Säätäjä 21.11.2005 23:58:51 | |
---|
Ei kamalasti ole tällä palstalla galluppeja näkynyt, joten päätin aloittaa sellaisen. Vuodattakaa tunteitanne! Nimim. Heikoilla jäillä "Mä en halua olla mikään Armi ja Däni" |
Raimo 22.11.2005 00:36:33 | |
---|
Jooo
Liian lyhyt kirjoitus my arse! Siinä oli infosisältöä pienelle etiophialaiselle kylälle tana! Blah. |
BotneLapio 22.11.2005 09:27:34 | |
---|
Pidän. Protarissa on mielestäni selkeämmän näköinen mikseri kuin Cubasessa ( ja faderit on aidomman näköisiä... ), ja wavin graafinen ulkoasu on myös selkeämpi, koska sen tausta on valkoinen, ja itse wavi on värillinen. Cubasessahan voit vain muuttaa sen taustan väriä, ja wavi on aina musta. Vai voiko tämä muuttaa jostain? Myös se, että jokaiselle raidalle annetaan oletuksena eri väri on parempaa kuin kupaasessa, jossa jokainen raita on oletuksen harmaa. Siihen ne protarin ylivoimaisuudet loppuukin... -=Botnee!!=- |
varakeef 22.11.2005 09:45:55 | |
---|
Myös se, että jokaiselle raidalle annetaan oletuksena eri väri on parempaa kuin kupaasessa, jossa jokainen raita on oletuksen harmaa. Siihen ne protarin ylivoimaisuudet loppuukin... N-track muuten antaa joka raidalle ja waville oman värin oletuksena - ja väriä voi vapaasti muuttaa. We have a winner!!! "Käytös siivo ja hillitty sopii lehmälle"
- Laura Latvala |
Sinap 22.11.2005 09:57:27 (muokattu 22.11.2005 09:57:42) | |
---|
Kyllähän sitä kayttää jos siihen törmää. Cubasen editti on vaan aika näppärä. |
koopop 22.11.2005 10:14:26 | |
---|
EN! no joo, kysymyshän on tottumisesta, mutta kyllä tuo Nuendo3 on vienyt audioklippien editoinnissa nopeudessa protoolsista voiton.. Nuendolla se on vaan helppoo mun logiikalle. Klippikohtainen volume/fade in-out tai pituus yhdellä hiirensiirrolla. Toisessa duunipaikassa on iso protools ja Control24, en varmaan koskaan totu PT ajatteluun. Menee seikkaluksi, aina. hmm, tää on aika "huono" topic ruveta väittelemään. Joku superharjaantunut tyyppi ihan varmasti käyttää ProToolsia nopeemmin kun mä Nuendoo. So what? Samalla tavalla ne kuitenkin toimii. Ja kyllä Nuendossa saat värinäkymän vaikka sateenkaariksi ja karkkipurkeiksi jos haluat. Muut jatkakoon.. |
BotneLapio 22.11.2005 10:31:58 | |
---|
Ja kyllä Nuendossa saat värinäkymän vaikka sateenkaariksi ja karkkipurkeiksi jos haluat. Muut jatkakoon.. Saako siis ITSE wavit esim. sinisiksi, ja sen "taustan", sen neliön muotoisen alueen missä wavi majailee, valkoiseksi? -=Botnee!!=- |
Vilhelmus 22.11.2005 10:44:41 | |
---|
Ei se nyt täysin kestämätön peikko ole, mutta jotenkin kömpelö ja kolho makuuni. Cubaseen olen tottunut ja se tuntuu monilta toiminnoiltaan huomattavasti loogisemmalta ja käytännöllisemmältä. |
Jurza 22.11.2005 11:02:02 | |
---|
Ei se nyt täysin kestämätön peikko ole, mutta jotenkin kömpelö ja kolho makuuni. Cubaseen olen tottunut ja se tuntuu monilta toiminnoiltaan huomattavasti loogisemmalta ja käytännöllisemmältä. Komppaan! |
milcoin 22.11.2005 11:02:42 | |
---|
