Aihe: YleQ
1 2 3
laite
25.11.2005 07:29:57
Ei tästä valtakunnallistamisesta olisi kellään uutta tietoa? Onko tapahtumassa ja koska, jos on?
Oikeesti olen 15-vuotias pissis, ja kuuntelen räpätsyy.
R.I.P. Gösta Sundqvist, 15.8.2003. Eksentrikko, humoristi ja nero.
Johnny Buzz
25.11.2005 09:28:14 (muokattu 25.11.2005 09:29:09)

Ei tästä valtakunnallistamisesta olisi kellään uutta tietoa? Onko tapahtumassa ja koska, jos on?

Radioiden toimiluvathan menevät uuteen jakoon 2007 ja hakemukset niitä varten tulisi jättää tämän vuoden loppuun mennessä. Viestintäministeriö ei ole kuitenkaaan vielä edes ilmoittanut tarkemmin, millä perustein lupia voi hakea. Alkuperäisen suunnitelman mukaan hakemukset piti jättää joulukuun aikana. Nyt asemat eivät vielä edes tiedä, mitä niiden tulisi hakemuksissa viestintäministeriölle ilmoittaa. Tässä taas nähdää tämä valtion toiminnan "tehokkuus". Mitä ei saada koskaan aikataulun mukaan valmiiksi.

YLE:hän on ilmoittanut hakevansa valtakunnallista toimilupaa YleQ:lle, mutta saapa nähdä kuinka käy. Todennäköistä on, että valtakunnallisia toimilupia myönnetään yksi lisää ja se menee oletettavasti Sanoma Osakeyhtiölle, joka on painokkaasti ilmoittanut halustaan aloittaa radiotoiminta.
Teijo K.
25.11.2005 09:41:20

Tuleeko radio suomesta muuta kuin alueradioita torilta (perunan hinta) ja urheilua ?

Tulee.
Munsta.
varakeef
25.11.2005 09:47:19
Eiköhän se muiden kuin varsinaisten musiikkiohjelmien kohdalla johdu ihan tekijän henkilökohtaisista mieltymyksistä. Q:lla ei ymmärtääkseni ole soittolistoja. Näin kävi ainakin tuon em. puheohjelman kohdalla. Ja tiedänkin varmasti, että Kitaraman kohdallla toimittaja soittaa mitä lystää.

Oikaisen sen verran, että Q:lla on soittolistoja (ainakin ilmoittivat erikseen kun oma kappale oli listalle päässyt).

Ero esimerkiksi X:n soittolistoihin on se, että soittolistojen painoarvo on vähäisempi. Toisin sanoen esimerkiksi puheohjelmien biisit tulevat enimmäkseen listalta, musiikin erikoisohjelmissa listoja ei käytetä. Keskipäivän popstudiossakin musiikki on ainakin valtaosin ellei kokonaan käsinvalittua.

Toinen keskeinen ero ylexin listoihin verrattuna on se, että valitut biisit ovat selkeästi parempia ja kiinnostavampia, kuten ensimmäisessä kappaleessa kirjoittamani vääjäämättä osoittaa...
"Käytös siivo ja hillitty sopii lehmälle" - Laura Latvala
porcupine
25.11.2005 10:33:24
YleQ:han on sellainen best kept secret täällä Suomen radiopiireissä. Ainakaan mun silmiin/korviin ei ole juurikaan osunut minkäänlaista markkinointia kyseisen kanavan suhteen, kun taas YleX:iä tykitetään joka paikassa TV:n erikoisohjelmista lähtien (Top 40). Miten ihmiset vois edes kuunnella, jos he eivät tiedä sellaista olevan olemassa? Vai tietävätkö? Tästä olisi hauska lukea tutkimuksia, että mikä on YleQ:n tunnettuus kuuluvuusalueellaan.

Välillä tuntuu, kun näitä YleQ-keskusteluja lukee, että kanava on tunnetumpi siellä, missä se ei kuulu. Kanavaa todella kaivataan tuomaan vaihtoehtoja nykyiseen tarjontaan. Pääkaupunkiseudulla on totuttu runsaampiin vahtoehtoihin, ja kenties turruttukin siihen, kun taas maakunnissa jokainen uusi vaihtoehto olisi 100% parannusta nykyiseen tilanteeseen. Itkuhan siinä tulee, jos vaihtoehtoina on vain Nova, NRJ ja YleX. Ja Radio Suomikin on vähän vanhemmalle (henkisesti keski-ikäisemmälle) ikäluokalle. Mitä on tarjolla 25-40 -vuotiaille?

Niin, itse kuuntelen radiota vain silloin, kun sieltä tulee minua kiinnostavaa ohjelmaa. Minun kohdallani tämä merkitsee sitä, että studiossa on minua kiinnostava vieras (Sokkotreffit, Miten minusta tuli minä) tai sitten liveä (YleX/X3M Live). Tausta"meluna" käytän levyjä.
"Liity Teostoon, ni ei tarvii ryhtyy punkkariks." - meidän basisti (hieno mies)
Johnny Buzz
25.11.2005 10:54:15

YleQ:han on sellainen best kept secret täällä Suomen radiopiireissä. Ainakaan mun silmiin/korviin ei ole juurikaan osunut minkäänlaista markkinointia kyseisen kanavan suhteen, kun taas YleX:iä tykitetään joka paikassa TV:n erikoisohjelmista lähtien (Top 40). Miten ihmiset vois edes kuunnella, jos he eivät tiedä sellaista olevan olemassa? Vai tietävätkö? Tästä olisi hauska lukea tutkimuksia, että mikä on YleQ:n tunnettuus kuuluvuusalueellaan.

YleQ:lla oli tuossa kesällä ulkomainoskampanja, jossa käytettiin ainakin abribus-tauluja. Muistaakseni myös muutama mainos oli Hesarin Nyt-liitteessä. Aika pientä tuo oli, mutta pitää ottaa huomioon, että kyseessä on pieni kanavakin.
AP
25.11.2005 11:29:58
Tuleeko radio suomesta muuta kuin alueradioita torilta (perunan hinta) ja urheilua ?

Tulee. Nostaisin tässä yhteydessä erittäin korkealle maakuntaradiot, esimerkiksi täällä meillä Turun radion. Se on tavallaan jatkoa vaikkapa Turun sanomien "kaupunkisivuille", eli toimittajat todella käyvät haastattelemassa ihmisiä ja asiantuntijoita omalla alueellaan ja tekevät juttuja ajankohtaisista, varsin paikallisista asioista. Siinä, missä jonkun radionovan toimitt....anteeksi juontaja katsoisi studion ikkunasta ulos, että "jaha tuollakin tapahtuu jotain merkillistä, khihihihih, pistetääs chris rean blue cafeta..."
niin maakuntaradion toimittaja ottaa mankan kainaloon ja käy selvittämässä mitä siellä todella tapahtuu.

Valtakunnalliselta puolelta tulee heti mieleen nämä eri ajankohtaislähetykset.
K100 #7 Ärlä #011
texjazz
26.11.2005 16:34:17

Kanava, joka soittaa Sham69:a primetime-aikaan, on oikea radiokanava. Radiota kuunteleva 30-45 -vuotias yleisö tarvitsee tälläistä kanavaa.
Surullisilla talonmiehillä on melankolia
Pluto
26.11.2005 23:02:34
Sen verran kun olen YleQ:ta kuunnellut, täytyy sanoa, että kanavan musiikkitarjonta ei ole minua varten.

Anteeksi.
Dillon, you son of a bitch!
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)