virtalahde 21.11.2005 12:52:05 (muokattu 21.11.2005 12:52:26) | |
---|
Onko muuten originaalit vai itse tehdyt ne kuvat? Olisiko mahdollista vilkaista? Mailaapa, jaakko ät virtalahde dot com Itselläni oli mielessä korvata ne muuntajat oppareilla hintasyistä. Sitten katsoa miten sidechaini pelaa ja lykätä muuntajaa kehiin jälkikäteen. Voisin tehdä jopa muuntajakantaan menevän tytärlevyn (hmm.. taitaa olla anglismi). Mä taidan alkuun laittaa OEP:tä tai jotain Lundahleja, joissa nyt on suhteet suurinpiirtein sinne päin. Ihan testatakseni. Minun kaavio sanoo että ulostulossa olisi BA640. Taitaa olla eri versiot meillä. Se BA283 kyllä suttaa soundin aika mallikaasti, mutta tosi hyvin se sen tekee. Olen joskus puskenut koko biisin niiden läpi ja tulee kyllä painoa soundiin aika mukavasti. Jep, mutta tuo versio oli se Igorin 2254/33609 -hybridi. Jaakko Viitalähde >> Virtalähde Analog Audio |
omeiko 21.11.2005 17:57:25 (muokattu 21.11.2005 17:58:27) | |
---|
Postikulut tuli halvemmaksi kuin Thomannilta, eli 13 AUD:ia Kiitos tiedosta. Helpottaa tilausta huomattavasti. Yhdytkö muuten prodigy pro:n ylistäviin kommentteihin äänenlaadun puolesta? Okko |
Niin ja Jaakko. Pistin sinulle juuri postia. Okko |
mhelin 21.11.2005 19:01:11 | |
---|
Kiitos tiedosta. Helpottaa tilausta huomattavasti. Yhdytkö muuten prodigy pro:n ylistäviin kommentteihin äänenlaadun puolesta? Okko Mulla ei ole oikein hyviä vertailukohtia eikä olosuhteita tehdä vertailua. Emun TFPro:hon verrattuna konkat kuulostaa selkeästi paremmalta, mutta SM57:sta en osaa suoraan sanoa (itse asiassa tuo TFPro toimii 57:n kanssa aika hyvin). Noi oparit kyllä varmaan ajavat asiansa, pitäisi vaan käyttää niitä enemmän. Monet tuolla pp-forumilla on käyttänyt Lundahleja, mikkietusena tuolla muuntajalla on varmaan iso vaikutus. Lisäksi pitäisi ajaa signaalia lujempaa ulos, taisin itse kokeilla -10 dB tuloon enkä +4 dB kuten olisi ehkä pitänyt. Lisäksi kaksi oparia peräkkäin voisi tuottaa enemmän "saundia" kuin yksi. -Mikko |
Corvus 23.11.2005 16:10:28 | |
---|
|
virtalahde 23.11.2005 18:22:00 | |
---|
Löytyykö jostain tuon Gyratec 10:en rakennusohjeet? Millainen peli on käytössä? Öh, ne löytyy itseltäni, mutta jakoon en laita.. Jakob Erland (laitteen suunnittelija) teki minusta koekaniinin muiden joukossa ja jakoi laitteen dokumentaation, jonka sitten rakensin ja raportoin takaisin mielipiteeni. Käytössä tuo on aivan mahtava peli. Soundi on hyvin miellyttävä eikä liian värittynyt, basso pysyy tiukkana ja muutenkaan ei suttaa ollenkaan. Siinä on hyvänkokoinen dynaaminen alue, jossa soundi tiukkenee ilman kompressointiakin. Itse kompressointi on silkkistä ja melkoisen huomaamatonta ja pehmeää. Modasin omaani laittamalla siihen vielä hieman pidemmän attack-ajan, pian kokeilen ehkä high pass filtteriä sidechainissa. Joka päivä tuota tulee käytettyä. Itse miellän sen hyväksi kompressoriksi, enkä putkikompressoriksi (jos ymmärrät mitä tarkoitan). :) Vastaavalla tekniikalla toteutettuja laitteitahan on rakennettavissa muutenkin. Äänitys/miksauskäytössä (?) haluat varmaankin enemmän efektimäistä soundia - kannattaa silloin katsella Groupdiyn forumeiden kautta ihmisten rakennusprojekteja esim. Altecin 436-kompressorista tai hyvin halvasta (mutta toimivasta) PRR vari-mu:sta. Jaakko Viitalähde >> Virtalähde Analog Audio |