Aihe: Queen, mitä mieltä?
1 2 3 4 59 10 11 12 13
kid ego
08.07.2003 12:53:28
"höhö, esikuva iha homonakii vai, höhö"

Mun yksi kaveri ei voinut vielä muutama vuosi sitten sietää Queenia, koska Freddie oli homo. Mutta Red Hot Chili Peppersiä kuunteli kyllä mielellään.
Do you really want to funk with me?
Hirvi on petoeläin.
Arseska
10.07.2003 17:00:30

Mun yksi kaveri ei voinut vielä muutama vuosi sitten sietää Queenia, koska Freddie oli homo. Mutta Red Hot Chili Peppersiä kuunteli kyllä mielellään.

Ootko koskaan kysynyt kaverias tulemaan ulos kaapista? Taitaa kaveri olla hieman epavarma omasta suuntauksesta: "Hyi, emma tota kuuntele. Toihan on homo, ehka mustakin tulee homo!! Iiik."
The Dude
17.07.2003 08:53:42

Freddie Mercury taisi olla tuolloin peräti naimisissakin, taisi tunnustaa itselleensäkin hinttiytensä vasta monta vuotta myöhemmin.

Ei ole kyllä ollut koskaan Freddie naimisissa, alkoi epäilemään seksuaalisuuttaa 70-luvun puolessa välissä jolloin myös tunnusti sen silloisella tyttöystävälleen. Joka pysyi hänen parhaana ystävänään loppuelämän.
fuck today it's tomorrow
mikko1
17.07.2003 23:21:16
Siitä ei kyllä pääse mihinkään että Fat Bottomed Girls-biisissä on todella upea kitarasoundi...todella ilmava ja pureva...
"We don't care what you say, fuck you!" The Germs - Fuck You
Tinmo
18.07.2003 00:40:50
Siitä ei kyllä pääse mihinkään että Fat Bottomed Girls-biisissä on todella upea kitarasoundi...todella ilmava ja pureva...

Maylla on tuo uniikkisoundi. Killer Queenissa samaten, sieltä tulee yhdessä kohdassa sellanen sekunnin murto-osan pituinen "vinkaisu" mikä kuulosta ihan ihmeelliseltä.
Tekevälle sattuu ja varovaisella ei oo hauskaa
Isodee
18.07.2003 14:19:49
queenin kotisivuilla on muuten todella hyvä historia-osio. Luulin tietäneeni paljon bändistä, mutta sieltä sai paljon uutta tietoa.

Sain sieltä taas inspiksen 70-luvun queeniin ja tilasin cdonista 3 albumia 8,95/kpl. Halpa! Postia odotellaan..
www.queen-fip.com
Ukko
19.07.2003 11:52:03

Joo..ajattelin nyt ekana kirjotus aiheena kysyä lempibändistäni ja sen varmaan nimestäkin huomaa.Että kysymys on..mitä mieltä ootte Queen:ista?Niitten biiseistä,riffeistä,bändistä..ym.Siis ihan perusjutuista.Lähettäkää viestiä tulemaan.
Queen, Elo ja Beatles. Siinä melodisimmat ja sovitus rikkaimmat bändit maailmassa.
tatska
20.07.2003 22:00:18
Queen on ehkä kaikkien huonoin/noloin/turhin bändi rock/pop-musiikin historiassa.,.,.valitettavasti.,.
Pilot_B612
20.07.2003 22:08:37
Queen on ehkä kaikkien huonoin/noloin/turhin bändi rock/pop-musiikin historiassa.,.,.valitettavasti.,.

Itse olet aivan turha tyyppi, kun tuolla lailla dissailet toisten mielipiteitä ilman minkäänlaisia perusteluja.
telecustom
22.07.2003 10:36:24
Varsinkin Alkukauden tuotanto on loistavaa...mulla on day at the races ja night at the opera lp:llä, JAZZ on silti mulle SE levy...kovaa kamaa
"rock`n`roll is never die" Kirka
Freddie Mercury
22.07.2003 21:23:06
Jesh,poikkean nyt tietyllä tavalla aiheesta mutta kysysin onkos kukaan teistä nähny vuoden 86 Wembleyn konserttii?Mä sain tos just ihan äsken siitä DVD:n.Eipä tässä muuta.
Musiikki ei ole nuoteissa, musiikki on se joka soi.
Villa
23.07.2003 02:19:33
Jesh,poikkean nyt tietyllä tavalla aiheesta mutta kysysin onkos kukaan teistä nähny vuoden 86 Wembleyn konserttii?Mä sain tos just ihan äsken siitä DVD:n.Eipä tässä muuta.

Juu, mulla on se VHS:nä. DVD:ssä lienee jotain ekstroja mukana? Todella kova keikka (tai siis kaksi keikkaa). Freddien lavaesiintyminen on tuona aikana ollut mielestäni huipussaan.
Masta
23.07.2003 08:56:35

Queen on kieltämättä kova bändi. Lontoossa kävin katsomassa musikaalin We Will Rock, joka oli kokonaan kasattu siis Queenin biiseistä. Ei tietenkään vedä orginaali Queenille vertoja, mutta muusikot olivat Ammattilaisia (isolla A:lla) ja nuoret näyttelijät, ainakin pääsosan esittäjät, parhaita laulajia mitä olen koskaan livenä kuullut. Kyllä kuulosti biisit loistavilta. En ollut ennen musikaalia Queenia kuunnellut kun pikkupoikana, mutta kotiin päästyäni kaivoin vanhat LP:t esiin. Kovaa kamaa.
Freddie Mercury
23.07.2003 14:48:24
Juu, mulla on se VHS:nä. DVD:ssä lienee jotain ekstroja mukana? Todella kova keikka (tai siis kaksi keikkaa). Freddien lavaesiintyminen on tuona aikana ollut mielestäni huipussaan.

