Aihe: Pieni slide-putki
1
Fonisoul_
24.11.2005 23:48:13
Tulipa U2:n vertigo-kiertueen Chicagon keikka teeveestä tuossa pari yötä sitten. Keikka ei ollut hirveen mielenkiintoinen (verrattuna vaikkapa Boston-dvd:hen), mutta bongasin Edgen sormesta sellaisen pienen sliden. Tämä näytti lähinnä sormustimelta (sellaiselta mitä ompelijat käyttää), eli sen pituus oli ehkä jotain 1,5cm luokkaa.

Onko kukaan törmännyt tuollaisiin musaliikkeissä? Itse tsekkasin thomannin slidevarastot, mutta ei löytynyt vastaavaa. Eihän tuota slide-soinnuissa voisi käyttää, mutta sellaisia perus yhden kielen nousevia ja laskevia ääniä voisi olla mukavempi tehdä, kuin koko kaulan levyisellä putken palalla.
Soul with the capital "S"...
koponen
24.11.2005 23:51:18 (muokattu 24.11.2005 23:52:07)
Varmaankin kyseessä on Jim Dunlopin Shy Slide. Olen törmännyt musaliikkeissä ja omistankin yhden.
Call it what you wanna call it, I'm a fucking gear-a-holic...
McNulty
25.11.2005 02:53:03
Käyt nappaamassa autotallista sopivan pätkän putkea (joka mahtuu sormen ympärille) ja siitä sitten vaikka rälläkällä tai rautasahalla katkaiset sellaisen itsellesi sopivan pätkän. Hiomaan ja kiillottamaan... voila! Oma custom-made slideputki on valmis.

Samalla tavalla esim. nuo Dunlopin messinkislidet on tehty. Messinkiputkesta katkaistuja ja vähän hiottuja. Keraamisia ja lasisia toki kannattaa katsella alan liikkeistä, jollei joku keramiikkakurssi just osu kohdalle :)
Fonisoul_
25.11.2005 08:04:17
Varmaankin kyseessä on Jim Dunlopin Shy Slide. Olen törmännyt musaliikkeissä ja omistankin yhden.

En tiedä onko tuo ihan sama kuin Edgellä, mutta varmaan asiansa ajaa ihan samalla tavalla. Kiitos paljon!

Tässä vielä linkki dunlopin sivulle jos jotakuta muutakin sattuu kiinnostamaan: http://www.jimdunlop.com/products/slides/shy/index.html

Käyt nappaamassa autotallista sopivan pätkän putkea

Niin tämähän olis mahdollisuus. =) Sääli ettei kuulu vuokraan autoa, eikä autotallia. Tietysti vois harkita tuon olemassa olevan täysmittaisen slideni katkaisemista..
Soul with the capital "S"...
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)