Aihe: Tiktak - Myrskyn edellä
1 2 3 4 5 6 7
ten
24.11.2005 12:24:42
Uudella levyllä on mukavan mureita soundeja, mutta paskaakin löytyy varsinkin lyriikoista: "Sulla oli metalliketjussa heijastin, mulla oli sotkuinen tukka". Kill me!!
HenkilökohtaiSESTI pidin juurikin tuosta lyriikanpätkästä kovin paljon. En mä tota levyä kyllä oo kuunnellu kun vasta kerran. Mutta hyvältä maistuu näin alkuun ainakin.

Tämän erottaa jostain Uniklubista vaan laulajan ääni.
Sama tuli mulla mieleen. Harmillista! Suorastaan perseestä!
THV-klubi #44. "Mä oon kyllä semmonen ateisti, että mä tommoset jeesukset upotan!" -mohkis
kyseinen
25.11.2005 21:38:27
Tuuli on... jos nyt ei kekseliäisyyden riemuvoitto, niin yllättävän itsensä kuuloisen beatin omaava rockrumpali.

With all due respect, onko muuten todisteita siitä, että Tuuli soittaa kaikilla levyillä kaiken? On vaan mietityttänyt, kun ekan levyn aikoihin oli ainakin puhetta, että ihan kaikkea tytöt eivät itse olleet ehtineet sisään soittaa.
Sliv
25.11.2005 21:56:46
With all due respect, onko muuten todisteita siitä, että Tuuli soittaa kaikilla levyillä kaiken? On vaan mietityttänyt, kun ekan levyn aikoihin oli ainakin puhetta, että ihan kaikkea tytöt eivät itse olleet ehtineet sisään soittaa.

Mielestäni on aika ymmärrettävää jos ei ihan kaikki superkompit taitu ihan siinä ala-aste iässä? Eiköhän Tuuli soita kaikki rummut 100% kakkoslevyltä eteenpäin. ekalla ehkä 60%.
kyseinen
25.11.2005 22:08:47
Eiköhän Tuuli soita kaikki rummut 100% kakkoslevyltä eteenpäin. ekalla ehkä 60%.

Mutua, mutua. Tietääkö joku? Haastatteluista, muista lähteistä?
maelstorm
25.11.2005 22:31:27
2 lainabiisiä on vaan, muut on kotimaista tuotantoo, lähinnä tuottajien sävellyksiä. Sanoitukset E.Sarmo ja E.Kettunen.

Suhteellisen hyvältähän tuo kuullostaa. Eka biisi "Sankaritar" on suhteellisen kunkku, sitten hieman latistuu. Kuuntelen lisempää.

Hieman huvittaa assosiaationi Teräsbetoniin, kun lukee biisien nimiä.

Aha. eli ruotsalaisia biisejä ON mukana!! :D vitun hienoo. vielä kun menisivät bäk siihen taustanauhalta vetämiseen niin mä oisin fani.
Siivet.
Raimo
25.11.2005 23:12:02

Uudella ainakin 100%.
Blah.
carlos
26.11.2005 02:34:41
Kaverit toivat mokoman synttärilahjaksi, jees! nyt van kuuntelemaaan
Tämon paskaa, sanoi terveydenhoitaja vitsiä kertoessaan.
MK73
26.11.2005 09:58:06

Turha tuolla asialla on spekuloida. Sitähän mä meinasin, että sillä (Tuulilla) on aika helposti tunnistettava tyyli.. eli kyllähän sen kuulee! Studiorumpalit (vaikka heitä suuresti arvostan) eivät osaa vetää niin makeesti tylysti. Se eka levy nyt oli asia erikseen, ja täysin ymmärrettävää; senkin ankeuden tytöt ovat sittemmin livenä korjanneet.
Raimo
26.11.2005 10:40:39

Studiorumpalit (vaikka heitä suuresti arvostan) eivät osaa vetää niin makeesti tylysti.

Riippuu muuten "studio"rumpalista. Ei tuo väitteesi ihan 100% pidä paikkaansa...
Blah.
Pablo Kigero
26.11.2005 11:26:26

Ruben & Joonas (?! tms.) -showssa (playbackinä) esitetty kappale kuulosti ihan Apulannalta ja siis nimenomaan uudelta Apulannalta. :) :/ :S B> Tuuli on just cooL!!!! o/
Bond, James Bond.
MK73
26.11.2005 11:59:27
Tavastialla oli pari vuotta sitten Nerdee ja Tiktak. Ensin Nerdeen tytöt soitteli sitä siistiä poppistaan ihan ok. Sitten tuli Tiktak ja Tuuli alkoi mättämään Ympyrä-biisiä oikein olan takaa, säleet lentelivät kapuloista - oli aika huima fiilis. Se ON karu mimmi !
meitu
26.11.2005 12:17:43

Sipe Santapukki sais ottaa Tuulilta mallia että miten niitä rumpuja lyödään. Rummut on kuitenkin lyömäsoitin eikä rokkia soiteta niinkuin jotain jazzia.

