Aihe: Omat biisit guitar pro muodossa
1 2
No_Anaesthesia
20.10.2005 12:54:18
Oletteko säveltäneet omia biisejä guitar pro-muotoon? Olisi nimittäin mielenkiintoista kuulla erilaisia biisejä mitä te olette tehnyt. Olen itse täbitellyt biisejäni jo hieman aikaa mutta en voi pistää niitä tänne koska minulla ei ole nettisivuja. Mietin sitä että onko jotain sellasta paikkaa mihin voisi laittaa omia tiedostoja?
Trashmetal forever!
1by4by9
20.10.2005 20:03:29

Ihan yleistiedoksi mikäli joku ei vielä tiennyt: MySongBook.comiin voi lähettää myös omia tuotoksiaan. Etusivun yläreunasta Submit Tabs -> täytä NEW BAND OR ARTIST REQUEST FORM (style on composition) ja odota että kansio hyväksytään.

Kun nimi on hyväksytty kansiolle etsi kansio hakutoiminnolla ja kansion sisässä paina "Want to Submit a New Tab for ***** ?"
Onko kohtalon ivaa vai miksi sukunimeni on sama kuin eräs uskomattoman hyvä olutmerkki?
PRauhala
20.10.2005 23:47:53 (muokattu 20.10.2005 23:48:49)
Oletteko säveltäneet omia biisejä guitar pro-muotoon? Olisi nimittäin mielenkiintoista kuulla erilaisia biisejä mitä te olette tehnyt. Olen itse täbitellyt biisejäni jo hieman aikaa mutta en voi pistää niitä tänne koska minulla ei ole nettisivuja. Mietin sitä että onko jotain sellasta paikkaa mihin voisi laittaa omia tiedostoja?

Oon tehny kymmeniä kappaleita sillä. Yleensä omia, mutta muittenkin. Oon laittanukkin muuten pari kappaletta sinne www.mysongbook.comiinkin
Jemo
21.10.2005 10:48:28

Käytän sävellystyökaluna guitar pro:ta, koska en nuotteja niin hyvin hallitse ja kitaralla pääsääntöisesti sävellän. Muutenkin ohjelma on helppokäyttöinen. Ainoa murheenkryyni on paskat midisoundit. Olenkin miettinyt, että voisi tehdä guitar pro:lla biisin, exportata midiksi ja jollain softasynalla tehdä jokseenkin hifimpää soundia. Onko kokemusta, onnistuuko?

-Kamikaze Kettunen
Olemme kuulemma jakomielitautinen. Muuten mukavia! -Einuli
shagriml
23.10.2005 11:22:42

Ainoa murheenkryyni on paskat midisoundit. Olenkin miettinyt, että voisi tehdä guitar pro:lla biisin, exportata midiksi ja jollain softasynalla tehdä jokseenkin hifimpää soundia. Onko kokemusta, onnistuuko?

Miksei onnistuisi. Melkein kaikki softat ottaa midiä sisäänsä.

Itse vanhana trackerimiehenä käytän tähän asiaan Renoise ohjelmaa. http://www.renoise.com

Hyvä softa ja hinta ei päätä huimaa. Tukee midi importtia. Importtaan midin sisään ja vaihdan midi-instrumenttien tilalle VST synat. Johan paranee saundit :)
Leper Messiah
23.10.2005 23:46:23
jep, gp:llehän nuo tulee aina pistettyä ylös kaikki paska mitä tulee tehtyä.
Xizor
28.10.2005 14:34:36
Käytän sävellystyökaluna guitar pro:ta, koska en nuotteja niin hyvin hallitse ja kitaralla pääsääntöisesti sävellän. Muutenkin ohjelma on helppokäyttöinen. Ainoa murheenkryyni on paskat midisoundit. Olenkin miettinyt, että voisi tehdä guitar pro:lla biisin, exportata midiksi ja jollain softasynalla tehdä jokseenkin hifimpää soundia. Onko kokemusta, onnistuuko?

