Aihe: Marshall vs. Engl
1 2
JCM
10.07.2003 19:55:02

A) ostanko jcm 800:sen? (n.400€)
B) säästänkö vielä vähän ja ostan Englin?(n.700€)
C) muita ehdotuksia samaan hintahaarukkaan?

Englistä ei itselläni ole kokemuksia, mutta jos metallia soitat niin suosittelisin Marsun tapauksessa kääntymään ennemmin 900 kuin 800 mallin puolelle. 900 on yleisesti ottaen heavympi kuin 800. Toki molemmat ovat käypiä vaihtoehtoja.
askomiko
10.07.2003 20:44:56
Jos hevi on tyyli, niin sanoisinpa että Engl. Niistä irtoaa niin ankaran brutaali pauke, ettei semmoista saa JCM:stä pedaalien kanssa. Särön määrässä pääsee vaikka ohi, jos pistää monta pedaalia, mutta se Englin tappohevin idea, kirves-soundi jää.. :) Testaa ehdottomasti Thunder ja screamer. Ja Savagegin jos näet. Ja testaa lujaa. Veikkaan että LoudEngl-experiencen jälkeen JCM unohtuu.. ;)
petevon
10.07.2003 20:58:47
Samaa mieltä Askomikon kaa. Ekan kerran kun kokeilin Engliä niin meinasin tippua tuolilta. Musamaailmassa oli ja nuppi tais olla screamer. Saman merkin kaappi vaikutti varmaan myös soundiin positiivisesti.
Kombo kuulosti sikana huonommalta.
Jormaz
10.07.2003 23:27:54
Fireball - ei mitenkään monipuolinen mutta vola ruuvattuna kovalle tuhoaa vaikka norsulauman. Eikä mitään purkkeja tartte. On mulla kyllä Zoom Tri Metal kun välillä on kiva vetää överiksi. Jonkun soolobuustipedaalin vois vielä ostaa.
Back to the 80's
noteride
11.07.2003 00:21:11
Engl!!! Ja vain siksi että se on parempi. Marsulla ei ole mitään jakoja ja molemmat olen omistanut.
Lauri666
11.07.2003 19:48:36
Olisi kyllä kiva kuulla näytteitä Screamer 50 Combosta. Ketään koittanut? Löytyykö mistää sampleja??

~Late~
I... feel the cold steel on my forehead. Like... binding pleasure of being dead.
askomiko
11.07.2003 20:49:43 (muokattu 11.07.2003 20:52:29)
Harmonycentralin amps forumilta kannattaa hakea. Löytyy varmaan aika monta. Mulla on pari tallessa. Aika brutaaleja.

No okei, yleisön pyynnöstä:

http://koti.mbnet.fi/~fisq/mp3/kitarademot/EnglScreamer.mp3
Lauri666
11.07.2003 21:32:56
Harmonycentralin amps forumilta kannattaa hakea. Löytyy varmaan aika monta. Mulla on pari tallessa. Aika brutaaleja.

Kiitosta!

~Late~
I... feel the cold steel on my forehead. Like... binding pleasure of being dead.
Hornanturska
11.07.2003 21:40:08

Aika Brutal... Kyllä taidan Engliin kallistua, vaikka talouteni kaatuukin...
...kyllä sakari kuosmanen yngwien voittaa...
MeatPie
12.07.2003 10:37:25

Tarkennuksena: eikös näytteessä ole kuitenkin Engl Screamer 50 nuppi 4x12 kaapin kanssa?

Itsekin tuollaisen combon aion tässä lähipäivinä Saksasta tilata, on sen verran houkutteleva.
Hanok
12.07.2003 20:25:28
Sanotaan näin että Marsun kanssa tarvitset säröpedaalin. Englin kanssa _et tarvitse_. Pitää huomata että se spedukin maksaa jotain, jos sen joudut erikseen hommaamaan.

Itse valitsisin ehdottomasti Englin.
OSTETAAN: SansAmp Classic, GT-2, Tri-A.C. tms. Tarjoa!
JuSu
15.07.2003 09:56:00 (muokattu 16.07.2003 09:58:48)
Sanotaan näin että Marsun kanssa tarvitset säröpedaalin. Englin kanssa _et tarvitse_. Pitää huomata että se spedukin maksaa jotain, jos sen joudut erikseen hommaamaan.

Itse valitsisin ehdottomasti Englin.

Jep jep.

Eilen oli töistä tullessa Screamer -combo kotiovella odottelemassa. Mitä nyt kotivolumeilla saattoi vähän pintaa raapaista, niin maukkaalta peliltä vaikuttaa. Oli mukavaa, kun EQ:ta sai väännellä melkein miten vaan, ja aina tuli mielenkiintoisia soundeja pihalle. Ei huonoja, vaan erilaisia.

Tänään sitten bändikämpälle testaamaan isommalla metelillä, veikkaanpa että löydän huonojakin soundeja... =) Kirjoittelen sitten lisää ajatuksiani.

JuSu
"One of the great advantages of being a male is, that eventually you get to be a dirty old man."
JuSu
16.07.2003 10:20:28
Kirjoittelen sitten lisää ajatuksiani.

Itse itseäni lainaten.

