Aihe: BC Rich
1
kostaja
09.07.2003 07:05:49
Moro,
Onkos kukaan soitellut BC Richin Mockinbird SL:ää?
Eli sitä Slashin modelia, Duncanin mikit + muut namit!
Mitä ootte tykänny? Oisko järkevä hankinta? Entäpä Hinta??
Onko noin BC:t kuin leluja muutenki, mulla on jotenki sellanen kuva.. kommentteja!
trih
09.07.2003 07:47:48 (muokattu 09.07.2003 07:52:05)
Olis ihan hieno kepukka. 2400$ näyttäis olevan jenkkien suurimmalla B.C.Rich USA myyjällä. Joskus näin jossain saksanmaan nettikaupassa mutta ei näyttänyt ihan samalta kuin Slashin.
http://www.edromanguitars.com/resources/pdf/bcrich.pdf
Sieltä löytyy jenkkihinnat. Euroopassa sitten vähän enemmän...
Ei noita varmaan täältäpäin löydy. Mutta ei varmasti ole huono kitara vaan helvetin hyvä.
http://www.musik-service.de/ProduX/ … ich_Mockingbird_SL_made_in_USA_.htm Täältä löytyykin saksasta. Näyttää kyllä tässä kuvassa oikealta mallilta. Eikä hintakaan ole niin iso ku luulin.
Oh,been out rolling On the Blessed Hellride...
T.S. S L A Y E R
09.07.2003 13:15:37

Ostin BC Richin Beast Njn, iha hyvä keppi.
Slayerin Kerry King käyttää myös BC Richin keppejä joten ei ne ihan leluja ole kuiteskaan.
ESP on aika kova merkki myös.
kostaja
09.07.2003 13:21:04
juu.. itehän en kauheesti ton tyylistä musaa soita.. mut olen niinku lespaulin :) miehiä! Slashil vaan oli tollanen ja se oli aikas hieno niin siks innostuin tosta skebasta..
kalkkuna
09.07.2003 13:29:54
juu.. itehän en kauheesti ton tyylistä musaa soita.. mut olen niinku lespaulin :) miehiä! Slashil vaan oli tollanen ja se oli aikas hieno niin siks innostuin tosta skebasta..

Hoh, kun slashillä on niin mullakin pitää olla...

Eikö kukaan osaa ite päättää?
kostaja
09.07.2003 14:05:25
Miten niin itse päättä!!??
Mulla on kitaroita vaik muille jakaa... Anteeksi kauhesti jos olen kiinnostunut idolini nimikkokappaleesta!!!
Ihme porukkaa tääl...
Deathless
09.07.2003 17:20:46
Onko noin BC:t kuin leluja muutenki, mulla on jotenki sellanen kuva.. kommentteja!

Tuskin noi USA mallit ainakaan... Importit on leluja NJ:tä
ja Neck-Thru sarjaa lukuun ottamatta IMO.
PyGmi
09.07.2003 17:44:41
Nää BC Richin USA kitarathan ei ole mitään leluja. Paljon Laadukkaammista osista ja Huolellisemmin tehty kuin esim Gibsonit. Onhan Slashilla muuten ollu BC Richin Warlockkikin. Ja noita USA mockingbirdejä on välillä ollu eBayssa Johkin 1000$ hintaan, Ja siel on joku kauppakin myyny uusia tosi halvalla. sieltä niitä saa halvalla

PS Guildin 2 kaulanen Crossroads kitara on muuten Slashin suunnittelema ja käyttämä
vale
09.07.2003 18:30:45
Miten niin itse päättä!!??
Mulla on kitaroita vaik muille jakaa... Anteeksi kauhesti jos olen kiinnostunut idolini nimikkokappaleesta!!!
Ihme porukkaa tääl...

Sama idoli. Kyllähän asia näin on, jos dikkailee gunnareita ni et sä sellasta soundia saa ku lespasta. Sitä on turha ruveta mitää sweet child o'minen introa ruveta vääntää millään stratolla jossa on yks kelaset mikit. Humbuckereilla varustetusta stratosta vois jotenkin olla tohon. Itekki oon innostunu tosta SL mallista ja jos olis 2500e ylim. Laittaa kitaraan niin toi olisi vahvana vaihtoehtona. USA BC:itä on kehuttu kovasti. Ja tosta löytyy viä orginaali floikka.
Rock n' Roll is the only way to DIE
PyGmi
09.07.2003 20:48:13
Mutta Slash ei kyllä ite tykkää tosta BC richistään. Koska sen mielestä toi Floyd Rose on huono, Ja se vaan pilaa soundin
Kossu
10.07.2003 11:41:26 (muokattu 10.07.2003 11:52:22)
Mutta Slash ei kyllä ite tykkää tosta BC richistään. Koska sen mielestä toi Floyd Rose on huono, Ja se vaan pilaa soundin

Olen hieman samaa mieltä Slashin kanssa noin periaatteessa(ok-minulla on Floikkari Stratokin), mutta eihän Floyd Rose oikeen Mockinbirdiin kuulukkaan, suurin osa alkuperäisistä lienee tehty joko normaalilla Gibson typpisellä tallalla tai sitten Baddass wrap-around tyyppisellä bar-tailpiece kielisillalla (inhoan tätä englannin kielen runtelua, mutta .. ).

