Aihe: Fender putkivahvistimien erot??
1
0611
05.12.2005 19:27:16
Mortonki
Mulla on toi hot rot deluxe 40w, ja mä ihmettelen miksi mä sen ostin? Siitä ei meinaan löydä saundia strato tyyppisellä kitaralla jossa on kaksikelanen eli humbukkeri takamikkinä. Nyt mä joudun ostaan kitaran joka soi siinä kaapissa, ja se taitaa olla telecaster.
En ole kokeillut niitä muita putkikaapeja, oli nimittäin rahaa päällä, ja tuttu myyjä sano en osta hyvä putkikaappi et kadu.
On mulla kyllä ennestään toi pro junior, joka soi ihan s:nan hienosti. Siksi mä varmaan kuvittelein et toi hot rot soi automaattisesti hyvin mun kitaroiden kanssa.
Onko muilla vinguttajilla mitään sanomista kyseistä asiasta?
niskel
05.12.2005 20:12:07
Mortonki
Mulla on toi hot rot deluxe 40w, ja mä ihmettelen miksi mä sen ostin? Siitä ei meinaan löydä saundia strato tyyppisellä kitaralla jossa on kaksikelanen eli humbukkeri takamikkinä.

Aika moni puhuu elementin vaihdon puolesta ko vahvarin suhteen. Kuulemma paranee huomattavasti soundi. V30 lienee yksi hyvä vaihtoehto.
Klemtti sanoo Ta-tatada-tada-ta-tata-da-tat....
0611
06.12.2005 15:34:22
moi
v-30 on ilmeisesti elementin malli? mistä kyseisen elementi saa huokeesti? Ja onnistuuko vaihto periaatteessa kotona. Kiitos!
Aksu89
06.12.2005 15:36:31
moi
v-30 on ilmeisesti elementin malli? mistä kyseisen elementi saa huokeesti? Ja onnistuuko vaihto periaatteessa kotona. Kiitos!

V-30 nyt tarkoitetaan Celestion Vintage 30 -elementtiä. Halvalla saat joko käytettynä tai sitten www.uraltone.com niin aika kohtuu hintaan lähtee.
niskel
06.12.2005 15:40:03 (muokattu 06.12.2005 15:41:27)
Hidas.
0611
08.12.2005 18:47:24
Moi!
Käväsin tutkimassa kaijutin elementti vaihtoehtoja. Silmiini osui seuraava kirjoitus.
Arvostelu:
Laitoin Texas Heatin Fender Hot Rod Deluxe vahvariin (Vintage 30:n tilalle). Ensimmäisten treenien jälkeen oli selvää, että cleanit olivat selvästi paremmat kuin Vintage 30:llä. Kannatti vaihtaa. Musatyylinä on rautalanka/iskelmä/Rock.

Texas Heat - 12", 16ohm, 150W "Nice warm, fat tone with a little top end bite and clarity. Very touch sensitive with a hint of British flavor."
69.00 €
kulmahiomakone
08.12.2005 19:02:02
Moi!
Käväsin tutkimassa kaijutin elementti vaihtoehtoja. Silmiini osui seuraava kirjoitus.
Arvostelu:
Laitoin Texas Heatin Fender Hot Rod Deluxe vahvariin (Vintage 30:n tilalle)...

Eminence tekee hyviä ämyreitä ja jos soitettava musiikki on rautalanka-iskelmä suunnalta, niin Texas Heat lienee parempi kuin v30. En kyllä ole kyseistä Eminenceä kuullut, mutta v30:stä sitäkin enemmän. Muutenkin hivenen ärsyttää kun jokaisessa säikeessä, jossa kitaraämyreitä edes hivenen sivutaan, suositellaan v30:stä. V30, jos joku, on kuitenkin saundiltaan sellainen elementti, jota ei pitäisi kenenkään kuulematta ostaa. Elementti on kyllä monipuolinen ja sillä soittelee niin iskelmää kuin hevanderiakin. Kokonaan toinen juttu on, että jos soitetaan vain joko iskelmää tai hevanderia, niin niihin tyylilajeihin on ehkä parempiakin elementtejä saatavilla. Lisäksi v30:n saundi on sen verran yläkeskiäänipainotteinen, että sen tuottamaa honotusta on suht' helppo myös inhota.
ECL82 pääteputkella varustetun putkiradion haluan mä. Tarjoa!
LaXu
08.12.2005 19:44:01
Samaa mieltä tuosta V30-elementistä. Se tuntuu olevan aika kranttu myös siitä, mikä vahvistin sitä syöttää. Joidenkin kanssa toimii, joidenkin kanssa taas ei.
niskel
08.12.2005 20:50:01
Samaa mieltä tuosta V30-elementistä. Se tuntuu olevan aika kranttu myös siitä, mikä vahvistin sitä syöttää. Joidenkin kanssa toimii, joidenkin kanssa taas ei.

Jep. Itse en ole V30:stä kokeillut kuin Vox AC30:n kera. Ainakin kyseisessä vahvarissa pelasi hyvin.

Itse olen Eminencen kelkassa Red Fangin onnellisena omistajana.
Basil
09.12.2005 10:21:37
Minä kokeilin tuota Vintage 30:stä Hot Rod Deluxeen ja en tykännyt, paitsi ehkä särökanava oli parempi V30:llä kuin alkuperäisellä Eminence kaiuttimella, mutta mielestäni tuon vahvistimen idea on hyvä clean soundi, eikä särökanava.

Vintage 30 korostaa bassoja aika paljon tuossa Hot Rod Deluxen kotelossa ja lisäksi tulee sitten se keskialueen korostus, verrattuna alkuperäiseen kaiuttimeen. Mutta jos haluaa paremman särösoundin tuohon Fenderiin, niin sitten suosittelen kokeilemaan tuota Vintage 30:stä. Itse palasin kyllä takaisin alkuperäiseen Eminence kaiuttimeen, toimii itselle paremmin, kun soittelen enimmäkseen cleaneilla ja pikku rosolla.
0611
12.12.2005 19:52:52
Moi
Mä haen sen tyyppistä saudia mikä lähtee pro juniorista kun sitä soittaa 3-5 volumella. Eli kai se on vähän rohee rock saundi?
No mullahan on toi pro junior ja sen voi mikittää, no joo.
Mut mä toivoisin paksumpaa siis tukevampaa pro junior saundia. Jos jotai kiinnostaa nää mun jorinat niin vois käydä kuunteleen mikseri.net karamazovin veljesten piisejä ne on soitettu pro juniorilla, ja sen tapaista mutta tuhdimpaa saundia mä haen hot rot deluxesta.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)