Bentley 25.11.2005 08:30:50 | |
---|
Moorientes. Kuka myöntää käyttävänsä ja millaiseen tarkotukseen kitaran Tone-napikkaa? Meikäläinen ei ole koskaan sitä käyttänyt yli 7 vuoden kitaroinnilla ja ei mitään hajua mihin sitä voisi käyttää. Ihan turha osa ainaki vaikuttaa olevan meikäläiselle.. For those who can't be without the music! |
O.D. 25.11.2005 08:33:54 | |
---|
Aivan, mulla se on aina täysillä, en koske siihen koskaan |
oiva tumpeloinen 25.11.2005 08:40:43 | |
---|
Tonea tulee käytettyä silloin, kun tulee gainin määrää laskettua volumepotikasta. Soundi jää usein sellaiseen blues-fillistelyyn turhan kirkkaaksi. Sille yleensäkin on käyttöä enemmän siinä vaiheessa, kun pyritään saamaan laajempaa soundipalettia kitarasta mokkuloiden sijaan. Eikä se, että et ole sitä seitsemässä vuodessa löytänyt ole vielä mitän. Mulla meni sen löytämiseen 10 vuotta :). Vielä sulla on aikaa. P.S. Kannattaa kuunnella esim. Steve Morsea, jos haluaa kuunnella kikkailua tonepotikalla. |
O.D. 25.11.2005 08:46:38 | |
---|
Rory Gallagher on toinen tone-potikka kikkailija. |
Darsu 25.11.2005 10:13:49 | |
---|
Jazz-soundeja tavoiteltaessa tonen kääntäminen alas on hyvinkin yleistä. "Säälittävää." |
Mrezzye 25.11.2005 10:21:36 | |
---|
Slashin "nuhainen" leadsoundi esim. Sweet Child o´ Mine -biisissä + monissa muissa on tehty juurikin veivaamalla tone nollaan kaulamikistä. |
Slashin "nuhainen" leadsoundi esim. Sweet Child o´ Mine -biisissä + monissa muissa on tehty juurikin veivaamalla tone nollaan kaulamikistä. Esim. Lenny Kravitzin Mr. Cab Driverissä on suotavaa, että vähä rullailee tonea pois. Miksei myös volumea, jos rupea meinaa olla liikaa. Knowledge is a deadly friend when no one sets the rules /
The fate of all mankind I see is in the hands of fools. | |
Kimmo72 25.11.2005 14:42:10 | |
---|
Käytän kyllä jos haluan vähän tummenpaa soundia. Tunne ja improvisaatio korvaa tekniikan. "She said I dont like Dream Theater that much, but I had a pen, and some paper, so what the fuck..."
-Kevin Moore |
Carpenter 25.11.2005 15:06:21 | |
---|
Käytän silloin, kun saundi tuntuu liian terävältä. Varsinkin Classicin oman särökanavan kanssa tulee sitä käännettyä hieman pienemmälle. Sovittele puheesi kukkarosi mukaan. |
EnemyAce 25.11.2005 19:19:19 | |
---|
Kaulamikki ja tone nupikka...turhuuksia. |
Wahi 25.11.2005 19:34:47 | |
---|
Kaulamikki ja tone nupikka...turhuuksia. Eipä ole vaike aarvata että nimimerkin takana on hevari... "Just take a deep breath and blast" -Jimmy Page |
Muuki 25.11.2005 19:40:35 | |
---|
Kaulamikki ja tone nupikka...turhuuksia. Eini. Minusta kaulamikillä saa aika eksoottiset soundit. En voisi kyllä elää pelkällä tallamikrofonilla. Mittään en oo kirjottanu alle |
kimurantti1 25.11.2005 20:20:30 (muokattu 25.11.2005 20:21:32) | |
---|
Kaulamikki ja tone nupikka... parhaat soundit ! "Olen oppinut että tämän jutun pääpaino on jossain aivan muualla kuin mediassa ja julkisuudessa."
