Aihe: Apulanta, Don Huonot..
1 2 3 4
Karlsson
11.07.2003 10:35:13
Jostain syystä suomirock ei nykyaikana aiheuta minussa mitään tuntemuksia. Ei ärsytä, mutta ei innostakaan.

Taas muiden kiihkoilu vaikka CMX:stä aiheutta puolustus reaktion ja kiusoillani morkkaan Yrjänää (se kyllä on ihan mukava mies niinku naamakkain jutellessa).

Taidanpa mennä tästä taas jatsivinyylieni pariin...
"Luuletsä et sä osaat laulaa?" -Känninen Pekka Pohjola Robert Plantille
waldemarx
11.07.2003 19:58:27
joskus pienempänä on tullut kuunneltua apista ja donkkareita, mut ei kyl iske yhtään enää nykyään. CMX ja zen cafe ei o kolahtanu ikinä.
waldemarx
samwyse
11.07.2003 22:22:04

Muut on hyviä, mutta Don Huonot on mitäänsanomatonta paskaa.
Deep Shadow
11.07.2003 22:28:15
Muut on hyviä, mutta Don Huonot on mitäänsanomatonta paskaa.

Mikä siinä donkkareissa mättää?? Tuntuu että lähes kaikki vihaa kyseistä bändiä..
~Duurisointu on fantasiaa, mollisointu on realismia~
AoA
11.07.2003 23:30:37
mitäs olette mieltä suomalaisista rokki yhtyeistä kuten apulanta,zen cafe,donkkarit ja cmx.itse henkilökohtaisesti pidän kaikista yhtyeistä.

voisinpa sanoa vaikka että paskaa kaikki. Tai Cmx en tiedä, sillä on ainakin jotain hyviä..
Easy Comes Easy Goes
Kapis
12.07.2003 12:15:30
>>Muut on hyviä, mutta Don Huonot on mitäänsanomatonta >>paskaa.

>Mikä siinä donkkareissa mättää?? Tuntuu että lähes kaikki >vihaa kyseistä bändiä..

kalle aholan "taide" mättää. lyriikat sellaisia mukamas-älykkäitä tai -taiteellisia ja sitten muutenvaan ärsyttävällä tavalla huonoja. lauluääni rasittava. joku seireenikin voisi olla ihan hyvä biisi, jos ne sanat eivät olisi niin kamalat. eikä bändi muutenkaan mitenkään liian hyviä biisejä tee.

nuo kolme muuta mainittua bändiä ovat kyllä kaikkine puutteineenkin ihan eri tasolla tällaisen sonnan kanssa. (ihmisenä kalle vaikuttaa ihan ok:lta, kyse on vain musiikista siis kuitenkin..)
Kulkunen
12.07.2003 13:14:23
Zenkkarit ja Donkkarit tuli nähtyä eilen livenä Maija Vilkkurin lisäksi Rotuaari Piknikissä. Donkkarit näin toista kertaa, muut ensimmäista kertaa.

Vilkkuri on mielestäni henkilönä jotenkin yli- ja vastenmielinen. Biisitkin ovat aika tyhjänpäiväisiä. Keikan aikana olin turvallisen välimatkan päässä jauhamassa paskaa kavereiden kanssa.

Don Huonot toista kertaa, ihan ok livebändi ja ihan ok levyltä. Ei mitään järkyttävän hienoa, mutta ei haittaakaan. Muutamat tutut biisit saivat jalan lyömään tahtia, mutta siinä se.

Zen Café on aika tuntematon bändi, muutamia biisejä olen kuullut ja olikin yllättävää kuinka rokkimeiningillä keikka kuitenkin vedettiin. Biiseissä erilaista vetoa livenä. Eipä silti kiinnosta edes levyhankinnan verran.

CMX ja Apulantakin ovat niitä "kyllähän niitä kuuntelee" -bändejä. Olen muutaman kerran meinannut ostaa CMX:n levyn, mutta Yrjänän ääni on ajoittain ollut häiritsevä.
Cold silence has a tendency to atrophy any sense of compassion between supposed lovers.
samwyse
12.07.2003 17:10:41

Mikä siinä donkkareissa mättää?? Tuntuu että lähes kaikki vihaa kyseistä bändiä..

Tylsää radiorokkia: tylsiä sanoituksia ja sävellyksiä. En tiedä mikä siinä mättää, kun ärsyttää aina kun kuulee. Ihmettelen mistä bändin arvostus on tullut.
Deep Shadow
12.07.2003 17:38:18
Tylsää radiorokkia: tylsiä sanoituksia ja sävellyksiä. En tiedä mikä siinä mättää, kun ärsyttää aina kun kuulee. Ihmettelen mistä bändin arvostus on tullut.

