Keijukais 20.11.2005 11:42:20 | |
---|
Onko nykypäivänä enää mahdollista tehdä mitään täysin uutta ja uniikkia? Uskoisin ettei. Kaikki ovat jokseenkin toistensa kopioita. Musiikka tuntematon henkilö (vanhukset nuorten musiikkia kuunnellessaan) usein luulee monesti radion biisejä samoiksi... Itse vasta aloittelen sävellysjuttuja, luulen että juuri sanojen ja musiikin yhdistäminen yhdeksi antaa mahdollisuuden kaikelle olla erilaista. |
Sertzo S 21.11.2005 09:34:49 | |
---|
Onko nykypäivänä enää mahdollista tehdä mitään täysin uutta ja uniikkia? Uskoisin ettei. Kaikki ovat jokseenkin toistensa kopioita. Musiikka tuntematon henkilö (vanhukset nuorten musiikkia kuunnellessaan) usein luulee monesti radion biisejä samoiksi... Itse vasta aloittelen sävellysjuttuja, luulen että juuri sanojen ja musiikin yhdistäminen yhdeksi antaa mahdollisuuden kaikelle olla erilaista. Kyllähän se vaikeaa on tehdä mitään biisiä, mikä ei muistuttaisi ainakin osin jotain toista-mahdotontakin. Sellaista "nuorallataiteilua" säveltämisenkin osalta tuo luova työkin on, mutta silti sitä on vain tehtävä jotenkin sisäisestä halusta toteuttaa itseään. |
Onko nykypäivänä enää mahdollista tehdä mitään täysin uutta ja uniikkia? Uskoisin ettei. Kaikki ovat jokseenkin toistensa kopioita. Musiikka tuntematon henkilö (vanhukset nuorten musiikkia kuunnellessaan) usein luulee monesti radion biisejä samoiksi... Itse vasta aloittelen sävellysjuttuja, luulen että juuri sanojen ja musiikin yhdistäminen yhdeksi antaa mahdollisuuden kaikelle olla erilaista. Kyllähän niitä vaihtoehtoisia mahdollisuuksia järjestää 12 ääntä eri tavoin + nuottien pituuden variointi on aika paljon. Länsimaisen musa on kuitenkin aika pitkälti vakioitunut tiettyihin tyyleihin, joiden sisällä kaikki vaihtoehdot eivät enää ole "kelvollisia". Tästä syystä - ja kun käytetään paljon samoja vakiintuneita sointuprogressoita - vaihtoehtojen määrä vähenee ja samalla tahattoman "kopioinnin" mahdollisuus lisääntyy. Totaalisesti uuden tyylin ilmaantuminen aika ajoin tekee terää, niitä vaan syntyy melko harvoin. Ne jotka eivät ymmärrä kokonaisuuksien kauneutta ovat kärkkäitä osoittamaan sormella yksityiskohtien näennäisiä epäloogisuuksia. Mietelause by Risto 2005, Inspired by Platon 427-347eKr. |
Definhel 24.11.2005 15:19:42 | |
---|
Kehittelin kerran laulumelodiaa ja tarkotus oli rakentaa sen päälle sitten 2000-luvun proge-eepos. No Abban Chiquitiuttaatelistahan mää senkin vetäisin. |
Thet 15.12.2005 17:07:59 | |
---|
Joskus käy niin että vaan rimputtaa jotain ja sitten alkaa ajattelee, että mitäköhän mä äsken vedin ja sen jälkeen se kuulostaa ihan joltain toisen laulun riffiltä. Ym Lets rock |
Miikka X 26.12.2005 18:00:13 | |
---|
Ensimmäistä kertaa kun joskus tein biisiä pelotti kokoajan että pöllii tietämättään jonkun riffin jostain biisistä. Sen jälkeen ei ole juolahtanut koko juttu edes mieleen. |