pimp 11.07.2003 14:33:23 | |
---|
Nonni. kävin sitten duunin jälkeen kokeilemassa tollasta orangen 15wattista mitä musamaailmassa olis tarjouksessa. Eipä ole tullut hirveästi putkistyrkkareilla soiteltua ja toi kuulosti niin perkeleen hyvältä. Erilaista hyvää soundia tuli kun vähän tone nuppeja käänteli. ehhhhh just nyt ei olis 900 varaa laittaa tohon saatikka sitten 1100 siihen kakskanavaiseen 30wattiseen. PErkele. Eli KYSYMYS: Onko mitään halvempaa vaihtoehtoa kunnon putkisoundeille? Mulla oli mielessä aikaisemmin että ehkä 2 kanavaisen jcm800:n ostais mutta onkohan se nyt mitään orangeen verrattuna. kotona on siis jykevä 2x12" kaappi celestioneilla eli nuppikin riittäisi.. Mites esimerkiksi laneyn vc30? täytyy käydä sitä jcm:ää kunnolla testaamassa. Pedaaleitten kanssa pitäisi toimia hyvin, vai? hyvää kesää, anna pesää |
Noin tonnilla saa vaikka mitä. Vaihtoehtoja on käytännössä pilvin pimein. Moni ENGL mahtuu tuohon hintaluokkaan, Marshall DSL50 irtoaa myöskin n. tonnilla..Laneyn kaikki putkimyllyt mahtuvat tuohon hintaluokkaan, luulisin. Eli valinnan varaa on. |
askomiko 11.07.2003 14:56:15 (muokattu 11.07.2003 14:56:54) | |
---|
Kokeillaan ehditkö ostaa.. Custom soundsilla nimittäin on 15w-combo, 500e muistaakseni. Tai AD30 nuppi thomannilta 990, ja eikun rok. Marshall on hmm.. sanoisinko erilainen. Varsin erilainen. Kokeile myös Vox ac-15. |
Bluesmies 11.07.2003 14:59:43 (muokattu 11.07.2003 15:01:29) | |
---|
Kokeillaan ehditkö ostaa.. Custom soundsilla nimittäin on 15w-combo, 500e muistaakseni. Voi vittu, toi olis tykki! HALUAN TON!! edit: Tää on vähän off-topic, mutta oon kauan miettiny peaveyn delta bluesia. Nyt kuitenkin vähän vetää puoleensa just toi orangen 15W. Millä tavalla noi eroaa toisistaan? Entä pärjääkö toi 15W orange bändisoitossa??? Kitara on tyhmä!! |
pimp 11.07.2003 15:13:28 | |
---|
Noin tonnilla saa vaikka mitä. Vaihtoehtoja on käytännössä pilvin pimein. Moni ENGL mahtuu tuohon hintaluokkaan, Marshall DSL50 irtoaa myöskin n. tonnilla..Laneyn kaikki putkimyllyt mahtuvat tuohon hintaluokkaan, luulisin. Eli valinnan varaa on.
juu, muttakun alle tonnin pitäis mennä ja mieluusti IHAN helvetisti alle ... oon köyhä katos... hyvää kesää, anna pesää |
pimp 11.07.2003 15:15:39 | |
---|
Kokeillaan ehditkö ostaa.. Custom soundsilla nimittäin on 15w-combo, 500e muistaakseni.
oli jo mänt. hyvää kesää, anna pesää |
hemmo 11.07.2003 15:16:51 | |
---|
juu, muttakun alle tonnin pitäis mennä ja mieluusti IHAN helvetisti alle ... oon köyhä katos... Torilla nimimerkki -K- myy uudenkarheaa (viikon vanha, äkkiäpä kyllästyi!) Laney LC 15 1x10 putkicomboa tarjousten perusteella. Ovh 385 eur. Säröä beibi! |
hemmo 11.07.2003 15:18:11 | |
---|
Entä pärjääkö toi 15W orange bändisoitossa??? Kyllä siitä tulee ihan liiankin kovaa eli pärjää jos rumpali ei mätä. Säröä beibi! |
LaXu 11.07.2003 15:18:25 | |
---|
juu, muttakun alle tonnin pitäis mennä ja mieluusti IHAN helvetisti alle ... oon köyhä katos... Joh, tulipa luettua alkup. viesti vähän huonosti. |
pimp 11.07.2003 15:36:30 | |
---|
Toi laney 15w olis muuten näpsäkkä mutta kanavanvaihto olis kiva ylläri :D Toi Orange AD 30 HTC olis niingo sellanen ettei paremmasta väliä. Rahaa vaan tarttis kipeesti joka suuntaan just ny. ettei kaikkee vahvariin kuitenkaan. Laney vc30 2x12" olis makee. toimis suljetun kaapin kanssa varmaan. tai lc30. niissä olis kanavanvaihdotkin. hyvää kesää, anna pesää |
LaXu 11.07.2003 15:59:13 | |
---|
Laneyn TT20 on mielestäni ihan varteenotettava vaihtoehto. Yksi kanava, 20W, kaiku, 1x12" combona tai nuppina saatavilla ja hintaa alle 500€ uutena. |
D-Kay 11.07.2003 18:09:12 | |
---|
Laneyn TT20 on mielestäni ihan varteenotettava vaihtoehto. Yksi kanava, 20W, kaiku, 1x12" combona tai nuppina saatavilla ja hintaa alle 500€ uutena. LaXu saa kohta Laneylta provikkaa, kun aina mainostaa tota TT20 ;) "you'll be a lover in my bed
and a gun to my head"