Juu,siinä on ainaki extroissa Brian Mayn ja Roger Taylorin haastattelut sekä joku Queen-cam joka kuvaa pelkästään esim.Brian Mayn kuvakulmasta.Sisääntulo on muutes siinä aika siisti sillä Freddiellä.
Musiikki ei ole nuoteissa, musiikki on se joka soi.
flimtrick
23.07.2003 15:07:58
Queen, jee olin kova fani monta vuotta sitten. Löytyy kaikki niiden levyt cd:nä paria lukuunottamatta. Kyllä sinne paskojakin levyjä mahtuu joukkoon mutta silloin oli pakko hankkia melkein kaikki. Löytyy myös muutama keikka ja videokokoelma VHS:sänä. Queen oli kova bändi. Sääli Freddie kun piti kuolla. Yks parhaista rocklaulajista mitä löytyy.
Ulander
09.08.2004 18:13:52
Ei se minua haittaa vaikka Fredi oli homo... Fredi anto runtua keikoilla. Hyvä jos ois päässy keikalle. Se on kyllä parhampien esiintyjien joukossa. Parhaat kappaleet: Good old..., The Show Must Go On, We Will Rock You, Friends Will Be Friends, One Vision jne.
EtG
09.08.2004 18:21:46
Loistava. Ensimmäisiä rock-bändejä mistä olen pitänyt.

biiseistä sen verran, että noi GH 1,2 on täyttä tavaraa.
Pakkanen karistaa nudistit
HaloOfFlies
09.08.2004 18:28:03

70- luvun ja 90-luvun tuotannosta löytyy hyviä biisejä, mutta kasari-Queenia en kerta kaikkiaan voi sietää.
"Kun sä olet tornissa, sä olet siellä ylhäällä ihan up yours", Matti Nykänen
Mr. Mustard
10.08.2004 12:06:44 (muokattu 10.08.2004 12:09:17)
"Joitakin ihmisiä voi huijata kaiken aikaa, kaikkia ihmisiä voi huijata jonkin aikaa, mutta kaikkia ihmisiä ei voi huijata kaiken aikaa", kirjoitti toimittaja Jake Nyman Queenista 1970-luvun loppupuolella.

Tietääkseni tuon huijaamislitanian sanoi Bob Dylan keikallaan, joka on taltioitu Don´t Look Back dokumenttiin 1960-luvulla. Samassa yhteydessä Bob paljasti ettei keksinyt lausetta itse vaan pölli sen T.S. Elliotilta.

Queenilla on nippu loistavia biisejä ja varsinkin kitarasovitukset lukuisine raitoineen ovat kyllä viimeisen päälle tehtyjä. Kuitenkin kokonaisuudessa on jotain mikä jättää hieman kylmäksi. Ainakaan se mahtipontisuus ei putoa meikäläiselle. Hyvä esimerkki on se, miten sinänsä loistava biisi Innuendo lähes pilataan sillä pömpöösillä väliosalla, vaikkakin se lienee parodiaa.

Toiseksi häiritsee hieman Mercuryn laulusoundi. Se, että kaverilla on oravamaiset nököhampaat, voi jopa kuulla levyltä. Esim. tietyt äänteet kuten s, lausutaan lievän puhevikaisesti. Kuitenkin niin että sen selvästi kuulee. jonkun mielestä persoonallista, mutta minun korvaan se joskus käy.

Toiseksi; Mercury usein enemmänkin huutaa kuin laulaa. Välillä meno on kuin Whitney Houstonilla I Will Always Love You -biisissä. Huippukohtia ei lauleta, vaan huudetaan. Kyllä Mercuryn rankkaaminen parhaaksi laulajaksi on liioittelua. Kyllähän Elvis Presley on kuningas tällä saralla. Elkku lauloi myös monipuolisesti lähes kaikkea: Rokkia, poppia, iskelmää, rhytm n bluesia, bluesia, gospelia, countrya, "ooppera-tyyliä", kansanlauluja... you name it!

Elkku lauloi puhtaasti myös kovaa ja korkealta. Kuunnelkaa vaikka You Gave Me A Mountain -biisin kertsiä, ja miettikää miltä se olisi kuulostanut Mercuryn vetämänä.

Kyllä Mercury oli keskimääräistä selvästi parempi laulaja, mutta ei sentään kuningas (ehkä kuningatar;). Eli asiat oikeisiin mittasuhteisiin.

Asiasta viidenteen: kun mietti miksi monet poprokkarit (Queen, Abba, ELO) pukeutuivat 70-luvulla valkoisiin lavakuteisiin niin siinäkin kuljettiin kuninkaan viitoittamaa esimerkkiä pitkin. Jumpsuit rules!

Mitä hittoa mä oikeen höpötän taas;)

ps: omasta levyhyllystä löytyy kyllä Queenia ja kuuntelen sitä sujuvasti, vaikka rakkaimmasta päästä se ei olekkaan.
"Life is what happens to you when you´re busy making other plans" - John Lennon.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)