Aihe: Basso soolojen harjoittelu.
1
Stiir
21.11.2005 16:36:02
Vastaavaa otsikkoa ei löytynyt haulla.

Elikkä. Haluaisin oppia basso sooloja, miten kannattaa alkaa harjoitteleen?
onko mittän hyviä soolo tabulatuureja? älkää ehottako YYZ:taa.

Miten kannattaa alkaa reenaamaan nopeutta?
HC.Pälä
21.11.2005 16:40:49

Miten kannattaa alkaa reenaamaan nopeutta?
Hitaasti :F
Let the bass Kikzz.
J.Hollström
21.11.2005 17:40:04
Vastaavaa otsikkoa ei löytynyt haulla

Jos nyt ihan vastaavaa otsikkoa ei löytynytkään, niin tässä olisi valmis ketju aiheesta:
http://muusikoiden.net/keskustelu/p … c=35&t=103236&o=0&co=90
Jukka Hollström
Stiir
21.11.2005 18:40:37
Juu. Kiitos
JukkaPena
21.11.2005 22:58:35
Hitaan treenaamisen aiheuttaman tekniikan kehittymisen sivutuote on nopeuden kehittyminen, kun oppii optimoimaan liikkeitä eli esimerkiksi pitämään vasemman käden sormet lähellä otelautaa valmiina, vaikka niillä ei sillä hetkellä soiteta.

Hommaa semmonen kapistus kuin metronomi ja treenaa hitaasti sillä ja tutki tekniikkaasi, voitko päästä samaan lopputulokseen vähäisemmillä liikkeillä? Kannattaa karsii turhat liikkeet pois ja tietty ku treenaa hitaasti niin on aikaa keskittyy itsensä rentouttamiseen samalla ku soittaa.

Tohon itse topicciin...
Ostin itse kirjan nimetlä "Concepts for bass soloing" Chuck Sherin ja Marc Johnsonin kirja, joka käsittelee improvisointia lähinnä jazz-pohjalta. Maksaa 36 euroa F-musiikista. Ton kirjan käsittely edellyttää jo aika hyvää perusasioiden hanskaamista, nuotinlukutaitoa ja englannin kielen taitoa.

Toi kirja on enemmän teoreettinen. Auditiivinen ratkaisu on sitte kuunnella levyjä ja opetella sieltä niitä hyviä sooloja, varioida niitä ja kirjottaa vaikka ylös. Itse uskon noihin molempiin tapoihin, mutta mulla on tällä hetkellä työtä muulla kuin improvisointirintamalla.
Jos käyttäisin harjoitteluun sen ajan, jonka käytän täällä keskusteluun, olisin hyvä basisti.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)