arvid70 23.11.2005 20:09:06 | |
---|
eli oon nyt öbout pari vuatta skulannu ja mikä saatana siinä on et toi H ja tietty C ja D kaikkiniin vitun vaikee saada nua nakit päällekkäin ne 3siis saatana et kyrpii ja jokapäivä kapulakädessä rupee ottaan pattiin, jos otan vaan 2:lla ja taitan sormia ei soi puhtaasti tai ala E soi väärin Oonko todellakin ainut joka on näin savu, tiedän et sen H esim voi ottaa vaik 7nauhalta, mutta jos ei muuten sovi biisin luonteeseen se homma, noh yhtäkaikki oli pakko saada avautua, jos jollain ois vinkkejä treenaamiseen tai jotain Kun nyt ei vaan huvita panna takanpuiksi moita kitaroita, ainakaan vielä. KAUPPIAAN PUHETTA!! |
Fortune 23.11.2005 20:13:33 | |
---|
Treeniä vain. Ota huomioon, että barresoinnuissa ei pidä puristaa väkisin, vaan pitää hakea sellainen rento käden asento, jossa on helpoin painaa. Jos nakit ovat sen verran suuret, että ei-barresointuna ei onnistu soinnun ottaminen, niin kannattaa miettiä kitaran vaihtoa sellaiseen, jossa otelaudalla on enemmän tilaa. Testaile kaupassa vaikkapa. Tokihan kitaran säädötkin voivat olla niin päin prinkkalaa, että ensimmäisiltä nauhoilta otetut barre-soinnut ovat yhtä tuskaa ja mahdottomiakin. Paha sanoa näin näkemättä ja kokeilematta. Look behind you, a three-necked guitar! |
arvid70 23.11.2005 20:21:56 | |
---|
Kyllä barrena nimenomaan yritän tota vääntää, mutta ku nua saatana 3muuta ei meinaa oikeen mahtua tai taittua päällekkäin, eikä mun nakitkaan ny niin isot oo pienimies =) KAUPPIAAN PUHETTA!! |
J.Hollström 23.11.2005 20:29:16 | |
---|
Kyllä barrena nimenomaan yritän tota vääntää, mutta ku nua saatana 3muuta ei meinaa oikeen mahtua tai taittua päällekkäin, eikä mun nakitkaan ny niin isot oo pienimies =) Jos haluut päästä helpommalla, niin ota ne kolme ääntä, johon yrität tunkea niitä kolmea sormea, kokonaan pikkurillillä. Tällöin tulee painettua kyllä myös sitä E-kieltä, mutta älä soita sitä. Koklaa niin hokaset. Jukka Hollström |
arvid70 23.11.2005 20:43:05 | |
---|
Jos haluut päästä helpommalla, niin ota ne kolme ääntä, johon yrität tunkea niitä kolmea sormea, kokonaan pikkurillillä. Tällöin tulee painettua kyllä myös sitä E-kieltä, mutta älä soita sitä. Koklaa niin hokaset. Hienohomma, tai tolla nimettömällä pikkurillis ei oo oikeen voimaa hokasin. täytyy vaan oppia se ala E kans sit. mut periaattees tuntuu jotenki et tua vois jopa mul toimia. Hyvävinkki niitä just kaipailen täs. Thänks sulle KAUPPIAAN PUHETTA!! |
kokonaan pikkurillillä Nimettömällä saa kyllä ylä-e:nkin soimaan. Ja on kyllä aloittelijalle helpompikin. Edit: Just joo myöhästyin taas. "If you are flammable and have legs, you are never blocking a fire exit. You can write that down, and put a little dash in front of my name."