Tunnin - puolitoista räpelsin eilen illalla bändikämpän uumenissa Screamerin kimpussa. Ja löysin huonojakin soundeja... =)

Yleissoundi on erittäin läsnä, ns. in-your-face. Epäilemättä leikkaa bändisoitossa läpi oikein hyvin. Yksinään ständillä (tai tuolilla tms.) soundi melko kova ja 'harsh', alapäätä kaipailtiin. Ylempiä keskiääniä löytyy paljon, ja niitä on vaikea saada pois.

Luonne muuttuu huomattavasti, kun sijoittaa vehkeen lattialle. Soundi pehmenee ja alapäätä alkaa löytyä. Saman efektin tuo lisäkaapin kytkeminen, ja samalla soundi vielä suurenee.

Vehkeessä on periaatteessa kaksi kanavaa ja boosti molemmille kanaville erikseen. Kaksinappulaisella jalkakytkimellä voipi siis vaihdella neljän eri perussoundin välillä. Tämä puoli toimii kivasti, sopivilla säädoillä kaikki soundit ovat käyttökelpoisia, eikä kanaville yhteinen eq:kaan juuri haittaa.

Soundipuolesta vielä vähän. Engleistä saa jatkuvasti lukea, että hevimiehen pelejä... Ja totta tuo onkin, täysi särö on suorastaan brutaali. Mutta kyllä tästä vehkeestä on moneen muuhunkin menoon. Aika äkkiä löysin vehkeestä säädöt, jolla sain kanavista pihalle täysin cleanin, sellaisen särö rajalla olevan cleanin (humpparilla ja/tai kovempaa lyödessä säröytyy), crunchin sekä mainitun brutaalin mättösärön. Ihan hyvä paletti.

Ja sitten vielä yksi asia. Vehje on täysin armoton ja anteeksiantamaton, soundista kuuluu läpi pienetkin mokat ja räpellykset. Ei mitenkään helppo kaveri, täytyy ruveta treenaamaan... =)

Tällaisia ensivaikutelmia. Saattaa kohtapuoleen olla räkkipäätettä, etuastetta sun muuta myynnissä, anyone? =)

JuSu
"One of the great advantages of being a male is, that eventually you get to be a dirty old man."
Huevos
16.07.2003 11:48:11

Mitä etuasteita?

Siis onko toi Screamer myös Englin valmistama? Onko kukaan kokeillu sitä englin etuastetta? (E530, E620 jne.)
JuSu
16.07.2003 12:02:43
Mitä etuasteita?

Hughes&Kettner Tubeman II

Siis onko toi Screamer myös Englin valmistama?

Juu, Engl Screamer -putkicombo.

JuSu
Dumb
16.07.2003 12:09:21 (muokattu 16.07.2003 12:09:33)

Saattaa kohtapuoleen olla räkkipäätettä, etuastetta sun muuta myynnissä, anyone? =)

Ja näin sitten näköjään myös tapahtui. Hmm.. oliko aivan pakko mainita tuon päätteen ilmoituksessa tuo "todella tuhti alapään toisto, sopii varmasti hyvin seiskakielisen kaveriksi"?! Kiinnostus heräsi väkisinkin vaikkei olekaan mahdollisuutta nyt uutta päätettä hankkia (ja jos hankkisinkin niin sen pitäisi olla trankun tapauksessa vähintään 2x150W). 8-)
Hanok
16.07.2003 12:12:22

Soundipuolesta vielä vähän. Engleistä saa jatkuvasti lukea, että hevimiehen pelejä... Ja totta tuo onkin, täysi särö on suorastaan brutaali. Mutta kyllä tästä vehkeestä on moneen muuhunkin menoon. Aika äkkiä löysin vehkeestä säädöt, jolla sain kanavista pihalle täysin cleanin, sellaisen särö rajalla olevan cleanin (humpparilla ja/tai kovempaa lyödessä säröytyy), crunchin sekä mainitun brutaalin mättösärön. Ihan hyvä paletti.

Joo, sen verran mitä noita olen testaillut, ei pidä antaa sen high gain-soundin hämätä liikaa. Se on mun mielestä todella hieno, mutta kyllä sieltä löytyy siitä alaspäinkin mun korvaan pirun hyvää soundia. Pistää vaikka eq:t kello kahteentoista ja vääntelee gainia. Joka suunnalla on toimivaa jälkeä.

Se voi keikkaoloissa olla lopulta kuitenkin ihan kätevä ständissä, vaikka olisikin yläpäästä muuten vähän riipivä, vai mitä? Saattaa saada vähän paremmin selvää soundista.
OSTETAAN: SansAmp Classic, GT-2, Tri-A.C. tms. Tarjoa!
Crackis
16.07.2003 12:12:24
Tällaisia ensivaikutelmia. Saattaa kohtapuoleen olla räkkipäätettä, etuastetta sun muuta myynnissä, anyone? =)

Minulla olisi kiinnostusta tuohon sinun päättäriin, mutta taitaapi jäädä tämän kesän tienestit niin pieneksi että täytyy tyytyä johonkin halvempaan systeemiin.
JuSu
16.07.2003 12:19:44
Saattaa saada vähän paremmin selvää soundista.

Kyllä, kiitos ja anteeksi. =)

JuSu
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)