Mrezzye 23.11.2005 08:16:04 | |
---|
Kävin tyyppaamassa eilen sitä Custom-Shopin Wolfgangia ja pakko todeta, että vaikka siinä hyvät puolensa, niin oli siinä myös huonoja, joista mainittakoon liian kapea kaula (ei siis liian ohut, vaan otelaudan reunasta toiseen) ja pelkästään alaspäin toimiva Floikka. Jollekin toisellehan (esim. VanHalenille) nämäkin toki voivat olla plussaa, mutta minä en ehkä osaisi tuollaisella soittaa (enkä oikeastaan kyllä minkäänlaisella kitaralla). |
koponen 23.11.2005 09:39:46 | |
---|
Kävin tyyppaamassa eilen sitä Custom-Shopin Wolfgangia ja pakko todeta, että vaikka siinä hyvät puolensa, niin oli siinä myös huonoja, joista mainittakoon liian kapea kaula (ei siis liian ohut, vaan otelaudan reunasta toiseen) ja pelkästään alaspäin toimiva Floikka. Jollekin toisellehan (esim. VanHalenille) nämäkin toki voivat olla plussaa, mutta minä en ehkä osaisi tuollaisella soittaa (enkä oikeastaan kyllä minkäänlaisella kitaralla). Wolfgangissa on ihan "normaali" kaula, eli ei ohut eikä paksu, ei litteä eikä lattea. Radius 15", skaala 25½ ja 22 jumbonauhaa. Floikan saa myös kelluvaksi jos haluaa. Mutta jos ei maailman parhaasta kitarasta tykkää niin eihän siinä sitten hittojakaan. ;) Call it what you wanna call it, I'm a fucking gear-a-holic... |
Mrezzye 23.11.2005 09:46:26 | |
---|
Wolfgangissa on ihan "normaali" kaula, eli ei ohut eikä paksu, ei litteä eikä lattea. Radius 15", skaala 25½ ja 22 jumbonauhaa. Floikan saa myös kelluvaksi jos haluaa. Mutta jos ei maailman parhaasta kitarasta tykkää niin eihän siinä sitten hittojakaan. ;) Tollo! Kun en juuri puhunut siitä paksuudesta, vaan leveydestä! E-kielet on liian lähellä laitoja jne. Mites sie sen tallan laitat kellumaan? Meinaatko jyrsiä sitä bodya vai laittaa sen tallan "etunojaan"? Eikä se oo maailman paras, nii! Oon paljon paremmalla soittanu ja yhden omistankin, ettäs tiedätte! Turha tulla mulle kuule ollenkaan viisastelemaan ;) |
Pnctocn 23.11.2005 15:13:51 | |
---|
Mites sie sen tallan laitat kellumaan? Meinaatko jyrsiä sitä bodya vai laittaa sen tallan "etunojaan"? tallan saa kellumaan kun ei irrota sitä kitarasta ja heittää kitaran jokeen ;) "Kaikki musiikki on paskaa, paitsi hevi ja metalli - ja ne vasta paskaa onkin" |
koponen 23.11.2005 19:37:28 | |
---|
Tollo! Kun en juuri puhunut siitä paksuudesta, vaan leveydestä! E-kielet on liian lähellä laitoja jne. Mites sie sen tallan laitat kellumaan? Meinaatko jyrsiä sitä bodya vai laittaa sen tallan "etunojaan"? Eikä se oo maailman paras, nii! Oon paljon paremmalla soittanu ja yhden omistankin, ettäs tiedätte! Turha tulla mulle kuule ollenkaan viisastelemaan ;) Oletko syönyt ärrinmurrinmuroja aamiaiseksi vai etkö vain muuten osaa käyttäytyä ihmisiksi? Call it what you wanna call it, I'm a fucking gear-a-holic... |
J_Mantyla 23.11.2005 22:47:10 | |
---|
Vastuunsiirrolla onnistuu käsienpesu alta aikayksikön |
Mrezzye 23.11.2005 23:00:05 | |