PT on äänittäjän työkalu. Sweinbergerin softat on vähän sellasta tietokone-kikkalija osastoa. Mutta kummassakin on puolensa. Pari juttua jonka takia PT on mulle se softa: - Sidechain-mahdollisuus plugareissa. - Playlistit - Beatdetective - Sreplacer - Vocalign - Softa sidottu rautaan. - Kaikki isot studiot käyttää sitä - Miljoona muuta asiaa jotka tulee vastaan jokapäiväisessä työssä. "Modulaatiot...mä inhoon niitä...kyllä sävellajista toiseen pääsee muullakin tavalla" |
Da Make 22.11.2005 11:03:14 | |
---|
No joo, jotenkaan en ole ikinä saanut Pro Toolsiin sellaista perstuntumaa kuin Logiciin. En pidä Pro Toolsista. |
- Sidechain-mahdollisuus plugareissa. Tota jää (kunnolla toteutettuna) usein kaipaamaan Cubasessa. Muuten en juuri pidä ProToolsista, käyttöliittymä on jäänne jostain viime vuosituhannelta :) Ja TDM-plugarien hinta hirvittää verrattuna natiivi-implementaatioihin. ... "On kumma miten vähän saa aikaan, jos vain lakkaa yrittämästä." Pauline 8v. |
Danko 22.11.2005 12:48:25 | |
---|
Logicilla mennään... Tosin se on niin sekvensseri-orientoitunut, että välillä kaipaa kyllä PT:n vapaita siirtelyominaisuuksia kun ilman klikkiä soitettua materiaalia työstää. polyethylene does not ever disappear it is highly flammable. romantikkoitkijät #37 |
Roberto 22.11.2005 13:08:07 | |
---|
Pelottavia makkaroita. |
garyfey 22.11.2005 13:41:17 | |
---|
Omassa studiossa pyörii Logic. Joitain äänityksiä tehdään myös PT ympäristössä. Kun tietää mitä tekee niin tuolla softalla ei niin paljoa merkitystä ole mutta joskus vain tuntuu että Logic sopii omaan käteen paremmin (johtuneeko käytön määrästä). Jottei elämä olisi liian yksitoikkoista osa koskettimista on mustia. |
Haxu 22.11.2005 15:13:54 | |
---|
Käytössä useampikin Tools sekä Sonar 4. Pidän molemmista. Sound, Music, Emotion
www.aanivoimala.fi |
Reddie 22.11.2005 16:04:49 | |
---|
Mutta kummassakin on puolensa. Pari juttua jonka takia PT on mulle se softa: - Sidechain-mahdollisuus plugareissa. - Playlistit - Beatdetective - Sreplacer - Vocalign - Softa sidottu rautaan. - Kaikki isot studiot käyttää sitä - Miljoona muuta asiaa jotka tulee vastaan jokapäiväisessä työssä. Eikös noi playlistit ja beatdetectivet tullut tohon Cubase / Nuendo kolmoseen? |
Mohla 22.11.2005 18:39:53 | |
---|
Ei se nyt täysin kestämätön peikko ole, mutta jotenkin kömpelö ja kolho makuuni. Cubaseen olen tottunut ja se tuntuu monilta toiminnoiltaan huomattavasti loogisemmalta ja käytännöllisemmältä. Kova ruumiillinen työ ei ole koskaan tappanut ketään - mutta miksi ottaa riski? -Charlie McCharty |
milcoin 22.11.2005 21:00:29 | |
---|
Eikös noi playlistit ja beatdetectivet tullut tohon Cubase / Nuendo kolmoseen? Ei "Modulaatiot...mä inhoon niitä...kyllä sävellajista toiseen pääsee muullakin tavalla" |
Esp 22.11.2005 21:03:43 | |
---|
Ei se nyt täysin kestämätön peikko ole, mutta jotenkin kömpelö ja kolho makuuni. Cubaseen olen tottunut ja se tuntuu monilta toiminnoiltaan huomattavasti loogisemmalta ja käytännöllisemmältä. Hauska sinänsä, että mulle Cubase tuntuu logiikaltaan käsittämättömältä ja Pro Tools todella selkeältä. Eli mihin sattuu tottumaan. Pro Toolsilla pystyn tekemään kaiken sen minkä haluan. Miinuspuolina voidaan mainita järjetön hinta hd puolella, plugareiden kalliit hinnat ja päivityksen kallis hinta. Täh?!? |