hanipai 11.07.2003 00:21:21 | |
---|
Kyselen tässä hiukan gallupmaisesti, että ootko ollu tyytyväinen uuteen soundiin ja miks vaihdoit mikit ja mitkä mikit laitoit. Mulla ois mahdollisuus laittaa Dimarzion Paf Pro ja Tone Zone, mutta en ole kellään sellaista mikitystä nähnyt. T:Hannu P.S. Vihdoinkin Tokain lespa kotona eikä enää tartte miettiä minkä haluis:) Ostan: ESP LTD EC,H,MH,M 300 sarjaa, MH-201. Yamaha S03 |
askomiko 11.07.2003 00:36:51 | |
---|
Laitoin Tokaihin Duncanit Distortion ja Jazz, kun semmoset sattui lojumaan. Potkua ainakin löyty, originaalimikit oli aika mopot. |
-K- 11.07.2003 01:32:56 | |
---|
Hyviä mikkejä kumpainenkin, vaihda ihmeessä. Les paulia en tällä hetkellä omista mutta SG:ssä on SD:n custom tallassa jakaulamikki on alkuperäinen. Ei suotta elämys. |
jogo3000 11.07.2003 08:29:11 | |
---|
Laitoin Tokaihin Duncanit Distortion ja Jazz, kun semmoset sattui lojumaan. Potkua ainakin löyty, originaalimikit oli aika mopot. Jaa? Mitä itse olen törmännyt nuihin Tokain Paf Mk2-mikkeihin, niin on löytynyt ihan hyvin semmoinen "woman tone". Paf MK4:sta ei ole kokemusta. I'm a whiskey rock'n'roller. |
LaXu 11.07.2003 10:49:33 (muokattu 11.07.2003 10:51:12) | |
---|
Mastertonen aktiivimikit löytyy Fenix LP:sta. Tallassa SPA ja kaulassa vHO. Potkii kuin hirvi tai jotain. :) |
p130 11.07.2003 11:05:49 (muokattu 11.07.2003 11:19:43) | |
---|
Seymour Duncanin oma suosikkipari Les Pauliin: JB ja Jazz. Säröä ja outputtia riittävästi (minulle), erottelevuutta ja kaulassa selkeät ja hyvät puhtaat + mehukas särö ja "woman tone". 490R ja 498T olivat hieman tunkkaisia tai jotain sinnepäin. Saattaisivat mielestäni toimia paremmin jossain muussa kuin mahonkikitarassa. EDIT: Paf Pro pelaa hyvin LP:ssa! HALUTAAN VUOKRATA: treenikämppä Oulusta/lähialueelta. |
petevon 11.07.2003 11:07:35 | |
---|
Tallassa alnico pro II ja kaulassa Jeff Beck special. Ite tykkään sikana. |
Tinmo 11.07.2003 11:25:35 | |
---|
Jaa? Mitä itse olen törmännyt nuihin Tokain Paf Mk2-mikkeihin, niin on löytynyt ihan hyvin semmoinen "woman tone". Paf MK4:sta ei ole kokemusta. jep, mun SG ärjyy MK2:silla ihan hyvin Tekevälle sattuu ja varovaisella ei oo hauskaa |
Juzzu 11.07.2003 11:36:29 (muokattu 11.07.2003 12:55:20) | |
---|
Epin Lespaan laittamani Duncanin JB ja Jazz toimi oikein hyvin, JB tallassa potkii aika raivolla, Jazz kaulassa nyt ehkä oli keskialueella vähän hengetön - erotteleva toki. Tällä hetkellä ko. Epissä on kaulassa PRS:n Vintage Bass josta lähtee ehkä mieleisemmät soundit, toisaalta ei - keskialueen 'tuhnu' joka nyt irtoaa sopii kyllä kevyesti yliajetutun pluus-renkutukseen, muttei toki ole yhtä erotteleva ja puuroutuu helpommin. Tallamikin ( PRS:n Hot, Fät and Scream) soundi on kyllä ehdottomasti liian tumma mun makuun, kyllä JB oli parempi. EDIT: kaveri laittoi tuon Tone Zonen omaan Lespaansa, ja ei ollut ymmärtääkseni järin tyytyväinen. Erittäin keskialuevoittoinen soundi ei kaveri miellyttänyt ja sellainen 'ilmavuus' käsittääkseni jäi puuttumaan. Mutta toki, nuohan on täysin subjektiivisia juttuja nuo soundihommelit. Ehkä sinä tykkäät. Tonttoroi! Ponkkolaala piu! Tiruliru löts! |
Kitarasankari 11.07.2003 12:17:10 | |
---|