-Antti Tuisku (Nokian Uutiset 1.8.2005) |
Lesko 25.11.2005 21:18:54 | |
---|
Eikös Claptonin "naisen ääni"-soundi ole yhtä kuin molemmat mikit päällä ja tonet nollassa?? Vai olenko lukenut läpiä päähäni.... €€€€€€€€ "-Nemo est tam senex, qui se annum non putet posse vivere"
"-Nemo nisi mors"
"-Labitur occulte fallitque volatilis aetas"
"-Vade et fac tu similiter" |
Vasenniplaaja 25.11.2005 22:25:21 | |
---|
Autuaasti elin minäkin ensimmäiset sähkökitaravuoteni tonepotikan iloista tietämättömänä, kunnes Henkka-soundia Line6:stäni epätoivoisesti etsiessäni väänsin tuon herkkumutterin nollille. Ah sitä riemun määrää kun veteli All along the watchtoweria hirmuisilla bendeillä, sormet paskana .12-kielten väännössä ja mieli nirvanassa! Minä: "Voi vittu, meidän kaikki biisit menee C:stä!"
Rumpalimme: "Mut eihän se haittaa kun meillä on vasta kaks biisiä." |
wilzhu 25.11.2005 22:45:07 | |
---|
Silloin, kun haluan vedellä jotain bluesjuttuja, vaihdan kaulamikeille ja lasken tonen erittäin alas. Saa tuhdin ja mehevän muhevan soundin, joka on täydellinen bluesiin. Elämä Off. |
EnemyAce 26.11.2005 00:44:51 | |
---|
Eipä ole vaike aarvata että nimimerkin takana on hevari... Heh, HairDo ;) |
Ze Kink 26.11.2005 01:09:32 (muokattu 26.11.2005 01:11:15) | |
---|
Kyllähän tuota tulee ruuvailtua. Kompatessa se on lähes aina täysillä, mutta leadeissa tulee sörkittyä, ja varsinkin puhtailla soittaessa tulee tökittyä sitä pienemmälle. Eli siis kun ruuvaat tonea pienemmälle niin se ottaa saundista diskantteja pois. Liian terävän saundin saa tonea ruuvaamalla pois helposti. [KTR-] tai biisin nimeks "PARANOID JA TAHDON MYÖS SANOA ETTÄ OON LÄSKI HOMO!!" nii sit yleisö huutais "SOITTAKAA PARANOID JA TAHDON MYÖS SANOA ETTÄ OON LÄSKI HOMO!!"
[KTR-] sit bändi ois ihan :---D |
blyysi 26.11.2005 09:10:18 (muokattu 26.11.2005 09:11:08) | |
---|
Steel-kitaristit tekivät ensimmäiset wahwah -efektit soittimen tonepotikalla kauan ennen kuin pedaalia oli keksitty. Samaa tekniikka käytti mm. Danny Gatton telecasterilla. Danny oli säätänyt tonepotikan niin, että se meni nollasta kymppiin vääntämällä vain noin puolet normaalista matkasta. Eli wahwah -efektit Dannyn levyillä ei ole pedaalilla, vaan potikalla tehtyjä. |
Ze Kink 26.11.2005 13:48:16 | |
---|
Steel-kitaristit tekivät ensimmäiset wahwah -efektit soittimen tonepotikalla kauan ennen kuin pedaalia oli keksitty. Samaa tekniikka käytti mm. Danny Gatton telecasterilla. Danny oli säätänyt tonepotikan niin, että se meni nollasta kymppiin vääntämällä vain noin puolet normaalista matkasta. Eli wahwah -efektit Dannyn levyillä ei ole pedaalilla, vaan potikalla tehtyjä. Mäkin oon tehnyt tota Stratolla. Kaulamikin tone nollaan, keskimikin tone puoleen ja sitten mikkiswitchiä edes takas. [KTR-] tai biisin nimeks "PARANOID JA TAHDON MYÖS SANOA ETTÄ OON LÄSKI HOMO!!" nii sit yleisö huutais "SOITTAKAA PARANOID JA TAHDON MYÖS SANOA ETTÄ OON LÄSKI HOMO!!"
[KTR-] sit bändi ois ihan :---D |