Niin no nämähän ovat mielipidekysymyksiä... Ymmärrän toki tuon ihmetyksesi... Itse ihmettelen Anssi Kelan Nummela-albumin käsittämättömän suurta suosiota...
Dumb
12.07.2003 20:32:06

Apulanta on mulle *se* bändi. Ollut jo Ehjä-levystä lähtien. Vaikka monet ovat valittaneet nykyisestä tyylistä, minä olen juuri eri mieltä ja tykkään uusista biiseistä ja nykyisestä tyylisuunnasta erittäinkin paljon. Suosikkibiisiä tai -levyä on silti vaikea sanoa, sillä jokaisella levyllä on loistavia biisejä ja jokainen levy on omalla tavallaan hyvä. Omistan yhtyeen koko tuotannon (alkuperäisenä) promo-sinkkuja lukuunottamatta.

Muutkin mainitut bändit on hyviä ja kuuntelen ihan mielelläni, mutta eivät kuitenkaan ole mulle samanlaisessa asemassa kuin Apulanta.
HCW
13.07.2003 13:07:53
Zen ja Cmx on kovaa tavaraa.Donkkaritkin uppoaa.
Jos olen huomaamattani kuollut,keneltä kysyn kelloa?-Pablo Neruda.
L.Ruoska
13.07.2003 13:54:49

Apulanta ja CMX on ylivoimasta parhaimmistoa suomalaisten rockbändien keskuudessa. CMX potkii nyt ehkä enemmän mutta oon kuunnellu Apista kyllä paljon pidempään. Mulla on kaikki lähes kaikki niiden levyt ja sinkut '95 eteenpäin, yli 30 cd:tä. CMX:ltä löytyy muutama levy ja sinkku. Molemmilta orkestereilta keräilen live-mp3sia ja niitä löytyy ihan kivasti.

Parhaat biisit:
Apulanta - Anna mulle piiskaa, Liikaa, Ihmemaa, 003, jumala.
CMX - Suljettu astia, Ei yksikään, Pii, Rautakantele, Linnunhammas.

Donkkarit ja Zenkkarit on sellasia että en osta levyjä mutta mp3sina löytyy parhaat biisit kyl. Zen Cafellahan on hyviä vetoja niinku Talo, Taxi, Todella kaunis, Harri, Antaa vituttaa jne. Donkkareilta tulee hyvistä biiseistä nyt lähinnä mieleen Ruoski minua ja Tule sellaisena kuin olet mitkä on kyllä molemmat sairaan kovia biisejä.
"Vahvistimet toimivat savulla: kun se tulee ulos ne lakkaavat toimimasta".
Kosminen
14.07.2003 17:47:01

Apulanta: Omistan lähes koko tuotannon Syitä ja seurauksia -kokoelmaan saakka. Pienempänä oli ihan ykkössuosikki mutta enää ei kiinnosta. Heinola 10 on levyistä suosikkini. Ainakin uuden levyn sanoitukset on aika tyhjänpäiväisiä.

Zen Café: Oikeastaan tosi hyvä, mutta taas uusin levy ei oikein iske. Idiootti ja Ua ua olivat erityisen loistavia levyjä, mutta esim. Vuokralainen on jo sellaista syvällistä lukiolaismusiikkia että hei hei.

Donkkarit: Ei nappaa. Liian vakavalla naamalla väännettyä musiikkia kuten Yö, Sakari Kuosmanen ja Samuli Edelmann. Muistaakseni tällaisia sanotaan pateettisiksi.

CMX: Onhan niillä melko klassikoita mutta ei sen ihmeempiä. Hyvä.
"Hän tiesi että hänelle valehdellaan, mutta hän ei halunnut kuulla totuutta." - Catrabbits: Kynnys
jannu
14.07.2003 17:59:30 (muokattu 14.07.2003 18:01:57)
Apulanta on mulle *se* bändi. Ollut jo Ehjä-levystä lähtien. Vaikka monet ovat valittaneet nykyisestä tyylistä, minä olen juuri eri mieltä ja tykkään uusista biiseistä ja nykyisestä tyylisuunnasta erittäinkin paljon.

Bändin ny(t)kytyylissä ei ole mitään vikaa. Henkilökohtaisesti eniten v*tuttaa, se että bändin viimeisillä 3 albumilla on ollut yhteensä reilun yhden albumin verran hyviä biisejä. Ja livenäkään bändi ei oikein enää jaksa napata. Siinä vaiheessa kun tämäntyyppinen bändi päättää että muututaan rockbändistä pelkäksi yleisönviihdytyskoneistoksi, mennään aikalailla metsään. Nämä kaikenmaailman "Tsingis Kaan"-coverit ja tahallisen väsyneet version vanhoista hiteistä ovat meikäläiselle vähän liikaa. Jättäisivät ennemmin soittamatta jos ei oikeasti kiinnosta.
Virtanen kuitenkin on itse joskus kehunut, että AP poikkeaa muista suomalaisista bändeistä juuri sen takia, että se ei kuulosta suomi-rockilta. Nykytilasta ei ole enää kovin pitkä matka siihen.
Deep Shadow
14.07.2003 18:13:57
Nämä kaikenmaailman "Tsingis Kaan"-coverit ja tahallisen väsyneet version vanhoista hiteistä ovat meikäläiselle vähän liikaa. Jättäisivät ennemmin soittamatta jos ei oikeasti kiinnosta.