-Kamikaze Kettunen

Ainakin suht hyvien taustanauhojen teko onnistuu FruityLoopsilla tosi helposti. Importtaa vaan Guitar Pron midin sisään ja lätkii SoundFonteista rummut, bassot ja synat. Sitten hiukka efektiä kehiin, niin saa kyllä aika semi-pro jälkeä.
Tietysti Pauligin
28.10.2005 21:34:37
Gp kätsä sillon ku pitää saada ideoita ylös.
Elämä on kuin banaani, johon apinat ei yllä.
Sikksakke
31.10.2005 09:49:44
Ainakin suht hyvien taustanauhojen teko onnistuu FruityLoopsilla tosi helposti. Importtaa vaan Guitar Pron midin sisään ja lätkii SoundFonteista rummut, bassot ja synat. Sitten hiukka efektiä kehiin, niin saa kyllä aika semi-pro jälkeä.

löytyykös tästä jostain jotain tarkempia ohjeita?kun jotain tuollaista viritystä pitäis saada aikaseks mutta en oo ainakaan siinä vielä onnistunut.
"If you ever need anything please don't hesitate to ask someone else first" - Kurt Cobain
Xizor
31.10.2005 10:09:08
löytyykös tästä jostain jotain tarkempia ohjeita?kun jotain tuollaista viritystä pitäis saada aikaseks mutta en oo ainakaan siinä vielä onnistunut.

Tässä on aika pätevä ohje:

http://www.guitars101.com/vb/archive/index.php/t-30345.html
Techno-Allah
02.11.2005 10:13:02
Gp kätsä sillon ku pitää saada ideoita ylös.

On se kätsä,mutta menee vaan pirusti aikaa...kun ei oikein nuotteja hallitse.
Experto credite, sole et sale nihil utilius!
No_Anaesthesia
11.11.2005 15:24:21
Tosta renoisesta niin miten siinä otetaan midiä sisään ja sit vielä että löytyykö sellasta vst-pluginia missä olis sähkökitaroita/akustisia kitaroita?
Rashmetal forever!
Kapane
21.11.2005 23:35:42

Käytän guitarprota kyseiseen hommaan. Erittäin kätsy peli.
Jutta Jussila päätti kohottaa julkista imagoaan ja keksi itselleen taiteilijanimen. TERNIMAITOR.
Starlia
30.11.2005 14:29:19
Guitar prolla tulee leikittyä joskus liikaakin ja biisit tulee tehtyä joskus ihan valmiiksi asti, vaikka sovitus tehtäisiinkin joka tapauksessa bändin kanssa ja lopputuloksesta tulee täysin erilainen kuin omassa gp-versiossa. Joskus harmittaa se, kun tuli tehtyä niin valmista, niin ei osaa kunnolla luopua näkemyksistään.

Sama juttu täällä päin. Kesällä duunissa (kun aikaa oli - ei tekemistä) tuli tehtyä läppärillä aika pitkällekin asti biisejä. Toisaalta, kun ei ole bändiä, mille noita tekee, niin rummut on helppo importata midinä parempiin soundeihin ja sillai..
Chimera
07.12.2005 23:13:15
Vuosikaudet olen vain GP:llä, vieläpä vanhalla v. 2.2:lla kappaleeni vääntänyt eikä paljon parjattu midilaatu minua kovin paljon haittaa. Ihan hyvin kelpaa ja kun ei ole jaksanut opetella käyttämään mitään tasokkaampaakaan ohjelmaa.

Semmoinen juttu vain on ilmennyt, että GP:llä mideiksi tallennetut kappaleet eivät kelpaa esim. yhdelle musiikkifoorumille (kyllä, sen kuuluisi hyväksyä .mid:t) eikä jollekin konverkointiohjelmalle jota koitin.
Myöhäistä pyllistää kun paskat on housussa :: THV-klubi #25
Ekiki
10.12.2005 12:25:39
Guitar Prolla on tullut leikittyä jo sen pari vuotta. Mukava ajan tappaja tuo on, minä kun tykkään soundeja ja balansseja hienosäätää maailman tappiiin asti. Ja eihän ne midisoundit päivän päätteessä sen kauniimmilta kuulosta:P
ravensoul
14.12.2005 15:17:52
PowerTabilla tulee laitettua riffit/lickit/biisit muistiin. Onhan se rajoittuneempi kuin GP mutta ilmainen kun on..
"Only two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the the universe." - A. Einstein
Romantikkoitkijät #27 :'-)
Luojan kiitos, olen ateisti!
Spiral
15.12.2005 15:50:44

Tässä on aika pätevä ohje:

http://www.guitars101.com/vb/archive/index.php/t-30345.html

Kiitos!!!! Loistavaa!
Spiral
15.12.2005 16:10:48

Ei kellään olisi suosituksia ilmaisesta perusrock rumpusetistä? (soundfont siis)
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)