itellä on alkuperäinen ibanezin mikki(70´s) kaulassa jossa on aika paf soundi ja tallaan vaihdoin JB:n josta olen kyllä diggaillut ihan vidusti. onhan noi DiMarziot ihan hyviä mikkejä mutta kyllä duncanit pitää lespassa olla, no toi on vaan mun mielipide älkää hermostuko. Hyvää kesää ja kaikille pesää... |
askomiko 11.07.2003 12:36:56 | |
---|
Eikös tone zone ole tummasoundinen, antaa ulos bassoa ja middleä, mutta ei niinkään paljon yläpuolta. Ehkä sopisi johonkin keveään floyd-kitaraan paremmin, liekö semmosia varten tehty? |
LaXu 11.07.2003 12:39:15 | |
---|
Eikös tone zone ole tummasoundinen, antaa ulos bassoa ja middleä, mutta ei niinkään paljon yläpuolta. Ehkä sopisi johonkin keveään floyd-kitaraan paremmin, liekö semmosia varten tehty? Hyvin mahdollista. Toimi ainakin mahonkirunkoisessa Ibanez RG3120:sessä mielestäni erinomaisesti. |
hanipai 11.07.2003 13:14:23 | |
---|
Hyvin mahdollista. Toimi ainakin mahonkirunkoisessa Ibanez RG3120:sessä mielestäni erinomaisesti. Joo niin se voi olla, että tulee liian tumma ääni. Mulla on ollut vaahterakitarassa kiinni joskus ja toiminu hyvin, mutta siinä taitaakin olla aika kirkas ääni ominaissointina. Ostan: ESP LTD EC,H,MH,M 300 sarjaa, MH-201. Yamaha S03 |
Groove Man 11.07.2003 14:18:46 | |
---|
Kyselen tässä hiukan gallupmaisesti, että ootko ollu tyytyväinen uuteen soundiin ja miks vaihdoit mikit ja mitkä mikit laitoit. Mulla ois mahdollisuus laittaa Dimarzion Paf Pro ja Tone Zone, mutta en ole kellään sellaista mikitystä nähnyt. T:Hannu P.S. Vihdoinkin Tokain lespa kotona eikä enää tartte miettiä minkä haluis:) Fenix LP:n originaalit vaihtu Duncaneihin: JB & 59 ja toimii kuin tauti. |
Michi 11.07.2003 14:41:09 | |
---|
Aihetta sivuten: en uskalla mennä vaihtaan mitään mikkejä tohon omaan Tokaihini, sen verran namu on soundi! Tai ainakin pieksää meidän toisen kitaristin Gibson LP Studion mennen tullen soundissa. Enkä usko että ainoastaan puulla on osuutta asiassa... Pitäis varmaan kerätä sen verran rohkeutta että hankkis originaalit Gibson Burstbuckerit ja kokeilis sit... mut en tiä... -Up The Irons!- |
LaXu 11.07.2003 14:51:54 | |
---|
Aihetta sivuten: en uskalla mennä vaihtaan mitään mikkejä tohon omaan Tokaihini, sen verran namu on soundi! Tai ainakin pieksää meidän toisen kitaristin Gibson LP Studion mennen tullen soundissa. Enkä usko että ainoastaan puulla on osuutta asiassa... Pitäis varmaan kerätä sen verran rohkeutta että hankkis originaalit Gibson Burstbuckerit ja kokeilis sit... mut en tiä... Jos pidät alkup. mikkien soundista niin onko niitä järkeä vaihtaa mihinkään? |
kämmi. |
Michi 11.07.2003 14:54:26 | |
---|
Jos pidät alkup. mikkien soundista niin onko niitä järkeä vaihtaa mihinkään? Aivan, soundi on upea. Mutta, ne Tokain orggismikit on niin pirun kiertoherkät että ei ole tosikaan. Tai onhan se, kokeiltu on :). -Up The Irons!- |
LaXu 11.07.2003 14:56:27 | |
---|
Aivan, soundi on upea. Mutta, ne Tokain orggismikit on niin pirun kiertoherkät että ei ole tosikaan. Tai onhan se, kokeiltu on :). Tuo on kyllä aivan totta. Toisaalta kaipa nuo saisi vahattua tms? |
Michi 11.07.2003 15:20:29 | |
---|
Tuo on kyllä aivan totta. Toisaalta kaipa nuo saisi vahattua tms? Aivan... pitää panna korvan taakke tuo... jos sais aikaiseks... sen verran olen vainoharhainen että en taida uskaltaa sitäkään tehdä. Soundaa niin hyvältä että ei pojat ei uskalla. -Up The Irons!- |