Aihe: Nanoverbin footswitch -kauko-ohjaus tökkii
1
Jabe
09.07.2003 19:52:50

Haluaisin kauko-ohjata combon efektiloopissa olevaa multiefektiä jalkakytkimellä niin, että saan halutessani ohitettua (bypass) laitteen efektin tykkänään. Siis simppeli päälle/pois -toiminto; ei mitään midiohjausta.

Käytössäni on tällä hetkellä Alesis Nanoverb. Sen takana on 1/4" jakki, jossa lukee bypass. Sitten minulla on BOSS FS 5L on/off -jalkakytkin, jonka yhdistin plugi-plugi piuhalla siihen bypass -jakkiin. Tämä kyllä toimii, mutta vasta, kun olen painanut spedua kaksi kertaa. Siis tarvin kaksi painallusta, että saan laitteen pois (bypass-tilaan), ja taas kaksi painallusta, että saan efektin päälle.

Eihän tämmöinen peli vetele - tietysti homman pitäisi pelata yhdellä painalluksella. Missä vika?
Häät ilman tansseja on kuin kusellakäynti ilman pierua.
J-PPP
09.07.2003 22:52:40
Poljin taitaa olla nyt väärää mallia, eli käytännössä tarvitset polkimen joka on ns. unlatching (enpä keksi hyvää suomennosta tälle, kuitenkin siis niin että kytkin ei jää pohjaan vaan vain käy pohjassa) kuten esim. Bossin FS-5U.
En ole satavarma tästä, melkein kuitenkin. Nanoverb käteen ja musakauppaan kokeilemaan.

Tuosta FS-5L:stä saa muuten todennäköisesti tehtyä tuollaisen avaamalla kytkimen ja poistamalla sen palauttavan jousen sieltä. Itse tein saman tempun vastaavalla Bespecon polkimelle, ja luulisin että onnistuu Bossille aivan yhtä helposti. Palauttaminen ennalleen vaatii sitten jo sen verran sorminäppäryyttä (se jousi on _todella_ pieni) että ei taida onnistua kovin helposti.
WANTED: Fostex VF160, Ebow+, Ibanez Iceman, tarjoa!
Jabe
10.07.2003 09:08:58

OK. Kiitos. Kokeilen unlatching -tyyppisellä.
Jabe
10.07.2003 09:50:20

Homma alkoi toimia, kun hommasin Bespecon non-latching -tyyppisen pedaalin. Olisikohan tyyppi jotain vm-24 tms.?

Joo, se lienee tämä: http://www.bespeco.it/catalogo/cata … go.php?lan=en&id=1055&new=0

Ja BOSSilta oikea tuote olisi sitten tuo mainittu FS 5U: http://www.rolandus.com/products/de … ;subcatid=4&prodid=FS%2D5L%2F5U

Taidan käydä ostamassa jomman kumman noista, vaikka 5L:n modauskin olisi mahdollinen. Joskus tarvin kuitenkin taas latching -tyyppistä johonkin ihme viritykseen :-)
Pertsa
10.07.2003 10:09:43
Joo, se lienee tämä: http://www.bespeco.it/catalogo/cata … go.php?lan=en&id=1055&new=0

Ja BOSSilta oikea tuote olisi sitten tuo mainittu FS 5U: http://www.rolandus.com/products/de … ;subcatid=4&prodid=FS%2D5L%2F5U

Taidan käydä ostamassa jomman kumman noista, vaikka 5L:n modauskin olisi mahdollinen. Joskus tarvin kuitenkin taas latching -tyyppistä johonkin ihme viritykseen :-)

Näyttää melko lailla samanlaiselta, mutta en ole ihan varma, että oliko se kuitenkaan juuri tuo tyyppi, kun en nyt sitä voi tarkastaa ja noita melkein samannäköisiä on Bespecollakin useampia...Tuo minun saattaa kyllä olla joku vanhempikin malli, jota ei enää edes tehdä. Täytyy katsoa, kun kotiin pääsee.

Eli ei varmaan kannata suorilta luottaa minun muistiini, vaan ainakin kokeilla ennen ostamista, että varmasti toimii. Ja niinhän sä oletettavasti teetkin. Eli oli varmaan aika turha kommentti. :-)
Jabe
10.07.2003 10:22:11

Eli ei varmaan kannata suorilta luottaa minun muistiini, vaan ainakin kokeilla ennen ostamista, että varmasti toimii. Ja niinhän sä oletettavasti teetkin.

Juu - kyllä mä varmistan. Mutta olen melkosen varma, että olette molemmat oikeassa. Unlatching -tyyppinen kytkin varmaankin toimii (vaikka esim. Nanoverbin manuaalista asia ei ihan selviäkään).

Eli oli varmaan aika turha kommentti. :-)

Kaikki paitsi kalastaminen on turhaa :-)
Pertsa
10.07.2003 10:45:08
Kaikki paitsi kalastaminen on turhaa :-)

Tämä nyt ei liity sitten pätkääkään aiheeseen, mutta tuli vaan tuosta ihan väistämättä mieleen seuraava kantriäijä Brad Paisleyn hieno kipale. :-) On muuten aikas kova poika soittamaan Telecasteria tuo Paisley, jos ei ole ennestääm tuttu.

I'm gonna miss her (The Fishing Song)

Well I love her
But I love to fish
I spend all day out on this lake
And hell is all I catch
Today she met me at the door
Said I would have to choose
If I hit that fishin' hole today
She'd be packin' all her things
And she'd be gone by noon

Well I'm gonna miss her
When I get home
But right now I'm on this lakeshore
And I'm sittin' in the sun
I'm sure it'll hit me
When I walk through that door tonight
That I'm gonna miss her
Oh, lookie there, I've got a bite

Now there's a chance that if I hurry
I could beg her to stay
But that water's right
And the weather's perfect
No tellin' what I might catch today

Well I'm gonna miss her
When I get home
But right now I'm on this lakeshore
And I'm sittin' in the sun
I'm sure it'll hit me
When I walk through that door tonight
That I'm gonna miss her

Yeah, I'm gonna miss her

Että sellasta. Muijia tulee ja menee, mutta kalastamiseen ne ei prkl puutu....
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)