Muusikoiden.net
19.04.2024
 

Kitarat: soittaminen »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Maidenin vaikeat soolot/kappaleet
1 2 3 4 5 6 7 8
Rokkariarvid
09.07.2003 09:55:40
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

No kun tuossa alhaalla oli "Maidenin helpot soolot", niin ajattelin sitten laittaa uuden topicin "Maidenin vaikeat soolot ja kappaleet.
 
Yksi kipale, jossa minusta vaikea kitarasoolo:
 
Wickerman
 
syö jo perse!
Arry
09.07.2003 23:30:08
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Taitavatpa ne Dave Murrayn hurjat hammer-on/pull-off-lirutukset olla niitä vaikeimpia. Mitäs niitä olisi hyviä esimerkkejä, Fear Of The Dark (toinen soolo), The Number Of The Beast (eka soolo), Flight Of Icarus (eka soolo). Myös Janickilla on joitain vaikeita juttuja. Itse opettelen aina tosin biiseistä Adrianin osuudet, ne kun ovat omalle tekniikalle ja tyylille juuri sopivia.
 
You have to be happy with what you have to be happy with.
Cletus Awreetus
09.07.2003 23:49:30
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jotkut Daven sooloista A Real Live One -levyllä sisältää aika pahoja tilukuvioita. Ei varmaan ole samoja kuvioita toista kertaa vetänyt, sen verran hauskoilta näyttävät.
 
Tosimiehet tiluttavat, ja paljon!!
Rokkariarvid
10.07.2003 10:47:30
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Taitavatpa ne Dave Murrayn hurjat hammer-on/pull-off-lirutukset olla niitä vaikeimpia. Mitäs niitä olisi hyviä esimerkkejä, Fear Of The Dark (toinen soolo), The Number Of The Beast (eka soolo), Flight Of Icarus (eka soolo).
 
Minulle taas nuo murrayn hammer-on/pull-off-jutut ovat helpompia... Itekin osaan tilukikkailussa omasta mielestä paremmin noita hammer-on/pull-off-juttuja. Nyt oon ruennu treenaamaan enemmän puhdasta pickausta.
 
syö jo perse!
Mutilator
10.07.2003 19:27:44
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jaa, muistaakseni Seventh Son Of A Seventh Son-lätyllä on vaikeita liidejä. Maiden England-VHS on pakkohankinta kaikille faneille! Taitaa olla paras äijien video, parhaalla kokoonpanolla.
 
"Only sick music makes money today", Friedrich Nietzsche
Tanu
10.07.2003 20:59:30
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Juu, eivätköhän ne Dave Murrayn jutut niitä nopeimpia ole. Tosin eräässä nuottikirjassa oli merkitty Gersille muutamia sweeppauksia. Minun käsittääkseni kuitenkin Murray on se nopea tap/hammeron/pulloff-kaveri ja Smith on melodisempi (ja käyttää pirun usein E-bluesskaalaa). 90-luvun levyillä taas Gers tuntuu olevan se nopea ja teknistä osaamista eniten vilautteleva kaveri.
 
Vaikeita biisejä Maidenilla ei minusta varsinaisesti ole, vaan lähinnä jokaisessa biisissä törmää muutamaan hankalampaan riffiin tai soolonpätkään. Aces Highn verse esimerkiksi saa minulla käden kramppaamaan, mutta muuten menee suht vaivattomasti koko biisi.
 
Mitään kokonaan vaikeaa biisiä en nyt muista. Mutta toisaalta, kun biisin on oppinut, se ei enää tunnu niin vaikealta. Pitäisi siis arpoa joku kipale, jonka tabloihin ei ole vielä tutustunut..
 
Se siitä sitten. Saatanan tylsä peruspeelo.
kalkkuna
10.07.2003 22:04:01
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Murray on se nopea tap/hammeron/pulloff-kaveri
 
Sano maidenin biisi missä on täppiä, niin olet mun kaveri.
 
Tanu
10.07.2003 23:06:19
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Sano maidenin biisi missä on täppiä, niin olet mun kaveri.
 
