Aihe: Hi-Hat peltejä ostamassa
1
U-rip
24.11.2005 20:50:03
Kertokaapa viisaampina ihmisinä mielipiteitä muutamista haikanpelleistä.
Olen päättänyt viimeinkin pistää vaihtoon hyvin palvelleet Z-Customini ja meinannut vaihtaa hieman "ohuempiin", vaihtoehdot ovat:

Sabian Paragon 14"
tai
Zildjian A-custom 14"Quick Beat

Kummastakaan ei itselläni ole kokemuksia, paitsi pienet hypistelyt musaliikkeessä.
Saa toki kehua muitakin malleja..nuo eivät ole ainoat vaihtoehdot kuiteskaan
aina en tiedä, mistä minä pidän mutta taatusti tiedän, mitä minä vihaan
K.Suninen
24.11.2005 20:51:42
Just pistin eilen tilaukseen Istanbulin 12" sweet mini hatsit..
Dave Weckl on huono rumpali
Shitmanek
24.11.2005 20:54:59
Noh, täytyy nyt mainita Zildjianilta Avedis Mastersoundit kun sellaiset itsekin omistan ja niistä kokemuksia on. Tykkään kovasti, vaikkeivät 14" olekaan. Jos uteliaisuutta ja viitseliäisyyttä riittää, kannattaa Meinliäkin harkita, Byzancea ja Amunia, jonka haikat ovat myöskin palvelleet hyvin.
Yarr!
Magiz
25.11.2005 11:30:40
meinl tekee kyllä mukavia haikkoja, niin tekee myös sabian. zildjianin haikoista ei kovinkaan paljoa mulla kokemusta. kauppaan vaan testailemaan.
Whatever happens, happens.
grooveman
25.11.2005 11:50:48
Btw.
Mua kiinnostaisi tollaiset pienet 12" haikat, niin onko kellään kokemuksia mitkä ois hyvät? Sais olla aika ohuet, merkillä ei väliä.
"rumpali jolla on huono taimi, on yksinkertaisesti vain huono rumpali."-S.Kuoppamäki
WyW
25.11.2005 12:17:16

Just otin itse haltuun Meinlin Byzance haikat. Täytyy kyllä antaa ainakin hinta/laatu -suhteensa puolesta ääni. Maksoin pelleistä uutena 207€.
http://koti.mbnet.fi/iapunen/bleh/blackani.gif
HeavyMachinery
25.11.2005 17:01:36

????? Halvat kuin mitkä, eikös sitä saa uusista laatuhaikoista yleensä sen 300-400 € maksaa? Eikä nyt mittään että t-kaupasta saa Zildjianit halavalla. Tiedän. :) Onko nuo Byzancet muutenkin noin halpoja? Nimim. uutta isoa crashia vailla.

Ei kyllä. Halvalla oot suanunna, Treeltäkö ostit.....
Minä tiedän - siis pelkään !
VRock
25.11.2005 17:27:05
Just otin itse haltuun Meinlin Byzance haikat. Täytyy kyllä antaa ainakin hinta/laatu -suhteensa puolesta ääni. Maksoin pelleistä uutena 207€.

Mistäs noin halvalla...? Itse on tässä harkinnan alla Meinlin Amun 14" medium. En mielellään mistään T-kaupasta ostais (tarviiko kertoo syytä :F) mutta taidan kuitenkin taipua kun sais sen splässin kaupan päälle. :D
"And you can have my deodorant..!"
Ällistysmies
25.11.2005 17:45:09
Itse on tässä harkinnan alla Meinlin Amun 14" medium.

Itse ostin hajonneen tilalle väliaikaisratkaisuna nuo ja ihan mukavat soundit noista lähtee. Parempia odotellessa aivan mainiot pelit.
Danko
25.11.2005 17:56:56

Itseäkin rupes noi Byzancet kiinnostamaan, kun Tampereen musiikissa sormella naputtelin esillä olleen peltivalikoiman läpi. Tuntuivat herkiltä ja hiljaisilla voimakkuuksilla aukeavilta. Mielummin noi kuin Zildjianin K:t, näin päätin.
polyethylene does not ever disappear it is highly flammable. romantikkoitkijät #37
sepeli
25.11.2005 18:11:21 (muokattu 25.11.2005 18:12:05)
????? Halvat kuin mitkä, eikös sitä saa uusista laatuhaikoista yleensä sen 300-400 € maksaa? Eikä nyt mittään että t-kaupasta saa Zildjianit halavalla. Tiedän. :) Onko nuo Byzancet muutenkin noin halpoja? Nimim. uutta isoa crashia vailla.

Ainakin www.musik-service.de kertoo seuraavaa: Meinl Byzance Hihat Medium 14" 255e.

Itsekin aikoinaan hankin Thomannilta Byzancen haitsun, enkä siitä kovin paljoa yli 200 euroa maksanut. Suosittelen. Hyvä laite.
Se mitä hymykseni luulevat
on vain anatominen ominaisuus
petzu7
17.09.2006 11:32:39
Kertokaapa viisaampina ihmisinä mielipiteitä muutamista haikanpelleistä.
Olen päättänyt viimeinkin pistää vaihtoon hyvin palvelleet Z-Customini ja meinannut vaihtaa hieman "ohuempiin", vaihtoehdot ovat:

Sabian Paragon 14"
tai

Kummastakaan ei itselläni ole kokemuksia, paitsi pienet hypistelyt musaliikkeessä.
Saa toki kehua muitakin malleja..nuo eivät ole ainoat vaihtoehdot kuiteskaan

Olen soittanut noin vuoden päivät sabian paragon 14" hihatilla ja on ollut todella hyvä. Tosi hyvä saundi
Rulaa...!
hollmi-5
17.09.2006 14:18:26 (muokattu 17.09.2006 14:18:37)
Sabian Paragon 14"
tai
Molemmat mallit omistaneena: Paragon. Selkeästi ohuempi yläpelti, kuin Quick Beatissa ja sitä kautta eläväisempi soundi. Quick Beat on lähes Z-sarjan paksuinen, joten melko pieni muutos tulisi noihin vaihtamalla.
http://www.vistalites.com/collection/mikahollstrom.htm
Analuuk
17.09.2006 14:56:39 (muokattu 17.09.2006 14:59:05)
Sabian Paragon 14"
tai

Joo, Quick Beatit oli mun mielestä aivan hirveät! Keväällä huvikseni ostin sellaiset kun sattui panttilainaamon ikkunassa uudenveroiset hatut silmään ja hintaa oli huikeat 130€. Kokeilin minuutin ajan ja pistin kiertoon... Ei siinä, ihan hyvin jäin kuitenkin voitolle. =)

EDIT: ohops... siis kyseessä oli Avedis Quick Beatit. A custom-sarjan vastaavia en ole nähnytkään.
Ei sillä niin väliä, kunhan ne on siniset!
hollmi-5
17.09.2006 15:32:48
siis kyseessä oli Avedis Quick Beatit. A custom-sarjan vastaavia en ole nähnytkään. Varmaan et, kun ei niitä ole. Alkuperäinen kysymys lieneekin A-sarjan Quick Beateista.
http://www.vistalites.com/collection/mikahollstrom.htm
Jupi57
17.09.2006 16:38:57
Mua kiinnostaisi tollaiset pienet 12" haikat, niin onko kellään kokemuksia mitkä ois hyvät? Sais olla aika ohuet, merkillä ei väliä.

Sarjavalmisteisista pikkuisista ei ole kokemusta, mutta Italiassa custom-made
UFIPin class 10":sta on. Ne ovat noin 550 g (kpl) painavat eli ei aivan ohuimmat.
Kokoon nähden älyttömän hyvä/voimakas polkusoundi.
Tuollaiset 12 ":t voisivat olla jo muutakin kuin efektinä hyvät. Niitä saa myös Light versiona (http://www.musiikkisilfverberg.fi)

Mieluummin kuitenkin itse käytän Class sarjan 14" (940 g ylä/1495 g ala) haikkoja.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)