-Billy Corgan |
LaXu 11.07.2003 19:49:40 | |
---|
LaXu saa kohta Laneylta provikkaa, kun aina mainostaa tota TT20 ;) Hehe..mielestäni kuitenkin ihan hyvä edullinen putkivahvistin, jossa on sopivasti ominaisuuksia..ei liian vähän eikä liian paljon. |
booster 11.07.2003 20:05:46 (muokattu 11.07.2003 20:06:05) | |
---|
Kokeillaan ehditkö ostaa.. Custom soundsilla nimittäin on 15w-combo, 500e muistaakseni. Tota mä koitinkin tuossa toissapäiväni puffata kahdessakin keskustelussa, mutta kukaan ei tainnut huomata.. :/ EDIT: Tai sitten huomasi ja osti vähin äänin ennenkuin joku toinen ehtii.. Kitarakamakaavio
Wanted:
Strato (Yamaha, Squier, (Tokai, Fender) T:reen alueelta
Keinokuorma
Super Overdrive tai Blues Drive |
hemmo 11.07.2003 20:28:05 | |
---|
pimp Toi laney 15w olis muuten näpsäkkä mutta kanavanvaihto olis kiva ylläri Ainakin meikä löytää vahvarista kuin vahvarista just sen yhden hyvän saundin ja sitä sitte ryyditän, sävytän ja väritän noilla pedaaleilla, jos jaksan. Vältän siitä syystä noita useampikanavaisia. Menee ominaisuudet hukkaan. Säröä beibi! |
karik 11.07.2003 21:18:39 | |
---|
Tota mä koitinkin tuossa toissapäiväni puffata kahdessakin keskustelussa, mutta kukaan ei tainnut huomata.. :/ EDIT: Tai sitten huomasi ja osti vähin äänin ennenkuin joku toinen ehtii.. Kyllä minä tuon huomasin ja olin sen Custom-Soundsin sivuilta aikaisemminkin huomannut. Ja eilen hain sen Orivedeltä. Lyhyen testailun jälkeen voin sanoa, että olen hyvin tyytyväinen tähän hankintaan. Täyteläistä brittisoundia. Verrattuna Laneyn LC15:een tässä on isompi tai muhkeampi sointi. Elementtihän on tässä Laneyta isompi ja laadukkaampi joka selittää osan tuosta soinnista. Gainilla saa tarvittaessa hyvin rosoista soundia (enemmän kuin Laneyssa), ja tuntuu tykkäävän humbuckerista. Reagoi hyvin kitaran volumeen ja volumea pienentämällä saa rososoinnin puhtaalle. Hyvä dynamiikka sillä tavalla, että reagoi herkästi soittoon. Ja erilaiset kitarat ja kitaroiden mikit erottuvat. Huonona puolena en ole keksinyt muuta kuin käsittämättömän vaikea paikka lisäkaiuttimen liitännälle. |
superfly 11.07.2003 21:20:02 | |
---|
Vältän siitä syystä noita useampikanavaisia. Menee ominaisuudet hukkaan. Mä en nyt ymmärrä Hemmoa ollenkaan... Harppu on alaston piano |
-K- 12.07.2003 10:57:15 | |
---|
Torilla nimimerkki -K- myy uudenkarheaa (viikon vanha, äkkiäpä kyllästyi!) Laney LC 15 1x10 putkicomboa tarjousten perusteella. Ovh 385 eur. Joo se ei toimi muutakuin telellä (säröytyy liikaa superhumppareilla), sellainen hieman säröilevä puhdas on se soundi minkä tosta revin. Harmi vaan että ostin tuon lähinnä putkipuhtaiden takia ja sinä aikana kun tuota odotin (1,5kk) tuli hommattua peaveyn classic 50/50 pääte jossa on ihan riittävästi putkea, eli loistava verme mutta hieman turha minulle. Ei suotta elämys. |
Kossu 14.07.2003 08:40:45 (muokattu 14.07.2003 08:41:14) | |
---|
Mä en nyt ymmärrä Hemmoa ollenkaan... Hemmo todennäköisesti tarkoitti sitä että kanavanvaihto systeemit ovat yleensä vain rahan hukkaamista. Putkistyrkkareissa vain nyt sattuu yleensä olemaan vain yksi hyvä soundi. Ilman kanavanvaihtoa saat sen hyvän soundin halvemmalla. Jossain JCM 800 Marsuissahan alunperin halvemmat yksikanavaiset maksavat nykyään käytettyinä enemmän kuin alunperin kalliimmat kanavanvaihtaja mallit. ChuckJimiJeffThundersJohnyBoHooker |
superfly 14.07.2003 09:00:45 | |
---|
Hemmo todennäköisesti tarkoitti sitä että kanavanvaihto systeemit ovat yleensä vain rahan hukkaamista. Putkistyrkkareissa vain nyt sattuu yleensä olemaan vain yksi hyvä soundi. Ilman kanavanvaihtoa saat sen hyvän soundin halvemmalla. Jossain JCM 800 Marsuissahan alunperin halvemmat yksikanavaiset maksavat nykyään käytettyinä enemmän kuin alunperin kalliimmat kanavanvaihtaja mallit. Jaa... Mulla nyt kumminkin on kaksikanavainen ja molempien kanavien saundit miellyttävät kovasti. ?? Harppu on alaston piano |