Kapane 22.11.2005 15:59:12 | |
---|
Mulla kävi päinvastoin. Ja olin aiemmilla tuotoksilla harmitellut kitaroiden latistamista taka-alalle, mutta nyt ainakin kuulemassani raakamiksauksessa särömuuri on juuri sopivan räyhäkäs suhteessa muuhun. Kitarat minusta taas sopivat Crosswordissa. Mutta Crosswordin melodia on vain yksinkertaisesti parempi. Jutta Jussila päätti kohottaa julkista imagoaan ja keksi itselleen taiteilijanimen. TERNIMAITOR. |
Luv @ Pis T: Ali G Hienoa. Hyvät mietteet, halataan. Itselle se eka biisi oli Smoke ja jotain samaahan noissa on Playn kanssa 'väritykseltään'. 'Väritys' on kyllä juuri oikea sana kuvaamaan biisin tunnelmaa ja tyyliä. Itsekkin olen sitä käyttänyt jo pitkään. Loppu levyä odotellessa. Jutta Jussila päätti kohottaa julkista imagoaan ja keksi itselleen taiteilijanimen. TERNIMAITOR. |
carlos 23.11.2005 21:40:00 | |
---|
Pitäis kait hankkia käsiin enemmänkin Bleakin musiikkia. Tai siis, eihän minulla sitä ole levyllä eikä tietokoneella yhtään. Ainoa kosketukseni ko. bändiin on Northlight picturesin lumilautailuleffa Third Time. Siinä taitaa olla 2 tai jopa 3 biisiä Bleakilta. Parasites (joo en mee takuuseen) on ainakin kova biisi! Tämon paskaa, sanoi terveydenhoitaja vitsiä kertoessaan. |
Rattata 23.11.2005 21:45:01 | |
---|
Biisin lopussa laulaja vetää muistaakseni tosi komiasti, siitä pointsit. Ja muutenkin laulaja vakuutti. Muuten oon kuullu tuota niin vähän että en sano mitään, mutta nuo jäi mieleen. blaa blaa blaa THV-klubi #8 |
Boyakasha 30.12.2005 20:41:04 | |
---|
Mikko Raita on tuttu nimi. Mitäs se on tehnyt? Quintessencea ainakin, muistaakseni. Myös Mannhaita bändin uran alkuvaiheessa. Ole hyvä. |
Pieni rumpalipoika 01.01.2006 18:27:52 | |
---|
Kovimpana meriittinä pitäisin kuitenkin Technicolourin äänitystä, miksausta ja tuotantoa. Hoho. "It´s amazing how often he´s right but never he admits he was wrong." |
Skebaristi 02.01.2006 21:23:25 | |
---|
Kovaa matskua, tarttuva kertsi, johtunee siitä että siinä on yksi yleisemmistä rock/heavy sointukierroista, mutta ei se minua haittaa. Laulajalla on kerrassaan mahtava ääni. |
aikavaikea 16.05.2006 16:16:31 (muokattu 17.05.2006 10:32:38) | |
---|
Nostoa tälle, kun näin eka kertaa tänään Bleakin videon Voice-kanavalta. Biisin nimi meni ohi, mutta tarttuvaa tavaraahan tuo oli. Muutenkin näyttävät olevan ko. kanavalla esillä, kun eilen näin herrat Madu (?) ja Caleb (?) juontamassa jotain TOP10:ä Rovaniemen maisemissa. Hyvä te! E: "What you are" sen videobiisin nimi oli, tuli taas äsken Voicelta. Nil by mouth. |
Raimo 17.05.2006 17:16:05 (muokattu 17.05.2006 17:19:15) | |
---|
Kovimpana meriittinä pitäisin kuitenkin Technicolourin äänitystä, miksausta ja tuotantoa. Hoho. Ja väärin meni, TC:n kyseisen(ekan) levyn tuotti Jukka Backlund. Blah. |
Kapane 18.05.2006 00:16:58 | |
---|
Tsa tsa. Levy ulos ja on kyllä aivan saatanan kova. Bändillä ei tunnu olevan heikkoa kohtaa. Loistava rumpali, kitaristi (rapu) ja laulaja. Todellisia virtuooseja. Toisen kitaristin ja basistin tontitkin hoidettu hyvin. Biisi materiaalikin on kokolinjan vahvaa. Ainoat miinukset tulevat kyllä crosswordin uudesta sovituksesta, joka ei ole niin toimiva, kuin vanha ja hieman ylimittaisesta pituudesta, yhden piisin olisi voinut pudottaa. Skenehuora jo 4 vuotta. |
Vilhelmus 22.05.2006 08:51:50 (muokattu 22.05.2006 08:52:13) | |
---|
Nyt on tullut rieska muutaman kerran kuunneltua ja onhan se hyvä & toimiva. Ei voi muuta sanoa. Ainoana pienenä miinuksena voisi ehkä sanoa biisien olevan hieman samasta puusta veistettyjä, mutta tämäkin fiilis on vähentynyt useamman kuuntelukerran myötä. Varsinaisten superhelppojen hittikertsien vähyys yllätti, mikä tietänee vain pidempää käyttöikää. Jotenkin tuon Play-sinkun onnistuin missaamaan täysin. Nyt täytyy sanoa, että ko. biisi pomppaa mun korvaan selvästi komeimpana rallina. Kertsin melodia huipentuen siihen falsettikohtaan on aivan helevetin komea. Laulu ja soitto mainiota. Vielä kun Slide away -biisi olisi levyltä löytynyt.. ehkä kakkoslevyllä sitten! :) "Mulla on kaiken aikaa hyvä sattuminen meneillään."
