ja se on sitten siinä. Tai ehkä lisäävät juuri sitä monipuolisuutta sitten.
"We always wanted to sell out but no one was buying" - Wayne Kramer, MC5
Twist
25.11.2005 17:30:53
Tällä hetkellä maailman kovin rockbändi, jos joku sattuisi multa kysymään.

Menee kyllä Metallican ohi heittämällä tässä vaiheessa. (Ny ei sitten sekoteta Metallicaa tähän!)
"Get a new attitude on and get inspired. Fuck what's "hip", brother - trendkill!" - Dimebag Darrell, R.I.P.
kouranka
25.11.2005 17:45:41

Muutama kehnompi biisi, mutta nekin on pakko kuunnella kun niissä on joku hyvä kohta.
Nyt herkutellaa!
Ziggy Bubba
25.11.2005 17:56:10

Menee kyllä Metallican ohi heittämällä tässä vaiheessa. (Ny ei sitten sekoteta Metallicaa tähän!)

Joo, siinähän luki: "tällä hetkellä".

Taitaa bändit painia nykyään aika eri sarjoissa, ainakin viimeisen 14 vuoden osalta :)
www.mikseri.net/sigkk Fattest shite on the planet!
Twist
25.11.2005 18:05:48
Joo, siinähän luki: "tällä hetkellä".

Taitaa bändit painia nykyään aika eri sarjoissa, ainakin viimeisen 14 vuoden osalta :)

Totta, en mää edes tiedä miksi mainitsin Metallican.. Metallicalla on kyllä ihan oma osastonsa, kuten muillakin bändeillä.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)