Aihe: Uutta tallaa Jacksoniin.
1
Sleepless
06.07.2003 19:05:44 (muokattu 06.07.2003 19:13:46)
Tarviisin Jacksoniini uuden tallan ja ajattelin kysyä paljonko sellaset maksaa uutena. Asun korvessa ja täältä on vähän vaikea lähteä tekemään kierrosta kauppoihin ja kyselemään, joten olis kiva jos voisitte auttaa.

Kitarassa on nyt jt500 SL tremolo (ihan paska), mutta ajattelin jos siihen sais jt580 double locking tremolon. Onko noilla jt580db ja jt500db tremoloilla mitään eroa käytännössä? Onko jt580 "pidempi"? Normaali jt500 dbl kävisi kyllä myös mutta ajattelin että jos tuo jt580 olisi parempi ja sen sais samaan koloon asennetua ilman suuria muutos töitä.

Tämä on vasta mietintä asteella. Voi olla että vaihdan tallan sijaan koko kitaran parempaan jos vaan saan tarpeeksi rahaa. Jos uusi talla on halpa niin vaihdan pelkän tallan ja hommaan uudet mikit niin nykynenkin keppi jo skulaa ihan hyvin.

kiitos

-Sleepless

EDIT: kijotus viheitä
Varmuuden vuoksi, niin kuin nunnalla nännit.
Jormaz
06.07.2003 19:16:24
Jos korvessa asuu niin postimyynti on sitäkin oikeutetumpaa. Tsekkaa tämä: http://www.netzmarkt.de/thomann/thoiw3_artikel-154437.html
Back to the 80's
Cort87
06.07.2003 19:33:41
Ihan mielenkiinnosta ........ minkä kitaran omistat ? Ei muuta mut ostin ittelleni kans Jackson jt500 tallan en tosin tiedä tarkempaa mallia. Tässä on ilmeisesti tupla lukot mut jos tämä on paska niin en pistä tätä sitten tohon projekti kitaraan lainkaan. Autappa tietämätöntä. Sinulla on siis vain single locking tremolo eiks juu.
Tyyppi joka luulee osaavansa jotakin. Muttie kuitenkaan soittaa.
Sleepless
06.07.2003 20:33:01
Ihan mielenkiinnosta ........ minkä kitaran omistat ? Ei muuta mut ostin ittelleni kans Jackson jt500 tallan en tosin tiedä tarkempaa mallia. Tässä on ilmeisesti tupla lukot mut jos tämä on paska niin en pistä tätä sitten tohon projekti kitaraan lainkaan. Autappa tietämätöntä. Sinulla on siis vain single locking tremolo eiks juu.

Joo tuon mun talla on jt500 single locking tremolo. Se on ollu lukittuna, mutta nyt on alkanu tuo kammen veivaaminen kiinnostaa. Kitara on kx10 jonka ostin joku aika sitten kun halvalla sain. Kaula ja muut osat tässä on omasta mielestäni ihan jees, mutta talla ja mikit on huonot. Mikit on jotkut Duncan designet halpikset ja tallaan olis tarkotus ostaa vaikka joku ihan oikea Duncani jos vaan rahaa löytyy. Senhän voi sitten tulevaisuudessa siirtää uuteen skebaan kun tuosta aika jättää.

Cort87:
Siis ostit jt500 db locking tremolon? Paljonko maksoit? Se sun tallas on double locking jos siinä ne kielet tulee ruuveilla kiinni. Mulla ne menee vaan siitä tallasta läpi ilman ruuvilukistusta ja eihän semmonen voi toimia. Se tupla lukkonen jt500 on minun käsittääkseni ihan kelpo peli ja oikein säädettynä pitää vireenkin.