Mie tykkäsin tuosta Tsingis Khanista! Heinolassa olin poikia katsomassa ja se oli jotenkin koominen tilanne kun vieressäni oli sellainen teinityttönen joka lauloi mukana joka ikisen biisin ja diggasi, mutta kun pojat räväyttivät encorena tsingis khanin niin ensin tytön kasvoille tuli sellainen hämmentyneen epätietoinen ilme, jonka jälkeen hän alkoi kaveriltaan kysellä että mitä helvettiä tää on...

Minä kyllä arvostan tätä poppoota sekä bändinä, että henkilöinä..
Dumb
15.07.2003 00:06:14

Mie tykkäsin tuosta Tsingis Khanista! Heinolassa olin poikia katsomassa ja se oli jotenkin koominen tilanne kun vieressäni oli sellainen teinityttönen joka lauloi mukana joka ikisen biisin ja diggasi, mutta kun pojat räväyttivät encorena tsingis khanin niin ensin tytön kasvoille tuli sellainen hämmentyneen epätietoinen ilme, jonka jälkeen hän alkoi kaveriltaan kysellä että mitä helvettiä tää on...

Joo, toi oli huvittavaa. Olin myös tuolla Heinolassa Jyräässä ja siellähän toi Tsingis Khan oli selkeä yllätys kun kyseessä oli kesän avauskeikka. Loppukeikoillahan kaikki on jo osanneet odottaa kyseistä biisiä ja ne pienimmätkin eturivin tytöt ovat ilmeisesti käyneet isin levyhyllyllä ja kuunnelleet vähän Frederikiä (vaikkei hänen alkuperäinen biisi olekaan, tiedän), jotta menee sitten koko keikkasetin biisit ulkoa, heh. Ja kyllä, minä tykkään myös tuosta cover-vedosta. Ihan piristävä juttu ja versiokin toimii.

Juttu oli muuten mennyt sillä tavalla, että Tuukka oli ehdottanut kesäksi jonkun cover-biisin soittamista ja Sipe oli sitten ehdottanut Frederikiä ja lopuksi Toni keksinyt tuon kyseisen kappaleen. Näin Tuukka ainakin kertoi Kaisaniemi Popissa kun asiaa tiedustelin.
Dumb
15.07.2003 00:10:11

Henkilökohtaisesti eniten v*tuttaa, se että bändin viimeisillä 3 albumilla on ollut yhteensä reilun yhden albumin verran hyviä biisejä.

Väärin! Kyllä niitä hyviä biisejä on ollut paljon jokaisella levyllä, IMO.

Ja livenäkään bändi ei oikein enää jaksa napata.

Niin, noh, tästäkin voidaan olla montaa mieltä. Eihän noi keikat kyllä enää samalla tavalla jaksa sytyttää kuin joskus muutama vuosi sitten (kun ei ollut montaakaan keikkaa nähnyt), mutta kyllä niitä silti tulee käytyä katsomassa aika tiuhaan edelleen. Pojat kuitenkin jaksavat panostaa tuohon live-puoleenkin ja minä ainakin lämpenen esim. noille festarikeikkojen spesiaali-jutuille (kuten nyt on ollut tämä näytelmä).
jannu
15.07.2003 01:03:17 (muokattu 15.07.2003 01:08:42)
Väärin! Kyllä niitä hyviä biisejä on ollut paljon jokaisella levyllä, IMO.

Niin, siis mielipidehän se minullakin vaan oli.
Että OIKEIN! =)
MC Dirty Lady
15.07.2003 01:35:44 (muokattu 15.07.2003 01:37:01)
mitäs olette mieltä suomalaisista rokki yhtyeistä kuten apulanta,zen cafe,donkkarit ja cmx.itse henkilökohtaisesti pidän kaikista yhtyeistä.

Heh heh. Onnistuit ottamaan esille just sellaiset jotka ei innosta. Hieman perusteluja:

Apulanta: vanhoissa jutuissa joitain hyviä vääntöjä, Ehjän jälkeen ei niin mitään positiivista. Toisin kuin monet teinit tuntuvat kuvittelevan, biisi ei parane siitä että videossa oksennetaan (vrt. Ei yhtään todistajaa).

Donkkarit: menee kategoriaan "ihan kiva". Ei ärsytä millään lailla ja radiosta kuunneltuna ihan jees, mutten ostaisi levyä.

CMX: ei ole koskaan iskenyt. Syy tuntematon.

Zen Cafe: no nyt pääsee kerettiläinen asiaan... mun mielestä täysin sieltä ja syvältä. Melodiat koko lailla yhdentekeviä. Teksteissä ei mitään pointtia, kunhan ollaan muka-fiksuja. Kertosäkeet lähinnä tyhjää toistoa ("tämä on kuitenkin minun kaupunkini" x4). Bändi nauttii musiikillisiin ansioihinsa nähden käsittämättömän suurta suosiota.

Ja hernettä on tästä sitten turha vetää nenään - itsehän kysyit mielipidettä...
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)