Aihe: Unelmastudiosi?
1 2
Raimo
21.11.2005 18:01:20

Lisätään sit listaan riittävät tuotantobudjetit, ni ei tarvi nihistellä ajan kanssa ja ehtii "lepuuttaan korviakin" välillä.

Saahan sitä unelmoida! :D

Sitä paitsi, jos ei ole budjettikriisi niin todnäk kuitenkin murhaava deadline estämässä sen marjastelun...
Blah.
Notefix
21.11.2005 18:25:34

Ja sitäpaitsi, ei tuottajalla taikka äänimiehellä ole niillä aikaa leikkiä! :P

Kyllähän tuottajilla on aina aikaa...sitä varten on kännykät. "hyvä jäbät, jatkakaa samaan malliin". Äänittäjät on eri juttu!

Nojoo, noi deadlinet on oikeesti nykyään se vittumaisin jutska. Aina tulee kiire, vaikka alussa näyttäis miltä.
Mr. Muzak: "ku Note soittaa ni kaikki kuulostaa Whitney Houstonilta"
Raimo
21.11.2005 19:19:39

Lue otsikko tylsimys!!!

No piru perkele. Ei ollut tarkoitus pilata iloa vaan saivarrella. :D

Mun unelmastudio olisi siis sellainen, että joka miksua sais hieroa just niin pitkään kun ite lystää, vapaata pidettäisiin heti kun huvittaisi MUTTA uuden duunin saisi seuraavaksi päiväksi sormia napsauttamalla jos siltä tuntuis. Ja liksat olis sillai sopivat. :P
Blah.
Raimo
21.11.2005 19:20:17

Kyllähän tuottajilla on aina aikaa...sitä varten on kännykät. "hyvä jäbät, jatkakaa samaan malliin". Äänittäjät on eri juttu!

Nojoo, noi deadlinet on oikeesti nykyään se vittumaisin jutska. Aina tulee kiire, vaikka alussa näyttäis miltä.

Meinasinkin eka kirjoittaa sen muotoon tuottajilla tai VARSINKAAN äänimiehillä... Mutten halunnut loukata sua. :P
Blah.
steelysam
21.11.2005 19:54:12
No jos jotain tommosta ulkomusiikillista vois toivoa, niin 9-reikäinen golfkenttä ihan vieressä olis helvetin jees. Menis aamuksi studiolle, tekis 5 tuntia duunia, syömään, 9-reikää, päivätorkut ja klo 18.00 taas pariksi tunniksi takaisin sorvin ääreen. Sitten saunaan ja kaatamaan....ja seuravaana päivänä sama uudestaan!
My name is James Bond, James.
Neljä Ruuvia
21.11.2005 22:45:05
No jos jotain tommosta ulkomusiikillista vois toivoa, niin 9-reikäinen golfkenttä ihan vieressä olis helvetin jees. Menis aamuksi studiolle, tekis 5 tuntia duunia, syömään, 9-reikää, päivätorkut ja klo 18.00 taas pariksi tunniksi takaisin sorvin ääreen. Sitten saunaan ja kaatamaan....ja seuravaana päivänä sama uudestaan!

Mun unelma ois just se jos sessiot alkais joskus vaikka 8 aamulla. Mä oon silloin energisimmilläni...
steelysam
21.11.2005 22:56:24
Mun unelma ois just se jos sessiot alkais joskus vaikka 8 aamulla. Mä oon silloin energisimmilläni...

Ai niinku Manala-illankin jälkeen vai?
Neljä Ruuvia
22.11.2005 23:28:03
Ai niinku Manala-illankin jälkeen vai?

Mä oon yleensä vältellyt sitä Manalaa edellisinä iltoina.Hyvä vinkki mistä sunkin kannattaa ottaa vaari ;-)
Martso
23.11.2005 00:37:38 (muokattu 23.11.2005 00:40:56)
Mulla ei ole paljoa sanottavaa, mutta minä toivon aina, että odottelulle on asialliset tilat tarpeellisine oheistouhuineen (kahvia, netti, sohvat, ehkä treenikoppi?).