Floikkareita näissä sitten rupesi valittettavasti esiintymään tuossa 80-luvun puolivälissä ja etenkin vielä enemmän soudnia huonontavaa pinta-asennettua Kahleria.

Onkohan Suomessa yhtään orkkis USA BC Rich Mockinbirdiä? Sellainen muistikuva minulla on että Zero Ninen kitaristilla olisi joskus saattanut ollut sellainen.

http://www.edromanguitars.com/guita … ich/bcrmodel/bcrmod_mockingbird.htm

BC Rich Mockinbird on minulle aina ollut ainoa ylimakea ja ylimuotoiltu keppi jota olen himoinnut - no joo kyllä alkuperäiset Dean Cadillac-mallitkin panivat samassa sarjassa.

BC Rich:sille ja Deanille oli yhteistä se että kitarat olivat huippulaatuisia käytännössä käsintehtyjä ja hintalaatusuhteeltaan loistavia - ja nurin menivät molemmat. Onneksi molempia taas tehdään.

Huolisin kernaasti tuollaisen USA supremen bar-tallalla, vaikkapa purppuranpunaisena kiitos.
ChuckJimiJeffThundersJohnyBoHooker
fox
10.07.2003 13:29:55

Huolisin kernaasti tuollaisen USA supremen bar-tallalla, vaikkapa purppuranpunaisena kiitos.

Minä taas ihan mielenkiinnosta katselisin pitempäänkin alkuperäistä B.C.Ricon Rich Bichiä, mielellään ei sitä 10-kielistä. Niissä oli aikoinaan se sähköpuoli, etten sanoisi, siinä mielessä täydellinen ettei efektit poislukien kitaraan enää voi mitään muuta tehdä.. Siihen ehkä tuo uuden BC Richin kuvavinyyli päälle... ;)
fox
10.07.2003 15:53:01

Ite haluaisin BC Richin Mockingbird Supreme Archtopin. Semmosen missä ei oo niitä 22727598275 Kytkintä. Tai Bichin. Mutta näistä uudemmista BC Richeistä Hämähäkkilapoineen en tykkää. Joe Perryllähän oli 70 luvulla semmonen punanen 10 kielinen Bich mistä oli otettu ne neljä kieltä ja viritintä pois.

ED Romanilla on aika iso valikoima bc richejä. Mies vaan on ottanu elämäntehtäväkseen valistaa kaikkia gibsonin kehnosta laadusta ja taas ylistää esim kramereita. siellä sivuilla kun kattelee niin kokoajan tulee gibsonista sontaa

Ed Roman ei tykkää myöskään vanhoista Ibanezeistä. No, se on hänen henkilökohtainen asiansa. Ei paljo hetkauta...
Tuli noista monikielisistä vanhoista Richeistä mieleen että joskus kauan sitten kaukaisessa maassa kattelin oikein sillä silmällä 12-kielistä Mockingbirdiä, eiks Supreme ollu se missä oli rungon kanttilistat ja muutakin koreeta? Oli vaan arvokas. Samassa liikkeessä oli 8-kielinen Bich Bass. Punainen myöskin.
PyGmi
10.07.2003 15:57:31
Supremessa ei oo noita listoja rungossa. siinä on kyllä kaulassa listat ja cloud inlayt. ja quilted maple toppi. Sitten tossa Archtopissa on rungossakin reunalistat ja kaareva kansi niinkun nimikin sanoo
trih
10.07.2003 18:11:17
Luin niihin useyourillusion-aikoihin Slashin haastattelun jostain keppilehdestä ja siinä kysyttiin, että miksi hän käyttää myös B.C.Richin Mockingbirdiä. Slash sanoi että eka keppinsä olis ollu Mockingbird ja se hajosi tai hävisi tms ja B.C.Rich tarjosi hälle nyt keppejä ja rupesi ns. vanha suola janottamaan. Oli kuulemma ihastunut yhteen Mockingbirdiin mutta soundi oli kuulemma paska koska siinä oli Kahlerin tremolo. Sitten siihen iskettiin floikka ja Slash tykkäsi. Kyllä Slash olisi saanut kiinteälläkin tallalla jos olis halunnut. Jotenkin tuntuu siltä ;) Toisessa haastiksessa ukko sano käyttävänsä Mockingbirdiä pelkästään silloin kun haluaa kammeta. Eli ei hirveämmin. Itse ihmettelin aikoinaan että miten Kahlerin vaihto floikkaan parantaa soundia?!
Mutta nätti ku mikä tuo punainen SL! Kiinteä talla ja sitten olisi perfect.
Oh,been out rolling On the Blessed Hellride...
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)