Niin, ja Myrskyn edellä on hyvän kuuloinen levy! Kehitystä tapahtunut edellisestä levystä.
Ne jotka soittaa, ne tietää.
arrgh
26.11.2005 14:25:54

No onko sinulla muuta tietoa, kun mutua tuosta ensimmäisen levyn rumpuraidoista. Kyllä minäkin olen ne huhut kuullut, mutta turha ruveta penäämään todisteita mistään, jos itselläkään ei ole sen kummempaa tietoa asiasta.
kyseinen
26.11.2005 15:55:57
No onko sinulla muuta tietoa, kun mutua tuosta ensimmäisen levyn rumpuraidoista.

Eihän se oo mutua, sehän on yleisessä tiedossa. Penäänkin näitä myöhempiä levytyksiä. Saahan sitä penätä foorumeilla. Mitä varten nämä on olemassa jos ei penäämistä varten?

Taisin sohaista siihen m.netin pyhimpään.
Sliv
26.11.2005 16:27:03 (muokattu 26.11.2005 16:28:03)
Eihän se oo mutua, sehän on yleisessä tiedossa. Penäänkin näitä myöhempiä levytyksiä. Saahan sitä penätä foorumeilla. Mitä varten nämä on olemassa jos ei penäämistä varten?

Taisin sohaista siihen m.netin pyhimpään.

no tuskin asiasta on mutua varmempaa tietoa missään. varmaan selviäisi paremmin kysymällä suoraan asianomaiselta. se onkin sitten toinen juttu haluaako uskoa silloinkaan. mutta vänkääminen on toki aina jees. t. fanittaja.
MK73
26.11.2005 17:12:57
Miksi tää rumpalikysymys on niin kuuma? Mitä siinä on ihmeellistä? Miksei kukaan kyseenalaista esim. kitaristien tai basistin soittamia osuuksia? Varmasti heitä avustettiin yhtälailla ekan levyn sessioissa.

Ja miksi ihmeessä jonkun pitäisi soittaa studiossa puolesta? Eikös Tiktak ole jäsentensä oma bändi, jossa soittaminen on täysin vapaaehtoista.
Raimo
26.11.2005 18:40:16

Miksi tää rumpalikysymys on niin kuuma? Mitä siinä on ihmeellistä? Miksei kukaan kyseenalaista esim. kitaristien tai basistin soittamia osuuksia? Varmasti heitä avustettiin yhtälailla ekan levyn sessioissa.

Ja miksi ihmeessä jonkun pitäisi soittaa studiossa puolesta? Eikös Tiktak ole jäsentensä oma bändi, jossa soittaminen on täysin vapaaehtoista.

Kautta levytyshistorian on tuottajat rontannut studioon stuntsoittajia... Nykypäivänä editoinnin ja vastaavien kikkojen helpouden takia harvinaisempaa. Mut hyvän soittajan tunnistaa silti aina...

Nuo Tiktakin mimmit soittavat kyllä uudella levyllä hyvinkin 100%. Ja kyllä, Tuulin biitti on erittäin ok.
Blah.
MK73
26.11.2005 19:46:17
Kautta levytyshistorian on tuottajat rontannut studioon stuntsoittajia... Nykypäivänä editoinnin ja vastaavien kikkojen helpouden takia harvinaisempaa. Mut hyvän soittajan tunnistaa silti aina...

Kyllähän tuo tiedossa on. Tuollaiset tapaukset ovat usein liittyneet yhtyeen riita- tai muuhun kriisitilanteeseen. Etenkin, jos kyseessä on ollut hyvin myyvä bändi, ja kovat taloudelliset panokset pelissä. Mutta silti, minä en kehtaisi enää naamaani missään näyttää tai kuvaa/nimeä painattaa levyn kanteen, jos en itse siinä soittaisi. Hämärää touhua.

Mutta joo, eiköhän riitä tästä aiheesta. Takaisin Myrskyn edellä -albumiin...
Pluto
26.11.2005 23:05:56
Joo, eihän TikTakia saisi arvostella. Koska jos niin tekee, on ryppyotsainen rokkipoliisi, joka ottaa musiikin liian vakavasti eikä ymmärrä, miten ihQuja TikTakin tytöt on.

Okei, onhan TikTakin tytöt IhQuja.

Mutta silti, en muista koskaan kuulleeni yhtä korneja lyriikoita kuin tuossa uudessa sinkussa: "Mä näen tyhjän taistelukentän.." "Oo-Oo-O-O-O-Oo"

Joojoo. Hohhoijaa.

Ja niinkuin muutkin ovat sanoneet: Soundit ovat harvinaisen tylsät ja ihan samanlaiset kuin kaikilla muillakin. Lytyssä ollaan ja pahasti.

Anteeksi.
Dillon, you son of a bitch!
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)