Children Of The Damned ja taisi olla myös Holy Smoken kakkossoolo. Ja olikohan se Sign Of The Cross vai Hallowed Be Thy Name, jossa ainakin Rock In Rio-DVD:llä oli täppiä. Ja siinä ne taisivat ollakin kaikki. Ei siis mitenkään paljon, mutta 100% Murrayn käsialaa.
 
Se siitä sitten. Saatanan tylsä peruspeelo.
Fadead
10.07.2003 23:27:00
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Eikös Hallowed be thy namen toinen soolo ole Smithin käsialaa ja eikös siinä ole täppäystä.
 
A Tout Le Monde
kalkkuna
11.07.2003 01:27:01
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ei siis mitenkään paljon, mutta 100% Murrayn käsialaa.
 
Niin joo...
Tuossa live after deathilla on santcuarylla tap (huom 1 tap!)
adrianilla.
 
Tinmo
11.07.2003 16:18:34
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Eikös Hallowed be thy namen toinen soolo ole Smithin käsialaa ja eikös siinä ole täppäystä.
 
Kyllä
 
Tekevälle sattuu ja varovaisella ei oo hauskaa
Michi
11.07.2003 16:21:59
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Sano maidenin biisi missä on täppiä, niin olet mun kaveri.
 
Caught Somewhere In Time, Moonchild nyt ainakin.
 
-Up The Irons!-
PoLFus
11.07.2003 20:06:20
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Sano maidenin biisi missä on täppiä, niin olet mun kaveri.
 
sign of the cross
 
~ jokainen zänssi on mahdollisuus ~
ed
11.07.2003 20:29:11
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Sano maidenin biisi missä on täppiä, niin olet mun kaveri.
 
Seventh son of a seventh son, Daven toinen soolo.Tuossa biisissä menee muuten jonkun aikaa opetellessa.Mutta kyllähän kaikki Maidenin biisit suhteellisen helppoja on.
 
Rokkariarvid
11.07.2003 22:32:04
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Joo kyllä joissakin myös murrayn lisäksi smith käyttää täppiä. Tuo sanottiin jo mutta eikaise nyt haittaa.
 
syö jo perse!
kimurantti1
13.07.2003 19:12:29
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Onhan Murray kyllä aika fakiiri niitten hammereiden ja pulloffiensa kanssa.
Janickilla on kyllä aika vaikeita juttuja, ainakin Fear Of The Darkilla. Kun jotkut kohdat kuulostaa ekalla kuuntelulla aivan pelkältä räpellykseltä, mutta sitten keikkoija katsoessa huomaa, että se soittaa ne aina samalla tavalla.
 
kunnasja
16.07.2003 14:25:49
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Sign of the Cross on ihan sopivan vaikea muistettava kaikkine jakoine ja sooloineen...
 
Visit http://www.helionprog.com
TheEvilOne
16.07.2003 14:33:05
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Murray = legatotilumies
Smith = melodinen blues-skaalarevittelijä
Gers = ihme jätkä
 
BTW en kirjoittanut tätä pilkatakseni maidenin äijiä.
 
kede
19.07.2003 18:19:24
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Fear of the darkin soolojen viimeinen osa kuulostaa kyllä itselleni aika kahelilta. Sellaista legato-hammer-po-tilua, hieman kiihtyvää sellaista. Hienointa tilua mitä onkaan - mun mielestä.
 
Rokkariarvid
19.07.2003 20:04:14
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Fear of the darkin soolojen viimeinen osa kuulostaa kyllä itselleni aika kahelilta. Sellaista legato-hammer-po-tilua, hieman kiihtyvää sellaista. Hienointa tilua mitä onkaan - mun mielestä.
 
Tarkoitatko sitä Murrayn sooloa? Tai sitä soolon loppua?
Minun mielestä se soolon loppu murraylla on siisti.
 
Keksiivätkohän ne maidenin ukot soolot omasta päässä studiossa kun äänittävät vai keksivätköhän he soolot etukäteen, mikä kuulostaisi aika kahelilta.
 
syö jo perse!
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3 4 5 6 7 8

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «