Jaa 24.11.2005 22:10:41 | |
---|
Monta kertaa kysyttykin varmaan mutta otetaan vielä kerran.. Eli millaisia vahvistimia olette käyttäneet mallintavien etuasteiden kanssa? (itselläni POD XT). Vahvistin tulisi vain olohuonesoitteluun eli kovin paljoa ääntä ei tarvitse lähteä. Soundi tietty saisi olla hyvä ja hinta halpa. Entä kokemusta muista ratkaisuista? Noissa pikkuvahvistimissa elementit ovat varmaan yleensä mitä sattuu. Onko kukaan soitellut esim. jonkin pienitehoisen trankkupäätteen läpi jolloin voisi vaikka teettä laadukkaan pienen kaapin itselleen. |
Quu 24.11.2005 22:15:50 | |
---|
Tämä on samaan aikaan sekä ehdotus, että kysymys (viisaammille): Mitä jos tohon mallintavaan ostaisi vaan jotkin kaapit, eikä kitaravahvaria? Olen kuullut puhuttavan, että mallintava toimisi paremmin näin (siis soundit olisivat paremmat). Ja kunnon pilarikaiuttimet ovat paljon hienompi sisustuselementti kuin musta vahvarinmötikkä huoneen nurkassa ;) juki68: Pro keyboard-ukot tunnistaa siitä, että niillä vasen käsi raapii enemmän persettä kuin osuu koskettimistolle. |
Black Liquid 24.11.2005 22:20:50 | |
---|
|
BoNey 24.11.2005 22:35:03 | |
---|
MUH |
Henkkiz 24.11.2005 22:47:00 | |
---|
|
Vedät suoraan aktiivimonitoriin. Vahvareissakin pitää ohittaa se etuaste suoraan fx-loopin returniin. Olohuonesoitteluun käy ihan ne stereotkin. Minä Mikä sua vaivaa Mauri? Onko sulla tauti? |
Jesus_Plastica 24.11.2005 23:18:56 | |
---|
Jep aktiivikaiuttimet toimii paremmin kuin normaalit koska niissä on sisäänrakennettu päätevahvistin. Mutta jos välttämättä haluat vahvarin niin yhden edelliseen mielipiteeseen, Tech 21 Power Engine toimii hyvin. |
Exhausted 25.11.2005 00:53:50 | |
---|
Minä soittelen Podi XT:tä kotona stereoihin. Toimii vallan mainiosti. |
benny 25.11.2005 01:42:53 | |
---|
Yleensä pistän AX1500G:n stereoihin koneen kautta, mutta nyt se menee tommoseen Fender 15:ta. Ihan hyvältä se tuollaisen 15W transistorin läpi kuulostaa. Elementti vois olla isompi ;) shitfuck inc. |
Jaa 25.11.2005 01:57:30 | |
---|
Itse en jotenkin tuohon stereosoitteluun ole lämmennyt. Tuo Tech on varmaan aika mainio, pikkuisen hintava vain. Behringer ei vissiin ole vielä ehtinyt tehdä tuosta kopiota? Tai onko kellään tietoa muiden valmistajien vastaavista? Tuo aktiivimonitori ei varmaan olisi huono idea |
VMM 25.11.2005 08:56:23 (muokattu 25.11.2005 08:57:25) | |
---|
Ainakin vanhan Marshall Valvestaten kautta POD toimii erittäin hyvin. POD kannattaa tietty kytkeä fx returniin, jolloin etuaste ei väritä ääntä. Valvestaten pääte on tosi neutraalin kuuloinen, ja näitä saa pilkkahintaan käytettynä. Kotistereoihin kytkentä toimii myös ihan hyvin. Erillisen vahvarin etuna on tosin se, että voi soittaa helposti levyn päälle, kun stereot jää vapaaksi. |
Tympee Huttunen 25.11.2005 09:01:02 | |
---|
Ainakin vanhan Marshall Valvestaten kautta POD toimii erittäin hyvin. POD kannattaa tietty kytkeä fx returniin, jolloin etuaste ei väritä ääntä. Valvestaten pääte on tosi neutraalin kuuloinen, ja näitä saa pilkkahintaan käytettynä. Totta. Yhdellä tyypillä oli keikalla Valvestate+Behkun V-amp2. Ihmettelin siinä vähän, että saakohan tuosta nyt mitään irti. Soundi oli kuitenkin hyvä. Minä Mikä sua vaivaa Mauri? Onko sulla tauti? |
Exhausted 25.11.2005 11:35:30 | |
---|
Kotistereoihin kytkentä toimii myös ihan hyvin. Erillisen vahvarin etuna on tosin se, että voi soittaa helposti levyn päälle, kun stereot jää vapaaksi. Minulla taas on POD XT samalla tietokoneen äänikorttina. Voin soittaa tietokoneelta levyjä ja soittaa sitten niiden päälle. |
VMM 25.11.2005 12:06:36 | |
---|
Minulla taas on POD XT samalla tietokoneen äänikorttina. Voin soittaa tietokoneelta levyjä ja soittaa sitten niiden päälle. Joo, näin oon itsekin tehnyt viime aikoina, kun on vahvistin treeniksellä. |
VMM 25.11.2005 12:12:08 | |
---|
Torilla näytti muuten olevan yksi 40w valvestate myytävänä: http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=82165 By the way: uudemmissa valvestateissa fx return + pod ei jostain syystä soundannut hyvältä. Omassa vanhassa valvestatessani homma kuitenkin toimii hyvin ja soundi on kyllä parempi kuin podin linjalähdöstä stereoihin kytkettäessä (podin kaiutinsimulaatio siis poissa päältä). Toi torilla oleva näyttäisi ainakin päällisin puolin olevan omani kanssa samaa mallia - itselläni on tosin 80w versio käytössä tosta. 200eur hintalappu on kyllä mun mielestä vähän yläkanttiin tosta. |
Ziggy Bubba 25.11.2005 18:33:29 | |
---|
Mulla on Pod XT Liven perässä pari Behringerin Truth 2030A:ta (välissä aika ajoin myös Korgin D-1600 mk II 16-raituri). Toimii erittäin komiasti, ja stereoefektit kuulostaa jopa massiivisilta. Kotistudiopakettina aika oiva... Suosittelen. www.mikseri.net/sigkk Fattest shite on the planet! |
Jaa 26.11.2005 02:10:01 | |
---|
Torilla näytti muuten olevan yksi 40w valvestate myytävänä: http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=82165 By the way: uudemmissa valvestateissa fx return + pod ei jostain syystä soundannut hyvältä. Omassa vanhassa valvestatessani homma kuitenkin toimii hyvin ja soundi on kyllä parempi kuin podin linjalähdöstä stereoihin kytkettäessä (podin kaiutinsimulaatio siis poissa päältä). Toi torilla oleva näyttäisi ainakin päällisin puolin olevan omani kanssa samaa mallia - itselläni on tosin 80w versio käytössä tosta. 200eur hintalappu on kyllä mun mielestä vähän yläkanttiin tosta. Kiitti, täytyy varmaan kokeilla joku kerta treeneissä... |
Tympee Huttunen 26.11.2005 08:37:37 | |
---|
200eur hintalappu on kyllä mun mielestä vähän yläkanttiin tosta. Todellakin. Minä Mikä sua vaivaa Mauri? Onko sulla tauti? |