Aihe: Miten oppia soittamaan?
1
CanYouStayStill
22.11.2005 11:38:54

osaisiko joku sanoa, mikä olisi esim. hyvä kirja jonka avulla opetella soittamaan?
Entäs olisiko jotain hyvää tietokoneohjelmaa? Kuinka olette itse opetelleet soittamaan?
Hannu H.
22.11.2005 11:46:52

Lukemalla oppii lukemaan, tietokonetta räpläämällä oppii räpläämään tietokonetta, soittamalla oppii soittamaan. Ei poppakonsteja... valitan.
Päiväduuni on vain harrastus jolla kustannetaan se oikea työ.
Lesko
22.11.2005 12:04:15
10-vuotiaana kuuntelin Nirvanaa ja yritin soittaa perässä.
12-vuotiaana kuuntelin Nirvanaa ja soitin perässä, sekä tein omia "sävellyksiä"
14-vuotiaana kuuntelin Black Sabbathia ja Led Zeppeliniä ja yritin soittaa perässä
16-vuotiaana keksein mitä ovat tabulatuurit ja tein omia sävellyksiä
18-vuotiaana olin soittanut jo kolmessa bändissä sekä kuuntelin Led Zeppeliniä, Jethro Tullia, Black Sabbathia, Uriah Heepiä, Deep Purplea sekä soitin perässä.
21-vuotiaana, eli nyt, kuuntelen Led Zeppeliniä ja muita yllä olevia, soitan soitan soitan ja soitan sitä kitaraa ja luulen että vielä joskus osaan ja keksin mikä se idea on.

Eli ainoastaan harjoittelemalla oppii, niinkuin tuossa yllä jo kerrottiin.
Edes se 2 tuntia päivässä niin parin vuoden kuluttua varmasti luistaa jo ihan hyvin.
"-Nemo est tam senex, qui se annum non putet posse vivere" "-Nemo nisi mors" "-Labitur occulte fallitque volatilis aetas" "-Vade et fac tu similiter"
CanYouStayStill
23.11.2005 14:02:47

Joo siis kyllä mä sen tiedän että vain soittamalla oppii, mutta mistä niitä harjoituksia löytäisi? Sitä tässä haen takaa
wrshredder
23.11.2005 14:22:26
Joo siis kyllä mä sen tiedän että vain soittamalla oppii, mutta mistä niitä harjoituksia löytäisi? Sitä tässä haen takaa

KIRJASTO ;NETTI ; KIRJAKAUPAT ; KIRPPUTORI ; LÄHIMARKETTI ""!!

tiesit varmaan jo itsekin.. tai soitat vaan musiikin mukana,, ittekin saa päätellä näitä jutskia.
Romantikkoitkijät#23
Soundi lähtee käsistä
Vasenniplaaja
23.11.2005 15:35:16 (muokattu 23.11.2005 15:36:09)
No vaikka kaikki suuret mestarit ovatkin niin perkeleen itseoppineita ja nuotinlukutaidottomia ja opetuksesta on pelkkää harmia ja ei se Henkkakaan tunneilla käyny wittu sääh...

...niin meneppäs vaan rehellisesti kitaratunneille. Huomaat eron.

E: Niin paitsi jos tässä haettiin vain itseopiskelumetodeja. Kyllä opettaja on joka tapauksessa parempi.
Minä: "Voi vittu, meidän kaikki biisit menee C:stä!" Rumpalimme: "Mut eihän se haittaa kun meillä on vasta kaks biisiä."
wrshredder
23.11.2005 16:02:35
E: Niin paitsi jos tässä haettiin vain itseopiskelumetodeja. Kyllä opettaja on joka tapauksessa parempi.

Komppia.

Ittelenikin tulee sellanen fiillis välillä ,että voih kuinka paljon parempi olisin nykyään soittamaan jos olisin käynyt sillon ylä-asteelta asti soittotunneilla. Ja sitten jokku marisee että opettajat on ihan turhia ja itseopiskelu on parempi vaihtoehto. in my ass.,
fiksu mies käy tunneilla ja sitten muina aikoina opiskelee itse. nokkelaa.
Romantikkoitkijät#23
Soundi lähtee käsistä
risto
23.11.2005 17:27:23

fiksu mies käy tunneilla ja sitten muina aikoina opiskelee itse. nokkelaa.

Tässä oli totuus pähkinänkuoressa. Fiksu soittaja kaivaa tietoa aivan mistä vain sitä saa luotettavimmin, nopeimmin ja parhaimmin: Opettajat, kirjat, levyt jne. Tyhmähän se on joka väkisin haluaa itse keksiä pyörän uudestaan kun lopputulos ja lyhyin tie siihen on se mikä suuressa juoksussa ratkaisee.
Ne jotka eivät ymmärrä kokonaisuuksien kauneutta ovat kärkkäitä osoittamaan sormella yksityiskohtien näennäisiä epäloogisuuksia. Mietelause by Risto 2005, Inspired by Platon 427-347eKr.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)