Edit: kuuntelussa on monessa pikkupaikassa ollu toivomisen varaa, unelmassa se vois olla täydellisesti kohdillaan. On vittumaista pitää kuulokkeita pitkin ohimoita, että saa soitettua.
Kerran meinas olla hyvä meininki, mut ei sitte ollukkaan!
MJP
24.11.2005 18:19:36
http://www.allairestudios.com/studios.html

Ihan hirveen näköstä. Joku Paul Allenin jahti ois kans paha mesta.
steelysam
24.11.2005 19:40:08
http://www.allairestudios.com/studios.html

Ihan hirveen näköstä. Joku Paul Allenin jahti ois kans paha mesta.

Tottahan tuolla levyn tekis poikineen...
jjylli
28.11.2005 19:08:13
lepakon vanha one inch- studio. kuminauhaa ja roudariteippii..
BigPapa
30.11.2005 10:50:05 (muokattu 30.11.2005 10:50:58)

Kitaroita pitää soittaa.Ne tykkää siitä.
pitk
30.11.2005 12:18:49

Seinätön, katoton, kokolattiamatoton, allergiaton, ykkönen, kakkonen, kolmonen...
Ryhdy roudariksi, näet maailmaa, sanoivat!
Kalkutan Konepaja
maelstrom
01.12.2005 00:59:35
Tuottamisesta en tiedä, mutta omasta näkökulmastani unelmastudio olisi sellainen, jossa ei tarvitsisi tehdä mitään tekniikkaan liittyvää, vaan joku muu hoitaisi äänitykset, miksaukset ja masteroinnit yms. puolestani ja minä vain tekisin musiikkia ja sanoisin, miltä sen pitää kuulostaa.
Ei musiikki ääntä ole, vaan tunteita. IMIK #12
jjylli
01.12.2005 06:24:13
niin tai joku muu tekis musiikin ja soittaiski vielä ja ite vaan löhöis ja jois litratolkulla kahvia
kivi
01.12.2005 09:06:52
lepakon vanha one inch- studio. kuminauhaa ja roudariteippii..

Ja Luri siihen päälle, miten muuten meinasit saada mankan käyntiin?
:-) "Ralf, tää sun studio ei toimi. Me on nyt kaks päivää yritetty saada nauhaa edes pyörimään." - "Ai sori, se on vähän hankala, haluatteks te lisää studioaikaa veloituksetta?" - "Ei, kun me halutaan että tää nauha alkaa pyöriä."

Hrm... joka kerta kun mä luen tuon otsikon "unelmastudiosi", mä näen vinoja mänty- ja koivuseiniä ja jossain huoneessa paksun, lasisen lattian jonka alla Porvoonjoki laiskasti jatkaa virtaamistaan siinä ihan näkyvissä. Akustiselta kannalta se lasi ja virtaava vesi jalkojen alla ei ehkä oo fiksuin veto, mutta fiiliksen...

Mä haluan myös tarkkaamon ylemmäs kuin soittotilan. Se on varmaan joku Abbey Road -juttu, että haluaa tarkkaamon olevan kuin lennonvalvontatorni, hämärä ja vain mittareissa valoja, ja täysin kontrollissa.

Joku Radar vois olla tekniseltä puolelta ihan toimiva järjestelmä, ja 2" nauhalla rinnakkaissysteemi. Tekniset laitteet ei oo tärkeitä, kunhan ne ei suorastaan haittaa lopputulosta, sen sijaan sen fiiliksen pitää olla heti että: "ooh vau!", vähän niinkuin One Inchillä silloin yhdessä vaiheessa kun tarkkaamo, ne kaksi valtavaa Soundcraftin tiskiä jotka oli oikeastaan tarkoitettu livekäyttöön, ja joista toimi yhteensä ehkä 7 kanavaa, oli sijoitettu sinne portaiden yläpäähän ja portaat valaistu jouluvaloin - tuli sellainen fiilis, että siellä huipulla tehdään oikeaa magiaa.

Niinkuin tehtiinkin.
:-D
"This is nothing to me! Nothing! Just a hobby! I could be basking in the sun in Florida!"
(Handsome Dick Manitoba)    
BigPapa
01.12.2005 10:05:06 (muokattu 01.12.2005 10:05:35)

niin tai joku muu tekis musiikin ja soittaiski vielä ja ite vaan löhöis ja jois litratolkulla kahvia

Komppia ; ) mutta ei sitä Finnvoxin automaatin kahvia.
Kitaroita pitää soittaa.Ne tykkää siitä.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)