- Seraphim |
JohnJ 23.05.2006 15:02:33 (muokattu 23.05.2006 15:04:05) | |
---|
Tuli käytyä levykaupan kautta täälläkin. Play on ollut niin kovassa soitossa, että pakko oli tarkistaa, lähteekö bändiltä samantasoista matskua levyn verran. En nyt tosissaan odottanut mitään timanttista klassikkoa, mutta ehkä aavistuksen pettynyt olen silti. Pidän kyllä todella paljon levyn raskaammasta osastosta, esim. juuri Play ja Don't touch, josta etenkin lopputykitykset. Mutta ehkä makuuni liikaa tällaista herkempää osastoa - jota osasin kyllä odottaakin - ja pari mitäänsanomatonta biisiä kokonaisuudessaan. Laulaja on kyllä erittäin hyvä, mutta hieman pistää itseäni ärsyttämään liiallinen korkean falsetin käyttö. Caleb osaa laulaa kunnon äänelläkin, joten sillä olisi monia falsettikohtia voinut korvata, tai muuttaa laulumelodiaa niin, ettei falsettia tarvittaisi. Joihinkin kohtiin se sopii todella hyvin eikä se muutenkaan aluksi häiritse, mutta nopeasti huomaa sitä esiintyvän joka biisissä ja aivan liikaa. Muuten Caleb kyllä repii ääntään monta kertaa todella vaikuttavan kuuloisesti. Soittopuolelta tai soundeista ei minulta valittamista löydy. Oikein hyvä esikoisalbumiksi kuitenkin, ja jos minulta kysytään niin toivottavasti tästä mennään jatkossa sinne vielä vähän raskaampaan suuntaan :) Suosikkibiisejä näin muutaman kuuntelun jälkeen Play (edelleen), Don't touch, Crossword (joskin vanha sovitus upposi minullekin paremmin), Stains ja What you are. Metal meets the bone! |
Exhausted 23.05.2006 15:24:52 | |
---|
Pari päivää sitten katselin yliopiston ruokalassa voice-tv:ltä että mikäs amerikanrokkibändi siinä jyystää mutta Bleakkihan se oli :) |
Tuomas 23.05.2006 18:07:14 | |
---|
Tulipas kipaistua kaupan kautta hakemassa myös heppujen lätty, ja pitää nyt sanoa ihan ensimmäiseksi, että onhan tämä lajityyppinsä parhaimmistoa. Ihan oikeasti. Haikuja jenkkiläisestä Drowning Pool/Creed/Live/Hoobastank -menosta löytyy maittavasti naitettuna tuommoiseen himimäiseen tatsiin. Lemppareiksi tästä ovat muodostuneet tähän mennessä ainakin Play, Crossword, Silvertigo, Stains, |9| ja Burns Inside (näköjään olen "sucker for killer choruses"). Play on kuten sanottua, pirun kova ralli. Aloittaa levyn kivasti herkistelyllä ja kasvaa loppua kohden todella hyvin. Kuten Vili tuossa aiemmin mainitsikin, kertsin melodian nousu on magee. Samoin ysin lopun nousukohta on erityismaininnan arvoinen. Yhtä mieltä olen siinä, että kun uutta levyä lähdetään tekemään, kannattaa pitää juuri linja raskaana, silloin bändi tuntuisi toimivan täydellä vaihteellaan. No, en nyt samantien osaa lähteä tarkemmin analysoimaan, mutta laitetaan nyt jonkinlainen summa summarum: ameriikanrokkiahan tämä on ja mainiosti tehtynä. Hyvin poijaat vetää. Ajassa irrallaan. Viimeksi päivitetty 21.5.2006 // "Yes, I like my coffee hot and strong... Like I like my women: Hot and strong, with a spoon in them" -Eddie Izzard |
Pieni rumpalipoika 24.05.2006 15:50:17 | |
---|