- Mitch Hedberg |
Jzci 23.11.2005 21:35:35 | |
---|
Jos haluut päästä helpommalla, niin ota ne kolme ääntä, johon yrität tunkea niitä kolmea sormea, kokonaan pikkurillillä. Tällöin tulee painettua kyllä myös sitä E-kieltä, mutta älä soita sitä. Koklaa niin hokaset. Näin minä tämän ongelman ratkaisin, tuo ylä E:kin tosin soi minulla kun väännän sitä pikkurilliä siitä nivelen kohdalta. Omaan melkoisen isot ja läskit sormet niin tuo kolmella sormella ottaminen ei ainakaan LP:n kaulalla onnistu vaikka toisella kädellä asettelisin nuo sormet paikoilleen. Tai H-duurin saa vielä otettua, C-duuri tuntuu jo hankalalta, ja C#-duuri on jo mahdottomuus. |
arvid70 23.11.2005 21:46:19 | |
---|
Näin minä tämän ongelman ratkaisin, tuo ylä E:kin tosin soi minulla kun väännän sitä pikkurilliä siitä nivelen kohdalta. Omaan melkoisen isot ja läskit sormet niin tuo kolmella sormella ottaminen ei ainakaan LP:n kaulalla onnistu vaikka toisella kädellä asettelisin nuo sormet paikoilleen. Tai H-duurin saa vielä otettua, C-duuri tuntuu jo hankalalta, ja C#-duuri on jo mahdottomuus. Samat on viat ja tunteet mulla, ei auta ku treenata tätä stailia nyt sitte, ja pikkurillin vahvuutta thänks tosiaan asiallisista vastauksista KAUPPIAAN PUHETTA!! |
NeonKnight 23.11.2005 21:52:43 | |
---|
Itsellä on kanssa "mukavan" isot sormet, mutta aikoinaan kun tuli rautalanka-bändissä kompattua, oli pakko osata soittaa noi barreet puhtaasti. Kyllä siitä, tuskan kanssa... |
Ville81 23.11.2005 22:14:40 | |
---|
Eipä sitä bassoääntä tartte tuossa soinnussa. Paina puolbarree neljännestä asemasta - siinä se. |
apenaattori 23.11.2005 22:17:51 (muokattu 24.11.2005 16:21:30) | |
---|
Jos haluut päästä helpommalla, niin ota ne kolme ääntä, johon yrität tunkea niitä kolmea sormea, kokonaan pikkurillillä. Tällöin tulee painettua kyllä myös sitä E-kieltä, mutta älä soita sitä. Koklaa niin hokaset. Kun minä tutustuin barreotteisiin, koitin juurikin ottaa A-kielen perussävelelle rakentuvat duurisoinnut sekä tuolla "nimetön painaa kaikkia"-tekniikalla sekä tunkemalla ne kolme muuta sormea siihen. Ongelmana oli, ettei nimetön meinannut taipua ja että niitä kolmea sormea oli aika hankala liutella kaulalla/asetella ne nopeasti kohdalleen. Niinpä tuskavääntämisen jälkeen nimetön alkaa pikkuhiljaa yhä helpommin taipua kielille. Tuolla tuskavääntämisellä en siis tarkoita, että pitäisi väkisin runnoa sitä nimetöntä! Aluksi vain ainakin minulle tuotti tuo nimettömän taivuttelu ongelmia. "The harder you try the dumber you look." |
Lesko 24.11.2005 10:54:09 | |
---|
Aluksi vain ainakin minulle tuotti tuo nimettömän taivuttelu ongelmia. Kai aluksi kaikkituollaise tuottaa ongelmia. Aina kun et soita kitaraa ja kätesi on toimettomana niin kannattaa taivutella sitä nimetöntä, eli painelet peukaloa vasten sitä, kyllä se siitä alkaa muotoutumaan. Itse en onneksi edes ole yrittänyt koskaan tunkea niitä kolmea sormea siihen yhteen väliin, tuntuu aika tunkkaselta jos nyt niitä alkais yrittämään. Ei perkele kyllä onnistu sitten millään... mutta jeh... "-Nemo est tam senex, qui se annum non putet posse vivere"
"-Nemo nisi mors"
"-Labitur occulte fallitque volatilis aetas"
"-Vade et fac tu similiter" |
Xizor 24.11.2005 11:27:57 | |
---|