Jormaz: Tuo Schallerin talla ois varmasti hyvä mutta on vähän liian kallis =). Tulee halvemmaksi ostaa joku parempi kitara käytettynä.
Cort87
06.07.2003 20:53:41
Juu kiitos. Kyllä tämä on tuplalukolla siis. En ole asiantuntija. Sain tämän tallan plus ankkurit, jouset , satulalukot ym 10e . Tein omasta mielestäni hyvät kaupat. Lisäksi ostin Schallerin tallan 10e Espoosta vikaa ei oikeastaan ole yhtään. Yksi sellainen pieni neliö puuttuu mutta uusia saa Thomanilta 0.33e, Tämä on juuri se talla mikä maksoi 200e . Olen tutkinut tämän tallan monta kertaa ja availlutkin sitä enkä vikaa ole löytänyt. Moni kaverini on tämän jo yrittänyt ostaa minulta. Tämä siis esimerkkinä siitä että kyllä noita talloja käytettynäkin saa. Tiedän vireongelmat ärsyttävät minuakin koska minulla oli Ibanezissani se kuuluisa Lo trs talla jonka olen jo vaihtanut. Toivottavasti löydät tallan itsellesi. Pistä osto ilmoituksia niin varmasti löytyy jotain. Itse pistelin levytukkuun pari päivää sitten meiliä ja ne pyysivät siellä uudesta Lo pro Edgestä 336e. Et silleen.
Sleepless
07.07.2003 01:07:08
Juu kiitos. Kyllä tämä on tuplalukolla siis. En ole asiantuntija. Sain tämän tallan plus ankkurit, jouset , satulalukot ym 10e . Tein omasta mielestäni hyvät kaupat. Lisäksi ostin Schallerin tallan 10e Espoosta vikaa ei oikeastaan ole yhtään. Yksi sellainen pieni neliö puuttuu mutta uusia saa Thomanilta 0.33e, Tämä on juuri se talla mikä maksoi 200e . Olen tutkinut tämän tallan monta kertaa ja availlutkin sitä enkä vikaa ole löytänyt. Moni kaverini on tämän jo yrittänyt ostaa minulta. Tämä siis esimerkkinä siitä että kyllä noita talloja käytettynäkin saa. Tiedän vireongelmat ärsyttävät minuakin koska minulla oli Ibanezissani se kuuluisa Lo trs talla jonka olen jo vaihtanut. Toivottavasti löydät tallan itsellesi. Pistä osto ilmoituksia niin varmasti löytyy jotain. Itse pistelin levytukkuun pari päivää sitten meiliä ja ne pyysivät siellä uudesta Lo pro Edgestä 336e. Et silleen.

En minäkään kitaroista tiedä paljon mitään. Pari vuotta vasta soittanut että siitä voi vetää johtopäätöksiä... Kyllä noita talloja varmaan käytettynä jonkin verran liikkuu, mutta mun tuurilla ei satu kohalle oikeanlaista. Tarkotuksena olis hommata jt500 tai jt580 kun ne varmaan käy suoraan tuohon koloon.

Vielä jos joku osais kertoa jt580 ja jt500 db locking tallojen eroista. Kumpikin ilmeisesti on ihan käyttökelpoisia kapineita? Haluisin myös tietää paljon niistä kannattaa maksimissaan maksaa käytettynä, sillä tuskin niitä kovin paljon 10e hintaan pyörii.

Tuosta kx10:stä olisi tarkoitus rakentaa semmonen köyhänmiehen KE-3 =) Onhan se melkein yhtä hyvä, ellei parempi kun vaihtaa tallan ja Duncanin (custom) mikit.

