Kossu 09.07.2003 08:06:15 | |
---|
ChuckJimiJeffThundersJohnyBoHooker |
Kossu 09.07.2003 08:14:19 | |
---|
Naurettavaa touhua maksaa tuollaisia summia mistään kitarasta.. No mikäs siinä jos raha ei todellakaan ole ongelma. Tai sijoitusmielessä, jos arvelee saavansa kepin myöhemmin myytyä vieläkin korkeammalla summalla jollekin keräilijälle. Luulen että nuo Microsoft dollarimiljardöörit hankkivat nuo Jimpan kitarat museointi tarkoituksessa, Seatlessahan se MS:n pääkonttorikin on. Jimppa on tulevaisuudessakin varmasti osa musiikin historiaa ja minknäarvoiseksi luulisitte viulua jolla Paganiini olisi todistettavasti soittanut - sellainen olisi varmasti paljon paljon kalliimpi. Hendrixsin soittaman Stratoon suhtaudutaan jo nyt museoesineenä ja osana musiikin historiaa ei sitä pidä verrata uuteen tai edes mihin muihin samanikäisiin soittimiin. ChuckJimiJeffThundersJohnyBoHooker |
blackambulance 09.07.2003 09:57:32 | |
---|
Tongin sen valokuvan esiin, ja se kitara olikin kermanvaalea Gibson SG (Les Paul?). Näytti olevan vibralla ja 3:lla mikillä varustettu. |
p130 09.07.2003 10:00:40 | |
---|
Tongin sen valokuvan esiin, ja se kitara olikin kermanvaalea Gibson SG (Les Paul?). Näytti olevan vibralla ja 3:lla mikillä varustettu. Jimihän kuullemma käytty SG:tä paljon studiossa, mm. Little Wing pitäisi olla SG:llä soitettu... Muistaakseni... HALUTAAN VUOKRATA: treenikämppä Oulusta/lähialueelta. |
Juzzu 09.07.2003 12:28:17 | |
---|
Jimihän kuullemma käytty SG:tä paljon studiossa, mm. Little Wing pitäisi olla SG:llä soitettu... Muistaakseni... No sitten sen piti olla kammellinen SG, tai Jimi käytti kaula-bendausta varsin voimallisin ottein. Tonttoroi! Ponkkolaala piu! Tiruliru löts! |
Zammy 09.07.2003 12:39:07 | |
---|
No sitten sen piti olla kammellinen SG, tai Jimi käytti kaula-bendausta varsin voimallisin ottein. Kaikenkaikkiaan muutenkin sitä introa voisi käyttää jonkunlaisena esimerkkinä tyypillisestä stratosoundista. |
p130 09.07.2003 12:41:54 (muokattu 09.07.2003 12:45:28) | |
---|
No sitten sen piti olla kammellinen SG, tai Jimi käytti kaula-bendausta varsin voimallisin ottein. Siinä muuten tosiaankin on bendaus... Tuon studio/SG jutun olen jostain lukenut ja siinä muistaakseni mainittiin juuri Little Wing esimerkkinä (joo, hyvä viitata kun ei muista lähdettä...). Pitääpä kuunnella onko siinä humppari- vai singlecoilsoundi. En ole koskaan oikeasti asiaa tarkemmin ajatellut. Vaikka voihan se olla V:kin jos humbuckerilta kuullostaa. En minä kyllä ole niin kultakorva että erottaisin kammella varustetun SG:n ja Flying V:n ;) EDIT: kirotus vihre HALUTAAN VUOKRATA: treenikämppä Oulusta/lähialueelta. |
AoA 09.07.2003 17:46:08 | |
---|
Jimihän kuullemma käytty SG:tä paljon studiossa, mm. Little Wing pitäisi olla SG:llä soitettu... Muistaakseni... No lähinnä Electric Ladylandilla vähän reilumminkin. Mitä nyt soittimia tunnistan niin kyllä tuo Little Wing aika stratolta kuulostaa. Mutta ei voi olla varma Easy Comes Easy Goes |
p130 10.07.2003 08:05:13 | |
---|
No lähinnä Electric Ladylandilla vähän reilumminkin. Mitä nyt soittimia tunnistan niin kyllä tuo Little Wing aika stratolta kuulostaa. Mutta ei voi olla varma Jep, kuuntelin tuossa iltasella eilen Jimiä, ja samaan tulokseen tulin. Luultavimmin muistin tuon esimerkkibiisin vain väärin. Eikä tosiaankaan ole aiemmin tullut sen tarkemmin mietittyä millainen kitarasaundi siinä on... HALUTAAN VUOKRATA: treenikämppä Oulusta/lähialueelta. |
Kossu 10.07.2003 09:18:45 (muokattu 10.07.2003 09:24:31) | |
---|
Tongin sen valokuvan esiin, ja se kitara olikin kermanvaalea Gibson SG (Les Paul?). Näytti olevan vibralla ja 3:lla mikillä varustettu. Just joo - kitara jota Henkka kutsui nimellä Foxy Lady: toinen unelma valkea SG (Les Paul -era?) custom. Kyllä SG:n kaula taipuu mutta Little Wing? Käytän itsekin kikkaa sen verran että olen tässä odotellut koska väännän rakkaan std:ni kaulan poikki, en kuitenkaan Little Wingiä kokeilisi. Mutta siinä Henkan SG:ssä oli Vibrola. Epäilen kuitenkin että se on Stratolla vedetty. ChuckJimiJeffThundersJohnyBoHooker |
