Aihe: Aria / Aria pro II - kitaroiden teksti lavassa
1
Jehu
23.11.2005 18:33:47 (muokattu 23.11.2005 21:24:22)
Tietoa huutaa ihmismieli!

Kysymys kuuluu yksinkertaisesti:

Mikä ero on Aria ja Aria Pro II - kitaroilla, ja onko joissain uudemmissa Aria-malleissa kuitenkin lavassa kaunokirjoitteinen teksti Aria Pro II?
Olen mahdollisesti ostamassa kitaraa joka vaikuttaisi tämännäköiseltä Arialta

http://images.misupply.com/products/full/Aria/PE_STD.jpg

Mutta lavassa on Aria pro II?

http://i21.photobucket.com/albums/b254/JehuPerkele/Pics/ARIAPRO.jpg

Jälkimmäisenä siis kitara, jota olen ostamassa.

WTF??
Bring me my kebab.
fox
23.11.2005 18:38:28

Mutta lavassa on Aria pro II?

Käy tuolla kattelemassa... http://www.therathole.org/guitars/models/models.html 8)
welcome to the twilight zone "A fox is a wolf who sends flowers."
Jehu
23.11.2005 18:41:29
Käy tuolla kattelemassa...

Kaikki on koluttu.
Bring me my kebab.
fox
23.11.2005 19:20:45

Kaikki on koluttu.

Eikä tullu selvyyttä? Joka tapauksessa, ei tuost oikeen ole sen parempaa tietoo mullakaan, jotenkin tuntus että niminä lavassa Aria ja Aria Diamond on vanhempia, nuo uudemmat on sitte Aria Pro II:sia.. Meidän komppikitaristi-laulajalla on neckthru Aria 500 jossa kyl on lapatekstinä Aria Pro II..
welcome to the twilight zone "A fox is a wolf who sends flowers."
Jani The Rock
23.11.2005 21:36:29

Tuo on, Mäkrö, todella hieno kitara.

Koskas Arioista nyt tuli Aria Proo Kakkosia... Olisko ollut -78? En muista. Ns. pelkällä Aria-merkillä tehtiin muistaakseni akustisia kitaroita tuonkin jälkeen.

Ei 80 - 00 valmistettuja Arioita oikein voi halvoiksi yleistää... Olihan siellä seassa PE -sarjan erikoismalleja ja muita. Joissakin oli DiMarzion mikkejäkin vakiona etc. Vuonna 1987 (vai oliko se -88, enhän minä lahoaivo muista) tuotanto siirrettiin sitten Koreaan.
Cheap tequila and too much Seconal, but I`m still alive and well! * Bella Italia #1 * MegaMan Club #002 - Quiff Man * ASHC #1
Tympee Huttunen
23.11.2005 21:43:57
Tuo on, Mäkrö, todella hieno kitara.

Koskas Arioista nyt tuli Aria Proo Kakkosia... Olisko ollut -78? En muista. Ns. pelkällä Aria-merkillä tehtiin muistaakseni akustisia kitaroita tuonkin jälkeen.

Ei 80 - 00 valmistettuja Arioita oikein voi halvoiksi yleistää... Olihan siellä seassa PE -sarjan erikoismalleja ja muita. Joissakin oli DiMarzion mikkejäkin vakiona etc. Vuonna 1987 (vai oliko se -88, enhän minä lahoaivo muista) tuotanto siirrettiin sitten Koreaan.

Kiitos kehuista! Tosiaan, mulla ei muistikuvat jutusta ole niin tarkkoja. Hyvä, että jollain toimii pääkoppa paremmin:)
Minä Mikä sua vaivaa Mauri? Onko sulla tauti?
okoranta
23.11.2005 21:47:53

Mulla on vahva epäilys, että tuo keppi olisi Aria Pro II PE-Standard vuodelta 86 tai 87 , mutta mistään ei netistä löydu ilmaiseksi luettavaa Aria Pro II katalogia vuodesta 86 eteenpäin..(yhdeltä sivulta löysin maksullisen)...
Kalm
23.11.2005 22:14:48
..Koskas Arioista nyt tuli Aria Proo Kakkosia... Olisko ollut -78? En muista. Ns. pelkällä Aria-merkillä tehtiin muistaakseni akustisia kitaroita tuonkin jälkeen.
...