Katsokaa mun omakuva =) kaveri leikkas treeneissä mun hiukset... nyt jo vähän harmittaa. Kuvassa myös se kx10.
PyGmi
07.07.2003 01:11:38
Kyllä original floyd rosen pitäs käydä sun skittaas. Ja eBaysta niitä saa tosi halavalla. Se original floyd rose on pikkasen pienempi kun toi JT-580 mutta silti ne pultit on samoilla kohilla. Ite sain vaihdettua ainakin heittämällä
Cort87
07.07.2003 01:17:54
No joo kyllä noita käytettyjä talloja silloin tällöin ilmestyy. Kyllä itsekin löysin tallani sillä osto ilmoituksella. Itse asiassa niistä tuli jopa vähän ylitarjontaa.Tietysti tein kovia löytyjä (siis itseni mielestä) mutta kyllä olisin tuosta Schalleristani ollut valmis maksamaan jopa 100e. Maksaahan se uutena n.200e. Mutta mikäs sitä vastaan jos kaveri tahtoi sen lahjoittaa. Hieno kitara muuten. Vähän customointia ja hyvä tulee.
Crackis
07.07.2003 19:36:23
Onko kukaan vaihtanut tuota Jacksonin jt-500 schallerin floikkaan? Eli meneekö ihan vain heittämällä paikalleen vai meneekö puutöiksi tjsp?
Itselläkin tuo tallan (ja ylälukon) vaihto edessä kun on tuo kife edge ja tallan ankkuriruuvit päässeet kulumaan niin paljon ettei saa enää edes intonaatiota kohdalleen.
Cort87
09.07.2003 18:34:25
Pitäisi kyllä mennä koska oma Schallerini ja Jacksonini ovat lähes saman kokoiset. Eroa oikeastaan vain materiaaleissa
Tyyppi joka luulee osaavansa jotakin. Soittamisesta ei voida edes puhua
Sleepless
10.07.2003 13:30:34
Pitäisi kyllä mennä koska oma Schallerini ja Jacksonini ovat lähes saman kokoiset. Eroa oikeastaan vain materiaaleissa

Onko se tallan leveys sama siinä Schallerissa ja jt-500:ssa? Pituus ei ole ongelma, mutta uuden tallan tulisi käydä samoihin kiinnitysruuveihin(?) kuin edellinen. Mitäs materiaalia se Schaller on? Jacksonin halvat tallat on ilmeisesti aika heikkoja, että oiskohan semmonen Schaller kannattavampi ostos?
Ostetaan Jacksonin talla --> jt500/jt580 db locking tremolo.
apuri
10.07.2003 14:52:23
Schaller on parempi kuin jt5xx tallat ja ankkuruuvit ovat samassa leveydellä. www.rockinger.de osoitteesta saa tialttua noita schallereita halvemmalla kuin t-kaupasta.
Muista kysyä ennen tilausta kuinka pitkä sustainblock noissa on. Upotettuun floydiin tarvitaan 32mm pitkä sustainblock.
Cort87
10.07.2003 15:27:17
Scallerini ja Jackson ovat lähestulkoon yhtäl eveitä mutta kiinnitys ruuvien paikat eroavat siten että Scahllerissa ne ovat vähän ulompana mutta jos tilaa uuden Schallerin niin käsittääkseni mukana tulee uuden kiinnitys ruuvit. Mutta en ole aivan sata varma joten suositelen kysymään vaikka asiantuntijalta jossain musaliikkeessä. Scallerin materiaaleista ei ole hajuakaan mutta painava on ja eikös nämä ole aika laadukkaita.? Moni on pitänyt. Mutta älä luota minuun sanaani koska kitarat ovat erilaisia ja niihin käyvät erilaiset osat.
Tyyppi joka luulee osaavansa jotakin. Soittamisesta ei voida edes puhua
apuri
10.07.2003 15:49:06
http://www.edroman.com/parts/tremfrt.htm

En taida uutta Schalleria tilata kun tuolta saa Original floikan halvemmalla. Paljonkohan on postikulut jos tuolta tilaa? Minusta tuo 139$ ei ole ollenkaan paha. Tuohan on euroissa jotain 125-130e:n luokkaa

Hintaan lisätään postikulut (n. 25$) ja mahdollisesti tulli+alv ja mahdollisesti vielä suomen päässä jotain lisiä...
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)