jortsul 24.11.2005 18:28:50 | |
---|
onko kukaan huutanut tavaraa kyseisestä huutokaupasta? onkohan muissa maista kuten saksasta mahdollista saada postiennakon kautta vai miten maksu onnistuu? Ebayssa hiukan pöyrittyni huomasin että sieltä on mahdollisuus tehdä löytöjä todella pienellä hinnalla vrt. suomen hintoihin. |
Invader 24.11.2005 18:34:19 (muokattu 24.11.2005 19:00:32) | |
---|
Itse ostin juuri kitaran saksasta eBay:n kautta. Tilisiirrolla rahat myyjän tilille, kitara postiin. Nyt vain odottelen että se tänne saapuisi. Matkalla se jo onneksi on. Ebayssa hiukan pöyrittyni huomasin että sieltä on mahdollisuus tehdä löytöjä todella pienellä hinnalla vrt. suomen hintoihin. Totta, Tuo Huuto.net tuntuu lähinnä nappikaupalta kun on eBay:ta vähän enemmän selaillut. edit: älytön typo korjattu Tai sitten ei.. |
Gramer 24.11.2005 18:40:41 | |
---|
Miten onnistuu tilisiirrot ulkomaille? Samalla lailla kuin kotimaan siirrotkin vai onko jotain lisämaksuja yms.? Vittuile vaan, saunan takana on vielä tilaa... |
fox 24.11.2005 18:41:45 | |
---|
Totta, Tuo Huuto.net tuntuu lähinnä nappikaupalta kun on eBay:ta vähän enemmän selaillut. HuutoHoi.netti ei oo ees huutokauppa, siellä tuntuu, että kilpaillaan pääsystä neuvottelemaan myyjän kanssa lopullisesta hinnasta... Juur mitään en oo saanu sielt ettei olis noin käynyt. Jos joskus laittas sinne myyntiin jotain, niin ehken täytys tehdä aivan samoin, jos ei muuten, mutta kun tapana näyttää olevan... ;) |
fox 24.11.2005 18:43:01 | |
---|
Miten onnistuu tilisiirrot ulkomaille? Samalla lailla kuin kotimaan siirrotkin vai onko jotain lisämaksuja yms.? EU-maksuissa ei muuten normi pankkikulujen kanssa oo mitään, PayPalilla ei oo ostajalle mitään kuluja... Tilisiirrot Euroopan Unioniin on niinku naapuriin siirtäsit.. |
McNulty 24.11.2005 18:52:21 | |
---|
Totta, Tuo Huuto.net tuntuu lähinnä nappikaupalta kun on eBay:ta vähän enemmän selaillut. Miten niin tuntuu? Huuto.nettiä ei voi edes verrata Ebayhin. Huuto.net on enempi sellainen "moderni Keltainen Pörssi", mutta Ebay on huomattavasti enempi pro. Ebayssa on useita myyjiä/yrityksiä jotka tekevät miljoonabisnestä. Siellä myydään jopa taloja, rancheja, kirkkoja :) Tarjontaa on toki enemmän kuin huuto.netissä, mutta niin on myyjiä ja ostajiakin (huutajia). Harmi ettei huuto.netissä ole tätä "Buy It Now!"-optiota jolla jonkun tuotteen voi ostaa myyjältä suoraan, ilman huutelua. Näin olen itse ostanut vaatteita, skeban efektilaitteita, levyjä (vinyylejä lähinnä) ja muuta pikkusälää. |
Invader 24.11.2005 19:02:43 | |
---|
Tilisiirrot Euroopan Unioniin on niinku naapuriin siirtäsit.. Jep, itse maksoin maanantai-iltana, rahat veloitettiin tiistaina ja keskiviikkona tuli myyjältä viesti että suoritus näkyy. Tai sitten ei.. |
jortsul 24.11.2005 19:04:27 | |
---|
mutta tälläiseen liitty ainakin omasta mielestäni aika riskit. Siis jos maksaa tilisiirtona ni myyjähän voi olla lähettämättä koko tuotetta. eikö? onko muissa maissa postiennakko systeemiä? |
ReBeat 24.11.2005 19:08:40 | |
---|
Oon melko addiktoitunut seurailemaan eBaystä joitakin musakamoja, vaikka harvemmin sieltä mitään on tullut huudettua. eBayn tekee mielenkiintoiseksi se, että siellä on tarjolla sellaista tavaraa mitä Suomesta on turha etsiä. Toinen piirre on se, että tarjontaa ja vaihtuvuutta on joidenkin merkkien kohdalla niin paljon, että hakusanoja joutuu jopa vähän miettimään jos haluaa ehtiä katsomaan kaiken oleellisen. Huuto.net on täysi vitsi eikä voisi vähempää kiinnostaa. Ihmiskunta on ylittänyt rajan. Pakokeinoja nopeutuvalta tuhoutumiselta säästymiseksi ei ole. |
Invader 24.11.2005 19:10:50 | |
---|
mutta tälläiseen liitty ainakin omasta mielestäni aika riskit. Siis jos maksaa tilisiirtona ni myyjähän voi olla lähettämättä koko tuotetta. eikö? Toki liittyy, mutta esim tuolla kauppiaalla jolle itse maksoin on yli 5000 positiivista palautetta tilillään. Kyllä siitä jotain osviittaa jo saa ;) onko muissa maissa postiennakko systeemiä? On Saksassa ainakin Cash on Delivery. Tai sitten ei.. |
Rinneto 24.11.2005 19:14:18 (muokattu 24.11.2005 19:16:03) | |
---|