Ite olin aavistuksen pettynyt. Ehkäpä odotukset oli epärealistisen korkealla. Hyvä levy toi on, vaikken sinänsä kohderyhmää olekaan. Ainoa, joka kieltämättä häiritsee, on tajuton tunen käyttö. Vähempikin ois varmaan riittäny, ellei kaalepilta oo sit sävelkorva menny rikki ;-) Vähän rososempaa meininkiä sais olla muutenkin. Mutta helvetin lahjakas orkka eniwei. Siks ne ton diilinsä saikin. Tupuna: Mun mielestä sä oot edelleen idiootti ja sulla on pieni muna. |
aikavaikea 24.05.2006 19:20:21 (muokattu 24.05.2006 20:04:28) | |
---|
Rapu vieraana meneillään olevassa Lista-ohjelmassa TV2:lla ihan kohtapuoliin. E: Levy nousi sijalle 12. Don't you ever stop being dandy, showing me you're handsome. Ridicule is nothing to be scared of. |
kapako 24.05.2006 20:30:32 | |
---|
Tässä nyt kun on viikon päivät kuunnellu tuota levyä, ni kyllä se vaan hyvä on. Muutama "heikompi" hetki albumilta löytyy, mutta tuskin sitä jaksais kuunnella 50 minuuttia pelkkiä hittejä, sitä varten on hittiradiot... Niinkun tuossa joku aiemmin sanoikin, niin hieman samasta puusta veistettyjä biisejä, paljon käytetty samoja sointukiertoja jne. Mutta mikäs siinä kun toimii, noilla muutamilla kierroilla kun sitä saa noita voittajakertsejä tehtyä. Laulaja on kyllä kadehdittavan monipuolinen. Enköhän mä tuota levyä tässä vielä pyörittele ainakin toisen viikon repeatilla, sen verran kolahti. Me likes paljon. Ei apina posetiivia käskemättä veivaa. |
Kapane 24.05.2006 23:42:16 | |
---|
Tosiaankin vähän liikaa samaa sävellajia ja samoja sointukiertoja. Tempotkin vaihtelee ehkä vähän liian vähän. "Huonoja" biisejä musta on oikeastaan kolme, Silvertigo, Burns Inside, 9. Nämä tule skippailtua nykyään jo aina. Eniten iskee Modual, Don't Touch, What You Are ja M. Crosswordkin myös, mutta sen uusi sovitus ei ole niin hyvä, kuin demolla ollut. Skenehuora jo 4 vuotta. |
Jim Tonic 25.05.2006 20:41:56 | |
---|
Täytyy alkuun sanoa, että monta hyvää biisiä levyltä löytyy ja kokonaisuudessaan on vakuuttavaa jälkeä saatu aikaan. Pieksee kyllä Himit ja Rasmukset (en tosin itse niihin vertaa, vaikka kylillä puhutaan). En oo vielä kuitenkaan muutaman kuuntelun jälkeen lakannut ihmettelemästä Crosswordin "pilaamista" uudella sovituksella. Voisko joku kertoa miksi alkuperäistä lähdettiin muuttamaan? Tuliko aloite itseltä, tuottajalta vai levy-yhtiöltä? Ootteko itse tyytyväisiä uuden sovituksen lopputulokseen? t. Jim Ps. Ei sit mitään "kaikkia ei voi miellyttää vastauksia":) |
kapako 25.05.2006 22:18:18 (muokattu 25.05.2006 22:19:46) | |
---|
Tuossa kun tuli aiemmin todettua että on samoja sointukiertoja käytetty suht paljon, niin ei noi biisit silti toisiltaan kuulosta. Melodiat on kuitenkin aika selkeesti eri puista veistettyjä =) Usein noi sävelajijutut selittää se, että käytetään riffeissä avoimia kieliä, ja varsinkin laulajan ääniala. Bleakin tapauksessa laulajan puolesta vois kyllä vaihdella sävellajia mainiosti, en voi hehkuttaa tarpeeks Calebin ääntä ja monipuolisuutta. "Mut ku tää kato kuulostaa sillai paljon raskaammalta jos mä soitan sen täältä alhaalta, niinku". Hittolainen kun olen missannu nuo demoversiot. Muistan kyllä törmänneeni bändiin demostudiossa joskus kauan sitten, mutta syystä tai toisesta on tullu lahjakkaasti ohitettua kyseiset threadit. Tyhmyydestä/laiskuudesta sakotetaan. Ei apina posetiivia käskemättä veivaa. |