Aihe: Miten hel*etissä siitä Peavey Classicista saa säröä??
1 2
Pekkatapio
10.07.2003 14:15:32
Niin etuasteputket hoitavat tämän särön, niinkö? Eli onko siis DB:ssä ja classicissa samanlainen särö? Meninkö pieleen?

Hoitavat sen niinkutsutun etuastesärön. Sen tarkemmin DB:n rakennetta tuntematta sanon kuitenkin, ettei ne täysin samalta kuulosta, erona on ainakin 15" kaiutin, kun c30:ssa on 12". Ja kai se muutenkin eroaa piiriltään.
Bluesmies
10.07.2003 14:21:06
Hoitavat sen niinkutsutun etuastesärön. Sen tarkemmin DB:n rakennetta tuntematta sanon kuitenkin, ettei ne täysin samalta kuulosta, erona on ainakin 15" kaiutin, kun c30:ssa on 12". Ja kai se muutenkin eroaa piiriltään.

Oon miettinyt tosiaan paljon, että onko delta bluesilla ja classic 30:llä niin paljoa eroa. Hintaero on kuitenkin jonkunnäkönen. Tietysti DB:ssä on tremolo, mutta entä ihan perussoundit? Onko tässä DB:ssä sitten enemmän bluesahtava soundi ku classicissa?
Kitara on tyhmä!!
Pertsa
10.07.2003 15:25:32
Oon miettinyt tosiaan paljon, että onko delta bluesilla ja classic 30:llä niin paljoa eroa. Hintaero on kuitenkin jonkunnäkönen. Tietysti DB:ssä on tremolo, mutta entä ihan perussoundit? Onko tässä DB:ssä sitten enemmän bluesahtava soundi ku classicissa?

Ehkä DB:ssä on enemän bluesahtava soundi, jos kriteeriksi katsotaan se, että soundi on isompi, pyöreämpi ja lämpimämpi. Minulla oli ennen Delta Bluesia juurikin tuo Classic 30, mutta päätin vaihtaa DB:hen, kun sattui yhdessä liikkeessä DB kohdalle. Soundissa on minun mielestä jonkin verran eroa. Totta kai ihan perussoundi on samanlainen johtuen samasta etu- ja pääteasteesta. DB eroaa teknisesti vain siten, että siinä on tremolo mukana.

Soundiin kuitenkin vaikuttaa sellaiset asiat kuin kaiuttimen koko ja combon kotelon koko, jotka ovat DB:ssä suuremmat. Näiden erojen takia DB:ssä on mielestäni paljon tanakampi ja isompi soundi. Särö/overdrive -pedaalitkin toimivat DB:ssä jostain syystä paremmin. Ehkä sen takia, että Classicin 12" kajari oli paljon keskialuevoittoisempi kuin DB:n 15"? Lisäksi DB:ssä on yläpää paljon miellyttävämpi kuin Classicissa, joka oli mielestäni aika kireä verrattuna DB:iin. Alapäätä on luonnollisesti ihan eri tavalla. Eron huomasi todella hyvin kun kokeilin vahvistimia rinnakkain ja vaihdoin piuhaa "lennosta" vahvarista toiseen. Classicin hyvä puoli taas on se, että se reagoi soittoon ehkä hivenen napakammin johtuen kaiuttimen koosta. DB 2x10 olisi tässä suhteessa varmasti vielä parempi.

Minä ainakin tykkään Delta Bluesista paljon enemmän kuin C30:stä. Kumpikin ovat kuitenkin ihan kelpo vahvareita, varsinkin hintaansa nähden.
Pertsa
10.07.2003 15:26:38
Ai niin, Bluesmies, ootkos jo päässyt kokeilemaan sitä Delta Bluesia?
Bluesmies
10.07.2003 16:08:15 (muokattu 10.07.2003 17:24:19)
Ai niin, Bluesmies, ootkos jo päässyt kokeilemaan sitä Delta Bluesia?

En oo vielä, oon ollut pois maisemista. Oon kirjottanu sähköpostia ja se tänään vastas. Paljoko siitä kannattais pyytää?

Niin ja onko pertsa mahdollista saada ääninäytettä sun deltabluesista?
Kitara on tyhmä!!
Bluesmies
11.07.2003 13:01:08
Periaatteessa on mahdollista, kun mulla olisi käyttämätöntä kotisivutilaa käytettävissä. Tietty sähköpostillakin voisi lähettää. Eri asia taas on, että ehtiikö/viitsiikö alkaa äänittelemään mitään, kun mitään valmiita klippejä ei nyt ole. Jos kauhea inspiraatio iskee, niin eihän sitä tiedä. En lupaa mitään. Katsotaan...

Come on!!! Laita nyt jotakin vaikka ihan pariks päiväks sun kotisivuille ja pikaviestillä osote niin käyn lataamassa. Ei tartte olla mitään järkeviä klippejä, kunhan vain sitä soundia vähän saisi kuultua. Eli jotain cleani ja säröräpellystä.
Kitara on tyhmä!!
J-R
15.07.2003 00:50:28

Come on!!! Laita nyt jotakin vaikka ihan pariks päiväks sun kotisivuille ja pikaviestillä osote niin käyn lataamassa. Ei tartte olla mitään järkeviä klippejä, kunhan vain sitä soundia vähän saisi kuultua. Eli jotain cleani ja säröräpellystä.

Nonni. Tossa on pari räpellystä. Kitara on jenkkistrato, 60's model. Vaffari DeltaBlues 2x10. Soolossa vahvistimen drivekanava jota ajaa lisäkurtulle MXR:n Micro Amp. Wahi on Ibanezin WH10.

Tremolonäytteessä on vahvistimen drivekanava maltillisella gainilla sekä mausteena tremoloa.

http://koti.welho.com/jrintan2/
Jucciz
15.07.2003 08:04:49
Oikein hyvän kuuloista soitantaa. Tulee ihan oma Classic 50 mieleen. En malta odottaa, että pääsen heittämään soundiklippejä nettiin. :)
dsp drv
15.07.2003 08:43:05
Classicissa ja DB:ssä siis on sama etuaste (niille, jotka eivät sitä tienneet).

Eikös noissa ollut myös sama pääteastekkin ??
Pertsa
15.07.2003 15:25:38
Eikös noissa ollut myös sama pääteastekkin ??

Kyllä vaan on.
carlos
15.07.2003 23:56:17
Ei huomaa, onko säröä? Vaikka siinä on erikseen särökanava. No huh huh... kyllä mä ennemmin sanoisin, että se oli paskana.

mitäs sitte kyselet?? :D
Socialite
16.07.2003 10:54:09
Kyllä siitä minun mielestäni sitä säröä löytyy yllättävän reilusti. Kompuralla sais varmaan vielä tiukempaa säröä...
Ajattelin käydä tänään testaamassa classic 30:stä omalla kitaralla ja jos olen tyydytetty niin kaupat tulee.
Blues power!
superfly
16.07.2003 11:10:46
Kyllä siitä minun mielestäni sitä säröä löytyy yllättävän reilusti. Kompuralla sais varmaan vielä tiukempaa säröä...
Ajattelin käydä tänään testaamassa classic 30:stä omalla kitaralla ja jos olen tyydytetty niin kaupat tulee.

Liity joukkoon iloiseen....
Harppu on alaston piano
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)