---|
Oletko syönyt ärrinmurrinmuroja aamiaiseksi vai etkö vain muuten osaa käyttäytyä ihmisiksi? Virne nuamassa tuon kirjoitin, sori jos ei ollut luettavissa ;) |
Morse Code 24.11.2005 01:02:42 | |
---|
Vähän off-topic, mutta millainenkohan myyntimenestys on ollut se Eddien uusi Charvel-malli. Tai eihän se enää mikään uusi ole, mutta silti.. Today is a gift ; that's why it's called the present |
Luulisin ettei hirveetä buumia ole saanut aikaan. EVH Art on periaatteessa strato basswood-rungolla ja Eddien speksaamilla mikeillä, eikä niissä ole rakenteen puolesta mitään uutta verrattuna nyt vaikka EBMM EVH & Wolfgangiin. Jenkeissä noiden hinnat on alun jälkeen pudonneet jonkin verran, kertonee myynnistä jotain. Onhan ne "made in USA", mutta kumminkin. Custon Shopin 100 kappaleen sarja on sitten eri asia. Eddien viime kiertueella käyttämät signeeratut yksilöt myytiin eBayn kautta, ja tommosia 10.000 USD hintoja niistä maksettiin ... Vastuunsiirrolla onnistuu käsienpesu alta aikayksikön |
kilkka 02.12.2005 00:05:06 | |
---|
kun olis tollasia summia... Rock |
Deranged 02.12.2005 09:43:53 | |
---|
Yhden yksilön perusteella (akustisesti kokeiltuna) OLP:n axis oli aivan kelpo kitara ja hintalaatusuhteeltaan vallan mainio. Pari asiaa tökkivät aikanaan omassa yksilössäni: virittimet olivat suoraan sanottuna huonot ja talla oli lepsun oloinen. mikäli mikit ovat kuraa Tuossa eivät edes ole. Mikit ovat suht hyvät, mutta runkosoundi ei ole lähelläkään USA Wolffin syvää resonoivaa jyrinää. Eli tiivistettynä: OLP on ihan jees, mutta ei sitä pidä mennä aidon korvikkeeksi hankkimaan. Kaveriksi ehkä, muttei korvikkeeksi. Eron kuulee säröllä voimasointuja piiskatessa selkeimmin. Valitettavasti edes Wolfgangin Korea-versio ei jyrää kuin USA:n esikuvansa. |
app 02.12.2005 14:19:14 | |
---|
Juu eli onko kyseistä kitaraa mahdollisesti myynnissä jossakin.. Olen etsinyt tuloksetta. Mistä päin voisi mahdollisesti löytyä? Kannattais kysäistä Ylivieskan Kärkkäiseltä. Uskomattomalta kyllä kuulostaa mutta niillä on jonkin verran musiikkivehkeitä myynnissä. Ostin sieltä viime keväänä "poistomyyntihintaan" 5150 nupin ja kaapin ja silloin puhelivat, että niillä ois varastossa EVH-kitaroita vielä muutama jäljellä jos jotakin kiinnostaa. Kannattaa soittaa sinne suoraan ja kysäistä. Itse sain alle Thomann-hintojen nupin ja kaapin, joten hintakin on varmaan ihan kohdallaan jos vielä löytyy. |
sipelius 02.12.2005 15:08:11 | |
---|
kärkkäisellä ylivieskassa oli kesällä kymmenkunta.Tiukka hinta oli 489€. Olivat ostaneet koko loppuvaraston tehtaalta. |
kilkka 02.12.2005 16:25:03 | |
---|
Siis todella niitä USA malleja? Rock |
J_Mantyla 02.12.2005 16:45:32 | |
---|
Ovat Quilt Top Specialeja, eli korealaisia. Soitin ja varmistin, sillä jos olisivat olleet USA-Specialeja olisin ostanut ne kaikki tohon 499 EUR hintaan ... Vastuunsiirrolla onnistuu käsienpesu alta aikayksikön |