Mika K 10.07.2003 09:35:20 (muokattu 10.07.2003 09:35:59) | |
---|
Juu todellakin mielenkiintoinen juttu, että Jimillä ainakin oli paljon muitakin kitaroita kuin ne tutut Stratot sekä Flying V:t. Hendrixin elämäkerrassa (se englanninkielinen raamattu) oli pitkä lista Jimin käyttämistä kitaroista. Siellä oli muistini mukaan ainakin Les Paulia, SG:tä, es kolmikolmiviitosta, Fender Mustangeja, Jazzmastereita ym ym. Lisäksi oli kuvia, joissa se soitteli myös noilla harvinaisemmilla kepeillä, mm. livekuva tuosta edellämainitusta kolmimikkisestä vaaleasta SG:stä. Olisi tosi mielenkiintoista tietää soittiko se näillä ns. "muilla" kitaroilla ihan levyille asti. Tähän tulee allekirjoitus |
Juzzu 10.07.2003 11:22:19 | |
---|
Itse muistan nähneeni yhden kuvan, jossa Jimi soitti oikeakätisellä mustalla LP '56:lla Customilla(?). Aika erikoisen näköinen oli LP nurin päin Jimin kourissa. Tonttoroi! Ponkkolaala piu! Tiruliru löts! |
AoA 10.07.2003 15:55:40 | |
---|
Itse muistan nähneeni yhden kuvan, jossa Jimi soitti oikeakätisellä mustalla LP '56:lla Customilla(?). Aika erikoisen näköinen oli LP nurin päin Jimin kourissa. mulla on yksi kuva missä se sillä soittaa. taisi olla vuodelta 55 tai jotain Easy Comes Easy Goes |
Guitar Magazinessa oli myöskin taannoisessa Hendrix-jutussa kuva, jossa Henkka testailee Vox Phantomia. |
Kossu 11.07.2003 08:54:27 | |
---|
Omituisin kitara jonka ole kuvassa nähnyt Jimpan käsissä on puoliakustinen Mosrite Electric Dobro. ChuckJimiJeffThundersJohnyBoHooker |
pimp 11.07.2003 14:45:13 | |
---|
Omituisin kitara jonka ole kuvassa nähnyt Jimpan käsissä on puoliakustinen Mosrite Electric Dobro.
Nyt kun lukee juttuja näistä jimin kitaroista niin aukeaa menneisyyden salat taas... Kuka on kattonu a year and a half in the life of metallica Kakkosen? siinä ne hengaa (muistaakseni) freddie mercuryn muistokonsertin backstagella ja Kirk Hammet hehkuttaa jotain skebaa siinä seinällä (perkele kun en oo nähny sitä moneeeeeeen vuoteen sitä videoo...) (ja se kitara näytti valkoselta SG:ltä mikä ei 11vuotiaan aivoon mahtunu: Jimihän soitti stratoilla) tyyliin -Look, it's Jimi's guitar... I'm stroking the strings (hiblailee sitä kitaraa). Sitten se kysyy joltain avustajalta: Can I play it on stage tomorrow. .. and set it on fire (har har...) eikös ne sitä wembleytä oo purkamassa. jos se siellä on se kitara niin toivottavasti muistivat ottaa kitaran mukaan ööööööööö. ja loppuun vielä: arvatkaa ketä oottelee että työpäivä jo loppuis hyvää kesää, anna pesää |
Juzzu 11.07.2003 15:58:38 | |
---|
ööööööööö. ja loppuun vielä: arvatkaa ketä oottelee että työpäivä jo loppuis No ketäs siellä odotellaan? Kuka mahtaa olla odottamisen arvoinen? ;o) t: Kieli-poliisi Tonttoroi! Ponkkolaala piu! Tiruliru löts! |
pwallin 12.07.2003 00:35:19 | |
---|
Myönnän että voisin ottaa vaikka 100000 euroa lainaa jos saisin ostettua sen Woodstock-Straton... (Tai "New Rising sun" Flying V:n jos tiiäätte) Tosin ei taitaisi tuo raha riittää?? Toisaalta jos kääntäsin siitä Stratosta kielet oikeinpäin niin olisko se sitten enää sama asia? Pakkohan sillä soittaa olisi! Sokkotestissä ei kuule varmaan eroa saman ajan Stratoihin tai jopa uudempiinkaan. Säästä rahat ja hanki vaikka Tokai;) Kyllä, se olen minä kuten arvasitkin... |
Jäsen X 12.07.2003 12:35:52 | |
---|
Sokkotestissä ei kuule varmaan eroa saman ajan Stratoihin tai jopa uudempiinkaan. Säästä rahat ja hanki vaikka Tokai;) Joo en mä sitä sen takia ostais että se olis jotenkin ylivertasen hyvä kitara vaan.. hokaat varmaan! BTW, Mulla muuten on jo Tokai. Drink up, shoot in, let the beatings begin! |
Jäsen X 12.07.2003 12:36:44 | |
---|
Kuka on kattonu a year and a half in the life of metallica Kakkosen? siinä ne hengaa (muistaakseni) freddie mercuryn muistokonsertin backstagella ja Kirk Hammet hehkuttaa jotain skebaa siinä seinällä Tais olla Wembleyn Hard Rock Cafe missä se oli seinällä.
Drink up, shoot in, let the beatings begin! |