mutta tälläiseen liitty ainakin omasta mielestäni aika riskit. Siis jos maksaa tilisiirtona ni myyjähän voi olla lähettämättä koko tuotetta. eikö? Ihan samat riskit siihen liittyy kotimaassakin. Riskit ovat aina olemassa, mutta pitää osata luottaa. Liikkuuhan noita huijareitakin (varsinkin näissä kehitysmaiden eBayssä), mutta semmoset saa kyllä nalkkin aika helposti kun vaan kyselee myyjältä tarkasti tuotteesta. Niin ja kuten Invader mainitsi, niin siitä myyjän saamasta palautteestakin näkee aika hyvin, että mimmonen on miehiään :). |
jortsul 24.11.2005 19:16:14 | |
---|
ite en kyllä rahojani ainakaan suureeempia summia uskaltaisi noin vaan pistää. toi postienakko taitaa olla ainoa vaihto ehto mulle. Saksassa jcm800 alle 200€ tällä hetkellä vink vink! |
fox 24.11.2005 19:46:06 | |
---|
ite en kyllä rahojani ainakaan suureeempia summia uskaltaisi noin vaan pistää. toi postienakko taitaa olla ainoa vaihto ehto mulle. Saksassa jcm800 alle 200€ tällä hetkellä vink vink! Ei nuo hinnat niin kauheen halpoja sitte ole, varmaan usee päivä vielä jälellä.. Ja viimeisten minuuttien aikana veri punnitaan, ja snaipperit hyökkää.. 8I |
rockitsb 24.11.2005 20:23:17 | |
---|
Ostin kitaran Saksan Ebaystä. Tilisiirtona laitoin rahat Saksaan ja kitara tuli ehjänä ja onnellisesti perille. Kannattaa AINA tarkastaa myyjän saama palaute. Ja vaikka myyjällä olisi 300 positiivista palautetta, niin jos ne on saatu jostain pikkukaupoista niin enpä uskaltaisi kauppoja tehdä suuremmista summista. "kuvittelevat olevansa kovia muusikoita toisin vain unelmissaan
keikkoja on tehty tuhansia ...... ei mitään.eli unelmaa ja unelmaa.Oikeasti. Hyväksykää se." -veksi5
Bella Italia #5 |
Joskus ostin kameran. Australialainen nainen osti samanlaisen kameran (niitä oli tarjolla kolme kappaletta). Amerikkalaisella myyjällä oli jotain 3000 palautetta erilaisista tavaroista ja yhteensä hyvin lähelle 100% positiivisia. Useamman vuoden ollut rekisteröityneenäkin ja bisnes näytti sujuvan. Mulle tuli kamera, australialaiselle naiselle ei. Heti sen jälkeen myyjä oli poistanut käyttäjätunnuksensa eBaystä. Kusetetuksi voi siis tulla koska tahansa ja mistään ei voi olla varma. Ihmiskunta on ylittänyt rajan. Pakokeinoja nopeutuvalta tuhoutumiselta säästymiseksi ei ole. |
fox 24.11.2005 21:01:13 | |
---|
Kusetetuksi voi siis tulla koska tahansa ja mistään ei voi olla varma. Tuo on oiva sääntö, jota kannattaa soveltaa..Varovaisuutta ja tolkku mukana.. Muutamankin kerran jotain hommanneena on tullu vastaan kaikenmoista.. Ainoostaan yhden kerran on ollu enemmän trabelia, sekin ns. "hyvillä palautteilla" olleen kaverin toimesta.. Jaa, ja kerran jäi yks katalooki saamatta.. Eli tosiaan, se ompi ainoa täysin tappiollinen kerta. Sakkiin sopii yks -2 palautteella ollut kaveri, jolta ostin ei ees mitään kovin halpaa kamaa. Homma toimi ku ihmisen mieli, vaikka olin vähä skeptinen.. En tiedä sitte mistä se oli noita negatiivisia palautteita saanu.. |
Trebla 24.11.2005 23:53:57 | |
---|
PayPalilla ei oo ostajalle mitään kuluja... sen 4% tuntuvat myyjät kyllä veloittavan ostajalta. Tilisiirrot Euroopan Unioniin on niinku naapuriin siirtäsit.. Paitsi, että jos naapuriin rahaa lähtee viemään, täytyy pistää saappaat jalkaan ja lähteä talsimaan. Juurooppaan se on vaan muutama napin painallus. Helppoa kuin sonnan ajo ilman takalautaa. "Language is a virus from outer space." -- William S. Burroughs |
kulmahiomakone 25.11.2005 01:19:59 | |
---|
ECL82 pääteputkella varustetun putkiradion haluan mä. Tarjoa! |
McNulty 25.11.2005 02:46:31 | |
---|
Oli itse asiassa todella likellä, etten olisi ostanut koristeeksi. Näiden mainittujen Dynacordien estetiikka ei minun silmiini sopinut. Halpoja kylläkin, mutta ilmeisesti pitää olla kyseisen tavaran harrastaja ennenkö niistä ilo irtoaa. |
zorro 25.11.2005 03:12:53 | |
---|
Ite ostin humbukkerin sieltä. Aluksi rekisteröin oman visa-electronin paypaliin. sitten rekisteröidyin ebayhin ja ostin sen härvelin. maksun ja myyjän kanssa kommunikoinnin sai tapahtumaan todella helposti sieltä ebayn sivuilta. noin viikko sen jälkeen humbukkeri oli postilaatikossa. paypallia testailin myös banzai musicissa ja yhtä helppoa se oli sielläkin.. suosittelen. |