Aihe: gibson melody maker
1
Jackie
23.11.2005 23:00:24 (muokattu 23.11.2005 23:02:10)
Kakkoskysymykseen että, kyllä tehdään. Huonompi juttu että ainostaan custom shopin toimesta ja hintaa niillä on jotain 2200-2500 euroa.

EDIT: http://www.gibsoncustom.com/flash/products/lespauls/list.html
When I woke up, mom and dad are rolling on the couch. Rolling numbers, rock and rolling, got my Kiss records out.
fox
23.11.2005 23:22:15

elikkäs tommonen tekis mieli hommata onko jollain käytännön kokemuksia ko. vehkeestä? kiitoksia.. ja semmonen vielä että valmistetaanko les paul special single cutteja vielä? vai oliko se junior malli..

Kyllähän Melodymeikkereitä olen nähny..eiköpä Kitarapajalla oo yks edelleen, on ainakin ollu..
Tasakantisia LP Specialeja oon nähny yhden DC:n ja sitte meidän kitaristilla on soitinrakentajan tekemä singlecut-näköispainos P-90:lla.. Toki niitäkin on Suomessaki liikkunut, mutta ei ole sattunu kohdalle osumaan.
DC Standard Plussa asuu meillä. Mutta se ei oo tasakantinen, joten aivan erimoinen kitara.
welcome to the twilight zone "A fox is a wolf who sends flowers."
Jake.e
08.01.2006 10:39:13
osta eBaysta joku vähän ikää kerännyt makeri :P.
Hirveen hienoja kitaroita mun mielestä nuo "double cut" melody makerit.
..::Onko sulla tulta? -Hei beibi mä olen tulta::..
Hannu H.
08.01.2006 11:19:32

Custom Soundsilla on kans yksi yksmikkinen melody makeri dc.
http://www.custom-sounds.com/epages … 542741d94dcd01061b+EN/products/1816
Päiväduuni on vain harrastus jolla kustannetaan se oikea työ.
leroysmith
08.01.2006 13:27:35
joo täytyy pitää mielessä mut makerin hankinta on nyt vähän jäissä kun hommasin just uuden straton itelleni mut täytyy kattella keväällä uudestaan jos semmosen jostain löytäis.
"The second day is always better than the first" -billy joe armstrong
kivi
08.01.2006 13:56:09 (muokattu 08.01.2006 14:00:26)
elikkäs tommonen tekis mieli hommata onko jollain käytännön kokemuksia ko. vehkeestä? kiitoksia.. ja semmonen vielä että valmistetaanko les paul special single cutteja vielä? vai oliko se junior malli..

No, mulla on molemmat kysymäsi kitarat ja hyvin toimii. Special Singlecutteja valmistetaan varmasti edelleen, taitaapa olla sekä Bob Marley -rastavärein että tavallisena, hinta on 'alle tonnin' luokkaa.

Melody Makeria taas on tehty vaikka millaisena. Ekat MM:t tais olla sellaisia ylileveän (tai typistetyn) SG:n näköisiä doublecutteja, sitten oli singlecutit yksimikkisinä, ja sitten tää huippumalli, kaksimikkinen vähän gretsch-pingviinin mallinen doublecut, jollainen on mm mulla täysikokoisena ja Little Mary Mixup -kitaristi Kikke Heikkisellä sellaisena 3/4-kokoisena, molemmat mallit ovat samannäköisiä, koko vain vaihtuu. Kuuluisimpia MM:llä soittajia taitaa olla Joan Jett, jonka arsenaalissa on ainakin kaikkia mahdollisia doublecut-MM:itä.

MM:n yksikelaiset muovikuorimikit, joissa lukee kaunokirjoituksella Gibson, ovat todella hienosointiset ja loistavat mikit, kunhan malttaa aina studiossa hakea hurinatonta asentoa tavallista pidempään.

PS. Myös Epiphone valmisti 60-luvulla yksimikkistä doublecut Melody Makeria. Sellaisen voi saada hyvinkin edullisesti, ja kyseessä on hyvä kitara, joskaan mikki ei ole ihan yhtä hyvä kuin Gibsonin vastaava, ja kannattaa vaihtaa P90:een jos sielu sietää.
Kätyrien 2. helmikuuta ilmestyvän levyn studiopäiväkirja on nyt netissä! Lue ja hämmenny!
Siirry studiopäiväkirjaan.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)