Mulla ainakin toimii homma hyvin siten, että otan esim. B-duurin tälleen: E--x--- B--4---- G--4---- D--4---- A--2---- E--x---- Eli A=etusormi ja D,G,B = nimetön. Sitten toinen mitä käytän, jos tarvii hiukka "kirkkaampaa" versiota, on: E--2--- B--4---- G--4---- D--4---- A--x---- E--x---- Ja tässä taas D=keskisormi, G=nimetön, B=pikkusormi ja E=etusormi. (Ja paksun E:n demppaa peukalolla ja A:n keskisormen kärjellä) |
wrshredder 24.11.2005 12:57:05 | |
---|
Juu ,ei mullakaan kaikki otteet täysin puhtaasti soi. ei vaikka painais iha täysiä. sit pitää vaan yrittää vaihtaa barresormen asentoa/tsempata/harjotella., klassisissa kitaroissa huomasin ainakin ,että laadukkaimmista kitaroista saa helpommin puhtaita otteita. ei tartte niin paljon voimaa. Romantikkoitkijät#23
Soundi lähtee käsistä |
laite 24.11.2005 15:20:21 | |
---|
Reeniä! Ainakin meikäläisellä helpottaa kun nostaa kitaran ylemmäs polvien korkeudelta, jolloin saa käden paremmin. Mutta ei tästä varmaan ollut kysymys? Oikeesti olen 15-vuotias pissis, ja kuuntelen räpätsyy. R.I.P. Gösta Sundqvist, 15.8.2003. Eksentrikko, humoristi ja nero. |
Keke Urlaub 24.11.2005 16:58:24 | |
---|
Näin mä vedän: e-2- etusormi h-4- pikkurilli g-4- nimetön d-4- keskari a-2- etusormi e(2)- Eli "oikein". Kyllä se menee, treeniä vaan. Sormet on mulla niinkuin nippu kyrpiä, ja hyvin sujuu. Ton läski-e-kielen otan joskus matkaan, varsinkin säröllä, jos haetaan sellasta mahtipontista vallia. Silloin voi tosin soittaa saman powersointuna, eli jättää nuo h- ja e-kielet pois. Knowledge is a deadly friend when no one sets the rules /
The fate of all mankind I see is in the hands of fools. | |
arvid70 24.11.2005 19:14:54 | |
---|
Voi kiitos olipa tullu taas paljo palutetta ja asiallista sellasta, nyt painunkin kehumaan meitä kaikkia yleistä palstalla. Kiitos nyt ruvetaan taivutteleen =) KAUPPIAAN PUHETTA!! |
Piraatti 27.11.2005 20:20:26 | |
---|
Itse olen ainakin heti alusta asti tottunut ottamaan otteen juuri tuolla "jokasormitekniikalla", eli ei mitään nimetön tai pikkurilli tekniikkaa :) Tavallaan ymmärrän niitä, jotka eivät siihen pysty, jos on esim isot sormet tms, mutta tuntuu silti hassulta, kun ite on niin tottunut siihen :) Ja vielä varmistaakseni, että puhun samasta asiasta, otin lyhyen videon siitä, mitä tarkoitan: http://www.bigmooseband.com/barre.avi Niin ja voi noita nopeastikin soittaa. Tarkoitus oli vaan näyttää se sormitus :D Ei näitä |
mullet3000 28.11.2005 10:34:14 (muokattu 28.11.2005 10:56:07) | |
---|
Mä soitan ton H-barren etusormel ja nimettömäl. Eipä oo tullu mieleen kokeilla pikkurillillä. Ja tarpeeks ku on soittanu/treenannu ni rupee sormet taipuu aika helposti ja saa puhtaan soundin niin 20 vuotta vanhasta nailonkielisestä Landolasta ku Les Paulista A otteen -0- -2- -2- -2- -0- -x- otan pelkäl keskisormel. Nopeuttaa soittoo ku ei tarvii rupee asettelee sormia. Edit: Tulipa näin jälkikäteen mieleeni, et kannattaa kokeilla missä kulmassa sitä pikkurilliä/nimetöntä pitää otelaudan suhteen. Ittelläni se ei oo täydet 90 astetta. - freesi aamukeesi - |
Lesko 28.11.2005 11:14:55 | |
---|
Ite otan A:n etusormella niin voi käyttää keskisormea, nimetöntä ja pikkurilliä sitten kaikkeen muuhun "kikkailuun". Huomasin äsken että sellaisissa sointuralleissa otan A:n joskus myös nimettömällä... Jea Rock! "-Nemo est tam senex, qui se annum non putet posse vivere"
"-Nemo nisi mors"
"-Labitur occulte fallitque volatilis aetas"
"-Vade et fac tu similiter" |