"The Aria brand name was changed to Aria Pro II in late 1975, though this has been used primarily (but not exclusively) for electric guitars. All guitars were made in Japan until 1988, when production of less expensive models was switched to Korea. In the mid-1990s a few models were made in the United States." http://www.ariausa.com/archives/intro.html

Ja PE sarjasta löytyy tavaraa halpislinjasta aina tuonne suht' miehekkäisiin lukemiin. Esim. PE-120R "suggested retail price" $2500.
http://www.ariausa.com/series/PE120R/pe120r.html

(Näyttäisi ameriikan puolella olevan vielä käytössä tuo pelkkä Aria logo?)
Can't stand no longer - Ei seiso ilman lonkeroa
Jehu
24.11.2005 00:41:36 (muokattu 24.11.2005 00:41:47)
Joku Jenkkiläinen kurko meinaili et sen melkein täytyy olla Aria Pro II PE-STANDARD, mutta vaihdetuilla mikeillä. Noi mikrofonit tuossa kyllä hämää melkein eniten.
Aria Pro II PE-kitaroissa on katalogien mukaan yleensä vähän eri mallin humpparit.
Bring me my kebab.
Ippei
24.11.2005 14:13:07
Hei!

Yleisesti ottaen nuo Aria Pro II:et joissa on kukka lavassa, ovat Korean ihmeitä.
Totta tosiaan, -88 siirrettiin Aria Pro II -kitaroiden tuotanto Koreaan ja useimmissa
näissä Korean kitaroissa on tuollainen kukka/lintu/muu merkki siinä lavassa.

Ne Korean Aria Pro II:et tunnistaa yleensä myös siitä että mikeissä lukee Aria Pro II.
Itse kun olen näitä Aria Pro II:sia tutkinut, niin yleensä niissä Korean peleissä on
mikeissä tuo rimpsu lukenut.

Hyvissä hinnoissahan ne vanhat Matsumokun tehtaan kepit aikoinaan olivat,
kun vain saisikin käsiin jonkun vanhan Aria Pro II:en niiltä hyviltä ajoilta.
(Kitaran, bassoja on jo kaksi kappaletta nurkissa.)

Mutta, mukavaa päivänjatkoa, terveisin:

Ippei

PS. Sanat toistuvat, mutta väliäkös tuolla.
lintus
26.01.2006 22:12:16
Hmm. Mitä jos ei ole mitään kukkia tai lintuja ja mikeissä lukee Aria? ( kts. kuva http://www.superostis.net/tuotekuvat/kitarat/big_ariapro2_1k0.jpg )
Ippei
26.01.2006 22:50:09
Hei!

Yleensä noissa Arioissa joissa mikeissä lukee Aria ovat niitä Korean tekeleitä.
Kannattaa tosiaan vilkaista www.matsumoku.org
Sieltä löytyy galleriat, katalogit ym. joista voi olla apua.
Kuvan perusteella uskallan kyllä väittää korealaiseksi tuota valkoista superstrattia.

Ei muuta tältä erää, hyvää yötä!
Liquid Max
29.01.2006 16:52:26
Onkos muuten kenelläkään Aria Pro II Rs. Wildcat-mallista kitaraa? Enpäs ole ikänäni törmännyt muihin yksilöihin ku tähän omaani. Se on ilmeisesti peräisin jostain 80-luvun alusta. On komea ja toimiva hevikeppi! :)
Korkea otsa ja takatukka on in!
Ippei
29.01.2006 21:15:06
Hei!

Jotenkin muistelen että pahamaineisessa Ahon Soittimessa, vai mikä se ärsyttävä
musiikkikauppa Tampereella olikaan, oli joskus kauan aikaa sitten Aria Pro II
Wildcat. Varmaksi en mene sanomaan, mutta tyytyväinen voit kyllä olla varmasti
siihen Wildcattiin!

Tältä erää ei muuta. Kyllä kelpaisi minullekin tuollainen Wildcat tai joku muukin
Aria Pro II, ottaen vain huomioon että se on niitä Matsumokun tehtaan kitaroita ...
Täytynee pitää silmät auki.

- Ippei

PS. Jos jollakulla on hyviä kokemuksia tuosta Ahon Soittimesta, niin älkää
pahastuko. Itse en vain ole koskaan saanut miellyttävää palvelua ko. liikkeessä.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)